Копія
Справа № 2-а-7101/10/2270/9
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2013 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Фелонюк Д.Л. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Державної інспекції України з контролю за цінами до товариства з обмеженою відповідальністю "Старокостянтинівцукор" про стягнення 8591958,41 грн. - суми порушення та 17183916,42 грн. - штрафу , -
ВСТАНОВИВ :
Державна інспекція з контролю за цінами в Хмельницькій області звернулась в суд з адміністративним позовом, в якому просить відповідно до ст.14 Закону України "Про ціни і ціноутворення" стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Старокостянтинівцукор" 8591958,41 грн. - суму порушення внаслідок підвищення оптово-відпускних цін на цукор-пісок більш як на 1% протягом місяця без декларування їх зміни в Головному управлінні економіки облдержадміністрації за період з 27.09.2009р. по 09.02.2010р. та 17183916,42 грн. - штрафу визначених згідно рішення від 13.08.2010р. №146 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що проведеною Державною інспекцією з контролю за цінами в Хмельницькій області перевіркою додержання державної дисципліни цін ТзОВ "Старокостянтинівцукор" встановлено необґрунтовано одержану виручку внаслідок підвищення оптово-відпускних цін на цукор-пісок більш як на 1% протягом місяця без декларування їх зміни в Головному управлінні економіки облдержадміністрації за період з 27.09.2009р. по 09.02.2010р.. Тим самим було порушено вимоги п.1 розпорядження Хмельницької облдержадміністрації від 16.11.2007 року №377/2007-р "Про запровадження державного регулювання цін на окремі продовольчі товари" із змінами від 24.07.2008 року №391/2008-р та п.1, п.2 Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2007 року №1222 із змінами від 06.08.2008 року №709. Загальна сума необґрунтовано отриманої виручки складає 8591958,41 грн.. Відповідно до ст.14 Закону України "Про ціни і ціноутворення" необґрунтовано отримана виручка підлягає вилученню в доход бюджету із штрафом у подвійному розмірі. Відповідно до Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, що затверджена спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України і Міністерства фінансів України, Державною інспекцією з контролю за цінами в Хмельницькій області прийнято рішення від 13.08.2010 року №146 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін (сума порушення - 8591958,41 грн., сума штрафу - 8591958,41 грн. х 2 = 17183916,42 грн.).
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 19.11.2013 року у справі за адміністративним позовом державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області до товариства з обмеженою відповідальності "Старокостянтинівцукор" про примусове виконання рішення №146 від 13.08.2010 року про стягнення економічних санкцій замінено первинного позивача - Державну інспекцію з контролю за цінами в Хмельницькій області на належного позивача - Державну інспекцію України з контролю за цінами (01011, м.Київ, Печерський район, вул.Арсенальна, будинок 9/11).
Представник позивача - Державної інспекції України з контролю за цінами в судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду. 02.12.2013 року до суду надійшло клопотання Державної інспекції України з контролю за цінами (вх.№34362 від 02.12.2013р.), відповідно до якого просить справу розглянути за відсутності її представника за наявними у справі матеріалами. Звертає увагу на те, що Державна інспекція України з контролю за цінами не є правонаступником ліквідованої державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду. 19.11.2013 року подав до суду заяву (вх.№32940 від 19.11.2013р.), відповідно до якої просить справу слухати без його участі та відмовити в задоволенні позову. Разом із заявою відповідачем подано відзив на позов, відповідно до якого зазначає, що рішення державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області №146 від 13.08.2010 року скасовано та визнано протиправним за наслідками судового розгляду, а саме постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 13.10.2010 року по справі №2-а-6677/10/2270, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 30.10.2013 року. Зазначає, що відсутні правові підстави для стягнення економічних санкцій на підставі визнаного протиправним та скасованого рішення.
Згідно ч.4 ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
З врахуванням викладеного, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання по справі не здійснюється.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку і сукупності, суд вважає, що адміністративний позов слід залишити без задоволення з підстав, наведених нижче.
Суд встановив, що товариство з обмеженою відповідальністю "Старокостянтинівцукор" (далі - відповідач, ТОВ "Старокостянтинівцукор") як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа зареєстроване 23.04.2009 року (код ЄДРПОУ - 36397241) виконавчим комітетом Старокостянтинівської міської ради Хмельницької області, що підтверджується копіями свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 №210211, довідки управління статистики у Старокостянтинівському районі Головного управління статистики у Хмельницькій області з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) АБ №302019.
Основним видом діяльності товариства з обмеженою відповідальності "Старокостянтинівцукор" є виробництво цукру.
В період часу з 15.02.2010 року по 09.08.2010 року працівниками Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області на підставі посвідчення від 15.02.2010 року №0124, виданого Держінспекцією цін в Хмельницькій області, відповідно до ст.13 Закону України "Про ціни і ціноутворення" (чинного на час існування спірних правовідносин), постанови Кабінету Міністрів України від 13.12.2000р. №1819 "Питання Державної інспекції з контролю за цінами" (чинного на час існування спірних правовідносин), на виконання витягу з протоколу №6 засідання Кабінету Міністрів України від 28.01.2010 року та доручення Держцінінспекції від 02.02.2010 року №200-5-24/414 проведено позапланову перевірку ТОВ "Старокостянтинівцукор" на предмет встановлення та застосування цін на окремі види продовольства відповідно до вимог нормативних актів, прийнятих на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996р. №1548 за період з 15.02.2009 року по 15.02.2010 року.
З результатами перевірки відповідачем складено акт від 09.08.2010 року №503, відповідно до висновків якого встановлено порушення ТзОВ "Старокостянтинівцукор" вимог постанов Кабінету Міністрів України від 17.10.2007 року №1222 "Про затвердження Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари" із внесеними змінами від 06.08.2008 року №709, та розпоряджень Хмельницької обласної державної адміністрації від 16.11.2007 року №377/2007-р "Про запровадження державного регулювання цін на окремі продовольчі товари" із змінами від 24.07.2008 року №391/2008-р в частині збільшення оптово-відпускних цін на цукор-пісок протягом місяця більш як на 1 відсоток без декларування їх зміни в Головному управлінні економіки облдержадміністрації. Всього за результатами перевірки за період з 27.09.2009р. по 09.02.2010р. ТОВ "Старокостянтинівцукор" необґрунтовано отримано виручку в сумі 8591958,41 грн..
На підставі висновків акту перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами в Хмельницькій області прийнято рішення від 16.05.2011 року №160 про застосування економічних санкцій до позивача за порушення державної дисципліни цін, а саме вирішено вилучити у ТОВ "Старокостянтинівцукор" в дохід державного бюджету суму порушення - 8591958,41 грн. та суму штрафу - 17183916,42 грн.. Дане рішення в добровільному порядку відповідачем не виконано, а направлена позивачем на адресу відповідача претензія від 13.08.2010 року №2109 з вимогою сплатити штраф в розмірі - 17183916,42 грн. і суму порушення - 8591958,41 грн. залишена без задоволення.
За таких обставин, позивачем подано позов до суду про стягнення з відповідача суму порушення - 8591958,41 грн. і штраф в розмірі - 17183916,42 грн. за рішенням про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №146 від 13.08.2010 року.
Суд встановив, що підставою для стягнення з ТОВ "Старокостянтинівцукор" суми порушення в розмірі 8591958,41 грн. і штрафу в розмірі 17183916,42 грн. є рішення від 16.05.2011 року №160 про застосування економічних санкцій до позивача за порушення державної дисципліни цін.
Досліджуючи правомірність стягнення з відповідача суми порушення в розмірі 8591958,41 грн. і штрафу в розмірі 17183916,42 грн. на підставі рішення державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області від 16.05.2011 року №160 суд враховує, що рішення від 13.08.2010 року №146, яке стало підставою для звернення позивача до суду з позовом про стягнення з відповідача суми порушення в розмірі 8591958,41 грн. і штрафу в розмірі 17183916,42 грн. оскаржувалось відповідачем в судовому порядку. І як наслідок, постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 13.10.2010 року (набрала законної сили 12.11.2013 року), залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 30.10.2013 року, скасовано рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області №146 від 13.08.2010 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, визнавши його протиправним. Тобто відсутні підстави для стягнення з ТОВ "Старокостянтинівцукор" суми порушення в розмірі 8591958,41 грн. і штрафу в розмірі 17183916,42 грн. на підставі рішення від 16.05.2011 року №160 про застосування економічних санкцій до позивача за порушення державної дисципліни цін.
Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Завданням адміністративного судочинства, згідно ч.1 ст.2 КАС України, є завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.ст.11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
За таких обставин позовні вимоги не є обґрунтованими, не підтверджені належними доказами, не відповідають вимогам чинного законодавства, а тому не належать до задоволення.
Керуючись ст.ст. 6, 7, 8, 9, 11, 71, 86, 104, 122, 158-163, 186, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
В задоволенні позову Державної інспекції України з контролю за цінами до товариства з обмеженою відповідальністю "Старокостянтинівцукор" про стягнення 8591958,41 грн. - суми порушення та 17183916,42 грн. - штрафу - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя Д.Л. Фелонюк
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2013 |
Оприлюднено | 09.12.2013 |
Номер документу | 35785998 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Фелонюк Д.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні