Постанова
від 09.10.2013 по справі 814/2703/13-а
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Миколаївський окружний адміністративний суд вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54001 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

(вступна та резолютивна частини)

09 жовтня 2013 року Справа № 814/2703/13-а

м. Миколаїв

10:35

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В. В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Єрзікова О. М.,

представника позивача 1: Авраменка С.К.,

представників позивача 2: Кушніренка О.Г., Орла О.В.,

позивача 3: ОСОБА_4,

представника позивача 3: ОСОБА_3,

представника відповідача: Алейнікової В.М.,

прокурора: Лютої А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю «Вікна-Пласт», вул. Чигрина, 29 "Б", м. Миколаїв, 54000 Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Бразвік», вул. Декабристів, 23б, офіс 44, м. Миколаїв, 54017 ОСОБА_4, АДРЕСА_1 до відповідача:Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області, вул. Космонавтів, 61, м. Миколаїв, 54056 за участю:Прокуратури міста Миколаєва, Бузький бульвар, 15, м. Миколаїв, 54015 про:визнання дій відповідача протиправними; визнання протиправним і скасування припису від 21.05.2013 № 118; визнання протиправним і скасування припису від 21.05.2013 № 119; визнання неправомірною і скасування постанови від 04.06.2013 № 98; визнання неправомірною і скасування постанови від 04.06.2013 № 99; визнання протиправним і скасування припису від 21.05.2013 № 120; визнання неправомірною і скасування постанови від 04.06.2013 № 93; визнання протиправною і скасування постанови від 04.06.2013 № 280; визнання протиправним і скасування припису від 21.05.2013 № 231, Керуючись статтями 11, 71, 94, 158 - 163, 167, 171 2 , 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправними дії Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області по призначенню і проведенню перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єкті будівництва «Встановлення автомобільного газозаправочного пунтку модульного типу «СЗГ-к-10» на діючій АЗС, за адресою вул. Шевченко, 1, с. Капустине, Жовтневого району, Миколаївської області, результати якої оформлені актом від 21.05.2013.

3. Визнати протиправним і скасувати припис Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 21.05.2013 № 118.

4. Визнати протиправним і скасувати припис Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 21.05.2013 № 119.

5. Визнати протиправним і скасувати припис Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 21.05.2013 № 120.

6. Визнати протиправним і скасувати припис Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 21.05.2013 № 231.

7. Визнати протиправною і скасувати постанову Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.06.2013 № 98.

8. Визнати протиправною і скасувати постанову Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.06.2013 № 99.

9. Визнати протиправною і скасувати постанову Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.06.2013 № 93.

10. Визнати протиправною і скасувати постанову Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області по справі про адміністративне правопорушення від 04.06.2013 № 280.

11. Зобов'язати Головне управління Державної казначейської служби України у Миколаївській області стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Вікна-Пласт» судові витрати в сумі 2443,11 грн. шляхом їх безспірного списання з рахунку Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області.

12. Зобов'язати Головне управління Державної казначейської служби України у Миколаївській області стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Бразвік» судові витрати в сумі 1032,30 грн. шляхом їх безспірного списання з рахунку Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області.

13. Постанова в частині визнання протиправною і скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення від 04.06.2013 № 280 є остаточною і оскарженню не підлягає.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.В. Птичкіна

Миколаївський окружний адміністративний суд вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54001 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 жовтня 2013 року Справа № 814/2703/13-а

м. Миколаїв

10:35

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В. В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Єрзікова О. М.,

представника позивача 1: Авраменка С.К.,

представників позивача 2: Кушніренка О.Г., Орла О.В.,

позивача 3: ОСОБА_4,

представника позивача 3: ОСОБА_3,

представника відповідача: Алейнікової В.М.,

прокурора: Лютої А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю «Вікна-Пласт», вул. Чигрина, 29 Б, м. Миколаїв, 54000 Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Бразвік», вул. Декабристів, 23 б, офіс 44, м. Миколаїв, 54017 ОСОБА_4, АДРЕСА_1 до відповідача:Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області, вул. Космонавтів, 61, м. Миколаїв, 54056 за участю:Прокуратури міста Миколаєва, Бузький бульвар, 15, м. Миколаїв, 54015 про:визнання дій відповідача протиправними; визнання протиправним і скасування припису від 21.05.2013 № 118; визнання протиправним і скасування припису від 21.05.2013 № 119; визнання неправомірною і скасування постанови від 04.06.2013 № 98; визнання неправомірною і скасування постанови від 04.06.2013 № 99; визнання протиправним і скасування припису від 21.05.2013 № 120; визнання неправомірною і скасування постанови від 04.06.2013 № 93; визнання протиправною і скасування постанови від 04.06.2013 № 280; визнання протиправним і скасування припису від 21.05.2013 № 231, Товариство з обмеженою відповідальністю «Вікна-Пласт» (надалі - Товариство або позивач 1) звернулося до суду з адміністративним позовом, в якому просило:

1. Визнати неправомірними дії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області (надалі - Інспекція або відповідач) щодо проведення позапланової перевірки на АЗС Товариства (Миколаївська область, Жовтневий район, с. Капустине, вул. Шевченка, 1).

2. Визнати неправомірним та скасувати припис № 118 від 21.05.2013 про усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

3. Визнати неправомірним та скасувати припис № 119 від 21.05.2013 про усунення порушення законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

4. Визнати неправомірною та скасувати постанову № 98 від 04.06.2013 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 103 230 грн.

5. Визнати неправомірною та скасувати постанову № 99 від 04.06.2013 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 1 032 300 грн.

В обґрунтування позовних вимог Товариство вказало на відсутність підстав для проведення Інспекцією перевірки, на недотримання відповідачем порядку проведення перевірки, на недоведеність висновків відповідача про допущені позивачем 1 порушення.

Товариство з обмеженою відповідальністю фірма «БРАЗВІК» (надалі - Фірма або позивач 2) звернулося до суду з адміністративним позовом, в якому просило:

1. Визнати протиправними дії Інспекції по призначенню та проведенню 21.05.2013 перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів та правил на об'єкті будівництва «Встановлення автомобільного газозаправочного пункту модульного типу «СЗГ-к-10» на діючій АЗС, за адресою: вул. Шевченка, 1 с. Капустине, Жовтневого району, Миколаївської області», оформленої відповідним актом перевірки від 21.05.2013.

2. Визнати протиправною та скасувати постанову Інспекції № 93 від 04.06.2013 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в розмірі 103 230 грн.

3. Визнати протиправним та скасувати припис № 120 від 21.05.2013 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

В обґрунтування позовних вимог Фірма вказала на відсутність підстав для проведення Інспекцією перевірки, на недоведеність висновків відповідача про допущені позивачем 2 порушення, на безпідставність притягнення Фірми до відповідальності, на недотримання відповідачем порядку проведення перевірки (зокрема неврахування наданих позивачем 2 письмових пояснень).

ОСОБА_4 (надалі - позивач 3) звернулася до суду з адміністративним позовом, в якому просила:

1. Визнати протиправною та скасувати постанову Інспекції № 280 від 04.06.2013 по справі про адміністративне правопорушення про притягнення позивача 3 до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 17 000 грн.

2. Визнати протиправним та скасувати припис № 231 від 21.05.2013 про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

31.07.2013 до суду надійшло повідомлення прокуратури міста Миколаєва про вступ прокурора у справу за позовом Фірми (т. с. 3, ар. 52).

Ухвалою від 11.09.2013 суд об'єднав справи за позовами Товариства, Фірми і ОСОБА_4 в одне провадження для спільного розгляду (т. с. 1, ар. 78-79).

У поясненнях від 03.10.2013 (т. с. 1, ар. 102-108) ОСОБА_4 вказала, що відповідач не дотримався норм Кодексу України про адміністративні правопорушення (надалі - КУпАП), зокрема в частині строку накладення адміністративного стягнення.

03.10.2013 Фірма, за результатами вивчення доводів, що були викладені у запереченнях Інспекції проти адміністративного позову, надала письмові пояснення (т. с. 1, ар. 96-101).

Відповідач надав письмові заперечення проти позовів (т. с. 1, ар. 50-56, т. с. 2, ар. 54-67, т. с. 3, ар. 29-39), в яких вказав на те, що факти порушення позивачами вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних стандартів, норм і правил були доведені належним чином, тому застосування до позивачів заходів впливу (в тому числі накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності і притягнення ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності) було обґрунтованим і правомірним.

В судовому засіданні представники позивачів і ОСОБА_4 вимоги позовів підтримали, прокурор і представник відповідача просили у задоволення позовів відмовити.

У судовому засіданні 09.10.2013 судом було оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Заслухавши пояснення представників сторін, прокурора і ОСОБА_4, дослідивши письмові докази, суд

В С Т А Н О В И В:

21.05.2013 посадова особа Інспекції - головний державний інспектор Південного інспекційного відділу Шоломон О.О. склав акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил (надалі - Акт, т. с. 1, ар. 12-14).

Відповідно до Акта, позапланову перевірку було здійснено у присутності довіреної особи Товариства; перевірці підлягало дотримання вимог законодавства Товариством; об'єкт будівництва - «Встановлення автомобільного газозаправочного пункту модульного типу «СЗГ-к-10» на діючій АЗС за адресою: вул. Шевченка, 1, с. Капустине, Жовтневого району, Миколаївської області» (надалі - Об'єкт).

За висновками Акта:

розроблена Фірмою проектна документація на Об'єкт «… виконана з порушенням державних будівельних норм, заниження категорії складності, що є порушенням п. 8.151 ДБН В.2.5-20-2001 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Газопостачання», ст. ст. 31, 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку віднесення об'єктів будівництва до IV і V категорій складності, затвердженого постановою КМУ від 27 квітня 2011 р. № 557, та невиконання вимог ДБН А.2.2-3-2012 (зокрема, обов'язкового додатку М)»;

замовником (Товариством) «… в порушення ч. 8 ст. 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» наведено недостовірні дані в декларації про початок виконання будівельних робіт від 24.10.2012 № МК 08312199038 щодо найменування об'єкта будівництва та категорійності (фактично - реконструкція існуючої АЗС);

будівельні роботи розпочаті без дозволу на виконання будівельних робіт (для об'єктів IV і V категорії складності) в порушення ст. 34, ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Також в Акті було зазначено, що на час проведення перевірки будівельні роботи не виконуються.

Приписом від 21.05.2013 № 118 про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають законодавству, будівельним нормам, державним стандартам і правилам, архітектурним вимогам, затвердженим проектним рішенням, технічним умовами та іншим нормативно-правовим актам, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або без отримання дозволу на виконання будівельних робіт (надалі - Припис № 118, т. с. 1, ар. 23-24) Інспекція зобов'язала Товариство негайно зупинити виконання будівельних робіт до оформлення документів, що надають право виконувати такі роботи відповідно до вимог чинного законодавства.

Приписом від 21.05.2013 № 119 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил (надалі - Припис № 119, т. с. 1, ар. 21-22) Інспекція зобов'язала Товариство до 02.06.2013 надати до Інспекції виконавчу документацію; до 02.07.2013 - отримати позитивний висновок експертизи розробленого проекту на об'єкт будівництва відповідно до ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Протоколом від 21.05.2013 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, складеним стосовно Товариства (надалі - Протокол № 1, т. с. 1, ар. 15-17), Інспекція виявила порушення - «надано недостовірні дані в декларації про початок виконання будівельних робіт від 24.10.2012 № МК 08312199038 щодо виду будівництва та категорійності об'єкту будівництва, чим порушено ст. ст. 34, 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», відповідальність за яке передбачена абзацом 3 пункту 5 частини 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності».

Як зазначено у частині 1 статті 34 Закону України від 17.02.2011 № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» (надалі - Закон про регулювання), замовник має право виконувати будівельні роботи після:

1) направлення замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю (далі - орган державного архітектурно-будівельного контролю) - щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування;

2) реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності;

3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності.

Відповідно до частини 1 статті 37 Закону про регулювання, право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах будівництва, що належать до IV і V категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Протоколом від 21.05.2013 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, складеним відносно Товариства (надалі - Протокол № 2, т. с. 1, ар. 18-20), Інспекція виявила порушення - «будівельні роботи на об'єкті будівництва виконуються без дозволу на виконання робіт IV і V категорії складності, чим порушено ч. 8 ст. 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», відповідальність за яке передбачена абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності».

Як зазначено у частині 8 статті 36 Закону про регулювання, замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.

У Протоколах № 1 і № 2 вказано, що вони складені у присутності довіреної особи Товариства, а розгляд справ про правопорушення у сфері містобудівної діяльності мав відбутися 04.06.2013 у приміщенні Інспекції.

Постановою від 04.06.2013 № 98 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (надалі - Постанова № 98, т. с. 1, ар. 25-26) на Товариство, відповідно до абзацу 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», Інспекція наклала штраф в сумі 103 230 грн.

Постановою від 04.06.2013 № 99 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (надалі - Постанова № 99, т. с. 1, ар. 27-28) на Товариство, відповідно до абзацу 3 пункту 5 частини 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», Інспекція наклала штраф в сумі 1 032 300 грн.

Приписом від 21.05.2013 № 120 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил (надалі - Припис № 120, т. с. 3, ар. 12) Інспекція зобов'язала Фірму до 02.07.2013 привести проектну документацію на Об'єкт відповідно до вимог містобудівного законодавства та державних будівельних норм.

Протоколом від 21.05.2013 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, складеним стосовно Фірми (надалі - Протокол № 3, т. с. 3, ар. 10-11), Інспекція виявила порушення - «п. 8.151 ДБН В.2.5-20-2001 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Газопостачання», ст. ст. 31, 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку віднесення об'єктів будівництва до IV і V категорій складності, затвердженого постановою КМУ від 27 квітня 2011 р. № 557, та невиконання вимог ДБН А.2.2-3-2012 (зокрема, обов'язкового додатку М), а саме: проектна документація «Встановлення автомобільного газозаправочного пункту модульного типу «СЗГ-к-10» на діючій АЗС», за адресою: вул. Шевченка, 1, с. Капустине, Жовтневого району, Миколаївської області виконана з порушенням державних будівельних норм та заниження категорійності складності», відповідальність за яке передбачена абзацом 2 частини 1 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності».

Як вказано у Протоколі № 3, він був складений у присутності довіреної особи Товариства, а розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності мав відбутися 04.06.2013 у приміщенні Інспекції.

У частині 1 статті 31 Закону про регулювання вказано, що проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил, та затверджується замовником. Згідно з частинами 2, 3 статті 32 Закону про регулювання, категорія складності об'єкта будівництва визначається відповідно до будівельних норм та державних стандартів на підставі класу наслідків (відповідальності) такого об'єкта будівництва. Віднесення об'єкта будівництва до тієї чи іншої категорії складності здійснюється проектною організацією і замовником будівництва.

Постановою від 04.06.2013 № 93 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (надалі - Постанова № 93, т. с. 3, ар. 13) на Фірму, відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», Інспекція наклала штраф в сумі 103 230 грн.

Приписом від 21.05.2013 № 231 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил (надалі - Припис № 231, т. с. 2, ар. 13) Інспекція зобов'язала ОСОБА_4 (головного інженера проекту) до 02.07.2013 вжити заходів щодо приведення проектної документації на Об'єкт відповідно до вимог містобудівного законодавства та державних будівельних норм.

Протоколом від 21.05.2013 про адміністративне правопорушення, складеним стосовно ОСОБА_4 (надалі - Протокол № 4, т. с. 2, ар. 11-12), Інспекція виявила порушення - «проектна документація … виконана з порушенням державних будівельних норм, заниження категорії складності, що є порушенням п. 8.151 ДБН В.2.5-20-2001 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Газопостачання», ст. ст. 31, 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку віднесення об'єктів будівництва до IV і V категорій складності, затвердженого постановою КМУ від 27 квітня 2011 р. № 557, та невиконання вимог ДБН А.2.2-3-2012 (зокрема, обов'язкового додатку М)», відповідальність за яке передбачена частиною 1 статті 96 1 КУпАП.

Як вказано у Протоколі № 4, він був складений у присутності довіреної особи Товариства, а розгляд справи про адміністративне правопорушення мав відбутися 04.06.2013 у приміщенні Інспекції.

Постановою від 04.06.2013 № 280 по справі про адміністративне правопорушення (надалі - Постанова № 280, т. с. 2, ар. 14) ОСОБА_4 була притягнута до адміністративної відповідальності за частиною 1 статті 96 1 КУпАП у вигляді штрафу в сумі 17 000 грн.

При прийнятті рішення суд виходив з такого.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Повноваження Державної архітектурно-будівельної інспекції України визначені Положенням про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженим Указом Президента України від 08.04.2011 № 439/2011 (надалі - Положення про інспекцію). Так, згідно з пунктом 1 Положення про інспекцію, Держархбудінспекція України є центральним органом виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю. Держархбудінспекція у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, цим Положенням, іншими актами законодавства України (пункт 2 Положення про інспекцію) і здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі або міжрегіональні територіальні органи (пункт 6 Положення про інспекцію). Предметом державного контролю є дотримання юридичними і фізичними особами державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт (підпункт 8 пункту 4 Положення про інспекцію). Держархбудінспекція проводить перевірки відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт, будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що застосовуються у будівництві, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічним умовам, затвердженим проектним вимогам, рішенням, дотримання встановленого порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів (підпункт 10 пункту 4 Положення про інспекцію) і складає акти перевірок у сфері містобудівної діяльності (підпункт 7 пункту 5 Положення про інспекцію).

У частині 2 статті 41 Закону про регулювання вказано, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 2 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 (надалі - Порядок № 553), державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції; порядку здійснення авторського і технічного нагляду, ведення загального та (або) спеціальних журналів обліку виконання робіт, виконавчої документації, складення актів на виконані будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи; інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об'єкта будівництва.

Пунктом 7 Порядку № 553 визначений перелік підстав для проведення позапланової перевірки, до яких зокрема віднесені звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства і вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

10.04.2013 до Інспекції надійшов лист за підписом першого заступника прокурора Миколаївської області (від 04.04.2013 № (15)07/1/4-129вих-13, надалі - лист Прокуратури, т. с. 1, ар. 57). У листі Прокуратури вказано, що «… необхідно здійснити в межах … повноважень державний контроль за дотриманням вказаними вище суб'єктами господарювання вимог державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт. В разі виявлення порушень вимог законодавства вирішити питання про заборону експлуатації об'єктів». Необхідність здійснення державного контролю у листі обґрунтована пунктом 8 Положення про інспекцію. Відповідно до цієї норми, Держархбудінспекція України у процесі виконання покладених на неї завдань взаємодіє в установленому порядку з іншими органами виконавчої влади, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, з органами місцевого самоврядування, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, а також підприємствами, установами, організаціями, всеукраїнськими об'єднаннями профспілок і всеукраїнськими об'єднаннями організацій роботодавців. Органи прокуратури до вказаних осіб не відносяться.

Як зазначено у письмових запереченнях проти адміністративного позову Товариства (т. с. 1, ар. 51-56), лист Прокуратури Інспекція визначила як звернення юридичної особи про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства.

З цього приводу суд зазначає таке.

Відповідно до статті 123 Конституції України, організація і порядок діяльності органів прокуратури України визначаються законом.

У частині 2 статті 19 Закону України від 05.11.1991 № 1789-ХІІ «Про прокуратуру» (надалі - Закон про прокуратуру) вказано, що перевірка виконання законів проводиться за заявами та іншими повідомленнями про порушення законності, що вимагають прокурорського реагування, а за наявності приводів - також з власної ініціативи прокурора. Прокуратура не підміняє органи відомчого управління та контролю і не втручається у господарську діяльність, якщо така діяльність не суперечить чинному законодавству.

Пунктом 3 частини 1 статті 20 Закону про прокуратуру передбачено, що при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право вимагати від керівників та колегіальних органів проведення перевірок, ревізій діяльності підпорядкованих і підконтрольних підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, а також виділення спеціалістів для проведення перевірок, відомчих і позавідомчих експертиз. При цьому, відповідно до частини 2 статті 20 Закону про прокуратуру, дії, передбачені пунктом 3 частини 1 цієї статті, можуть бути вчинені виключно під час проведення перевірки в порядку, передбаченому статтею 21 цього Закону.

Згідно з частиною 1 статті 8 Закону про прокуратуру, законні вимоги прокурора є обов'язковими для всіх органів, підприємств, установ, організацій, посадових осіб та громадян і виконуються невідкладно або у передбачені законом чи визначені прокурором строки.

Таким чином, у тому випадку, якщо в процесі здійснення прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів виникає необхідність у проведенні відповідним контролюючим органом перевірки, єдина визначена законом форма, за якою цей контролюючий орган повідомляється про необхідність проведення перевірки, - це вимога прокурора. Закон про прокуратуру не передбачає можливості звернення органу прокуратури (як юридичної особи) до контролюючого органу з приводу порушення субєктами господарювання вимог законодавства.

На підставі викладеного суд дійшов висновку про відсутність обставин, які Інспекцією могли бути визначені в якості підстав для проведення перевірки.

11.04.2013 Інспекція направила Товариству лист № 7/14-1667-13 (т. с. 1, ар. 11), яким повідомила про проведення з 17.04.2013 до 23.04.2013 позапланової перевірки на Об'єкті. У зазначений в повідомленні час перевірку здійснено не було. В судовому засіданні представник позивача 1 пояснив, перелічені у листі Інспекції документи він передав посадовій особі Інспекції (у приміщенні Інспекції) у квітні 2013 року.

Як вказано у письмових запереченнях проти адміністративного позову Товариства (т. с. 1, ар. 50-56), причиною непроведення перевірки у квітні 2013 року став факт ненадання Товариством документів.

В Акті, Протоколі № 1, Протоколі № 2 і Протоколі № 3 наявна інформація про декларацію про початок виконання будівельних робіт, про проектну документацію, про підрядника, про осіб, які здійснюють технічний і авторський нагляд, що, на думку суду, спростовує доводи відповідача про ненадання позивачем 1 документів. Пояснень щодо того, коли саме були надані документи, в судовому засіданні представник Інспекції не надала.

15.05.2013 перший заступник начальника Інспекції видав посадовій особі Інспекції - головному державному інспектору Південного інспекційного відділу Шоломону О.О. направлення на проведення перевірки № 472 (т. с. 1, ар. 58). Відповідно до направлення, строк його дії 20.05.2013 - 21.05.2013.

За твердженнями представника позивача 1, в Акті викладена недостовірна інформація відносно того, що довірена особа Товариства була присутня при проведенні перевірки.

Суд ці доводи відхиляє, оскільки факт присутності довірена особа Товариства засвідчила своїм підписом на Акті (т. с. 1, ар. 14).

У декларації про початок виконання будівельних робіт (т. с. 1, ар. 29-34) Товариство зазначило вид будівництва - «нове будівництво», категорію складності - ІІІ.

Як вказано вище, на думку Інспекції, Товариство допустило 2 порушення:

1. Наведення недостовірних даних в декларації про початок виконання будівельних робіт щодо виду будівництва та категорійності об'єкта будівництва.

2. Виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва без дозволу на виконання будівельних робіт IV і V категорії складності.

В обґрунтування цих висновків відповідач вказав, що проектною документацією передбачено встановлення автомобільного газозаправочного пункту (надалі - АГЗП) на діючій АЗС, а це означає реконструкцію АЗС (об'єкту будівництва V категорії складності). Відповідно, у декларації Товариство мало вказати вид будівництва - «реконструкція», категорія складності - V.

Суд вважає висновки Інспекції неправомірними.

Доводи Акта про те, що розміщення АГЗП є реконструкцією АЗС, відповідач не обґрунтував.

У статті 32 Закону про регулювання вказано, що усі об'єкти будівництва поділяються на І, ІІ, ІІІ, IV і V категорії складності. Категорія складності об'єкта будівництва визначається відповідно до будівельних норм та державних стандартів на підставі класу наслідків (відповідальності) такого об'єкта будівництва. Віднесення об'єкта будівництва до тієї чи іншої категорії складності здійснюється проектною організацією і замовником будівництва. Порядок віднесення об'єктів до IV і V категорії складності визначається Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, стаття 32 Закону про регулювання не надає відповідачу права визначати категорію складності об'єкта будівництва.

Посилання відповідача на те, що таке право йому надано Порядком віднесення об'єктів будівництва до IV i V категорії складності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2011 № 557, суд відхиляє.

По-перше, цей Порядок був затверджений відповідно до статті 32 Закону про регулювання, яка не уповноважує Інспекцію визначати категорію складності, по-друге, у пункті 7 Порядку вказано, що під час проведення державного архітектурно-будівельного контролю на об'єктах самочинного будівництва (у разі відсутності проектної документації) категорія складності таких об'єктів визначається посадовими особами Держархбудінспекції та її територіальних органів, а в разі необхідності - шляхом проведення експертизи експертною організацією чи експертом, що має відповідний сертифікат.

Самочинним будівництвом, відповідно до статті 376 Цивільного кодексу України, є житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

Наслідки виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту самочинного будівництва встановлені частиною 1 статті 38 і частиною 2 статті 39 1 Закону про регулювання: у разі виявлення факту самочинного будівництва об'єкта, перебудова якого з метою усунення істотного відхилення від проекту або усунення порушень законних прав та інтересів інших осіб, істотного порушення будівельних норм є неможливою, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю видає особі, яка здійснила (здійснює) таке будівництво, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з визначенням строку для добровільного виконання припису. У разі якщо особа в установлений строк добровільно не виконала вимоги, встановлені у приписі, орган державного архітектурно-будівельного контролю подає позов до суду про знесення самочинно збудованого об'єкта та компенсацію витрат, пов'язаних з таким знесенням (стаття 38); у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування (стаття 39 1 ).

Посилання Інспекції на Настанову щодо застосування будівельних норм у частині віднесення об'єктів будівництва до категорії складності для подальшого проектування і експертизи, схвалену рішенням Науково-технічної ради Мінрегіонбуду України № 59 від 16.06.2011 (як на підставу для визначення Інспекцією категорії складності об'єкта будівництва), суд до уваги не приймає, оскільки цей документ не є нормативно-правовим актом.

Враховуючи це, факт наведення Товариством недостовірних даних у декларації про початок виконання будівельних робіт і факт того, що Об'єкт відноситься до об'єктів будівництва V категорії складності, не доведені належним чином.

За таких обставин суд визнає неправомірними вимоги Інспекції, що викладені у Приписі № 118 і Приписі № 119.

За перше порушення (наведення недостовірних даних в декларації про початок виконання будівельних робіт на об'єктах ІІІ категорії складності) Інспекція, з посиланням на абзац 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України від 14.10.1994 № 208/94-ВР «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудування» (надалі - Закон про відповідальність), застосувала до Товариства штраф у розмірі дев'яноста мінімальних заробітних плат (Постанова № 98).

За друге порушення (виконання будівельних робіт на об'єктах V категорії складності без отримання дозволу на їх виконання) Інспекція, з посиланням на абзац 3 пункту 5 частини 2 статті 2 Закону про відповідальність, застосувала до Товариства штраф у розмірі дев'ятисот мінімальних заробітних плат (Постанова № 99).

Оскільки факти правопорушень Товариством вимог містобудівного законодавства не доведені належним чином, суд визнає безпідставним притягнення його до відповідальності.

Крім того, на думку суду, встановлення факту виконання суб'єктом містобудування будівельних робіт на об'єкті V категорії складності без отримання дозволу на їх виконання, виключає притягнення такого суб'єкта до відповідальності за наведення недостовірних даних у декларації про початок виконання будівельних робіт на об'єкті ІІІ категорії складності. Необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у декларації про початок виконання будівельних робіт, є окремою підставою для проведення позапланової перевірки (пункт 7 Порядку № 553), при цьому строк для проведення такої перевірки обмежений 3 місяцями з дня подання такої декларації. Товариство подало декларацію у жовтні 2012 року, тому у січні 2013 року Інспекція втратила право перевірити дані, наведені у декларації, відповідно, право встановити порушення і право притягнути позивача 1 до відповідальності за абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону про відповідальність.

Стосовно викладених в Акті доводів Інспекції про те, що проектну документацію було виконано з порушенням державних будівельних норм, суд зазначає таке. По-перше, пунктом 8.151 ДБН В.2.5-20-2001 встановлено, яке обладнання (устаткування, споруди) передбачається у складі стаціонарного АГЗП (т. с. 1, ар. 109). Інспекція не вказала в Акті, що саме (з переліченого в пункті 8.151) не передбачено у розробленому Фірмою проекті. По-друге, ДБН А.2.2-3-2012 «Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва» набули чинності з 01.07.2012, в той час як проектну документацію було виконано раніше (у декларації про початок виконання будівельних робіт вказана дата затвердження її замовником - 22.05.2012).

На підставі викладеного суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги Товариства підлягають задоволенню в повному обсязі.

Приписом № 129 Інспекція зобов'язала Фірму привести проектну документацію на Об'єкт «… відповідно до вимог містобудівного законодавства та державних будівельних норм».

Постановою № 93 Інспекція, з посиланням на абзац 2 частини 1 статті 2 Закону про відповідальність, наклала на Фірму штраф в сумі 103 230 грн. Відповідно до цієї норми, суб'єкти містобудування, які здійснюють проектування об'єктів, несуть відповідальність у вигляді штрафу за передачу замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі за заниження складності об'єкта будівництва, - у розмірі дев'яноста мінімальних заробітних плат.

З підстав, що викладені вище, суд вважає, що позовні вимоги Фірми підлягають задоволенню в повному обсязі.

Крім того, суд зазначає таке. Відповідно до пунктів 2 і 3 частини 4 статті 41 Закону про регулювання, посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; видавати обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним нормам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт. У підпункті 8 пункту 4 Положення про інспекцію вказано, що Держархбудінспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює в межах своїх повноважень зокрема контроль за дотриманням юридичними і фізичними особами державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт, перепланування та реконструкції (дообладнання) житлового фонду, будівель громадського призначення, елементів упорядження територій для задоволення потреб осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення. Ані Законом про регулювання, ані Положенням про інспекцію не передбачено право перевірки проектної документації.

Відповідно до Порядку № 553, складенню протоколу про вчинення Фірмою правопорушень, накладенню на Фірму штрафу, видачі Фірмі припису мало передувати здійснення щодо цього суб'єкта містобудування державного архітектурно-будівельного контролю. На думку суду, оскільки відповідач не провів перевірку щодо Фірми, складення припису і постанови є незаконним.

Приписом № 231 Інспекція зобов'язала ОСОБА_4 вжити заходів щодо приведення проектної документації на Об'єкт «… відповідно до вимог містобудівного законодавства та державних будівельних норм».

Постановою № 280 Інспекція, на підставі частини 1 статті 96 1 КУпАП, наклала на ОСОБА_4 штраф в сумі 17 000 грн. Відповідно до цієї норми, передача замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об'єкті, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, передбачення приладів обліку води і теплової енергії, а також заниження категорії складності об'єкта будівництва - тягнуть за собою накладення штрафу на головного архітектора проекту, головного інженера проекту, експерта, інших відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат, від дев'ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З підстав, що викладені вище (недоведеність відповідачем факту невідповідності проектної документації вимогам законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил), суд вважає неправомірною видачу Інспекцією цього припису і накладення штрафу.

Додатковою підставою для визнання Постанови № 280 протиправною і її скасування є те, що, відповідно до частини 1 статті 38 КУпАП, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяця з дня вчинення правопорушення. Проектну документацію Товариство отримало від Фірми у травні 2012 року (т. с. 1, ар. 144), в зв'язку з чим притягнення ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності у червні 2013 року є незаконним.

Керуючись статтями 11, 71, 94, 158 - 163, 167, 171 2 , 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправними дії Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області по призначенню і проведенню перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єкті будівництва «Встановлення автомобільного газозаправочного пунтку модульного типу «СЗГ-к-10» на діючій АЗС, за адресою вул. Шевченко, 1, с. Капустине, Жовтневого району, Миколаївської області, результати якої оформлені актом від 21.05.2013.

3. Визнати протиправним і скасувати припис Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 21.05.2013 № 118.

4. Визнати протиправним і скасувати припис Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 21.05.2013 № 119.

5. Визнати протиправним і скасувати припис Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 21.05.2013 № 120.

6. Визнати протиправним і скасувати припис Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 21.05.2013 № 231.

7. Визнати протиправною і скасувати постанову Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.06.2013 № 98.

8. Визнати протиправною і скасувати постанову Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.06.2013 № 99.

9. Визнати протиправною і скасувати постанову Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.06.2013 № 93.

10. Визнати протиправною і скасувати постанову Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області по справі про адміністративне правопорушення від 04.06.2013 № 280.

11. Зобов'язати Головне управління Державної казначейської служби України у Миколаївській області стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Вікна-Пласт» судові витрати в сумі 2443,11 грн. шляхом їх безспірного списання з рахунку Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області.

12. Зобов'язати Головне управління Державної казначейської служби України у Миколаївській області стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Бразвік» судові витрати в сумі 1032,30 грн. шляхом їх безспірного списання з рахунку Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївській області.

13. Постанова в частині визнання протиправною і скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення від 04.06.2013 № 280 є остаточною і оскарженню не підлягає.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.В. Птичкіна

Постанова оформлена у відповідності до статті160 КАС України

та підписана суддею 14 жовтня 2013 року.

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2013
Оприлюднено04.12.2013
Номер документу35673320
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/2703/13-а

Ухвала від 26.12.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маслій В.І.

Ухвала від 20.05.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Постанова від 09.10.2013

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 11.09.2013

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 17.06.2013

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 17.06.2013

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні