cpg1251
Справа № 815/7506/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 листопада 2013 року м.Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Кипаренко Н.Ю.
За участю представників сторін:
Від позивача: Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» не з'явився. Надіслав до суду клопотання (вхід.№33062/13 від 25.11.2013р.) про розгляд справи в порядку письмового провадження без участі представника Підприємства.
Від відповідача: Комунальної організації «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» до суду не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно.
Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до Комунальної організації «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» про стягнення штрафу у загальному розмірі 5100грн., -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», в якому позивач просить суд стягнути з Комунальної організації «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» штраф у загальному розмірі 5100грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що згідно Постанови №05/12-01-0001 від 10.06.2013р. на Комунальну організацію «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» накладено штраф за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 5100грн., який у добровільному порядку Комунальною організацію не сплачено.
Відповідач у судове засідання 25.11.2013р. не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно, про що свідчить наявне у матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, заперечення на позов не надав, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.
Відповідно до п.1 Положення про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, затвердженого 06.04.2011року Указом Президента України №382/2011 (зі змінами та доповненнями), Міністерство енергетики та вугільної промисловості України є центральним органом виконавчої влади та головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному та нафтогазовому комплексах.
Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці, відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі визначено Законом України «Про електроенергетику» №575/97 від 16.10.1997року (зі змінами та доповненнями).
З метою вдосконалення управління енергоспоживанням, посилення контролю за режимами використання електричної і теплової енергії Постановою Кабінету Міністрів України №929 від 07.08.1996 року затверджено Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії (зі змінами та доповненнями).
Відповідно до ст.9 Закону України «Про електроенергетику» та згідно із п.п.1, 5 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996року №929, державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії, яка підпорядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд.
Національна енергетична компанія «Укренерго» - державне підприємство, що здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управляння об'єднаною енергетичною системою України, підрозділом якої в Південному регіоні є відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні», який здійснює повноваження на підставі Положення, та за довіреністю ДП «НЕК «Укренерго».
Метою державного енергетичного нагляду за режимами споживання енергії є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії.
Як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, у період з 23.01.2013р. по 25.01.2013р. старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Палієм Р.В., та державними інспекторами з енергетичного нагляду Клименко С.В., Тимошенко Є.В., відповідно до ст.5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст.9 Закону України «Про електроенергетику», ст.14 Закону України «Про теплопостачання», та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996року №929, проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Комунальної організації «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради», за предметом державного нагляду - обстеження з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії споживача з обслуговування та експлуатації житлового фонду.
За результатами вжиття означених заходів державного енергетичного нагляду (контролю) Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання і теплової енергії в Одеській області складено Акт №05/12-06-0002 від 25.01.2013року здійснення заходу з державного енергетичного нагляду (контролю), в якому встановлено ряд порушень Комунальною організацією «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» вимог законодавства про електроенергетику.
Судом встановлено, що 25.01.2013р. на підставі ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст.9 Закону України «Про електроенергетику», ст.14 Закону України «Про теплопостачання», Акта перевірки №05/12-06-0002 від 25.01.2013року у якому встановлено ряд порушень Комунальною організацією «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» вимог законодавства про електроенергетику, винесено Припис №05/12-06-002, яким в.о. директора Комунальної організації «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» Будьку І.Г. приписано надати до 25.02.2013р. план заходів щодо виконання вимог припису та усунення виявлених порушень чинного законодавства про електроенергетику.
Означений Припис від 25.01.2013р. №05/12-06-002 було отримано в.о. директора Комунальної організації «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» Будьку І.Г. 25.01.2013р., про що свідчить відповідний підпис на означеному Приписі.
Також, судом встановлено, що у період з 04.06.2013р. по 05.06.2013р., відповідно до ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст.9 Закону України «Про електроенергетику», ст.14 Закону України «Про теплопостачання», та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996року №929, державним інспектором з енергетичного нагляду Тимошенко Є.В. вжито заходів державного енергетичного нагляду (контролю) на енергетичних об'єктах Комунальної організації «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради», за предметом державного енергетичного нагляду (контролю) - перевірка виконання суб'єктами господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усун6ення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів державного енергетичного нагляду (контролю), а саме Припису від 25.01.2013р. №05/12-06-0002.
За результатами вжиття означених заходів державного енергетичного нагляду (контролю) Південно-Західним відділенням Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання і теплової енергії в Одеській області складено Акт перевірки №05/12-03-0001 від 05.06.2013року, в якому встановлено ухилення Комунальною організацією «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» від виконання вимог Припису від 25.01.2013р. №05/12-06-0002.
Судом встановлено, що 10.06.2013р. старший державний інспектор з енергетичного нагляду Осипов О.В., розглянувши Акт перевірки Південно-Західного відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання і теплової енергії в Одеській області від 05.06.2013р. №05/12-03-0001, винесено Постанову №05/12-01-0001 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, якою на Комунальну організацію «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» накладено штраф у розмірі 5100грн.
Означена Постанова Південно-Західного відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання і теплової енергії в Одеській області від 10.06.2013р. №05/12-03-0001, було надіслано на адресу Комунальної організації «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради», про що свідчить наявний у матеріалах справи Лист від 10.06.2013р. №1213-273.
Проте, визначена означеною Постановою Південно-Західного відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання і теплової енергії в Одеській області сума штрафу у розмірі 5100грн., відповідачем самостійно у встановленому законом порядку сплачена не була.
Відповідно до ч.4 ст.9 Закону України «Про електроенергетику» від 16 жовтня 1997року №575/97-ВР (зі змінами та доповненнями) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України.
Згідно з ч.5 ст.9 Закону України «Про електроенергетику» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії усунення виявлених порушень вимог законодавства, тавидавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання, застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення в електроенергетиці.
Інспектори з державного енергетичного нагляду, у тому числі, мають право видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж.
Згідно зі ст.27 Закону України «Про електроенергетику» суб'єкти господарської діяльності, у тому числі, несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання визначено Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999р. №1312 (зі змінами та доповненнями), відповідно до п.п.2,7,8 якого штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, у тому числі, накладаються на суб'єктів господарювання за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій. Рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Національної комісії регулювання електроенергетики, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.
Згідно з п.10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Таким чином, судом встановлено, що з огляду на те, що Комунальною організацією «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» штраф в розмірі 5100грн., який визначено Постановою Південно-Західного відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання і теплової енергії в Одеській області від 10.06.2013р. №05/12-03-0001, у законодавчо визначеному порядку та строки самостійно не сплачено, за Комунальної організації «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» рахується заборгованість по сплаті штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 5100грн.
Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Комунальної організації «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» заборгованості по податку на додану вартість у загальному розмірі 5100грн.
Керуючись ч.4 ст.122, ч.ч.4,6 ст.128, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до Комунальної організації «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» про стягнення штрафу у загальному розмірі 5100грн., задовольнити.
2. Стягнути з Комунальної організації «Житлово-комунальна служба Ренійської міської ради» (68800, Одеська обл., м.Рені, вул.Гагаріна,25, код ЄДРПОУ 03350284) в доход Державного бюджету України, одержувач: Державний бюджет Ренійськи; код ЄДРПОУ 37564933; банк одержувача ГУДКСУ в Одеській області, м.Одеса; МФО 828011; номер рахунку 31115106700402; код бюджетної класифікації 21081100, штраф у загальному розмірі 5100(п'ять тисяч сто)грн. 00коп.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» (65049, м.Одеса, вул.Івана Франко,55, р/р 26004211245001 філія ПАО КБ «Надра» ОРУ, МФО 380764, код ЄДРПОУ 34191066) судовий збір у сумі 114(сто чотирнадцять)грн. 70коп.
Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2013 |
Оприлюднено | 03.12.2013 |
Номер документу | 35651572 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні