Постанова
від 05.11.2013 по справі 801/8215/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ          ПОСТАНОВА Іменем України 05 листопада 2013 р.  Справа №801/8215/13-а    Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко   В.В., за участю секретаря Асєєвої   Л.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за  позовом     Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим          до Комунального житлово-експлуатаційного підприємства «Приморський-1»            про стягнення, за участю представників сторін: від позивача - не з'явився; від відповідача - не з'явився. Суть спору: Феодосійська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів в АР Крим  звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративнім позовом до Комунального житлово-експлуатаційного підприємства "Приморський-1" про стягнення податкового боргу в розмірі 261434,34грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачуються у визначені законом строки узгоджені податкові зобов'язання. Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, повідомлений належним чином, про що свідчить поштове повідомлення (а.с.70). Надав клопотання про розгляд справи без участі представника (а.с.71). Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить поштове повідомлення (а.с.69). Про причини неявки у судове засідання суду не повідомив. Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача. Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд                                                    ВСТАНОВИВ: Комунальне житлово-експлуатаційне підприємство «Приморський-1» зареєстровано у якості юридичної особи 12.04.2001 року Виконавчим комітетом Феодосійської міської ради АР Крим, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців (а.с.5). Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту –ПК України). Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України). Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України). Порядок оподаткування з податку на додану вартість визначений Розділом V Податкового кодексу України. Згідно із ст. 203 цього Розділу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації. Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем до Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим були подані податкові декларації з податку на додану вартість (а.с.11-40) та допущено несплату самостійно задекларованих податкових зобов'язань у розмірі 261434,34грн, а саме: -          за декларацією №9019356929 від 17.04.2012 року у розмірі 8 679,85 грн.; -          за декларацією №9034233008 від 18.06.2012 року у розмірі 15589,00 грн.; -          за декларацією №9041296489 від 18.07.2012 року у розмірі 14100,00 грн.; -          за декларацією №9049533958 від 16.08.2012 року у розмірі 23459,00 грн.; -          за декларацією №9055996405 від 17.09.2012 року у розмірі 21690,00 грн.; -          за декларацією №9019356929 від 17.04.2012 року у розмірі 8 679,85 грн.; -          за декларацією №9062371978 від 12.10.2012 року у розмірі 15012,00 грн.; -          за декларацією №9072721635 від 19.11.2012 року у розмірі 16653,00 грн.; -          за декларацією №29036 від 20.12.2012 року у розмірі 14765,00 грн.; -          за декларацією №9085307402 від 18.01.2013 року у розмірі 15004,00 грн.; -          за декларацією №9007182215 від 18.02.2013 року у розмірі 17992,00 грн.; -          за декларацією №9013960848 від 18.03.2013 року у розмірі 14871,00 грн.; -          за декларацією №9020815558 від 16.04.2013 року у розмірі 12096,00 грн.; -          за декларацією №9028512337 від 17.05.2013 року у розмірі 13287,00 грн.; -          за декларацією №9027798050 від 17.04.2012 року у розмірі 16958,00 грн.; -          за декларацією №9035057551 від 14.06.2013 року у розмірі 8 679,85 грн. 20.08.2013 року співробітниками Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим проведена камеральна перевірка своєчасності сплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість за період з 01.05.2011 року по 19.07.2012 року, за результатами якої складено акт №999/15-02/31382272 від 20.08.2012 року. В ході перевірки було виявлено порушення ст.57.1 Податкового кодексу України (а.с.46). Акт направлено відповідачу та отримано останнім відповідно до відмітки на поштовому повідомленні (а.с.45). Згідно з п. 126.1 статті 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу. На підставі акту перевірки було прийнято податкове повідомлення – рішення №0001581502 від 12.09.2013 року на суму 17949,85грн (324 дня затримки сплати суми грошового зобов'язання – 20%) (а.с.43) та отримано відповідно до відмітки на поштовому повідомленні (а.с.42). До теперішнього часу заборгованість не сплачена. 09.10.2012 року співробітниками Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим проведена камеральна перевірка своєчасності сплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість за період з 01.10.2011 року по 18.09.2012 року, за результатами якої складено акт №1354/15-02/31382272 від 09.10.2012 року. В ході перевірки було виявлено порушення ст.57.1 Податкового кодексу України (а.с.50). Акт направлено відповідачу та отримано останнім відповідно до відмітки на поштовому повідомленні (а.с.49). На підставі акту перевірки було прийнято податкове повідомлення – рішення №0001981502 від 26.10.2013 року на суму 7269,50грн (332 дня затримки сплати суми грошового зобов'язання – 20%) (зворотній бік а.с.47) та отримано відповідно до відмітки на поштовому повідомленні (а.с.47). До теперішнього часу заборгованість не сплачена. 11.12.2012 року співробітниками Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим проведена камеральна перевірка своєчасності сплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість за період з 31.12.2011 року по 25.10.2012 року, за результатами якої складено акт №2080/15-02/31382272 від 11.12.2012 року. В ході перевірки було виявлено порушення ст.57.1 Податкового кодексу України (а.с.54). Акт направлено відповідачу та отримано останнім відповідно до відмітки на поштовому повідомленні (а.с.53). На підставі акту перевірки було прийнято податкове повідомлення – рішення №0000071502 від 16.01.2013 року на суму 2927,14грн (300 днів затримки сплати суми грошового зобов'язання – 20%) (зворотній бік а.с.51) та отримано відповідно до відмітки на поштовому повідомленні (а.с.51). До теперішнього часу заборгованість не сплачена. Згідно з п.п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 Податкового кодексу, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу. Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Відповідно до п. 59.5. ст.59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається). Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності. Відповідно до п. 95.2 статті 95  Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Згідно п. 95.3. ст.95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. З урахуванням аналізу зазначених положень Податкового кодексу України, податкові органи мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, визначених ст.ст. 59 Податкового кодексу України, тобто після надіслання податкової вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу. Враховуючи те, що Комунальне житлово-експлуатаційне підприємство «Приморський-1» має систематичний податковий борг, та у добровільному порядку не сплачує, згідно п.п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України Феодосійською об'єднаною державною податковою інспекцією АР Крим було направлено податкову вимогу від 26.02.2007 року №2/134, яка була отримана відповідачем відповідно до відмітки на поштовому повідомленні (а.с.41).          До теперішнього часу заборгованість відповідачем не сплачено. Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України, сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом. Таким чином у відповідача виникла податкова заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість у сумі 261434,34грн, яка є податковим боргом. Права контролюючих органів на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України. Згідно з пп. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України. Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини. Враховуючи зазначене, суд вважає правомірним звернення позивача до суду з позовом щодо стягнення з відповідача суми податкового боргу. Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості  в сумі 261434,34грн, наявність якої також підтверджується довідкою про розрахунки з бюджетом (а.с.6-9), суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі. Після розгляду справи по суті до суду 05.11.2013 року в 12:40 год. від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи (а.с.74), яке було зареєстровано в канцелярії суду за вх.№36664/п/13, суд зазначає, що клопотання надійшло до суду вже після закінчення судового засідання та прийняття рішення по справі, у зв'язку з чим воно не могло бути враховано  судом при розгляді справи по суті. Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а  відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись ст. ст.71, 94, 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд                                                 ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити. 2. Стягнути з банківських рахунків Комунального житлово-експлуатаційного підприємства «Приморський-1» (ЄДРПОУ 31382272) заборгованість з податку на додану вартість у сумі 261434,34грн. (двісті шістдесят одна тисяча чотириста тридцять чотири гривні 34 коп.). Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.       Суддя                        В.В.Петренко                                                                                                                        

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.11.2013
Оприлюднено09.12.2013
Номер документу35785888
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/8215/13-а

Ухвала від 31.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Постанова від 05.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 21.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні