ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 листопада 2013 р. Справа № 821/3964/13-а
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Циганія С.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Таврія-Фінанси" про стягнення штрафу,
встановив:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач, Комісія) звернулась до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Закритого акціонерного товариства "Таврія-Фінанси" (далі - відповідач, ЗАТ "Таврія-Фінанси"), у якому просить стягнути штраф у розмірі 85000,00 грн.
Позивач в обґрунтування своїх вимог зазначає, що за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за повторне невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.05.2013р. № 450-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до ЗАТ "Таврія-Фінанси" застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 85000,00грн. Оскільки відповідач добровільно не сплатив вказаний штраф, позивач просить його стягнути у судовому порядку.
Ухвалою суду від 18.10.2013р. відкрито провадження в адміністративній справі.
В судове засідання, призначене на 12.11.2013р., представники сторін не з'явилися, при цьому представник позивача надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач письмових заперечень на позов не надав, про причини неявки суд не повідомив, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, про що свідчить повернуте поштове відправлення з відміткою "за зазначеною адресою не знаходиться", направлене на адресу відповідача, яка відповідає даним Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Згідно ч. 8 ст. 35 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. У разі повернення поштового відправлення, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така кореспонденція вручена належним чином (ч. 11 ст. 35 КАС України).
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст.128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з наступного.
Судом встановлено, що розпорядженням уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 481-ЦА-УП-Е від 12.12.2012р. зобов'язано ЗАТ "Таврія-Фінанси" у термін до 31.01.2013р. усунути порушення вимог пункту 1 глави 7 Розділу V "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", у частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі Комісії регуляторної річної інформації за 2011 рік та до 01.02.2013р. письмово повідомити про виконання вказаного розпорядження уповноважену особу Комісії та департамент корпоративного управління та корпоративних фінансів.
У зв'язку з невиконанням ЗАТ "Таврія-Фінанси" вказаного розпорядження у встановлений термін уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 12.04.2013р. винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою керівнику або уповноваженому представнику ЗАТ "Таврія-Фінанси" запропоновано з'явитись до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 23.04.2013р. о 15:30год. для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень.
23.04.2013р. уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт №359-ЦА-УП-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, зі змісту якого вбачається, що ЗАТ "Таврія-Фінанси" не виконало розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 12.12.2012р. №481-ЦА-УП-Е. Інформація щодо виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 12.12.2012р. № 481-ЦА-УП-Е в Комісії відсутня. Дане правопорушення є повторним, оскільки у відношенні ЗАТ "Таврія-Фінанси" за невиконання розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери були винесенні постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 12.12.2012р. №1009-ЦА-УП-Е, №1010-ЦА-УП-Е, №1011-ЦА-УП-Е.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за повторне невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.05.2013р. № 450-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до ЗАТ "Таврія-Фінанси" застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 85000,00грн.
Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Статтею 5 Закону № 448/96-ВР встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Статтею 8 Закону № 448/96-ВР визначені повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Так, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до ст. 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок застосування санкцій до юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону № 448/96-ВР.
Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Юридична особа може бути притягнута до відповідальності за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів не пізніше трьох років з дня його вчинення незалежно від санкції.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позивач під час розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів та при прийнятті рішення про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статею 11 Закону № 448/96-ВР передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Судом встановлено, що постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем в судовому порядку не оскаржувалась.
Станом на 12.11.2013р. доказів щодо сплати штрафу у розмірі 85000,00 грн. відповідачем не надано.
Відповідно до ст. 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Суд зазначає, що ст. 106 КАС України та ст. 3 Закону України "Про судовий збір" передбачений обов'язок позивача сплатити судовий збір у належному розмірі за подання адміністративного позову. Згідно ухвали суду від 18.10.2013р. відстрочено сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі.
Станом на даний час судовий збір позивачем не сплачено. Водночас, незважаючи на фактичний розгляд справи та винесення остаточного рішення, в силу положень ст. 94 КАС України підстав для стягнення судового збору з відповідача немає, оскільки, позивачем у справі є суб'єкт владних повноважень.
Відповідно до ч.1 ст.98 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою.
За таких обставин, дійшов висновку про необхідність стягнення судового збору за подання позовної заяви майнового характеру у розмірі 850,00грн. з позивача Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на користь Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 12, 14, 71, 86, 94, 98, 128, 158-163, 167 КАС України, суд, -
постановив :
Позовні вимоги задовольнити.
Стягнути з закритого акціонерного товариства "Таврія-Фінанси" (код ЄДРПОУ 23132329) до Державного бюджету України штраф у розмірі 85000,00грн. (вісімдесят п'ять тисяч гривень).
Стягнути з Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ідентифікаційний код 37956207) судовий збір за подання позовної заяви майнового характеру в розмірі 850,00грн. (вісімсот п'ятдесят гривень) на користь Державного бюджету України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Циганій С.І.
кат. 9.4.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2013 |
Оприлюднено | 04.12.2013 |
Номер документу | 35701200 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Циганій С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні