Справа № 815/7362/13-а
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2013 року 12 год.30 хв. м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Корой С.М.
секретар судового засідання Філіппова Ю.В.
за участю сторін:
представника позивача: Скальської Л.В.
відповідач: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Березівського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення допомоги по безробіттю,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Березівського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення допомоги по безробіттю в сумі 1727 гривні 81 копійки на р/р37179300900134, МФО 828011, банк отримувач ГУДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ - 22498466.
В своєму позові позивач зазначив, що 21.10.2011 року по 05.12.2011 року та 27.05.2013 по 05.08.2013 року відповідачу було надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю.
Березівським районним центром зайнятості проведено розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітного ОСОБА_2 про що складені відповідні акти №25 від 02.08.2013 року та №26 від 02.08.2013 року.
В результаті проведення розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітного ОСОБА_2, спеціалістом центру зайнятості було виявлено факт, незаконного отримання допомоги по безробіттю ОСОБА_2 в зв'язку з тим, що він зареєстрований як фізична особа-підприємць з 28.03.2007 року по теперішній час в базі даних програми ЄІАС(NET)
Загальна сума безпідставно нарахованої допомоги по безробіттю склала 1727 гривень 81 копійка. Станом на час звернення до суду із позовом, зазначена заборгованість відповідачем не сплачена.
У судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги та обґрунтування адміністративного позову у повному обсязі.
Відповідач у судові засідання 19.11.2013 року 03.02.2013 року до суду не з'явився, на адресу, яка вказана в ЄДРПОУ та у довідці № 38117/13 відділу адресно-довідкової роботи ГУ ДМС України в Одеській області від 25.10.2013 року, судом неодноразово надсилались повістки про виклик до суду та інша судова кореспонденція, яка повернута на адресу суду з відміткою відповідальної особи відділення зв'язку про відсутність адресата за вказаною адресою(а.с.61, 83,85).
Згідно п. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Суд із врахуванням зазначених обставин, вважає, що відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання, заперечення на позов не недав, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суд, заслухавши представника позивача, дослідивши доводи адміністративного позову та обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, встановив наступне.
21.10.2011 року та 27.05.2013 року відповідачем було складено заяви про надання йому статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю відповідно до законів України «Про зайнятість населення» та «Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття», в якій він зазначив, що не займається видами діяльності визначеними частиною третьою статті 1 Закону України «Про зайнятість населення» не отримує пенсії на пільгових умовах та не є членом особистого селянського господарства (копія а.с. 11,12). На підставі вказаних заяв відповідачу було надано статус безробітного з 21.10.2011 року по 05.12.2011 року та 27.05.2013 року по 05.08.2013 року та призначено допомогу по безробіттю.
Відповідно до положень ст.2 Закону України «Про зайнятість населення» безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Судом встановлено, що відповідач був зареєстрований, як безробітний у визначеному законом порядку.
Приписами ст.34 Закону України «Про зайнятість населення» встановлено, що контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об'єднаннями.
Відповідно до положень ст.1 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року №60/62 - цей Порядок визначає механізм проведення розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до пункту 5 частини другої статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", пункту 16 частини першої статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та частини третьої статті 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Розслідування згідно з цим Порядком здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної.
Згідно із положеннями частин 6, 7 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. Рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом.
Судом встановлено, що 01.08.2013 року директором Березівського районного центру зайнятості Соловйовою І.О. було прийнято Наказ №16/01 «Про проведення розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення» та Наказ №15/01 «Про проведення розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення», якими було наказано: провести розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відносно ОСОБА_2 (а.с. 28-29)
Провідним спеціалістом-бухгалтером Березівського районного центру зайнятості Романенко О.Г. було здійснено звірку бази даних ЄІАС. Підставою проведення звірки було виявлення спеціалістом факту, що особа є фізичною особою-підприємцем та щодо неї наявні дані в базі ЄІАС.
В результаті проведення звірки бази даних, позивачем було складено акти розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.08.2013 року №25 та №26 (копія а.с.18-21).
Даними актами встановлено факт незаконного отримання допомоги по безробіттю ОСОБА_2 в зв'язку із здійсненням ним підприємницької діяльності та реєстрації в Єдиному державному реєстрі, як фізична особа-підприємець.
Висновки акту базуються на результатах розслідування проведеного на підставі даних ЄІАС та згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 04.07.2013 року виявлено, що громадянин ОСОБА_2 є фізичною особою-підприємцем з 28.03.2007 року. Тобто у період з 21.10.2011 року по 05.12.2011 року та у період з 27.05.2013 року по 05.08.2013 року ОСОБА_2 отримував кошти матеріального забезпечення на випадок безробіття не законно.
02.08.2013 року директором Березівського районного центру зайнятості І.О. Соловйовою було прийнято Наказ №18/01 «Про стягнення незаконно отриманих коштів матеріального забезпечення на випадок безробіття» та Наказ №17/01 «Про стягнення незаконно отриманих коштів матеріального забезпечення на випадок безробіття» (копія а.с. 24-25)
02.08.2013 року за вихідним №542/07/03 на адресу ОСОБА_2 було направлено претензію про повернення безпідставно отриманої допомоги по безробіттю в розмірі 126 гривень 93 копійки та за вхідним № 541/07/03 від 02.08.2013 року претензію про повернення безпідставно отриманої допомоги по безробіттю в розмірі 1600 гривень 88 копійок (копії а.с.26-27).
Судом встановлено, що висновки вказаного вище розслідування є обґрунтованими та підтвердженими дослідженими судом доказами.
Відповідно до приписів ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Положеннями ч.3 ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» встановлено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Судом встановлено, що сума допомоги по безробіттю яка підлягає поверненню складає 1727 гривень 81 копійка. Вказане також підтверджується відповідними бухгалтерськими довідками (а.с.30, 31).
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
З урахуванням встановлених судом фактів, оцінюючи надані позивачем по справі докази у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов Березівського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення допомоги по безробіттю - підлягає задоволенню.
На підставі зазначених норм законодавства та керуючись ст.ст. 2, 4, 6, 9, 11, 69 -71, 86, 94, 160-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Березівського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення допомоги по безробіттю - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь Березівського районного центру зайнятості суму незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 1727 (тисячу сімсот двадцять сім) гривень 81 копійки на р/р37179300900134, МФО 828011, банк отримувач ГУДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ - 22498466.
Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 04.12.2013
Суддя С.М.Корой
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Березівського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення допомоги по безробіттю - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь Березівського районного центру зайнятості суму незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 1727 (тисячу сімсот двадцять сім) гривень 81 копійки на р/р37179300900134, МФО 828011, банк отримувач ГУДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ - 22498466.
Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 04.12.2013
Суддя С.М.Корой
04 грудня 2013 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2013 |
Оприлюднено | 06.12.2013 |
Номер документу | 35738185 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні