Рішення
від 26.11.2013 по справі 910/13992/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 910/13992/13 26.11.13

За позовом Іноземного підприємства «Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед»

до Приватного підприємства «Олєвер»

про стягнення 284 965,04 грн., -

Суддя Морозов С.М.

За участю представників сторін:

від позивача: Звягінцев М.С. (представник за довіреністю № 973-L від 08.05.2013р.);

від відповідача: Міхно О.В. (представник за довіреністю від 01.08.2013р.).

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Іноземне підприємство «Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед» (надалі - позивач) звернулось до суду з позовом про стягнення з Приватного підприємства «Олєвер» (надалі - відповідач) суми заборгованості в розмірі 284 965,04 грн. за Договором №1059669 про постачання алкогольних напоїв від 09.10.2008р., з яких 245 272,53 грн. сума основного боргу, 33 038,31 грн. пені, 6 654,20 грн. 3% річних.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач своїх обов'язків за договором не виконав, вартість товару у строки визначені договором не сплатив.

Відповідач надав відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого проти позовних вимог заперечує повністю, посилаючись на те, що товарно-транспортні накладні, надані позивачем не містять посилання на номер та дату договору, відповідно до якого було здійснено поставку товару, а тому умови договору, на думку відповідача, останній не порушував, крім того товарно-транспортні накладні не містять всіх необхідних реквізитів, як того вимагає чинне законодавство України (ст. 9 закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні») і не можуть вважатись первинними документами, що підтверджують здійснення господарських операцій по Договору. Позивачем також не було надано до позовної заяви повідомлень про осіб, які мають право приймати товар відповідно до п. 3.11 Договору. Проти стягнення пені в розмірі 33 038,31 грн. та 3% річних в розмірі 6 654,20 грн. відповідач також заперечував, обґрунтовуючи свої вимоги, тим, що оскільки позивачем було поставлено товар не в межах Договору №1059669 від 09.10.2008р., тому відсутні підстави для притягнення його до відповідальності за несвоєчасне виконання грошового зобов'язання, крім того посилався на невірний розрахунок заявленої до стягнення суми пені, щодо стягнення 3% річних також зазначив, що на адресу відповідача, позивачем було направлено розрахунок 3% річних відносно ТОВ «Алкон-маркет», що не стосується предмету спору.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.07.2013р. в справі було порушено провадження суддею Станік С.Р., справі присвоєно №910/13992/13, розгляд було призначено на 13.08.2013р.

Розпорядження Голови Господарського суду міста Києва Князькова В.В. від 13.08.2013р. справу №910/13992/13 було передано для розгляду судді Спичаку О.М. у зв'язку з перебуванням судді Станіка С.Р. у відпустці.

Ухвалою судді Господарського суду міста Києва Спичак О.М. від 13.08.2013р. справу №910/13992/13 було прийнято до провадження, розгляд призначено на 24.09.2013р.

Розпорядженням В.о. голови Господарського міста Києва Бойко Р.В. від 03.09.2013р. справу №910/13992/13 було передано на розгляд судді Станіку С.Р. у зв'язку з його виходом з відпустки.

Ухвалою судді Господарського суду міста Києва Станік С.Р. від 03.09.2013р. справу №910/13992/13 було прийнято до провадження, розгляд було призначено на 24.09.2013р.

Розпорядження керівника апарату Господарського суду міста Києва Кривенко О.М. № 04-1/732 від 23.09.2013р справу №910/13992/13 було передано на повторний автоматичний розподіл у зв'язку з обранням судді Станіка С.Р. на посаду судді Київського апеляційного господарського суду.

Проведеним 23.09.2013р. автоматичним розподілом, справу №910/13992/13 було розписано на суддю Морозова С.М.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.09.2013р. справа №910/13992/13 була прийнята до провадження суддею Морозовим С.М., розгляд справи було призначено на 22.10.2013р.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.10.2013р. у зв'язку з неявкою представника позивача в судове засідання, а також витребуванням додаткових доказів по справі, розгляд справи було відкладено до 05.11.2013р.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.11.2013р. у зв'язку з неявкою в судове засідання представника відповідача, розгляд справи було відкладено до 12.11.2013р.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.11.2013р. продовжено строк вирішення спору до 09.12.2013р. та у зв'язку з неявкою представника позивача в судове засідання, розгляд справи відкладено до 26.11.2013р.

В судовому засіданні 26.11.2013р. було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розгляд справи відбувався з урахуванням положень ст. 75 Господарського процесуального кодексу України за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

09.10.2008р. між позивачем (постачальник за Договором) та відповідачем (покупець - за Договором) було укладено Договір №1059669 про постачання алкогольних напоїв (надалі - Договір), відповідно до умов якого позивач зобов'язувався поставити (передати у власність) відповідачу, а відповідач - прийняти та оплатити продукцію з торговими марками, які належать компанії Brown-Forman (надалі - Товар), на умовах та в строки, передбачені Договором, з метою її подальшого продажу. Мінімальною оптовою партією Товару є одна пляшка (п. 1.1. Договору).

Відповідно до п. п. 1.2., 1.3. Договору конкретний асортимент, найменування, кількість, ціна Товару, а також строки поставки, визначаються в Замовленні на поставку Товару, що подається покупцем постачальнику. Замовлення на поставку Товару, зазначене в п. 1.2. Договору є невід'ємною частиною даного Договору.

Згідно п. 3.1. - 3.4. Договору Товар поставляється на умовах DDP, згідно з правилами Інкотермс в редакції 2000 року. Конкретне місце доставки Товару зазначається покупцем у Замовленні на кожну партію Товару. Замовлення на поставку Товару подається уповноваженому представнику постачальника. Представник постачальника зобов'язаний 1 (один) раз на тиждень відвідувати покупця з метою прийняття замовлень від покупця. Замовлення подається покупцем постачальнику у формі, погодженій сторонами, у тому числі шляхом факсимільного зв'язку та/або електронної пошти та/або вручення Замовлення безпосередньо представнику постачальника.

Згідно п. п. 4.1. - 4.3. Договору ціна однієї одиниці Товару на вартість партії визначається в Замовленні на поставку Товару. Ціна вказується в Замовленні на підставі Специфікації постачальника, узгодженої з покупцем. Специфікація, узгоджена сторонами, є невід'ємною частиною Договору (Додаток № 1 до Договору) та може бути змінена за згодою сторін. Загальна вартість Договору складає сумарну вартість партій Товару, поставленого покупцеві за цим Договором згідно з товарно-транспортними накладними. В ціну Товару включена вартість доставки Товару до місця призначення, вказаного в Замовленні та вартість пляшок, в які розлита продукція (Товар).

Відповідно до п. п. 8.1. - 8.2. Договору Договір діє до 09.10.2009р., а в частині взаєморозрахунків - до повного виконання їх сторонами. Дія договору автоматично подовжується строком на 1 (один) рік на таких самих умовах, у випадку, якщо не менше ніж за 10 днів до закінчення строку дії Договору будь-яка сторона не повідомить іншу сторону у письмовій формі про свій намір змінити його або припинити його дію.

Додатковою угодою №2 від 08.10.2010р. до Договору №1059669 про постачання алкогольних напоїв від 09.10.2008р. сторони досягли взаємної згоди продовжити термін дії Договору до 09.10.2011р.

Додатковою угодою №3 від 01.11.2011р. до Договору №1059669 про постачання алкогольних напоїв від 09.10.2008р. сторони досягли взаємної згоди продовжити термін дії Договору до 31.12.2012р.

В матеріалах справи міститься належним чином засвідчена копія Специфікації на продукцію постачальника від 09.10.2008р. (Додаток №1 до Договору про постачання алкогольних напоїв №1059669 від 09.10.2008р.), підписана та скріплена печатками сторін у відповідності до п. 4.1. Договору, якою сторони погодили асортимент Товару, об'єм, міцність, ціну Товару.

Зважаючи на положення п. 8.1. Договору щодо дії договору в частині взаєморозрахунків, ст. 631 Цивільного кодексу України господарський суд виходить з того, що Договір є чинним.

Позивач, керуючись умовами Договору, поставив відповідачу товар на загальну суму 247 479,93 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи належним чином засвідченими копіями товарно-транспортних накладних:

- №2200486273 від 18.05.2012р. на суму 9 333,33 грн.,

- №2200498971 від 22.05.2012р. на суму 10 234,44 грн.,

- №2200518327 від 25.05.2012р. на суму 85 023,60 грн.,

- №2200664340 від 28.06.2012р. на суму 14 179,20 грн.,

- №2200667876 від 29.06.2012р. на суму 5 590,26 грн.,

- №2200675037 від 02.07.2012р. на суму 87 544,80 грн.,

- №2200677902 від 02.07.2012р. на суму 4 337,82 грн.,

- №2200693334 від 05.07.2012р. на суму 31 236,48 грн.

Товар був прийнятий відповідачем, що підтверджено підписами його представників, уповноважених дорученнями від 01.02.2012р., 19.03.2012р. та зазначених у повідомленнях від 19.03.2012р, 05.04.2012р., 01.08.2012р., якими позивач доручав довіреним особам право отримувати матеріальні цінності за товарно-транспортними накладними та відтисками штампів та печаток відповідача (належним чином засвідчені копії доручень та повідомлень містяться в матеріалах справи).

Відповідно до п. 5.1. - 5.2. Договору всі платежі за Договором здійснюються виключно у національній валюті України. Оплата за отриману партію Товару здійснюється покупцем протягом 50 календарних днів з моменту отримання Товару шляхом банківського переказу на поточний рахунок постачальника або готівкою в межах, передбачених законодавством України.

Як підтверджується матеріалами справи, що також зазначено позивачем та не спростовано відповідачем, останнім було проведено частковий розрахунок за отриманий від позивача товар на суму 2 207,40 грн.

Згідно довідки від 12.08.2013р., позивач зазначає, що станом на 12.08.2013р. заборгованість відповідача за Договором становить 245 272,53 грн.

У зв'язку з тим, що відповідач в повному обсязі не розрахувався за отриманий товар за Договором, позивач змушений був звернутись до суду з даним позовом.

Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.

Відповідно до статті 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання -відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

У відповідності до ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Статтею 655 Цивільного кодексу України встановлено, що за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

У відповідності до частини 2 ст. 692 Цивільного кодексу України покупець зобов'язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару.

Згідно із частиною 1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Отже, з урахуванням п. 5.2. Договору, строк виконання зобов'язання відповідача щодо оплати вартості поставленого позивачем товару сплив:

- за товарно-транспортною накладною №2200486273 від 18.05.2012р. на суму 9 333,33 грн. - 07.07.2012р.

- за товарно-транспортною накладною №2200498971 від 22.05.2012р. на суму 10 234,44 грн. - 11.07.2012р.

- за товарно-транспортною накладною №2200518327 від 25.05.2012р. на суму 85 023,60 грн. - 14.07.2012р.

- за товарно-транспортною накладною №2200664340 від 28.06.2012р. на суму 14 179,20 грн. - 17.08.2012р.

- за товарно-транспортною накладною №2200667876 від 29.06.2012р. на суму 5 590,26 грн. - 18.08.2012р.

- за товарно-транспортною накладною №2200675037 від 02.07.2012р. на суму 87 544,80 грн. - 21.08.2012р.

- за товарно-транспортною накладною №2200677902 від 02.07.2012р. на суму 4 337,82 грн. - 21.08.2012р.

- за товарно-транспортною накладною №2200693334 від 05.07.2012р. на суму 31 236,48 грн. - 24.08.2012р.

А тому прострочення строку оплати вартості Товару за Договором у відповідача перед позивачем виникло:

- за товарно-транспортною накладною №2200486273 від 18.05.2012р. на суму 9 333,33 грн. - 08.07.2012р.

- за товарно-транспортною накладною №2200498971 від 22.05.2012р. на суму 10 234,44 грн. - 12.07.2012р.

- за товарно-транспортною накладною №2200518327 від 25.05.2012р. на суму 85 023,60 грн. - 15.07.2012р.

- за товарно-транспортною накладною №2200664340 від 28.06.2012р. на суму 14 179,20 грн. - 18.08.2012р.

- за товарно-транспортною накладною №2200667876 від 29.06.2012р. на суму 5 590,26 грн. - 19.08.2012р.

- за товарно-транспортною накладною №2200675037 від 02.07.2012р. на суму 87 544,80 грн. - 22.08.2012р.

- за товарно-транспортною накладною №2200677902 від 02.07.2012р. на суму 4 337,82 грн. - 22.08.2012р.

за товарно-транспортною накладною №2200693334 від 05.07.2012р. на суму 31 236,48 грн. - 25.08.2012р.

В матеріалах справи міститься гарантійний лист позивача №282 від 28.12.2012р., відповідно до якого відповідач гарантував оплату вартості поставленого Товару за Договором.

Крім того, позивачем на адресу відповідача була направлена вимога №15/6638 від 26.02.2013р. про виконання зобов'язання, якою позивач вимагав від відповідача у семиденний строк з дня отримання вимоги сплатити заборгованість в розмірі 260 272,53 грн. Вказана вимога залишилась без відповіді та задоволення зі сторони відповідача.

Відповідач свої зобов'язання за Договором щодо повної оплати вартості товару в строк визначений Договором не виконав. Позивачем також не було здійснено оплату вартості поставленого Товару в строк, зазначений у Гарантійному листі №282 від 28.12.2012р. та вимозі №15/6638 від 26.02.2013р.

Як зазначає відповідач у своєму відзиві, товарно-транспортні накладні, надані позивачем не містять посилання на номер та дату договору, відповідно до якого було здійснено поставку товару, а тому умови договору, на думку відповідача, останній не порушував, крім того товарно-транспортні накладні не містять всіх необхідних реквізитів, як того вимагає чинне законодавство України (ст. 9 закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні») і не можуть вважатись первинними документами, що підтверджують здійснення господарських операцій по Договору.

Згідно ст. 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

У відповідності до п. 3.9. Договору право власності на Товар переходить від постачальника до покупця з моменту підписання сторонами товарно-транспортної накладної, яка засвідчує факт передачі Товару.

Положеннями договору не встановлено обов'язкове посилання у товарно-транспортних накладних на номер та дату Договору, а п. 4.2. Договору передбачено, що загальна вартість Договору складає сумарну вартість партій Товару, поставленого покупцеві за цим Договором згідно з товарно-транспортними накладними.

Крім того, в матеріалах справи містяться належним чином засвідчені копії податкових накладних, які відображені у податкових зобов'язаннях і зареєстровані у встановленому законом порядку.

Відповідно до ст. 1 закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до ст. 9 вказаного закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно п. 2.1. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88 первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

У відповідності до п. 2.2. Положення первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення.

Первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (п. 2.4. Положення).

Зважаючи на положення чинного законодавства, посилання відповідача на те, що товарно-транспортні накладні не мають необхідних реквізитів (ст. 9 закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні») і не можуть вважатись первинними документами, що підтверджують здійснення господарських операцій по Договору є необґрунтованими та спростовуються матеріалами справи.

Щодо тверджень відповідача про те, що позивачем не було надано до позовної заяви повідомлень про осіб, які мають право приймати товар відповідно до п. 3.11 Договору, господарський суд відзначає, що матеріалами справи підтверджується, що товар було отримано уповноваженими дорученнями від 01.02.2012р., 19.03.2012р. та зазначених у повідомленнях від 19.03.2012р, 05.04.2012р., 01.08.2012р. особами позивача, і їх зразки підписів співпадають зі зразками підписів у товарно-транспортних накладних.

Крім того, як вбачається зі змісту відзиву на позовну заяву, відповідач визнає факт приймання Товару від позивача, проте не в межах господарського зобов'язання, що виникло на підставі Договору.

З урахуванням викладеного позовні вимоги про стягнення з відповідача суми основного боргу за поставлений Товар в розмірі 245 272,53 грн. підлягають задоволенню в повному обсязі.

Позивачем також заявлено до стягнення з відповідача суму пені в розмірі 33 038,31 грн. та суму 3% річних в розмірі 6 654,20 грн.

Відповідач проти стягнення з нього пені в розмірі 33 038,31 грн. та 3 % річних в розмірі 6 654,20 грн. також заперечував.

Посилаючись на невірність розрахунку суми пені, а також на те, що позивачем було додано до позовної заяви розрахунок суми 3% річних, який не стосується предмету спору, відповідачем не було додано до відзиву на позовну заяву власних розрахунків сум пені та 3% річних.

Відповідно до ст. 216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

У відповідності до ст. 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.

Згідно зі ст. 549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежного виконаного зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.

Частиною 2 ст. 551 Цивільного кодексу України визначено, що якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства.

Відповідно до ст. 1, 3 Закону України «Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань» від 22.11.1996р. платники грошових коштів сплачують на користь одержувачів цих коштів за прострочку платежу пеню в розмірі, що встановлюється за згодою сторін (ст.1). Розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня (ст. 3).

Згідно п. п. 7.1., 7.4. Договору у разі невиконання або неналежного виконання сторонами своїх зобов'язань, вони несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством України та Договором. У разі порушення строків оплати Товару покупець сплачує постачальнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період, за який сплачується пеня, від суми простроченого платежу, за кожний день прострочення.

В силу приписів п. 18 Інформаційного листа Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у 2004 році» №01-8/344 від 11.04.2005р. з огляду на вимоги частини 1 статті 47 ГПК України щодо прийняття судового рішення за результатами обговорення усіх обставин справи та частини 1 статті 43 ГПК України стосовно всебічного, повного і об'єктивного розгляду в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд повинен перевірити обґрунтованість і правильність здійсненого нарахування сум штрафних санкцій, річних, збитків від інфляції, і в разі, якщо їх обчислення помилкове - зобов'язати позивача здійснити перерахунок відповідно до закону чи договору або зробити це самостійно.

Згідно п. 6 ст. 232 Господарського кодексу України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.

Відповідно до п. 5 Оглядового листа Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики застосування господарськими судами законодавства про відповідальність за порушення грошових зобов'язань» № 01-06/767/2013 від 29.04.2013р. розмір пені має бути обрахований з урахуванням обмеження розміру пені подвійною обліковою ставкою Національного банку України згідно із Законом України «Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань», незважаючи на встановлений у договорі спосіб обчислення пені.

Згідно з ч. 2. ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Позивачем не надано до матеріалів справи розрахунків суми пені та 3% річних за кожною товарно-транспортною накладною, а тому, господарський суд, керуючись положеннями вище зазначених правових норм, проводить власні розрахунки заявлених до стягнення з відповідача сум.

З урахуванням викладеного, за порушення відповідачем строків оплати вартості товару за Договором, до стягнення з останнього підлягає сума пені, розрахована наступним чином:

- 7 125,93 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200486273 від 18.05.2012р. за виключенням часткової оплати вартості товару) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 177 (кількість днів прострочки з 08.07.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 516,92 грн.

- 7 125,93 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200486273 від 18.05.2012р. за виключенням часткової оплати вартості товару) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 6 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 06.01.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 17,57 грн.

- 10 234,44 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200498971 від 22.05.2012р.) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 173 (кількість днів прострочки з 12.07.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 725,64 грн.

- 10 234,44 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200498971 від 22.05.2012р.) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 10 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 10.01.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 42,06 грн.

- 85 023,60 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200518327 від 25.05.2012р.) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 170 (кількість днів прострочки з 15.07.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 5 923,78 грн.

- 85 023,60 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200518327 від 25.05.2012р.) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 13 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 13.01.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 454,23 грн.

- 14 179,20 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200664340 від 28.06.2012р.) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 136 (кількість днів прострочки з 18.08.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 790,32 грн.

- 14 179,20 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200664340 від 28.06.2012р.) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 47 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 16.02.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 273,87 грн.

- 5 590,26 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200667876 від 29.06.2012р.) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 135 (кількість днів прострочки з 19.08.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 309,30 грн.

- 5 590,26 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200667876 від 29.06.2012р.) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 48 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 17.02.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 110,27 грн.

- 87 544,80 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200675037 від 02.07.2012р.) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 132 (кількість днів прострочки з 22.08.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 4 736,03 грн.

- 87 544,80 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200675037 від 02.07.2012р.) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 51 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 20.02.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 1 834,84 грн.

- 4 337,82 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200677902 від 02.07.2012р.) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 132 (кількість днів прострочки з 22.08.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 234,67 грн.

- 4 337,82 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною № 2200677902 від 02.07.2012р.) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 51 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 20.02.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 90,92 грн.

- 31 236,48 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200693334 від 05.07.2012р.) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 129 (кількість днів прострочки з 25.08.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 1 651,44 грн.

- 31 236,48 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200693334 від 05.07.2012р.) * 15% (подвійна облікова ставка НБУ) * 54 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 23.02.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 693,19 грн.

Таким чином, за розрахунками суду до стягнення з відповідача на користь позивача підлягає сума пені в розмірі 18 405,05 грн.

За порушення строків виконання грошового зобов'язання до стягнення з відповідача на користь позивача підлягає сума 3% річних, що розраховані наступним чином:

- 7 125,93 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200486273 від 18.05.2012р. за виключенням часткової оплати вартості товару) * 3% * 177 (кількість днів прострочки з 08.07.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 103,38 грн.

- 7 125,93 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200486273 від 18.05.2012р. за виключенням часткової оплати вартості товару) * 3% * 181 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 01.07.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 106,01 грн.

- 10 234,44 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200498971 від 22.05.2012р.) * 3% * 173 (кількість днів прострочки з 12.07.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 145,13 грн.

- 10 234,44 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200498971 від 22.05.2012р.) * 3% * 181 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 01.07.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 152,25 грн.

- 85 023,60 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200518327 від 25.05.2012р.) * 3% * 170 (кількість днів прострочки з 15.07.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 1 184,76 грн.

- 85 023,60 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200518327 від 25.05.2012р.) * 3% * 181 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 01.07.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 1 264,87 грн.

- 14 179,20 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200664340 від 28.06.2012р.) * 3% * 136 (кількість днів прострочки з 18.08.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 158,06 грн.

- 14 179,20 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200664340 від 28.06.2012р.) * 3% * 181 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 01.07.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 210,94 грн.

- 5 590,26 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200667876 від 29.06.2012р.) * 3% * 135 (кількість днів прострочки з 19.08.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 61,86 грн.

- 5 590,26 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200667876 від 29.06.2012р.) * 3% * 181 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 01.07.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 83,16 грн.

- 87 544,80 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200675037 від 02.07.2012р.) * 3% * 132 (кількість днів прострочки з 22.08.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 947,21 грн.

- 87 544,80 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200675037 від 02.07.2012р.) * 3% * 181 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 01.07.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 1 302,38 грн.

- 4 337,82 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200677902 від 02.07.2012р.) * 3% * 132 (кількість днів прострочки з 22.08.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 46,93 грн.

- 4 337,82 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200677902 від 02.07.2012р.) * 3% * 181 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 01.07.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 64,53грн.

- 31 236,48 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200693334 від 05.07.2012р.) * 3% * 129 (кількість днів прострочки з 25.08.2012р. по 31.12.2012р.)/ 366 (кількість днів у 2012р.) = 330,29 грн.

- 31 236,48 грн. (вартість поставки за товарно-транспортною накладною №2200693334 від 05.07.2012р.) * 3% * 181 (кількість днів прострочки з 01.01.2013р. по 01.07.2013р.)/ 365 (кількість днів у 2013р.) = 464,70 грн.

Таким чином, за розрахунками суду до стягнення з відповідача на користь позивача підлягає сума 3% річних в розмірі 6 626,46 грн.

Згідно ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Враховуючи все вищевикладене, позовні вимоги в справі №910/13992/13 підлягають частковому задоволенню та стягненню з відповідача 245 272,53 грн. суми основного боргу, 18 405,05 грн. пені та 6 626,46 грн. 3 % річних.

Судовий збір позивача, у розмірі 5 406,08 грн., пропорційно задоволеним позовним вимогам, відповідно до положень статті 49 Господарського процесуального кодексу України, покладається на відповідача.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 32, 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Олєвер» (ідентифікаційний код 30302704, адреса: 04080, м. Київ, вул. Вікентія Хвойки, 18/14) на користь Іноземного підприємства «Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед» (ідентифікаційний код 21651322, адреса: 07442, Київська область, Броварський район, смт. Велика Димерка, 51-км Санкт-Петербурзького шосе) 245 272,53 грн. (двісті сорок п'ять тисяч двісті сімдесят дві гривні 53 коп.) суми основного боргу, 18 405,05 грн. (вісімнадцять тисяч чотириста п'ять гривень 05 коп.) пені, 6 626,46 грн. (шість тисяч шістсот двадцять шість гривень 46 коп.) 3 % річних та судовий збір у розмірі 5 406,08 грн. (п'ять тисяч чотириста шість гривень 08 коп.).

3. В іншій частині в позові відмовити.

4. Після вступу рішення в законну силу видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 29.11.2013р.

Суддя Морозов С.М.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.11.2013
Оприлюднено04.12.2013
Номер документу35738818
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/13992/13

Рішення від 26.11.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Морозов С.М.

Ухвала від 23.09.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Морозов С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні