Постанова
від 28.11.2013 по справі 827/2530/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 листопада 2013 рокуСправа №827/2530/13-а

Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Майсак О.І.,

при секретарі Паздеріній О.М.,

за участю: представника позивача Позднякова С.О. (довіреність № б/н від 18.09.2013 року); представника відповідача Карпухіна О.Л. (довіреність № 8-1-6/4408);

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Турстрой Сервіс» до Головного управління Держземагентства у м. Севастополі, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Севастопольської міської Ради про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Турстрой Сервіс» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовною заявою до Головного управління Держземагентства у м. Севастополі про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії. Вказує, що відповідачем 16.05.2013 року під № 1015-3.1/5 та 16.10.2013 року № 1016-3.1/5 були видані відповідні витяги, в яких був застосований коефіцієнт функціонального використання орендованих земельних ділянок величиною 2,5 як для земель комерційного використання. Вважає, що дії відповідача з цього приводу є незаконними та порушують права позивача.

Просить визнати дії незаконними та зобов'язати вчинити певні дії.

Ухвалою від 18 жовтня 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі, також цією ухвалою до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача залучено Севастопольську міську Раду. Ухвалою від 18 жовтня 2013 року закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просить задовольнити. Вказує, що відповідачем 16.05.2013 року під № 1015-3.1/5 та 16.10.2013 року № 1016-3.1/5 були видані відповідні витяги, в яких був застосований коефіцієнт функціонального використання орендованих земельних ділянок величиною 2,5 як для земель комерційного використання. Вважає, що дії відповідача з цього приводу є незаконними та порушують права позивача.

Представник відповідача з позовними вимогами не погодився повністю, просив у задоволенні відмовити. Обґрунтовує свої заперечення тим, що при застосуванні у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 16.05.2013 року № 1015-3.1/5 та від 16.10.2013 року № 1016-3.1/5 коефіцієнту функціонального призначення 2,5, як для земель комерційного використання, відповідач діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Третя особа, явку уповноважених представників у судове засідання не забезпечила, про час та місце розгляду справи повідомлена належним чином, причини неявки суду не повідомила.

Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам на підставі пункту 2 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України. Тому, з огляду на вказане, спір належить розглядати за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши інші докази в межах позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судом встановлено наступне: 12.04.2006 року між Севастопольською міською Радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Турстрой Сервіс» (далі - Орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки (а.с.9-18).

Відповідно до п.п. 1.1 п. 1 Договору, Орендодавець відповідно до рішення Севастопольської міської Ради № 4186 від 14.12.2005 року, а Орендар приймає в строкове платне користування земельні ділянки № 1 та № 2 для будівництва та обслуговування бази відпочинку з віднесенням цих земель до категорії земель рекреаційного призначення, які знаходяться: земельна ділянка № 1 - м. Севастополь, вул. Челнокова, 11-А; земельна ділянка № 2 - м. Севастополь, вул. Челнокова, 11. Згідно з п.п. 2.1 п. 2 Договору, в оренду передаються земельні ділянки загальною площею 1,2635 га.

24.06.2008 року між Севастопольською міською Радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Турстрой Сервіс» (далі - Орендар) було укладено додаткову угоду про внесення змін у договір оренди земельної ділянки (а.с.26-27). Відповідно до додаткової угоди, було викладено у новій редакції преамбулу договору, абзац 2 пункту 4.2, підпункт г) пункту 9.2.2.

12.04.2010 року між Севастопольською міською Радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Турстрой Сервіс» (далі - Орендар) було укладено додаткову угоду про внесення змін у договір оренди земельної ділянки (а.с.28-31). Відповідно до додаткової угоди, було викладено у новій редакції преамбулу договору, пункту 2.3, 4.1, 4.2, 4.4, 4.7, підпункт г) пункту 9.2.2 договору оренди, розділ 5 договору оренди було доповнено пунктом 5.5.

16.05.2013 року Головним управлінням Держземагентства в м. Севастополі було надано ТОВ «Турстрой Сервіс» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в м. Севастополі по вул. Челнокова, 11 № 1015-3.1/5, відповідно до якого до земельної ділянки застосовано коефіцієнт функціонального використання - 2,5 (а.с.32).

16.10.2013 року Головним управлінням Держземагентства в м. Севастополі було надано ТОВ «Турстрой Сервіс» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в м. Севастополі по вул. Челнокова, 11-а № 1016-3.1/5, відповідно до якого до земельної ділянки застосовано коефіцієнт функціонального використання - 2,5 (а.с.33).

Частиною першою статті 206 Земельного кодексу України від 25.10.2001 року № 2768-ІІІ (далі-Кодекс № 2768) передбачено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка.

Відповідно до ч. 1 ст. 201 Кодексу № 2768 грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі.

Статтею 1 Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 року № 1378-IV (далі - Закон № 1378) визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно з ч. 5 ст. 5 Закону № 1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону № 1378 дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до ч.1 ст. 19 Кодексу № 2768 землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення .

Згідно зі ст. 20 Кодексу № 2768 віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Статтею 50 Кодексу № 2768 передбачено, що до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.

Відповідно до ст. 51 Кодексу № 2768, до земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об'єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об'єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об'єктів стаціонарної рекреації.

Згідно з ч. 1 ст. 13 Закону № 1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться серед іншого у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Постановою Кабінету Міністрів України №213 від 23.03.1995 року (далі - Постанова № 213), затверджена Методика нормативної грошової оцінки з земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, розділом 3 якої встановлений порядок визначення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів за встановленою формулою, згідно якої враховується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову чи громадську забудову, для промисловості, транспорту і т.д.).

На виконання пункту 2 Постанови № 213 наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 року № 18/15/21/11 був затверджений Порядок грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

Відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 Порядку, в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Згідно п.3.5 Порядку, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, враховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель, затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 року №377, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.1998 року за №788/3228 (далі - Порядок), відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Відповідно до додатку № 1 до пункту 3.5 Порядку, до земель рекреаційного призначення застосовується коефіцієнт функціонального використання 0,5.

Земельний кодекс України передбачає певний розподіл використання земельних ділянок за видом використання , який визначається її власником або користувачем самостійно (ст. 20 Кодексу №2768) та цільовим призначенням (ч.1 ст. 19 Кодексу № 2768). Відповідно до п. 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), враховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням повадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель, затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 р. N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 р. за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Цільове призначення земельної ділянки визначено договором оренди, власником - Севастопольською міською Радою - п.1.1. Договору - землі рекреаційного призначення. Вид використання визначено позивачем самостійно - будівництво та обслуговування бази відпочинку . Виходячи саме з поняття коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), відсутності довідки органів державної статистики щодо виду економічної діяльності, суд дійшов до наступного висновку. Відповідачем протиправно було застосовано у витягу з технічної документації коефіцієнт 2,5 як для земель комерційного використання з вказанням цільового призначення земельної ділянки - для будівництва та обслуговування бузи відпочинку, в супереч предмету договору оренди та цільовому призначенню земельної ділянки, визначеної власником.

Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано ; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії) ; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. З огляду на вказане суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню повністю.

Постанову складено у повному обсязі 03 грудня 2013 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати дії Головного управління Держземагентства у м. Севастополі по застосуванню у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки №1015-3.1/5 від 16.05.2013 року коефіцієнта функціонального використання величиною 2,5 протиправними .

3. Визнати протиправним та скасувати витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки №1015-3.1/5 від 16.05.2013 року, виданий Головним управлінням Держземагентства у м. Севастополі Товариству з обмеженою відповідальністю «Турстрой Сервіс».

4. Визнати дії Головного управління Держземагентства у м. Севастополі по застосуванню у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки №1016-3.1/5 від 16.10.2013 року коефіцієнта функціонального використання величиною 2,5 протиправними.

5. Визнати протиправним та скасувати витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки №1016-3.1/5 від 16.10.2013, виданий Головним управлінням Держземагентства у м. Севастополі Товариству з обмеженою відповідальністю «Турстрой Сервіс».

6. Зобов'язати Головне управління Держземагентства у м. Севастополі видати Товариству з обмеженою відповідальності «Турстрой Сервіс» новий витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,7180 Га (кадастровий номер 8536400000:01:001:0011), розташованої за адресою: м. Севастополь, вул. Челнокова, 11-А, яка надана для будівництва та обслуговування бази відпочинку на підставі договору оренди від 12.04.2006 року, зареєстрованого Севастопольською міською філією Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» в державному реєстрі земель 22.05.2006 року під №040665900102, із застосуванням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки величиною 0,5 як для земель рекреаційного призначення.

7. Зобов'язати Головне управління Держземагентства у м. Севастополі видати Товариству з обмеженою відповідальності «Турстрой Сервіс» новий витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,5455 Га (кадастровий номер 8536400000:01:001:0012), розташованої за адресою: м. Севастополь, вул. Челнокова, 11, яка надана для будівництва та обслуговування бази відпочинку на підставі договору оренди від 12.04.2006 року, зареєстрованого Севастопольською міською філією Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» в державному реєстрі земель 22.05.2006 року під №040665900102, із застосуванням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки величиною 0,5 як для земель рекреаційного призначення.

8. Стягнути з Державного Бюджету України (код ЕДРПОУ 38022717, ГУ ДКС України у м. Севастополі, МФО 824509, р/р 31214206784001, код платежу 35884906) на користь Товариства з обмеженою відповідальності «Турстрой Сервіс» (99011, м. Севастополь, вул. Маяковського, 8, код ЄДРПОУ 31934869) суму судового збору в розмірі 34,41 грн. (тридцять чотири гривні 41 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.І. Майсак

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення28.11.2013
Оприлюднено06.12.2013
Номер документу35787094
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/2530/13-а

Постанова від 28.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Майсак О.І.

Ухвала від 18.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Майсак О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні