Постанова
від 12.11.2013 по справі 823/3304/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 листопада 2013 року справа № 823/3304/13-а

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Руденко А.В.,

при секретарі - Чемерин І.В.,

розглянувши у письмовому провадженні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Маньківського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів у сумі 353 грн. 30 коп. -

ВСТАНОВИВ:

Маньківський районний центр зайнятості звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_1, в якому просить стягнути кошти, виплачені як допомога по безробіттю в сумі 353 грн. 30 коп.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач, в порушення вимог Закону України "Про зайнятість населення", приховав факт відносин цивільно-правового характеру з СТОВ "Старинська птахофабрика", внаслідок чого безпідставно одержав допомогу по безробіттю у період з 16.10.2012р. по 05.11.2012р. в сумі 353 грн. 30 коп. Враховуючи те, що відповідач вказані кошти не повернув у добровільному порядку, позивач просить стягнути їх примусово.

Представник позивача надіслав до суду клопотання, в якому позовні вимоги підтримав та просив провести розгляд справи за його відсутності.

Відповідач у судове засідання не з'явився, заяви про розгляд справи за його відсутності не надав, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується реєстром на відправлення простої кореспонденції Черкаського окружного адміністративного суду від 25.10.2013 року.

Таким чином, суд відповідно до ч. 4, 6 ст. 128 КАС України розглядає справу у відсутність відповідача та в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи, оцінивши належність, допустимість та достовірність кожного доказу окремо та достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.

27.02.2012р. відповідач у справі ОСОБА_1 звернувся до позивача у справі Маньківського районного центру зайнятості із заявою про надання статусу безробітного.

Наказом позивача від 05.03.2012р. №НТ120305 відповідачу надано статус безробітного та призначено виплату допомоги по безробіттю.

27.09.2012р. відповідача знято з обліку як безробітного та припинено виплату допомоги по безробіттю за його власною заявою.

За результатами обміну даними з Державною податковою адміністрацією позивачем було встановлено отримання відповідачем доходів у четвертому кварталі 2012р., а саме перебував в трудових відносинах з СТОВ "Старинська птахофабрика".

Згідно з довідкою СТОВ "Старинська птахофабрика" № 179 від 24.07.2013р. відповідач перебував у трудових відносинах з вказаним підприємством 16 календарних днів у жовтні 2012р., 30 календарних днів у листопаді 2012р. та 12 календарних днів у грудні 2012р.

05.08.2013р. Маньківським районним центром зайнятості прийнято наказ № 2360/130805, яким зобов'язано відповідача повернути кошти у сумі 353 грн. 30 коп. за період з 16.10.2012р. по 05.11.2012р., виплачені як допомога по безробіттю, протягом 15 календарних днів після отримання копії цього наказу. З даним наказом відповідач ознайомився 05.08.2013р., що підтверджується відміткою в наказі про ознайомлення.

Відповідно до пункту 1 статті 1 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991р. № 803-XII (чинного на час виникнення спірних відносин) (у подальшому - Закон №803) зайнятість - це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що, як правило, приносить їм доход у грошовій або іншій формі.

Відповідно до пункту «є» пункту 1 статті 4 Закону №803 держава гарантує працездатному населенню у працездатному віці в Україні виплату безробітним в установленому порядку допомоги по безробіттю матеріальної допомоги по безробіттю, матеріальної допомоги по безробіттю членам сім'ї, які перебувають на їх утриманні, та інших видів допомоги.

Статтею 11 Закону №803 передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист у сфері зайнятості згідно із законодавством України про зайнятість. Особи, визнані у встановленому порядку безробітними, мають право на одержання допомоги по безробіттю.

Відповідно до частини першої статті 2 Закону №803 безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.

Згідно статті 25 Закону №803 держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм такі види компенсацій: а) надання особливих гарантій працівникам, вивільнюваним з підприємств, установ, організацій; б) виплата матеріальної допомоги в період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації; в) виплата в установленому порядку допомоги по безробіттю. Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".

Відповідно до пунктів 1, 2 статті 6 Закону України №1533-111 право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги мають застраховані особи, а також незастраховані особи, які вперше шукають роботу, інші незастраховані особи у разі їх реєстрації в установленому порядку як безробітних.

Відповідно до пунктів 3, 4 статті 22 Закону №1533 допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості; загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років.

Разом з цим, пунктом 3 статті 1 Закону № 803 визначено, що в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах працюючі по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном у фізичних осіб.

Частиною 2 статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000р. № 1533-III (далі -Закон № 1533) встановлено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг, а відповідно до пункту 3 цієї статті сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно абзацу другого підпункту 1 пункту 20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2007 р. N 219 громадяни, зареєстровані як такі, що шукають роботу, та безробітні, знімаються з обліку з дня укладення цивільно-правового договору, предметом якого є діяльність, спрямована на виконання власними силами робіт, надання послуг. При цьому в картці робиться запис про прийняття на роботу, зазначаються дата і номер наказу, дата державної реєстрації фізичної особи - підприємця, дата укладення цивільно-правового договору.

Неподання відомостей до центру занятості в період проведення виплат з допомоги по безробіттю, таких як укладення договору цивільно-правового характеру та отримання доходів від такої діяльності застрахованої особи, тягне за собою наслідки, передбачені статтею 36 Закону №1533, а саме: внаслідок умисного невиконання застрахованою особою своїх обов'язків та зловживання ними, сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Беручи до уваги, що в період перебування на обліку в Маньківському районному центрі зайнятості в статусі безробітного з 16.10.2012р. по 27.11.2012р. відповідач мав трудові відносини з СТОВ «Старинська птахофабрика», тобто був зайнятою особою, кошти, виплачені йому як допомога по безробіттю за вказаний період підлягають стягненню.

Згідно з пунктом 1 статті 34 Закону №1533 Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття має право стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою.

Відповідно до пункту 6 статті 10 Закону №1533 функції виконавчої дирекції Фонду виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи, що здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" та цього Закону.

Указом Президента України від 16.01.2013р. № 19/2013 затверджено Положення про Державну службу зайнятості України, відповідно до пункту 1 якого Державна служба зайнятості України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України і забезпечує реалізацію державної політики у сфері зайнятості населення та трудової міграції.

Відповідно до підпунктів 7, 8 пункту 6 вказаного Положення Державна служба зайнятості для виконання покладених на неї завдань має право проводити в установленому порядку перевірку цільового використання коштів Фонду, які спрямовуються на надання соціальних послуг, виплату матеріального забезпечення; стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою, а також несплачені у добровільному порядку.

Згідно з пунктом 7 вказаного положення служба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах, районах у містах.

Таким чином, законодавчо територіальні органи Державної служби зайнятості наділені повноваженнями щодо контролю за використанням коштів Фонду та їх стягненням з безробітних у разі їх отримання на підставі недостовірних відомостей.

Беручи до уваги вищезазначене, позовні вимоги позивача є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України судові витрати, здійснені позивачем-суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 86, 159, 162, 163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Маньківського районного центру зайнятості (20100, Черкаська область, селище міського типу Маньківка, вулиця Шевченка, 9а, ідентифікаційний код 21368448) борг у сумі 353 (триста п'ятдесят три) гривень 30 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя А.В. Руденко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2013
Оприлюднено04.12.2013
Номер документу35712790
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/3304/13-а

Ухвала від 05.11.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Постанова від 12.11.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні