cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 листопада 2013 р. 15:41 Справа №801/9670/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В.
розглянув у порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовом Головного управління ветеринарної медицини в АРК
до Споживчого товариства №7 Бахчисарайського РАЙСТ
про зупинення реалізації продукції.
за участю представників:
від позивача - Тушина О.П. - представник, дов. №05-35/2-2479 від 18.11.2013 р.
Лєвіков О.В - представник, дов. №05-35/2-2480 від 18.11.2013р.
від відповідача - Лєвашкіна М.А. - пред-к. дов. №1 від 18.11.2013р.
Головне управління ветеринарної медицини в АРК (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АРК з адміністративним позовом , в якому просило застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Споживчого товариства №7 Бахчисарайського РАЙСТ ( далі відповідач) ,зупинивши виробництво ( виготовлення) продукції рибопереробним підприємством відповідача, реалізацію її продукції . Вимоги мотивовані тим,що при проведенні 09.10.2013р. планової перевірки були встановлені порушення відповідачем вимог законодавства та нормативно-правових актів з питань забезпечення якості харчових продуктів та безпеки її випуску, що вимагає вжиття заходів по зупиненню виробництва та реалізації продукції через загрозу для життя споживачів.
Ухвалою суду від 11.10.2013р. було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі , відповідачу був встановлений строк для подачі згідно з вимогами ст.183-2 КАС України заперечень на адміністративний позов.
Від відповідача 08.11.2013р. надійшли заперечення на позов, до яких надані докази вжиття ним заходів щодо усунення порушень, встановлених позивачем про проведенні перевірки.
За результатами розгляду заперечень на позов, вивчення матеріалів справи відповідно до ст.ст. 160,183-2 КАС України судом 08.11.2013р. прийнято ухвалу про розгляд адміністративної справи за загальними правилами КАС України.
За клопотанням сторін розгляд справи неодноразово відкладався для надання додаткових доказів по справі.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані сторонами докази , суд вважає, що знайшов підтвердження факт усунення відповідачем обставин, при встановленні яких позивач звернувся до суду, в наслідок чого відсутні підстави для застосування заходів реагування.
Матеріали справи свідчать про те,що на підставі наказу №478-д від 08.10.2013р. працівниками відповідача проводилась планова перевірка дотримання відповідачем вимог законодавства у галузі ветеринарної медицини , за результати якої 09.10.2013р. складено Акт перевірки № 322.
В зазначеному акті перевірки зафіксовані порушення відповідачем вимог Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» та Державних санітарних правил і норм для підприємств і суден, що виробляють продукцію з риби та інших водних живих ресурсів , а саме, в приміщені №1 цеху обробки рибної продукції стіни потребують покриття кахельною пліткою, ємкість для соління риби зовні потрібно покрити кахлем , необхідно облаштувати місце для миття рук, в приміщенні №2 (коптильні) на стінах спостерігається порушення цілісності штукатурки, кахельної плитки, приміщення №1 та №2 розділені брудною політеленовою плінкою, відсутнє приміщення для переодягнення персоналу , зберігання спецодягу, туалет потребує ремонту , відсутнє приміщення для зберігання дезінфікуючих засобів, у приміщенні для зберігання готової продукції стіни покрити дермантином, який був пошкоджений.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені в Законі Україні «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», дія якого поширюється на відносини, пов'язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .
Основні принципи державного нагляду (контролю) зазначені у ст.3 Закону, до яких відноситься, зокрема, пріоритетність безпеки у питаннях життя і здоров'я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.
У ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
П.7 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Закон України «Про безпечність та якість харчових продуктів» регулює відносини між органами виконавчої влади, виробниками, продавцями (постачальниками) та споживачами харчових продуктів і визначає правовий порядок забезпечення безпечності та якості харчових продуктів, що виробляються, знаходяться в обігу, імпортуються, експортуються.
У ст. 3 цього Закону визначено,що держава забезпечує безпечність та якість харчових продуктів з метою захисту життя і здоров'я населення від шкідливих факторів, які можуть бути присутніми у харчових продуктах, в тому числі шляхом встановлення санітарних заходів і ветеринарно-санітарних вимог для потужностей (об'єктів) та осіб, які зайняті у процесі виробництва, продажу (постачання), зберігання (експонування) харчових продуктів; здійснення державного контролю на потужностях (об'єктах), де виробляються та переробляються продукти, що становлять значний ризик для здоров'я і життя людей .
Відповідно до ст.7 Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» ветеринара служба впроваджує та здійснює нагляд за виконанням санітарних заходів у частині дотримання вимог Закону України «Про ветеринарну медицину» та інших нормативно-правових актів, які регулюють захист життя і здоров'я тварин, а також людей від захворювань, спільних з тваринами (зоонозів), що застосовуються до об'єктів санітарних заходів, їй підконтрольних.
Згідно зі ст. 20 Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» особам, які займаються діяльністю з виробництва або введення в обіг харчових продуктів, забороняється виробляти та/або вводити в обіг небезпечні, непридатні до споживання або неправильно марковані харчові продукти. Особи, які займаються виробництвом або введенням в обіг харчових продуктів, повинні, зокрема , застосовувати санітарні заходи та належну практику виробництва, системи HACCP та/або інші системи забезпечення безпечності та якості під час виробництва та обігу харчових продуктів; забезпечувати належні умови зберігання та/або експонування харчових продуктів.
Міністерством охорони здоров'я України наказом № 197 від 06.05.2003 р., який зареєстрований в Мінюсті України 04.06.2003 р. да № 435/7756, затверджені Державні санітарні правила і норми для підприємств і суден, що виробляють продукцію з риби та інших водних живих ресурсів (далі Правіла № 139) , у п.1.1. якого зазначено, що державні санітарні правила і норми для підприємств і суден, що виробляють продукцію з риби та інших водних живих ресурсів (далі - санітарні правила), - обов'язковий для виконання нормативно-правовий акт центрального органу виконавчої влади в галузі охорони здоров'я, який встановлює санітарно-гігієнічні та санітарно-протиепідемічні вимоги до виробництва продукції з риби та інших водних живих ресурсів.
У р.3 Правил №139 визначені вимоги до переробних підприємств , згідно з п.п.3.3.3 якого виробничі приміщення цеху мають розташовуватись ть за ходом технологічного процесу таким чином, щоб виключити перехрещування потоків та контакти сирих і готових продуктів, а також транспортування напівфабрикатів, не захищених від впливу довкілля, через відкриті простори.
Відповідно до п.п. 3.3.5. Правил №139 для зберігання продукції з риби та інших водних живих ресурсів підприємству належить мати холодильник або камери зберігання, які забезпечують температуру відповідно до вимог нормативних документів для конкретного виду продукції.
У п.п.3.3.8. цих Правил зазначено,що підлога виробничих приміщень має бути рівною, твердою, з незадсорбовною поверхнею, бути неслизькою, виконаною із міцного, нетоксичного, водо-, кислото-, луго- та олієстійкого матеріалу, легко піддаватися очищенню та дезінфекції.Підлога має бути з нахилом до каналізаційних трапів, розміщених осторонь від робочих місць і проходів.
Внутрішні стіни мають бути покриті водонепроникним матеріалом світлого кольору, дозволеним Міністерством охорони здоров'я (керамічною плиткою, корозійно-стійкими металевими листами (листова сталь та алюмінієві сплави) або неметалевим покриттям з доброю якістю поверхні, стійким до ударів та таким, що легко піддається ремонту, тощо (п.п. 3.3.9 Правил №139 ).
У п.п.3.3.13. Правил №139 зазначено,що для зберігання прибирального інвентарю, мийних та дезінфекційних засобів мають бути передбачені на кожній виробничій ділянці або у кожному цеху комори, шафи тощо.
У р.12 Правил №139 визначені вимоги до обладнання та утримання побутових приміщень підприємств , що виробляють продукцію з риби та інших водних живих ресурсів
П.п.12.15. Правил №139 передбачає, що туалети повинні бути каналізовані, мати шлюзи, обладнані вішалками для санітарного одягу, раковини з підведенням гарячої та холодної води для миття рук. Унітази мають бути обладнані педальним спуском, а туалети - дверима, що закриваються.
Як зазначено вище, працівниками позивача при проведені 09.10.2013р. перевірки цеху обробки рибної продукції відповідача встановлені порушення Правил №139 , а саме відсутність покриття стіни кахельною пліткою, необхідність ремонту ємкості для соління риби , облаштування місця для миття рук, ремонту стін коптильні , встановлення нової перегородки між приміщеннями №1 та №2, облаштування приміщень для переодягнення персоналу, для зберігання дезінфікуючих засобів , спецодягу, ремонту туалету, ремонту стін приміщення для зберігання готової продукції .
Під час розгляду справи відповідачем надані фототаблиці, яки свідчать про те,що в період часу з 09.10.2013р. ним вжити заходи щодо усунення встановлених позивачем прошень Правил №139.
Відповідач відремонтував приміщення №1, встановив кахельну плітку в місцях її пошкодження, поставив нові металеві ємкості для соління риби, вставив розбите скло, в приміщенні №2 встановив нове покриття стін пластиком , 25.11.2013 р. встановив нову ПВХ плінку між приміщеннями цеху. Крім того позивачем відремонтований туалет, об- лаштовані приміщення для зберігання засобів дезінфекції, місця для зберігання одягу.
До матеріалів справи залучена копія складеного 21.11.2013р. Бахчисарайською районною санітарно-епідеміологічною станцією акту санітарно -епідеміологічного обстеження об'єкту , в якому зазначено, що у приміщенні №1 наявне водопостачання в тому числі гаряче та водовідведення, ванни знаходяться у справному стані, наявні холодильники, у приміщенні №2 встановлено необхідне обладнання, маються побутові приміщення , стеля , стіни та підлога приміщень цеху знаходяться в належному санітарному стані.
На вимогу суду позивачем надані докази того, що вказана перевірка проводилась на підставі наказу керівника Бахчисарайського районного управління ГУ Дерсанепідслужби в АРК № 278 від 21.11.2013р., с оформленням направлення № 1261 від 21.11.2013 р.
Вивчивши надані відповідачем документи, акт Бахчисарайського районного управління ГУ Дерсанепідслужби в АРК від 21.11.2013р., суд прийшов до висновку, що встановлені позивачем під час проведення 09.10.2013р. планової перевірки дотримання вимог законодавства у галузі ветеринарної медицини порушення Правил №139, наявність яких було підставою для звернення з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, ним усунути добровільно.
В силу викладеного , суд дійшов висновку,що матеріалами справи спростовуються твердження позивача щодо необхідності вжиття відносно відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду, шляхом зупинення виробництва (виготовлення) продукції його рибопереробним підприємством , реалізації її продукції .
Під час судового засідання, яке відбулось 26.11.2013 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено 03.12.2013 р.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 183-2 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Відмовити у задоволенні позову.
2. Стягнути з Головного управління ветеринарної медицини в АРК
( м.Сімферополь, вул.Ж.Дерюгіної 5а, код ЄДРПОУ 26274166) судовий збір у розмірі 34,41 грн. судового збору.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2013 |
Оприлюднено | 04.12.2013 |
Номер документу | 35700590 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні