Постанова
від 04.12.2013 по справі 803/2415/13-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2013 року Справа № 803/2415/13-a

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Мачульського В.В.,

розглянувши в порядку скороченого провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Головного управління Міндоходів у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «СТП Рітейл» про стягнення фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Міндоходів у Волинській області (далі - ГУ Міндоходів у Волинській області, позивач) звернулось в суд із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «СТП Рітейл» (далі - ТзОВ «СТП Рітейл», відповідач) про стягнення фінансових санкцій в сумі 6800,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що працівниками регіонального управління Департаменту САТ ДПС України у Волинській області, правонаступником якої є ГУ Міндоходів у Волинській області відповідно до постанов Кабінету Міністрів України № 229 від 20.03.2013 року «Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів» та № 228 від «Про реорганізацію деяких органів державної податкової служби, спеціалізованих митних органів та організацій», 15.02.2013 року було проведено фактичну перевірку відповідача. За наслідками перевірки складено акт № 26/21-02/37319693 від 18.02.2013 року та 29.05.2013 року начальником РУ Департаменту САТ ДПС України у Волинській області прийнято рішення № 030287-21 яким до ТзОВ «СТП Рітейл» застосовано фінансові санкції в розмірі 6800,00 грн. за факт продажу слабоалкогольних напоїв особі, яка не досягла 18 - ти років.

Відповідач рішення про застосування фінансових санкцій не оскаржував ні в адміністративному, ні в судовому порядках, фінансові санкції добровільно не сплачені, тому позивач просить стягнути суму штрафних санкцій в примусовому порядку.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 22.11.2013 року було відкрито скорочене провадження в даній адміністративній справі.

29.11.2013 року від ТзОВ «СТП Рітейл» надійшли письмові заперечення проти позову, у яких відповідач, посилається на те, що рішення про застосування фінансових санкцій прийняте з порушенням Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», оскільки останнього не було належним чином повідомлено про час і місце розгляду питання про застосування щодо нього фінансових санкцій, в зв'язку з чим відповідач був позбавлений можливості висловити заперечення з цього приводу.

Крім цього згідно постанови Луцького міськрайонного суду від 04.07.2013 року постанова адміністративної комісії Рокинівської селищної ради Луцького району Волинської області від 03.04.2013 року № 1 про притягнення продавця магазину - ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності та накладення на неї штрафу скасована.

Враховуючи вищевикладене вважає, що до нього протиправно застосовані фінансові санкції за порушення вимог статті 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». Просить в задоволенні позову відмовити повністю.

Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши подані відповідачем заперечення та письмові докази, приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення повністю з наступних підстав.

Згідно з пунктом 5 частини другої статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюються на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках встановлених Конституцією та законами України.

Судом встановлено, що ТзОВ «СТП Рітейл» зареєстроване в якості юридичної особи з 02.11.2010 року, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.18).

15.02.2013 року працівниками регіонального управління Департаменту САТ ДПС України у Волинській області, правонаступником якої є ГУ Міндоходів у Волинській області відповідно до постанов Кабінету Міністрів України № 229 від 20.03.2013 року «Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів» та № 228 від «Про реорганізацію деяких органів державної податкової служби, спеціалізованих митних органів та організацій» було проведено фактичну перевірку магазину, що розташований за адресою: вул. Карпенка-Карого, 1-А, м. Луцьк, де здійснює торгівельну діяльність ТзОВ «СТП Рітейл».

Як вбачається із матеріалів справи перевірка проводилась на підставі наказу начальника регіонального управління Департаменту САТ ДПС України у Волинській області № 52 від 14.02.2013 року та направлень на фактичну перевірку № 54 та № 55 від 14.02.2013 року (а.с.9-11).

За результатами перевірки 18.02.2013 року складено акт № 26/21-02/37319693 в якому встановлено порушення відповідачем вимог статті 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних і тютюнових виробів», а саме: встановлено факт продажу продавцем магазину ОСОБА_1 однієї пляшки (ємкістю 0,33 л.) слабоалкогольного напою «Ром кола», (міцність 8% спирту) особі яка не досягла 18 - ти років, неповнолітньому ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с.7-8), вік якого підтверджено копією свідоцтва про народження НОМЕР_1 виданого ВРАГС Луцького міського управління юстиції (а.с.15). Даний факт також підтверджується письмовими поясненнями продавця ОСОБА_1

Продавець магазину ОСОБА_1 в своїх письмових поясненнях наданих 15.02.2013 року (а.с.12) вказала, що продала одну пляшку слабоалкогольного напою «Ром кола» неповнолітній дівчині тому, що вона вигляділа не на свій вік, а на 21 рік.

Зауважень, заперечень до акта перевірки зі сторони господарюючого суб'єкта та побажань розгляду даних матеріалів у його присутності на момент розгляду матеріалів перевірки не було.

Відповідно до постанови адміністративної комісії при виконавчому комітеті Рокинівської селищної ради Луцького району Волинської області від 03.04.2013 року № 1 ОСОБА_1 було притягнуто до адміністративної відповідальності згідно з частиною 2 статті 156 КУпАП та накладено штраф в розмірі 510,00 грн. Дана постанова скасована рішенням Луцького міськрайонного суду Волинської області від 04.07.2013 року.

Згідно із частиною 1 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВP (далі - Закон України № 481/95-ВР).

Відповідно до статті 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» заборонено продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.

Відповідно до абзацу 9 частини другої статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 6800 грн. за порушення вимог статті 15-3 цього Закону.

Відповідно до пункту 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року № 790, матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів є підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій.

29.05.2013 року начальником РУ Департаменту САТ ДПС України у Волинській області прийнято рішення № 030287-21 про застосування фінансових санкцій, згідно якого до відповідача у відповідності до абзацу 9 частини 2 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 6800 грн. за факт продажу слабоалкогольних напоїв особі, яка не досягла 18 - ти років (а.с.17). Копія даного рішення із супровідним листом про роз'яснення порядку його оскарження, порядку та строків сплати фінансових санкцій була вручена відповідачу 23.04.2012 року, що стверджується поштовим повідомленням про вручення кореспонденції (а.с.16 зворот).

Рішення про застосування фінансових санкцій відповідачем не оскаржувалось ні в адміністративному, ні в судовому порядках. Отже, на час розгляду справи рішення про застосування фінансових санкцій є чинним.

Відповідно до частини п'ятої статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Пунктом 10 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року №790, визначено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позивачем правомірно накладено на ТзОВ «СТП Рітейл» штраф в розмірі, передбаченому абзацом 9 частини другої статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», за порушення вимог статті 15-3 цього Закону.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, усі рішення та дії суб'єкта владних повноважень мають підзаконний характер, тобто повинні бути прийняті (вчинені) на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені законом.

Крім того, відповідно до частини першої статті 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частин першої, другої статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Всупереч наведеним вимогам позивач належним чином довів, що рішення від 29.05.2013 року № 030287-21 про застосування фінансових санкцій за порушення вимог статті 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» є законним та відповідає вимогам чинного законодавства.

Протилежного судом не встановлено.

Аналізуючи вищевикладене, та враховуючи те, що рішення про застосування фінансових санкцій від 29.05.2013 року № 030287-21 підприємством в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалось і на час розгляду справи є чинним, в добровільному порядку заборгованість не сплачена, тому суд прийшов до висновку про підставність позовних вимог позивача про стягнення з ТзОВ «СТП Рітейл» 6800,00 грн. фінансової санкції.

Керуючись ст.ст.158-163, 183-2, 186 КАС України, на підставі Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «СТП Рітейл» (4300, Волинська область, місто Луцьк, проспект Соборності, будинок 17, квартира 18, ідентифікаційний код 37319693) на користь Державного бюджету України заборгованість по фінансових санкціях в сумі 6800 (шість тисяч вісімсот) гривень 00 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий

Суддя В.В. Мачульський

Дата ухвалення рішення04.12.2013
Оприлюднено06.12.2013
Номер документу35742976
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/2415/13-а

Ухвала від 17.11.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга В.П.

Постанова від 04.12.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 22.11.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні