ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 листопада 2013 р. Справа № 821/3037/13-а
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Варняка С.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Цюрупинського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення допомоги по безробіттю,
встановив:
Позивач в обґрунтування позовних вимог, посилається на те, що ОСОБА_1 перебуваючи на обліку в центрі зайнятості, як безробітна та отримуючи допомогу по безробіттю, усупереч вимогам чинного законодавства одночасно перебувала в цивільно-правових відносинах з ПрАТ «СК «Фідем Лайф». У зв'язку з виявленням цього факту на підставі акту перевірки достовірності страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, директором Цюрупинського районного центру зайнятості видано накази №187 від 15.07.2013 р. та №188 від 16.07.2013 р., яким прийнято рішення про повернення ОСОБА_1 коштів за період з 22.04.2012 року по 26 червня 2012 року в розмірі 13581,69 грн.
Просить стягнути з ОСОБА_1 допомогу по безробіттю в сумі 13377 грн. 46 коп.
Позивач надав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштової кореспонденції в матеріалах адміністративної справи.
Відповідно до листа від 17.10.2013 року відповідач заперечувала по суті позовних вимог. Зазначила, що в період перебування на обліку у центрі зайнятості працевлаштована не була та заробітну плату від інших установ не отримувала.
Відповідно до ч. 6 статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з вищевикладеного суд вважає за можливим розглядати справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши докази, суд встановив такі обставини.
16.01.2012 року гр. ОСОБА_1 зареєструвалася у Цюрупинському районному центрі зайнятості, для отримання статусу безробітної.
На підставі її заяви від 23.01.2012 р., присвоєно статус безробітної з виплатою допомоги по безробіттю.
При реєстрації у Цюрупинському районному центрі зайнятості ОСОБА_1 була під підпис ознайомлена з пам'яткою про права та обов'язки безробітних.
У зв'язку з відсутністю підходящої роботи, ОСОБА_1 отримувала допомогу по безробіттю. 08.05.12 р. ОСОБА_1 було направлено на навчання до Херсонського кооперативного економіко-правового коледжу з метою подальшого працевлаштування. 26.06.12 р. ОСОБА_1 було знято з обліку у Цюрупинському РЦЗ у зв'язку з отриманням виплати допомоги по безробіттю одноразово для організації підприємницької діяльності.
Згідно п.1.4 Порядку обміну інформацією між ДПА України, Пенсійним фондом України та Державним центром зайнятості, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України і ДПА України від 12.07.2006 р. № 259/407 та Постановою правління ПФУ від 12.07.2006р. № 9-3. зареєстрованого у Мінюсті 26.07.2006 р. за № 876/12750, за 1 квартал 2013 року було виявлено, що гр. ОСОБА_1 нараховуються дохід в ПрАТ "СК "Фідем Лайф" у період перебування на обліку в Цюрупинському РЦЗ, як безробітної.
Зазначена інформація про зайнятість за договором про надання послуг та отримання доходу була перевірена Цюрупинським районним центром зайнятості, згідно акту № 43 від 10.07.2013 року, щодо розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», відповідно до листів ПрАТ «СК «Фідем Лайф» підтверджено факт роботи за договором про надання послуг від 19.04.12 р. та акту виконаних робіт від 01.05.2012 p., встановлено, що ОСОБА_1 надавала послуги фінансового консультанта та отримала винагороду у сумі 202,73 грн.
За період перебування на обліку у Цюрупинському районному центрі зайнятості гр. ОСОБА_1 були надані наступні соціальні послуги : виплачена допомога по безробіттю, у тому числі одноразова для організації підприємницької діяльності у сумі 13377 грн. 46 коп. та витрачено кошти на професійне навчання безробітної у сумі 332 грн. 93 коп. Таким чином, вартість наданих соціальних послуг громадянці ОСОБА_1 з моменту працевлаштування складає 13710 грн. 39 коп.
Наказами директора Цюрупинського районного центру зайнятості за №187 від 15.07.2013 р. та №188 від 16.07.2013 р. ОСОБА_1 зобов'язано повернути незаконно одержане грошове забезпечення. Листом від 15.07.2013 р. ОСОБА_1 запропоновано добровільно повернути кошти Цюрупинському районному центру зайнятості. Станом на 05.08.2013 р. вказана сума боргу добровільно не повернена.
Суд застосовує законодавство, що діяло на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 № 803-ХІІ (далі - Закон № 803-ХІІ) безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Згідно з п.б ч.3 ст.1 Закону № 803-ХІІ в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах: громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство".
Відповідно до ч.2 ст.36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 №1533-ІІІ (далі- Закон №1533-ІІІ) застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Абзацом 1 ч. 3 ст. 36 Закону №1533-ІІІ сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до пп.1 п.5.5 розд.5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20 листопада 2000 р. № 307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2000 р. за № 915/5136 (далі-Порядок) виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі: працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами).
Згідно з п.6.14 Порядку, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.
Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку.
Відповідно до абзацу 1 пп.1.п.20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2007 р. № 219 громадяни, зареєстровані як такі, що шукають роботу, та безробітні, знімаються з обліку: з дня працевлаштування, в тому числі на сезонні або загальнодержавні оплачувані громадські роботи, державної реєстрації фізичної особи - підприємця, укладення цивільно-правового договору, предметом якого є діяльність, спрямована на виконання власними силами робіт, надання послуг.
Відповідно до ст. 71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Суд оцінює докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Цюрупинського районного центру зайнятості є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст. 8, 9, 12, 19,158-163, 167 КАС України, суд, -
постановив :
Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Цюрупинського районного центру зайнятості (ОКПО 22737356) допомогу по безробіттю сумі 13377 (тринадцять тисяч триста сімдесят сім) грн. 46 коп. на р/р 37177304900283, код доходу 50040400 банк УДК СУ в Цюрупинському районі Херсонської області, МФО 852010, ОКПО 38045231, та кошти витрачені на навчання у сумі 332 (триста тридцять дві) грн. 93 коп. на р/р 37179001000031, код ЗКПО 03491300 банк ГУДКСУ в Херсонській області, МФО 852010.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Варняк С.О.
кат. 10.3.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2013 |
Оприлюднено | 05.12.2013 |
Номер документу | 35743714 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Варняк С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні