Ухвала
від 29.11.2013 по справі 2а/0612/3413/11
ЛУГИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Лугинський районний суд Житомирської області

Справа № 2а/0612/3413/11

Провадження по справі № 6-а/281/689/13

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2013 року смт. Лугини

Лугинський районний суд Житомирської області в складі:

головуючого - судді Нечуй Б.П.

за участі секретаря Гельвейчук І.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Лугини заяву ОСОБА_1 про зміну способу виконання рішення суду, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся в суд із зазначеною заявою, в якій просить змінити спосіб і порядок виконання рішення Лугинського районного суду від 22 липня 2011 року у справі № 2а/0612/3413/11 постановивши ухвалу про стягнення з УПСЗН Лугинської РДА 1257,07 грн. за період з 01.12.2010 року по 15.05.2011 року.

Зазначені вимоги заявника обґрунтовуються посиланням на те, що постановою Лугинського районного суду від 22.07.2011 року № 2а/0612/3413/11 зобов'язано УПСЗН Лугинської РДА провести виплату ОСОБА_1 доплату як працюючому на території зон радіоактивного забруднення пенсіонеру, передбачену ч. 2 ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 01.12.2010 року по 15.05.2011 року у відповідності до наданих Лугинським районним центром зайнятості Житомирського обласного центру зайнятості розрахунків.

На виконання постанови від 22.07.2011 року судом першої інстанції виданий виконавчий лист № 2а/0612/3413/11 , який позивачем для примусового виконання поданий до Головного управління юстиції у Житомирській області відділ примусового виконання рішень, але у зв'язку з відсутністю фінансування з Державного бюджету України, управління праці та соціального населення Лугинської районної адміністрації не має можливості виконати рішення суду в частині зобов'язання сплатити заборгованість за цим рішенням.

З огляду на зазначене очевидна неможливість виконання постанови суду у визначений судом спосіб, при чому з урахуванням ст. 263 КАС України, існують обставини, які вказують на складність виконання судового рішення протягом тривалого часу, яке не виконується.

Заявник в судове засідання не з'явився, надіслав заяву про слухання справи у його відсутності.

Представник УПСЗН Лугинської РДА в судове засідання не з'явився, хоча й був повідомлений належним чином про дату, час і місце розгляду справи.

Представник відділу примусового виконання рішення управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Житомирській області в судове засідання не з'явився, хоча й був повідомлений належним чином про дату, час і місце розгляду справи.

Представник Лугинського районного центру зайнятості Житомирського обласного центру зайнятості в судове засідання не з'явився, хоча й був повідомлений належним чином про дату, час і місце розгляду справи.

Неприбуття у судове засідання осіб, які беруть участь у справі, не перешкоджає судовому розгляду.

Дослідивши докази по справі, суд вважає, що заява підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що постановою Лугинського районного суду від 22.07.2011 року позов ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Лугинської районної державної адміністрації та Лугинського районного центру зайнятості Житомирського обласного центру зайнятості в про визнання дій протиправними та зобов'язання проведення перерахунку та виплати коштів, передбачених ст.ст. 37,39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" задоволено; зобов'язано управління праці та соціального захисту населення Лугинської районної державної адміністрації провести виплату ОСОБА_1 в частині недоплаченої доплати як працюючому на території зон радіоактивного забруднення пенсіонеру, передбачену ч. 2 ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 01.12.2010 року по 15.05.2011 року у відповідності до наданих Лугинським районним центром зайнятості Житомирського обласного центру зайнятості розрахунків.

Відповідно до ст. 263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду, що видав виконавчий лист, із поданням, а сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Під зміною способу і порядку виконання рішення розуміється прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Тобто зі змісту вказаної норми випливає, що суд за наявності обґрунтованих підстав та належних доказів, може змінити спосіб та порядок виконання рішення суду, або ж відмовити по даному питанню, не змінюючи при цьому його змісту, або відстрочити, розстрочити, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення суд може лише у виняткових випадках.

Ця норма не містить виключного переліку обставин, що є підставою для вирішення питання про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим.

Таким чином, зміни у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржником за якими є державний орган, яким не передбачено виконання рішень зобов'язального характеру, унеможливлюють їх виконання. Така обставина є підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Судом встановлено, що постановою державного виконавця відділу примусового виконання рішення управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Житомирській області від 31.10.2013 року відкрито виконавче провадження на виконання виконавчого листа, виданого 12.08.2011 року ОСОБА_1 Лугинським районним судом.

З 01 січня 2013 року набрав чинності Закон України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" від 5 червня 2012 року який встановлює гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених Законом України "Про виконавче провадження" (далі - рішення суду), та особливості їх виконання.

Відповідно до ч.1 ст.3 Закон України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Вирішуючи питання щодо зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення колегія суддів звертає увагу на те, що під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти вжиття адміністративним судом нових заходів для реалізації рішення. Ці заходи повинні забезпечити виконання конкретного судового рішення і не поширюватися на відносини, які виникли після його ухвалення.

У цій категорії справ зміна способу і порядку виконання рішення можлива шляхом зміни зобов'язання здійснити виплати на стягнення цих виплат. Така зміна можлива лише у разі виконання боржником зобов'язальної частини рішення про нарахування соціальних виплат. При цьому, адміністративний суд повинен виходити з розміру заборгованості боржника перед стягувачем, що виникла під час виконання судового рішення.

Як свідчать матеріали справи, згідно довідки УПСЗН Лугинської РДА сума перерахунку виплат, передбаченої ч. 2 ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 01.12.2010 року по 15.05.2011 року складає 1257,07 грн.

Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" держава гарантує виконання рішення суду виключно про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган. З огляду на те, що виконання постанови суду першої інстанції носить зобов'язальний характер, у виконавчому документі не зазначена сума коштів, яка підлягає безспірному списанню з рахунків боржника.

Виходячи з положень Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" (із змінами) та приписів Порядку затвердженого на виконання цього Закону постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року №845 (із внесеними змінами), органи Казначейства на теперішній час не мають повноважень для зобов'язання іншого органу вчинити певні дії та можливості прийняти до виконання виконавчий документ без зазначення порядку його стягнення, оскільки вони не наділені повноваженнями робити їх перерахунок.

Кінцевим результатом виконання судового рішення по цій справі є виплата позивачеві коштів державним органом, що підпадає під компетенцію Державної казначейської служби України, тобто стягнення відповідних сум за рішенням суду.

Тому суд вважає, що з огляду на положення Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" (із змінами) виконання постанови суду є неможливим без зміни способу її виконання, а саме шляхом стягнення конкретної суми зазначеної в рішенні суду.

Керуючись ст.263 КАС України, Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 про зміну способу виконання рішення суду задовольнити.

Змінити спосіб виконання постанови Лугинського районного суду Житомирської області від 22 липня 2011 року по адміністративній справі № 2а/0612/3413/11 за позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Лугинської районної державної адміністрації та Лугинського районного центру зайнятості Житомирського обласного центру зайнятості про визнання дій протиправними та зобов'язання нарахувати та виплатити кошти в частині зобов'язання управління праці та соціального захисту населення Лугинської районної державної адміністрації провести виплату ОСОБА_1 недоплаченої доплати як працюючому на території зон радіоактивного забруднення пенсіонеру, передбачену ч. 2 ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 01.12.2010 року по 15.05.2011 року у відповідності до наданих Лугинським районним центром зайнятості Житомирського обласного центру зайнятості розрахунків, на інший спосіб, а саме: стягнути з управління праці та соціального захисту населення Лугинської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 1257 ( одна тисяча двісті п»ятдесят сім) грн. 07 коп. недоплаченої доплати як працюючому на території зон радіоактивного забруднення пенсіонеру, передбачену ч. 2 ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 01.12.2010 року по 15.05.2011 року.

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Лугинський районний суд протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали.

Суддя Б.П.Нечуй

СудЛугинський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення29.11.2013
Оприлюднено11.12.2013
Номер документу35799113
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0612/3413/11

Постанова від 22.07.2011

Адміністративне

Лугинський районний суд Житомирської області

Лєдньов Д. М.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Лугинський районний суд Житомирської області

Бичківська К. Г.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Лугинський районний суд Житомирської області

Бичківська К. Г.

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Лугинський районний суд Житомирської області

Нечуй Б. П.

Ухвала від 03.03.2014

Адміністративне

Лугинський районний суд Житомирської області

Нечуй Б. П.

Ухвала від 03.03.2014

Адміністративне

Лугинський районний суд Житомирської області

Нечуй Б. П.

Ухвала від 29.11.2013

Адміністративне

Лугинський районний суд Житомирської області

Нечуй Б. П.

Ухвала від 29.11.2013

Адміністративне

Лугинський районний суд Житомирської області

Нечуй Б. П.

Ухвала від 29.11.2013

Адміністративне

Лугинський районний суд Житомирської області

Нечуй Б. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні