Постанова
від 28.11.2013 по справі 810/5895/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 листопада 2013 року 810/5895/13-а

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу

за позовомТериторіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві доПублічного акціонерного товариства "Бучанський приладобудівний завод "Веда" прозастосування заходів реагування,

в с т а н о в и в:

Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Публічного акціонерного товариства "Бучанський приладобудівний завод "Веда" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, а саме: заборонити експлуатацію трансформаторної підстанції 10/0,4 кв. №ЗТП-39 до усунення порушень та зняття заборони в установленому законом порядку.

В обґрунтування позову позивач зазначає, що відповідно до направлення на проведення перевірки від 09.10.2013 № 16/708 посадовою особою позивача проведено планову перевірку ПАТ "Бучанський приладобудівний завод "Веда" щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки. За результатами проведеної планової перевірки складено Акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) №16/138/780А від 22.10.2013 та видано Припис №16/138/780П від 25.10.2013, які були отримані та підписані головою правління Огородніковим О.С. 22.10.2013 та 25.10.2013 відповідно. Виявлені порушення відповідачем не усунуті, у зв'язку з чим, позивач звернувся до суду із зазначеним позовом.

Ухвалою суду від 04.11.2013 відкрито провадження у справі №810/5895/13-а, розгляд якої відповідно до статті 183-2 КАС України здійснюється у порядку скороченого провадження.

Одночасно вказаною ухвалою суду відповідачу запропоновано у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали подати через відділ документообігу суду заперечення на позов або заяву про визнання позову. Копію вказаної ухвали суду надіслано відповідачу на адресу, яку зазначено у даному позові.

Копія ухвали суду направлялась відповідачу рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення за адресою його місцезнаходження.

Вказана ухвала була отримана відповідачем 15.11.2013, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення №0113316849023.

Разом з тим, відповідач не скористався наданим частиною третьою статті 183-2 КАС України правом щодо подачі заперечень на адміністративний позов, а тому суд розглядає справу на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши наявні у справі докази та оцінивши повідомлені позивачем у позові обставини, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позову з огляду на наступне.

Як встановлено судом, посадовою особою Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві проведено планову перевірку ПАТ "Бучанський приладобудівний завод "Веда" щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки на виробничому об'єкті в м. Буча, вул. Горького, 8, ЗТП-39.

За результатами перевірки складено Акт від 22.10.2013 №16/138/780А, згідно висновків якого встановлено порушення відповідачем вимог нормативно-правових актів з охорони праці, а саме:

- не одержано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки - роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В та на експлуатацію такого устаткування, що є порушенням п. 2, п. 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- не забезпечено проведення профілактичних випробувань та вимірювань трансформаторної підстанції 10/0,4 кв., що є порушенням п. 1.3.1 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів;

- не забезпечено проведення технічного огляду та експертного обстеження в зв'язку із закінченням граничного строку експлуатації трансформаторів 10/0,4 кв. в ЗТП-39, що є порушенням п 1.3.1, п. 8.6 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів та п. 9, п. 21 Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- працівників підприємства не забезпечено випробуваними електрозахисними засобами, що є порушенням п. 4.2.5, п. 4.2.9 додатку 2 Правил експлуатації електрозахисних виробів.

На підставі Акту перевірки позивачем винесено припис від 25.10.2013 №16/138/780П, яким зобов'язано відповідача усунути вказані порушення.

Акт перевірки та припис отримано та підписано відповідачем 22.10.2013 та 25.10.2013 відповідно, однак, порушення усунуті не були.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства з надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 № 826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 за №1531/20269 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівнику, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 вказаного Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

- порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

- порушення вимог Кодексу України про надра;

- відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, та устаткування підвищеної небезпеки;

- не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;

- виникнення нещасного випадку зі смертельним наслідком або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкту (окремого виробництва, машин, механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Згідно ст. 4 Закону України "Про охорону праці" державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Від імені держави державне управління охороною праці згідно ст. 31 Закону України "Про охорону праці" здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з нагляду за охороною праці - Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України), яку наділено правом контролю та застосування заходів, передбачених законодавством щодо дотримання роботодавцем законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, в тому числі і тих, що створюють загрозу життю та здоров'ю працівників.

Згідно п. 6 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 №408/2011, Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.

Відповідно до вимог ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Суд звертає увагу відповідача на ч. 12 ст. 183-2 КАС України, згідно якої особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки відповідачем заперечень проти позову або будь-яких відомостей на спростування доводів позивача не надано, суд, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, тому позов підлягає задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 11, 14, 69-72, 158-163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Адміністративний позов Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві - задовольнити.

Заборонити Публічному акціонерному товариству "Бучанський приладобудівний завод "Веда" (код ЄДРПОУ 05756731) експлуатацію трансформаторної підстанції 10/0,4 кв. №ЗТП-39 до усунення порушень та зняття заборони в установленому законом порядку.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Суддя Балаклицький А. І.

Дата ухвалення рішення28.11.2013
Оприлюднено05.12.2013
Номер документу35740637
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/5895/13-а

Ухвала від 27.12.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Постанова від 28.11.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 04.11.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні