Постанова
від 01.10.2013 по справі 815/5547/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5547/13

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 вересня 2013 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Цховребової М.Г.

при секретарі судового засідання - Скачок Р.В.

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - Цуркана Е.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Одесі адміністративну справу за позовом ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 до відділу Держземагентства у Тарутинському районі Одеської області, треті особи: Тарутинська районна державна адміністрація Одеської області, Красненська сільська рада Тарутинського району Одеської області, про визнання неправомірними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

встановив:

З Тарутинського районного суду Одеської області до Одеського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна справа за позовом ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 до відділу Держземагентства у Тарутинському районі Одеської області, треті особи: Тарутинська районна державна адміністрація Одеської області, Красненська сільська рада Тарутинського району Одеської області, про: визнання відмови відповідача у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, які передаються у власність позивачам членам фермерського господарства СФГ «Каріна» для ведення фермерського господарства, що розташовані на території Красненської сільської ради Тарутинського району Одеської області, неправомірною; зобов'язання відповідача погодити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок, які передаються у власність позивачам членам фермерського господарства СФГ «Каріна» для ведення фермерського господарства, що розташовані на території Красненської сільської ради Тарутинського району Одеської області.

В судовому засіданні представник позивача - ОСОБА_4 підтримала адміністративний позов, просила суд задовольнити його в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. (а.с.3-6)

Позивачі: ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, в судове засідання не прибули, про дату, час і місце судового розгляду повідомлені належним чином. (а.с.158-160) Від них надійшли заяви, в яких вони не заперечують проти позову та просять розглянути справу за їх відсутністю. (а.с.146, 148, 150)

Представник відповідача заперечував проти позову, просив суд відмовити у його задоволенні повністю, з підстав, викладених у письмових запереченнях проти позову. (а.с.125-127)

Представник третьої особи - Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області в судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином. (а.с.161) У заяві від 23.09.2013 року № 01/01-17/1757 (а.с.162) голова райдержадміністрації просить розглянути справу за відсутності райдержадміністрації.

Представник третьої особи - Красненської сільської ради Тарутинського району Одеської області в судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с.163). У заяві № 387/02-10 від 19.09.2013 року (а.с.164) Красненський сільський голова - Младінова О.Д. не заперечує проти позову та просить розглянути справу за її відсутністю.

Виходячи з наведеного, суд вважає за можливе розглянути справу за даною явкою.

Заслухавши пояснення представника позивача - ОСОБА_4, представника відповідача, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, суд дійшов до висновку, що в задоволенні даного адміністративного позову слід відмовити повністю, з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що 05.12.1995 року Тарутинською районною державною адміністрацією Одеської області зареєстровано юридичну особу - Селянське (фермерське) господарство «Каріна» (скорочена назва - СФГ «Каріна»), ідентифікаційний код: 22513208, місцезнаходження: 68552, АДРЕСА_1. (а.с.59, 60)

ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_2, ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_3, ідентифікаційний номер НОМЕР_3, ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_4, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 (далі - позивачі / ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7), проживають за адресою: АДРЕСА_1, та є членами СФГ «Каріна», ОСОБА_4 - головою СФГ «Каріна». (а.с.7-10, 61-67)

13.04.2011 року позивачі звернулись до Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області із заявами (а.с.29-32), у яких просили передати у приватну власність земельні ділянки для ведення фермерського господарства у розмірі середнього паю із земель, які раніше були надані у постійне користування (державний акт № 22 від 10.05.1996 року) СФГ «Каріна», на території Красненської сільської ради.

Розпорядженням Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області від 10.05.2011 року № 188/А-2011 «Про передачу у власність земельні ділянки для ведення фермерського господарства «Каріна» на території Красненської сільської ради» (а.с.33) дано згоду на виготовлення проекту землеустрою щодо передачі у власність земельної ділянки в розмірі середньої земельної частки (паю) для організації та ведення фермерського господарства «Каріна» позивачам площею 4,52 га кожному.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Азімут» на підставі договору № 23 від 2 жовтня 2012 року про розроблення технічної документації землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а.с.90-93) із замовниками ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 розроблений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок наданих у власність позивачам - членам фермерського господарства СФГ «Каріна» для ведення фермерського господарства на території Красненської сільської ради Тарутинського району Одеської області (а.с.7-10, 13-89), який отримано відділом Держземагенства у Тарутинському районі Одеської області за вх. № 00470009412012.

Висновком відділу Держземагенства у Тарутинському районі Одеської області від 29.03.2013 року № 23-05-18/33-в (а.с.11-12) проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок, які передаються у власність членам фермерського господарства СФГ «Каріна», для ведення фермерського господарства, що розташована на території Красненської сільської ради (за межами населенго пункту) Тарутинського району Одеської області, не погоджено у зв'язку з тим, що документи, які входять до його складу не відповідають вимогам чинного земельного законодавства, а саме в копії державного акту на право постійного користування землею не вказано серію, номер державного акту. (Згідно затвердженої форми Постановою Верховної Ради України від 13.03.1992 року № 2201-ХІІ, бланк державного акту зразка 1992-2004 років повинен містити номер.) Також викопіювання земельної ділянки не завірене підписом та печаткою сільської ради.

Судом також встановлено, що відповідно до державного акту на право постійного користування землею від 13 лютого 1995 року (а.с.75), ОСОБА_4, на підставі рішення Тарутинської районної Ради народних депутатів Тарутинського району Одеської області від 27 грудня 1994 року № 33-ХХІІ (а.с.170), надано у постійне користування земельну ділянку площею 4,00 га в межах згідно з планом (а.с.75), яка розташована на території Красненської сільської Ради народних депутатів, для ведення селянського (фермерського) господарства. Згідно акту, номер, за яким його зареєстровано в Книзі реєстрації Державних актів на право постійного користування землею, не зазначений.

Відповідно до державного акту на право постійного користування землею від 10 травня 1996 року (а.с.72), ОСОБА_4, на підставі рішення Тарутинської районної Ради народних депутатів Тарутинського району Одеської області від 11 квітня 1996 року № 129/96 (а.с.69-71), надано у постійне користування земельну ділянку площею 15,00 га в межах згідно з планом (а.с.72), яка розташована на території Красненської сільської ради, для ведення селянського (фермерського) господарства. Згідно акту, його зареєстровано в Книзі реєстрації Державних актів на право постійного користування землею за № 22.

Згідно даних Книги № 1 (реєстрації) державних актів на право колективної власності на землю на території Тарутинського району (Красненська сільська рада) (а.с.166-167) за ОСОБА_4 зареєстровані державні акти:

- за № 9 - 13.02.1996 року, серія і номер: ОД023009, на підставі рішення Тарутинської райради від 15.04.1996 року № 129/96;

- за № 11 - 07.04.1996 року, серія і номер: ОД023011, на підставі рішення Тарутинської райради від 27.12.1994 року № 33-ХХІІ.

Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Частиною 6 статті 71 КАС України встановлено, що якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Спірні правовідносини врегульовано законодавством (чинним та у редакції станом на момент виникнення відповідних правовідносин): Земельним кодексом України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III (далі - ЗКУ № 2768-III ), Земельним кодексом України від 18 грудня 1990 року № 561-XII (далі - ЗКУ № 561-XII), Постановою Верховної Ради України «Про форми державних актів на право власності на землю і право постійного користування землею» від 13 березня 1992 року № 2201-XII (далі - Постанова ВРУ), Інструкцією про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди), затвердженою наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 15 квітня 1993 року № 28 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 23 квітня 1993 року за № 31 (далі - Інструкція № 28), Інструкцією про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, затвердженою наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 4 травня 1999 року № 43 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 4 червня 1999 року за № 354/3647 (далі - Інструкція № 43).

Відповідно до ч. 6 ст. 186-1 ЗКУ № 2768-III, підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Згідно до ст. 23 ЗКУ № 561-XII, право власності або право постійного користування землею посвідчується державними актами, які видаються і реєструються сільськими, селищними, міськими, районними Радами народних депутатів.

Державний акт на право колективної власності на землю видається колективному сільськогосподарському підприємству, сільськогосподарському кооперативу, сільськогосподарському акціонерному товариству із зазначенням розмірів земель, що перебувають у власності підприємства, кооперативу, товариства і у колективній власності громадян. До державного акта додається список цих громадян.

Форми державних актів затверджуються Верховною Радою України.

Так, Постановою ВРУ затверджено форму державного акту, зокрема, на право постійного користування землею:

Герб

ДЕРЖАВНИЙ АКТ

НА ПРАВО ПОСТІЙНОГО КОРИСТУВАННЯ ЗЕМЛЕЮ

N 00000001

Державний акт на право постійного користування землею видано

громадянину України


(прізвище, ім'я, по батькові)


який мешкає


(місце проживання)

у тому, що на підставі рішення



Ради народних депутатів


району
області

від "____"


199_____ року N
йому (їй)

надається у постійне користування земельна ділянка площею


гектарів в межах згідно з планом.

Земельна ділянка розташована на території



(населений пункт, сільська, селищна, міська Рада)

Землю надано для



(мета, призначення)

Цей державний акт складено у двох примірниках, з яких перший

видано землекористувачеві


(прізвище)

другий зберігається у


Раді

народних депутатів.

Акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право

постійного користування землею за N


М. П.

Голова


Ради народних депутатів



(підпис) (прізвище)

"_____"


199
року

Відповідно до п. 3.1 Інструкції № 28, зокрема, державні акти на право колективної власності на землю, право приватної власності на землю, право постійного користування землею видаються і реєструються тією сільською, селищною, міською, районною Радою народних депутатів, яка прийняла рішення про передачу земельної ділянки у власність або надання її у постійне користування.

Згідно з п. 2.15 Інструкції № 43, бланки державних актів перших випусків на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою, на яких відсутня нумерація, нумеруються окремо по районах Автономної Республіки Крим та областей України, містах обласного підпорядкування. Кожна форма державного акта нумерується окремо, починаючи з одиниці.

На підставі встановлених в судовому засіданні обставин та аналізу вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов до наступних висновків:

- на виконання вимог ч. 1 ст. 71 КАС України, пропозицій та ухвал суду про витребування доказів, обставини, на яких ґрунтуються вимоги, - позивачами не доведено та спростовано дослідженими в судовому засіданні доказами;

- з урахуванням встановлених судом обставин, зокрема, що:

- державні акти на право постійного користувачня землею від 13 лютого 1995 року та від 10 травня 1996 року № 22, видані ОСОБА_4, - в порушення вимог п. 2.15 Інструкції № 43 не містять нумерації;

- акт на право постійного користування землею від 13 лютого 1995 року - не відповідає формі державного акту на право постійного користування землею, затвердженій Постановою ВРУ, зокрема, в ньому не зазначений номер, за яким його зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею;

- зазначені в акті на право постійного користування землею від 10 травня 1996 року номер, за яким його зареєстровано в Книзі реєстрації Державних актів на право постійного користування землею (№ 22 ), та підстави для надання в постійне користування (рішення Тарутинської райради від 11 .04.1996 року № 129/96), - не відповідають даним Книги № 1 (реєстрації) державних актів на право колективної власності на землю на території Тарутинського району (Красненська сільська рада) (відповідно: № 9 , рішення Тарутинської райради від 15 .04.1996 року № 129/96), тощо -

на виконання вимог ч.ч. 1, 2 ст. 71 КАС України відповідачем доведені обставини, на яких ґрунтуються його заперечення, та доказана правомірність оскарженої позивачем відмови, надання її на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України, та відповідно до інших вимог ч. 3 ст. 2 КАС України.

При цьому, надані позивачем вищенаведені докази на підтвердження обставин, на яких ґрунтуються вимоги, - не спростовують висновків суду про доведеність відповідачем обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, та правомірності оскарженої відмови.

Інших доводів та/або доказів щодо обґрунтування заявлених позовних вимог позивачем суду не наведено та не надано;

відповідно:

- позиція позивача зі спірних питань - є помилковою;

- підстав для визнання відмови відповідача у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, які передаються у власність позивачам членам фермерського господарства СФГ «Каріна» для ведення фермерського господарства, що розташовані на території Красненської сільської ради Тарутинського району Одеської області, неправомірною та, відповідно, зобов'язання відповідача погодити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок, які передаються у власність позивачам членам фермерського господарства СФГ «Каріна» для ведення фермерського господарства, що розташовані на території Красненської сільської ради Тарутинського району Одеської області, - немає.

Керуючись ст.ст. 6, 7, 11, 71, 86, 94, 128, 158-162, 167, 184-186 КАС України, суд -

постановив:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 до відділу Держземагентства у Тарутинському районі Одеської області, треті особи: Тарутинська районна державна адміністрація Одеської області, Красненська сільська рада Тарутинського району Одеської області, про: визнання відмови відповідача у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, які передаються у власність позивачам членам фермерського господарства СФГ «Каріна» для ведення фермерського господарства, що розташовані на території Красненської сільської ради Тарутинського району Одеської області, неправомірною; зобов'язання відповідача погодити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок, які передаються у власність позивачам членам фермерського господарства СФГ «Каріна» для ведення фермерського господарства, що розташовані на території Красненської сільської ради Тарутинського району Одеської області, - відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

В повному обсязі постанову складено 1 жовтня 2013 року.

Суддя М. Г. Цховребова

01 жовтня 2013 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2013
Оприлюднено03.12.2013
Номер документу35671630
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5547/13-а

Постанова від 01.10.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 01.08.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні