Постанова
від 02.12.2013 по справі 815/7719/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/7719/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 листопада 2013 року м.Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Харченко Ю.В.

При секретарі Кипаренко Н.Ю.

За участю представників сторін:

Від позивача: Громадської організації «Верховенство права» не з»явився. У позовній заяві викладено клопотання щодо розгляду справи без участі представника позивача.

Від відповідача: Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації Саустян Т.Ю. - за довіреністю від 12.11.2013р. №01-13/2564.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Громадської організації «Верховенство права» до Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації про визнання протиправними дій щодо відмови у наданні публічної інформації згідно п.2 інформаційного запиту №103 від 16.09.2013р., зобов»язання протягом 5 робочих днів, з дня набрання чинності рішенням суду, надати належним чином засвідчені витяги з кошторису видатків на 2012 та 2013 роки, якими передбачено виділення державних коштів на підготовку та проведення Одеського Міжнародного Кінофестивалю, -

ВСТАНОВИВ:

Громадська організація «Верховенство права» звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою, у якій просить суд визнати протиправними дії Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації щодо відмови у наданні публічної інформації згідно п.2 інформаційного запиту №103 від 16.09.2013р., зобов»язати Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації протягом 5 робочих днів, з дня набрання чинності рішенням суду, надати належним чином засвідчені витяги з кошторису видатків на 2012 та 2013 роки, якими передбачено виділення державних коштів на підготовку та проведення Одеського Міжнародного Кінофестивалю.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що право запитувача на отримання публічної інформації гарантується п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої обов'язком розпорядників інформації є надавати та оприлюднювати інформацію. Також, Громадська організація «Верховенство права» зазначає, що відповідач - Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації, у порушення приписів ч.2 ст.22 Закону України «Про доступ до публічної інформації», у Листі-відповіді від 02.10.2013р. №14-інф/01-19, зазначає, що інформацію, яка підлягає оприлюдненню по закупівлі послуг з підготовки та проведення Одеського Міжнародного Кінофестивалю, можна отримати на сайті: tender.me.gov.ua.

Відповідач - Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації, з позовними вимогами не погоджується та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (вхід.№31787/13 від 12.11.2013р.), наголошуючи, зокрема, на тому, що відповідно до п.1 ст.9 Закону України «Про здійснення державних закупівель», громадський контроль забезпечується через вільний доступ до всієї інформації щодо державних закупівель, яка підлягає оприлюдненню відповідно до цього Закону. Оприлюднення вичерпного переліку інформації про закупівлю здійснюється на веб-порталі Уповноваженого органу у порядку, встановленому цим Законом (ст.10 Закону). Доступ користувачів до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним, у зв»язку з чим всю інформацію, що підлягає оприлюдненню по закупівлі послуг з підготовки та проведення Одеського Міжнародного Кінофестивалю, Громадська організація «Верховенство права» має змогу отримати на сайті: tender.me.gov.ua.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, позивач - Громадська організація «Верховенство права», звернулася до Голови Одеської обласної ради Пундик М.В. із Запитом від 16.09.2013р. №103/09-13, за підписом голови правління Семенова В.І., у якому останнім викладено прохання щодо надання завірених належним чином копій рішень Одеської обласної ради №368-VІ «Про обласний бюджет Одеської області на 2012 рік» від 28.12.2011р. та №686-VІ «Про обласний бюджет Одеської області на 2013рік» від 26.12.2012р., а також завірених належним чином витягів з кошторисів видатків на 2012р. та 2013р., яким передбачено виділення державних коштів на підготовку та проведення Одеського Міжнародного Кінофестивалю.

Судом з»ясовано, що за результатами розгляду вищеозначеного звернення від 16.09.2013р. №103/09-13, Апаратом Одеської обласної ради на ім»я Голови правління Громадської організації «Верховенство права» Семенова В.І., був надісланий Лист від 24.09.2013р. №52-У3/вих, за підписом керуючого справами Пхиденко В.С., у якому зазначено, що стосовно п.1 Обласна рада надає завірені копії рішень обласної ради від 28.12.2011р. №368-VІ «Про обласний бюджет Одеської області на 2012 рік» та від 26.12.2012р. №686-VІ «Про обласний бюджет Одеської області на 2013рік». Стосовно п.2 запиту Обласною радою було повідомлено, що копію інформаційного запиту Громадської організації «Верховенство права», надіслано Управлінню культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації, яка є головним розпорядником коштів обласного бюджету за рядком «міжнародний кінофестиваль», для розгляду та інформування Громадської організації «Верховенство права».

Зокрема, судом встановлено, що за наслідками розгляду Запиту Громадської організації «Верховенство права» від 16.09.2013р. №103/09-13, Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації на ім»я Голови правління Громадської організації «Верховенство права» Семенова В.І., надіслало Лист-відповідь від 02.10.2013р. №14-інф/01-19, за підписом Начальника управління Станкова В.М., з повідомленням, що відповідно до п.1 ст.9 Закону України «Про здійснення державних закупівель», громадський контроль забезпечується через вільний доступ до всієї інформації щодо державних закупівель, яка підлягає оприлюдненню відповідно до цього Закону. Оприлюднення вичерпного переліку інформації про закупівлю здійснюється на веб-порталі Уповноваженого органу у порядку, встановленому цим Законом (ст.10 Закону). Доступ користувачів до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним, у зв»язку з чим всю інформацію, що підлягає оприлюдненню по закупівлі послуг з підготовки та проведення Одеського Міжнародного Кінофестивалю, можна отримати на сайті: tender.me.gov.ua.

Не погодившись з означеним Листом-відповіддю Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації від 02.10.2013р. №14-інф/01-19, позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою про визнання протиправними дій Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації щодо відмови у наданні публічної інформації згідно п.2 інформаційного запиту №103 від 16.09.2013р., та зобов»язання Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації протягом 5 робочих днів, з дня набрання чинності рішенням суду, надати належним чином засвідчені витяги з кошторису видатків на 2012 та 2013 роки, якими передбачено виділення державних коштів на підготовку та проведення Одеського Міжнародного Кінофестивалю.

Так, на думку суду, позовні вимоги Громадської організації «Верховенство права» щодо визнання протиправними дій Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації щодо відмови у наданні публічної інформації згідно п.2 інформаційного запиту №103 від 16.09.2013р., та зобов»язання Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації протягом 5 робочих днів, з дня набрання чинності рішенням суду, надати належним чином засвідчені витяги з кошторису видатків на 2012 та 2013 роки, якими передбачено виділення державних коштів на підготовку та проведення Одеського Міжнародного Кінофестивалю, є обґрунтованими, правомірними, та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі, з урахуванням наступного.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, та інформації, що становить суспільний інтерес визначено Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011року №2939-VI (зі змінами та доповненнями), відповідно до ст.1 якого публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Згідно з ч.1 ст.2 означеного Закону, його метою є забезпечення прозорості та відкритості суб'єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.

Відповідно до ст.3 Закону України «Про доступ до публічної інформації» право на доступ до публічної інформації гарантується обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом.

Статтею 4 вказаного Закону передбачено, що доступ до публічної інформації здійснюється на принципах: прозорості та відкритості діяльності суб'єктів владних повноважень; вільного отримання та поширення інформації, крім обмежень, встановлених законом; рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.

Відповідно до ст.5 Закону України «Про доступ до публічної інформацію» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Згідно зі ст.12 Закону України «Про доступ до публічної інформації» суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень; розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону; структурний підрозділ або відповідальна особа з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.

Відповідно до ст.14 означеного Закону розпорядники інформації, у тому числі, зобов'язані надавати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації.

Статтею 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі.

Згідно зі ст.21 вказаного Закону України інформація на запит надається безкоштовно. У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.

Відповідно до ч.1 ст.22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком; не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, судом з»ясовано, що ч.1 ст.22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» містить вичерпний перелік випадків, за яких розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту.

Згідно з ч.2 ст.22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації .

Таким чином, з урахуванням означених законодавчих приписів судом встановлено, що відповідач - Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації, при наданні відповіді на запит Громадської організації «Верховенство права» від 16.09.2013р. №103/09-13, з повідомленням, що Громадська організація «Верховенство права» може отримати всю інформацію, що підлягає оприлюдненню по закупівлі послуг з підготовки та проведення Одеського Міжнародного Кінофестивалю, на сайті: tender.me.gov.ua, оскільки доступ користувачів до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним, діяв не на підставі, та не у спосіб, що передбачені положеннями Закону України «Про доступ до публічної інформації», а відтак позовні вимоги Громадської організації «Верховенство права» є правомірними, та такими, що повністю ґрунтуються на положеннях чинного законодавства України.

Відповідно до ч.1 ст.20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Відтак, у зв»язку з тим, що судом встановлено протиправність дій Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації щодо відмови у наданні публічної інформації згідно п.2 інформаційного запиту Громадської організації «Верховенство права» від 16.09.2013р. №103, позовні вимоги позивача підлягають задоволенню, з урахуванням ч.1 ст.20 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Вищевикладене спростовує твердження відповідача, наведені у письмових запереченнях на адміністративний позов та викладені повноважним представником усно в ході судового розгляду справи по суті.

Згідно з ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Відповідно до ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно зі ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Громадської організації «Верховенство права» правомірні, документально підтверджені та обґрунтовані, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю.

Судові витрати підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь Громадської організації «Верховенство права», відповідно до приписів ч.1 ст.94 КАС України.

Керуючись ст.ст.2, 4, 7-9, 11, 12, 69, 71, 94, ч.4 ст.122, ст..ст.158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Громадської організації «Верховенство права» до Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації про визнання протиправними дій щодо відмови у наданні публічної інформації згідно п.2 інформаційного запиту №103 від 16.09.2013р., зобов»язання протягом 5 робочих днів, з дня набрання чинності рішенням суду, надати належним чином засвідчені витяги з кошторису видатків на 2012 та 2013 роки, якими передбачено виділення державних коштів на підготовку та проведення Одеського Міжнародного Кінофестивалю, задовольнити.

2. Визнати протиправними дії Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації щодо відмови у наданні публічної інформації згідно п.2 інформаційного запиту №103 від 16.09.2013р.

3. Зобов»язати Управління культури і туризму, національностей та релігії Одеської обласної державної адміністрації протягом 5 робочих днів, з дня набрання чинності рішенням суду, надати належним чином засвідчені витяги з кошторису видатків на 2012 та 2013 роки, якими передбачено виділення державних коштів на підготовку та проведення Одеського Міжнародного Кінофестивалю.

4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Громадської організації «Верховенство права» (65026, м.Одеса, вул..Польська,16а, код ЄДРПОУ 37608488) судовий збір у сумі 68(шістдесят вісім)грн. 82коп.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано суддею 02 грудня 2013 року.

Суддя Харченко Ю.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2013
Оприлюднено03.12.2013
Номер документу35694084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7719/13-а

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Постанова від 02.12.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 08.11.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні