ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 29 листопада 2013 р. Справа № 821/4146/13-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Циганія С.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до
Комунального підприємства Мале госпрозрахункове підприємство "Шанс" про стягнення пені, встановив: Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі – позивач, відділення Фонду) звернулось до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до
Комунального підприємства Мале госпрозрахункове підприємство "Шанс" (далі – відповідач, КП МГП "Шанс"), у якому просить стягнути пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 627,64грн. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем 16.08.2013р. сплачено суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 7112,50грн. за рішенням суду від 26.10.2012р. у справі №2-а-2091/12/2170. На дату фактичної сплати суми адміністративно-господарських санкцій відповідачу донараховано пеню у сумі 627,64грн., про що КП МГП "Шанс" повідомлено листом від 14 жовтня 2013 року №03-08/679. Оскільки відповідач добровільно не сплатив вказану заборгованість, позивач просить її стягнути у судовому порядку. Ухвалою суду від 04.11.2013р. відкрито провадження по справі. В судове засідання призначене на 29.11.2013р. сторони не з'явилися, при цьому від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження. Відповідач письмових заперечень на позов не надав, про причини неявки суд не повідомив, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення. Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 128 КАС України суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження. Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав. Судом встановлено, що постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2012 року у справі №2-а-2091/12/2170 з КП МГП “Шанс” стягнуто суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 7112,50грн. та пені - 585,04грн. Згідно виписки по рахунку: 16 серпня 2013 року ВДВС Генічеського РУЮ остаточно перераховано кошти в погашення заборгованості відповідача. Позивачем здійснено розрахунок пені за прострочення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів за 2010 рік у сумі 627,64грн. 14 жовтня 2013 року листом №03-08/679 відділення Фонду повідомило відповідача про наявні суми пені та про необхідність сплатити зазначені суми, зазначивши банківські реквізити для їх перерахування, однак КП МГП "Шанс" жодних дій по сплаті пені не вчинило. Спірні правовідносини врегульовані Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 №875-ХІІ (далі - Закон України №875-ХІІ), Порядком сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 №70 (далі - Порядок №70), Порядком нарахування пені та її сплати, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 року №223 (далі - Порядок №223). Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до статті 20 Закону України №875-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. Згідно Порядку №223 нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу). Нарахування пені здійснюється на дату фактичного погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу. При частковому погашенні боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку боргу (п.3.6. Прядку №223). Розмір пені у сумі 627,64грн. підтверджується розрахунком пені на суму заборгованості по сплаті адміністративно – господарських санкцій. Оскільки пеня відповідачем не сплачена, утворилася заборгованість у розмірі 627,64грн. Аналізуючи вищевикладене, суд приходить до висновку: що позивач має право та компетенцію на звернення до суду з даним адміністративним позовом, відповідач сплатив заборгованість з явним простроченням термінів сплати, відповідач має обов'язок сплатити пеню, розмір пені відповідає чинному законодавству. Враховуючи вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню. Судові витрати відповідно до ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються. Керуючись ст.ст.8, 9, 19, 71, 94, 128, 158-163, 167 КАС України, суд - постановив: Адміністративний позов задовольнити. Стягнути з
Комунального підприємства Мале госпрозрахункове підприємство "Шанс" (код ЄДРПОУ 30671239) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 627,64грн. (шістсот двадцять сім гривень 64 коп.). Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя Циганій С.І. кат. 10.3.4