ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
30 жовтня 2013 р. (12:21) Справа №801/8445/13-а
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі:
головуючого судді -Кисельової О.М.,
при секретарі -Слабун О.М.,
за участю представників: позивача - Шевчук М.М.,
відповідача - Турчанович Ю.Л.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрморекосервіс"
до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим
про визнання нечинним та скасування податкового повідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрморекосервіс" до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим про визнання нечинним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів АР Крим за результатами позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрморекосервіс" винесено податкове повідомлення - рішення від 19.08.2013 року №0001282200, яким збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати за землю юридичних осіб за основним платежем в сумі 29957,85 грн. та нараховано штрафні санкції в сумі 7489,46 грн., яке вважає необґрунтованим.
Так, згідно договору оренди земельної ділянки від 08.09.2005 року, укладеного між товариством та Сакською міською радою АР Крим орендна плата встановлювалась в розмірі 23839 грн. на рік. Згідно п.2.3.3 даного договору розмір орендної плати може переглядатись один раз на рік у разі підвищення цін на тарифи, у тому разі інфляційних процесів. Після того, як грошова нормативна оцінка орендованої ділянки підвищилася з 02.07.2012 року та склала 2757826 грн. 25 коп., до договору оренди було укладено додаткову угоду від 21.08.2012 року зі зміненою орендною платою, яку було визначено як 4% від грошової нормативної оцінки земельної ділянки.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, що зазначені у позові, пояснивши, що розмір орендної плати за землю встановлюється сторонами відповідно до умов договору, що відповідає статті 288 Податкового кодексу України. Інших умов збільшення розміру орендної плати законами України не передбачено, у тому числі податковими органами.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, пояснивши, що ході перевірки встановлено невідповідність чинному законодавству договору оренди земельної ділянки, укладеного позивачем, в частині визначення розміру орендної плати.
З 01.01.2011 року мінімальний розмір річної орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності та грошову оцінку яких встановлено, становить 3% від їх грошової оцінки.
Згідно Податкового кодексу України надання пільг по сплаті орендної плати за землю не передбачено. Пільги з плати за землю для юридичних осіб, передбачені ст. 282 Податкового кодексу України, застосовуються відносно земельного податку.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Судом встановлено, що Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів АР Крим за результатами позапланової виїзної документальної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрморекосервіс" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року 02.08.2013 складено акт перевірки № 17/22-00/33187955, в якому, зокрема, на підставі п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового Кодексу України встановлено заниження TOB «Укрморекосервіс» правильності обчислення, своєчасності та повноти перерахування до бюджету орендної плати за землю за 2011 рік та 2012 рік у сумі 29 957,85 грн., а саме: за 2011 рік у сумі 12 826,85грн. та за 2012 рік у сумі 17 131,00грн.
На підставі наведеного акту винесено податкове повідомлення - рішення від 19.08.2013 року №0001282200, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання з орендної плати за землю юридичних осіб за основним платежем в сумі 29957,85 грн. та нараховано штрафні санкції в сумі 7489,46 грн. (а.с.93).
Перевіряючи обґрунтованість винесення оскаржуваного податкового повідомлення - рішення, судом встановлено наступне.
Як вбачається з акту перевірки, за період з 01.01.2011 року по 31.12.2012 року позивачем задекларовано орендної плати за землю 93111,41 грн.
Умови договору оренди земельної ділянки від 08.09.2005 року, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "Укрморекосервіс" та Сакською міською радою АР Крим та додаткової угоди від 21.08.2012 року дотримані, але складені з порушеннями та не відповідають чинному законодавству, а саме: розмір та умови оплати, вказані в договорі, не можуть суперечити діючому на час укладення договору законодавству.
Отже, згідно до встановлених в акті перевірки порушень позивачем річна сума орендної плати позивача за 2011 рік та за 2012 рік за договором оренди від 08.09.2005 року визначена за рік у розмірі меншому, який підлягає до сплати згідно до вимог Податкового Кодексу України.
Як вб'ється з матеріалів справи 08.09.2005 року між орендодавцем Сакською міською радою АР Крим та орендарем Товариством з обмеженою відповідальністю "Укрморекосервіс" було укладено договір оренди земельної ділянки, за яким орендодавець надає, а орендар приймає у володіння та в користування земельну ділянку, кадастровий номер 0111400000000010009, загальною площею 19225 кв.м., що знаходиться за адресою: Україна, АР Крим, м. Саки, вул. Полтавська, 5б у відповідності з планом земельної ділянки.
Згідно до пункту 2.3.1 вказаного договору суму орендної плати за землю встановлено у розмірі 23839,00 грн. на рік, грошова оцінка земельної ділянки склала 1136966,50 грн. Орендна плата вноситься орендарем не пізніше 15 числа наступного за звітним місяцем, поточного року.
21 серпня 2012 року у Сакській міській раді АР Крим зареєстровано додаткову угоду до вказаного договору оренди, якою пункт 2.3.1 договору оренди викладено в наступній редакції: орендна плата за використання земельної ділянки, кадастровий номер 0111400000000010009, розташованої за адресою: вул. Полтавська, 5б, вноситься в грошовій формі на спеціальний бюджетний рахунок та її розмір складає 4% від нормативної грошової оцінки 110313,05 грн. на рік, відповідно 9192,75 грн. на місяць.
Відповідно до п.288.1 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду ( п 288.3 ст. 288).
Згідно п. 288.4 ст. 288 зазначеного кодексу розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Як зазначено у пп.288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою:
для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;
для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;
не може перевищувати (пп.288.5.2 п. 288.5 ст. 288 Кодексу):
а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки;
б) для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом;
в) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Згідно до вимог ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Таким чином, для позивача у договорі оренди землі від 08.09.2005 року було визначено розмір орендної плати, який при цьому згідно п. 2.3.2 договору підлягав щомісячному коригуванню на діючий у попередньому місяці індекс інфляції та міг переглядатися один раз на рік у разі підвищення цін на тарифи, у тому числі інфляційних процесів( п.2.3.3 договору).
08.02.2012 року рішенням 15-ї сесії 6-го скликання Сакської міської ради № 40, зокрема, відповідно до Податкового кодексу України, було затверджено технічну документацію з нормативно грошової оцінки земель, розташованих у межах м. Саки
Керуючись цим рішенням, позивачем та Сакською міською радою було визначено орендну плату за використання земельної ділянки кадастровий номер 0111400000000010009, розташованої за адресою: вул. Полтавська, 5б, у розмірі 4 % від нормативної грошової оцінки 110313,05 грн. на рік, відповідно 9192,75 грн. на місяць.
При цьому грошова оцінка земельної ділянки, з урахуванням індексації, згідно до довідки від 02.07.2012 року, виданої міськрайоним управлінням Держкомзему у м. Саки та Сакському районі складала 2 757 826, 25 грн.
За таких обставин, умови договору оренди, укладеного 08.09.2005 року між орендодавцем Сакською міською радою АР Крим та орендарем Товариством з обмеженою відповідальністю "Укрморекосервіс" в частині визначення розміру орендної плати не могли суперечити Податковому кодексу України, і відповідно умови цього договору, які було змінено, не суперечили Податковому кодексу України.
В зв'язку з чим, у відповідача були відсутні підстави для нарахування позивачу податкового зобов'язання з орендної плати за землю в наслідок недоплати за 2011 рік та 2012 рік.
При цьому суд, приймаючи до уваги, що позивачем зазначено засобом захисту його прав визнання нечинним та скасування рішення відповідача, які є різними засобами захисту прав особи відповідно до п.1 ч . 2 ст. 162 КАС України, а крім того, скасування рішення є наслідком протиправності, враховуючи, що в цій частині не було уточнено вимоги позову, вважає необхідним, виходячи в порядку ч.2 ст. 11 КАС України за межі позовних вимог, задовольнити позов, шляхом визнання протиправним оскаржуваного податкового повідомлення - рішення і відповідно до позовних вимог скасування його.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України на користь позивача з Державного бюджету підлягають стягненню витрати на сплату судового збору в розмірі 374,48 грн.
Керуючись ст. 94, ст. ст. 159 -163 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим від 19.08.2013 року №0001282200.
У задоволенні іншої частини позову відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрморекосервіс" з Державного бюджету України витрати по сплаті судового збору у розмірі 374,48 грн., шляхом списання органами Державного казначейства з відповідних рахунків відповідача.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кисельова О.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2013 |
Оприлюднено | 04.12.2013 |
Номер документу | 35696368 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кисельова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні