Постанова
від 03.12.2013 по справі 815/7513/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/7513/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 грудня 2013 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Глуханчук О.В., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» про стягнення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 8 500, 00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду із позовом до благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» про стягнення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 8 500, 00 грн., стягнення судових витрат.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що благодійним фондом «Дитяче село «АСТР» було порушено законодавство про електроенергетику, у зв'язку з чим на відповідача згідно з п.п. 2, 8 «Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року №1312, накладено штраф у сумі 8 500, 00 грн., що було оформлено постановою №05/10-01-0042 від 11 червня 2013 року. Постанова №05/10-01-0042 від 11 червня 2013 року була направлена на адресу відповідача, проте сума штрафу у розмірі 8 500, 00 грн. відповідачем самостійно не сплачена, у зв'язку із чим позивач звернувся до суду із зазначеним адміністративним позовом про стягнення заборгованості.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, жодних клопотань чи заяв про відкладення розгляду справи чи розгляд справи за його відсутності до суду не надходило.

Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, жодних клопотань чи заяв про відкладення розгляду справи чи розгляд справи за його відсутності до суду не надходило.

Згідно з ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З урахуванням вищенаведеного суд дійшов до висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Вивчивши матеріали справи та надані докази, суд приходить до наступного.

Як встановлено судом, у період з 08 жовтня 2012 року по 10 жовтня 2012 року державним інспектором з енергетичного нагляду Лабою Л.В., у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання - робітника Несенюка В.А., проведено плановий захід з держаного енергетичного нагляду на енергетичному об'єкті - благодійний фонд «Дитяче село «АСТР», а саме обстеження з виконання комплексу заходів із забезпечення стійкої роботи електроенергетичного господарства соціально важливих споживачів електричної енергії (навчальні, дошкільні, лікувальні заклади та підприємства з експлуатації житлового фонду, тощо) в осінньо-зимовий період та в умовах надзвичайних ситуацій; обстеження з питань готовності будівель та споруд, теплових мереж та систем теплоспоживання до роботи в опалювальному сезоні споживачів теплової енергії важливого соціального значення.

За результатами проведеного заходу складено акт №05/11-16-0036А від 10 жовтня 2012 року, яким встановлено, що станом на 10 жовтня 2012 року енергетичне господарство благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» до роботи в опалювальному сезоні 2012-2013 р.р. не готове (а.с. 18-21).

У графі опис пояснень, зауважень або заперечень розділу ІV акту інспектором зазначено, що пояснень, зауважень або заперечень щодо складеного акту та проведеного заходу з боку підприємства не має.

З метою усунення виявлених під час перевірки порушень, на підставі акту перевірки №05/11-16-0036А від 10 жовтня 2012 року позивачем було винесено припис №05/11-16-0036ПР від 10 жовтня 2012 року, у якому зазначено про необхідність письмового інформування про виконання кожного пункту Припису не пізніше трьох робочих днів після закінчення терміну його виконання та про виконання Припису в цілому повідомити до 10 січня 2013 року (а.с. 15-17).

Припис отримав керівник суб'єкта господарювання Гладких Ю.А., про що свідчить його підпис у приписі.

05 червня 2013 року державним інспектором з енергетичного нагляду Лабою Л.В., у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання - директора благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» Гладких Б.А., проведено позапланову перевірку виконання позивачем вимог вищезазначеного припису №05/11-16-0036ПР від 10 жовтня 2012 року, за результатами якої складено акт перевірки (протокол) №05/11-16-0042 від 05 червня 2013 року (а.с. 12-14). Вказаним актом встановлено невиконання позивачем вимог припису від 10 жовтня 2012 року №05/11-16-0036ПР, що є порушенням статті 27 Закону України «Про електроенергетику».

З актом перевірки (протоколом) ознайомлений та примірник отримав керівник суб'єкта господарювання Гладких Ю.А., про що свідчить його підпис у зазначеному акті.

На підставі вказаного акту перевірки, за ухилення від виконання вимог припису від 10 жовтня 2012 року №05/11-16-0036ПР у частині п. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, що є порушенням ст. 27 Закону України «Про електроенергетику», 11 червня 2013 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області Держенергонагляду у Південному регіоні винесено постанову №05/10-01-0042 про накладення штрафу за порушення відповідачем законодавства про електроенергетику у розмірі 8 500, 00 грн. (а.с. 9). У постанові зазначено, що сума штрафу має бути протягом 30 днів з дня прийняття постанови сплачена до Державного бюджету України.

Вищезазначена постанова була надіслана на адресу благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» супровідним листом від 11 червня 2013 року №11/10-955 та отримана 29 липня 2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 10-11). Разом із тим, до теперішнього часу сума штрафу зазначена у постанові відповідачем самостійно не сплачена.

Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці, відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі визначає Закон України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 року №575/97-ВР.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Нагляд за електричними та тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд). (абз. 1 п. 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №929 від 07.08.1996 року).

Згідно із пунктом 11 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, Держенергонагляд, серед іншого, має право застосовувати до суб'єктів господарювання штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством; вимагати від суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії; надавати (надсилати) суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи, розпорядження та інші розпорядчі документи щодо усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.

Законні вимоги посадових осіб Держенергонагляду відповідно до пункту 15 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії є обов'язковими для виконання керівниками та посадовими особами суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії незалежно від форми власності.

Частиною 4 статті 26 Закону України «Про електроенергетику» передбачено, що споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Відповідно до положень ч.ч. 3-7 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику», суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою. Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку. Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України. Санкції, передбачені частиною восьмою статті 24, частинами третьою, четвертою і п'ятою статті 26 та частиною третьою цієї статті, застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Суб'єкт господарювання згідно з пунктом 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Проте, судом встановлено, що у відповідності до вищезазначених положень законодавства, відповідач не сплатив суму штрафу у добровільному порядку та вказане рішення ним оскаржено не було, а тому вказана штрафна санкція, на підставі положень ст.27 Закону України «Про електроенергетику», підлягає стягненню у судовому порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 1 ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З наведених підстав, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Судові витрати розподілити за правилами ст. 94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 2, 6-9, 14, 71, 86, 94, 128, 158- 163 КАС України, Законом України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 року №575/97-ВР, Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №929 від 07.08.1996 року, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» про стягнення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 8 500, 00 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» (код ЄДРПОУ 13924154, 65009, м. Одеса, Фонтанська дорога, 25) на р/р 31111106700008, отримувач - ГУ ДКСУ в Одеській області (Приморський район), банк отримувача - ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, ЄДРПОУ 37607526, КБК 21081100 штраф за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 8 500, 00 грн. (вісім тисяч п'ятсот гривень).

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. Апеляційна скарга на постанову подається до Одеського окружного адміністративного суду, та одночасно її копія до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Суддя О. В. Глуханчук

Адміністративний позов державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» про стягнення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 8 500, 00 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» (код ЄДРПОУ 13924154, 65009, м. Одеса, Фонтанська дорога, 25) на р/р 31111106700008, отримувач - ГУ ДКСУ в Одеській області (Приморський район), банк отримувача - ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, ЄДРПОУ 37607526, КБК 21081100 штраф за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 8 500, 00 грн. (вісім тисяч п'ятсот гривень).

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2013
Оприлюднено04.12.2013
Номер документу35703071
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7513/13-а

Постанова від 03.12.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні