5.1.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 листопада 2013 року Справа № 812/9302/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Дибової О.А
при секретарі судового засідання Вороніній Г.А.
за участю сторін:
від позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,
від відповідача - не з'явився,
від третьої особи - Кожем’якін С.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до реєстраційної служби Стахановського міського управління юстиції Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «Кабельне підприємство Донбасу» про визнання нечинним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до реєстраційної служби Стахановського міського управління юстиції Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «Кабельне підприємство Донбасу» про визнання нечинним та скасування рішення.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.
Протокол загальних зборів від 08.07.2013 № 19 ОСОБА_1 призначено на посаду директора товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «Кабельне підприємство Донбасу» (код ЄДРПОУ 37522668)
На підставі Наказу від 08.07.2013 № 11 позивач приступив до виконання обов'язків директора.
27 вересня 2013 року на ім'я учасників Товариства позивачем подана заява про звільнення за власним бажанням з 01.10.2013. Протокол загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «Кабельне підприємство Донбасу» від 08.07.2013 № 21 заява про звільнення була задоволена, після чого позивач звернувся до реєстраційної служби Стахановського міського управління юстиції Луганської області з заявою про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язана зі змінами в установчих документах.
У внесені змін до відомостей позивачу було відмовлено, 08.10.2013 відповідач вручив позивачу повідомлення про залишення документів без розгляду від 08.10.2012 № 182.
Фактично у реєстрації змін було відмовлено, у зв'язку із ненадання позивачем розпорядчого документа про призначення нового керівника Товариства відповідно до ч. 2 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Позивач та представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали, надали пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві, просили позов задовольнити повністю.
Відповідач в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутністю та заперечення, яке обґрунтував наступним.
08 жовтня 2013 року до державного реєстратора Стахановського МУЮ Луганської області ТОВ «ТЕЛЕРАДІОКАМПАНІЯ «КАБЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ДОНБАСУ» в особі ОСОБА_1, надало наступні документи: рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, а саме було надано Протокол № 21 Загальних зборів учасників ТОВ «ТЕЛЕРАДЮКОМПАНІЯ «КАБЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ДОНБАСУ» від 30 вересня 2013 року (в якому не було призначено нового керівника).
В той час, як ч. 2 ст. 19 Закону передбачає додаткове надання примірнику оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Таким чином, ТОВ «ТЕЛЕРАДЮКОМПАНІЯ «КАБЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ДОНБАСУ» в особі директора ОСОБА_1 подало документи не в повному обсязі, не надано примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про призначення нового керівника, не надано реєстраційну карту про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі (форма №4), що зробило неможливим проведення реєстраційної діє державним реєстратором.
У зв'язку з чим, на підставі ч.6. ст. 19 Закону, державним реєстратором залишено без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, та на адресу ТОВ «ТРК «КПД» було надано повідомлення про залишення документів без розгляду № 182 від 08.10.2013 року та запропоновано заявнику усунути причини, що були підставою для залишення документів без розгляду, для повторного звернення у загальному порядку.
Представник третьої особи в судовому засіданні просив задовольнити адміністративний позов повністю, правом надати письмові пояснення не скористався.
Суд заслухавши пояснення позивача та третьої особи, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
У відповідності з Конституцією України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
У відповідності зі ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень слід перевіряти, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України, з виконанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно п. 2 ст. 71 КАСУ в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ст. 7 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV від 15.05.2003 року спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації є центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері підприємництва. Спеціально уповноважений орган з питань державної реєстрації:
- здійснює державний нагляд за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
- узагальнює практику застосування нормативно-правових актів з питань державної реєстрації та розробляє проекти нормативно-правових актів у цій сфері;
- затверджує нормативно-правові акти щодо формування та ведення Єдиного державного реєстру;
- забезпечує формування та ведення Єдиного державного реєстру;
- затверджує порядок подання та обігу електронних документів державному реєстратору.
Згідно ст. 6 Закону України № 755-IV державний реєстратор проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; проводить резервування найменувань юридичних осіб; передає органам державної статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб; формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ; оформлює та видає виписки, довідки з Єдиного державного реєстру; проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців; проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями; звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку; здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них; вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду; здійснює облік одержаного ним від заявника електронного документа та направляє заявнику підтвердження факту одержання електронного документа, проводить необхідні реєстраційні дії у випадках, передбачених цим Законом, та надсилає заявнику відповідний документ у вигляді електронного документа і на паперовому носії.
Стаття 8 Закону України № 755-IV закріплює вимоги до документів, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються рекомендованим листом або електронним документом) державному реєстратору.
Відповідно до частини 1 статті 24 Закону України № 755-IV для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення або в разі подання електронних документів подати опис, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі) такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи;
примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом;
- два примірники установчих документів (у разі подання електронних документів - один примірник);
- документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи. У разі подання електронних документів для проведення державної реєстрації юридичної особи підтвердженням внесення плати за проведення державної реєстрації юридичної особи є примірник електронного розрахункового документа, засвідченого електронним цифровим підписом;
- інформацію з документами, що підтверджують структуру власності засновників - юридичних осіб, яка дає змогу встановити фізичних осіб - власників істотної участі цих юридичних осіб.
Якщо документи для проведення державної реєстрації юридичної особи подаються особою, уповноваженою засновником (засновниками) юридичної особи, то згідно частини 9 ст. 24 Закону України № 755-IV державному реєстратору додатково пред'являється її паспорт та надається документ, що засвідчує її повноваження.
Державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, на підставі ч. 11 Закону України № 755-IV якщо:
- документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;
- документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою - сьомою статті 8 та частиною п'ятою статті 10 цього Закону;
- до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій;
- документи подані не в повному обсязі.
- документи подано особою, яка не має на це повноважень.
З матеріалів справи вбачається наступне.
Протокол загальних зборів від 08.07.2013 № 19 ОСОБА_1 призначено на посаду директора товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «Кабельне підприємство Донбасу» (код ЄДРПОУ 37522668) (а.с. 9)
На підставі Наказу від 08.07.2013 № 11 позивач приступив до виконання обов'язків директора. (а.с. 10)
27 вересня 2013 року на ім'я учасників Товариства позивачем подана заява про звільнення за власним бажанням з 01.10.2013. (а.с. 11)
Протокол загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «Кабельне підприємство Донбасу» від 08.07.2013 № 21 заява про звільнення була задоволена, після чого позивач звернувся до реєстраційної служби Стахановського міського управління юстиції Луганської області з заявою про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язана зі змінами в установчих документах. (а.с. 12)
08 жовтня 2013 року до державного реєстратора Стахановського МУЮ Луганської області ТОВ «ТЕЛЕРАДІОКАМПАНІЯ «КАБЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ДОНБАСУ» в особі ОСОБА_1, надало до реєстраційної служби Стахановського міського управління юстиції Луганської області наступні документи: рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, а саме було надано Протокол № 21 Загальних зборів учасників ТОВ «ТЕЛЕРАДЮКОМПАНІЯ «КАБЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ДОНБАСУ» від 30 вересня 2013 року (а.с. 13)
Повідомленням від 08.10.2013 № 182 Стахановське міське управління юстиції Луганської області залишено подані ТОВ «ТЕЛЕРАДІОКАМПАНІЯ «КАБЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ДОНБАСУ» документи без розгляду, у зв'язку з тим, що документи подані не в повному обсязі. (а.с. 14)
Вирішуючи справу по суті та в межах позовних вимог, суд виходив з наступного.
Згідно ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України та цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону,
Зі ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» слідує, що документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються поштовим відправленням або електронним документом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою Реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору поштовим відправленням/справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинну бути нотаріально засвідчена.
Згідно ч. 1 ст. 19 Закону, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із амінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу., які містяться в Єдиному державному реєстрі.
В судовому засіданні встановлено, підтверджено матеріалами справи та не заперечувалось сторонами в судовому засіданні, що 08 жовтня 2013 року до державного реєстратора Стахановського МУЮ Луганської області ТОВ «ТЕЛЕРАДЮКАМПАНІЯ «КАБЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ДОНБАСУ» в особі ОСОБА_1 надало наступні документи: рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, а саме було надано Протокол № 21 Загальних зборів учасників ТОВ «ТЕЛЕРАДЮКОМПАНІЯ «КАБЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ДОНБАСУ» від 30 вересня 2013 року.
Як вбачається з Протоколу № 21 Загальних зборів учасників ТОВ «ТЕЛЕРАДЮКОМПАНІЯ «КАБЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ДОНБАСУ» від 30 вересня 2013 року, в ньому не призначено нового керівника товариства. (а.с. 12)
Частина 2 статті 19 Закону передбачає додаткове надання примірнику оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Таким чином, в судовому засіданні встановлено та підтверджено матеріалами справи, що ТОВ «ТЕЛЕРАДЮКОМПАНІЯ «КАБЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ДОНБАСУ» в особі директора ОСОБА_1 подало документи не в повному обсязі, а саме: не надано примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про призначення нового керівника, не надано реєстраційну карту про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі (форма №4), що зробило неможливим проведення реєстраційної діє державним реєстратором.
У зв'язку з чим, судом встановлено, що відповідачем правомірно на підставі ч.6. ст. 19 Закону, залишено без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, та на адресу ТОВ «ТРК «КПД» було надано повідомлення про залишення документів без розгляду № 182 від 08.10.2013 року (а.с. 14) та запропоновано заявнику усунути причини, що були підставою для залишення документів без розгляду, для повторного звернення у загальному порядку.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Тому, суд зазначає, що на підставі наданих позивачем документів на державну реєстрацію, у державного реєстратора не було жодних правових та законних підстав здійснити реєстраційну дію щодо зміни керівника ТОВ «ТРК «КПД», так як це порушувало норми діючого законодавства України.
На підставі вищевикладеного, судом встановлено, що позовні вимоги є необґрунтованим та безпідставними, відповідач діяв у межах повноважень, у спосіб та на підставі законодавства України, а тому адміністративний позов не підлягає задоволенню повністю.
Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а відповідно до ст.105 КАС України позивач має право вимагати скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови складено та підписано протягом п'яти днів, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Питання щодо розподілу судового збору не вирішується, оскільки у задоволені адміністративного позову відмовлено повністю.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 18, 71, 72, 94, 158-163, 167, 181 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволені адміністративного позову ОСОБА_1 до реєстраційної служби Стахановського міського управління юстиції Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «Кабельне підприємство Донбасу» про визнання нечинним та скасування рішення про залишення документів та зобов'язання внести зміни до відомостей про юридичну особу відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текс постанови складено та підписано 02 грудня 2013 року.
Суддя О.А. Дибова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2013 |
Оприлюднено | 04.12.2013 |
Номер документу | 35692366 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.А. Дибова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні