Постанова
від 05.05.2009 по справі 2а-3347/09/1/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

05.05.09 Справа №2а-3347/09/1/0170

Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючої судді Трещової О.Р., при с екретарі Єлжової Н.М., за участ ю

представників відповідача - Семенової Валентини Мико лаївни, Голосової Радміли Ів анівни,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Джанкойському районі АРК до Рощинської сільської ради,

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

До окружного адміністрат ивного суду Автономної Респ убліки Крим звернулося з адм іністративним позовом Управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Джанкойському районі АР К про стягнення з Рощинської сільської ради на користь Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Джанкойському районі АРК заборгованості у сумі 17026,9 6 гривень, з яких 8957,77 гривень - страхові внески, 7623,46 гривень - штрафна санкція, 445,73 гривень - пеня.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що Рощинська сільська рада зареєстрована в Управл інні Пенсійного фонду Україн и в Джанкойському районі АРК , проте у встановлений законо давством термін страхові вне ски, передбачені Законом Укр аїни від 09.07.2003 року № 1058 - IV «Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування» підп риємством частково не були с плачені, тому Управлінням Пе нсійного фонду України в Джа нкойському районі АРК були з астосовані штрафні санкції т а нарахована пеня. Також на су ми недоїмки відповідачу напр авлено вимогу про сплату бор гу. Суми недоїмки, заявлені у п озові погоджені з відповідач ем, проте добровільно не спла чені, тому за Рощинською сіль ською радою склалася заборго ваність на загальну суму 17026,96 г ривень. З цих підстав Управлі ння Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АРК б уло вимушене звертатися до с уду з метою стягнення заборг ованості.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 18.02.2009 року ві дкрито провадження в адмініс тративній справі.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 18.02.2009 року з акінчено підготовче провадж ення і справу призначено до с удового розгляду.

У судове засідання предст авник позивача не з`явився, по відомлений належним чином пр о час, дату та місце розгляду с прави, надіслав клопотання п ро розгляд справи без його уч асті, уточнені позовні вимог и, де зазначив, що заборговані сть Рощинської сільської рад и перед позивачем частково с плачена, на час розгляду спра ви сума заборгованості склад ає 13876,72 гривень, тому просив стя гнути з відповідача зазначен у суму. Уточнені позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і.

У судовому засіданні предс тавники відповідача проти по зовних вимог заперечували. П ояснили, що не мають заборгов аності по сплаті страхових в несків, позовні вимоги не від повідають фактичним обстави нам справи, не зазначено пері оди заборгованості, кількіст ь днів прострочення, вимога № Ю-115С від 06.01.2009 року на адресу від повідача не надходила. Рішен ня про застосування фінансов их санкцій має різні суми штр афу та пені які нараховано та які належить сплатити. Проси ли відмовити у задоволенні п озовних вимог.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им на підставі ст.128 КАС Україн и розглядати справу у відсут ності представника позивача від якого надійшло клопотан ня про розгляд справи без йог о участі, на підставі наявних у справі матеріалів.

Дослідивши матеріали спр ави та оцінивши докази в їх су купності, суд вважає, що уточн ені позовні вимоги підлягают ь задоволенню у повному обся зі з наступних підстав.

Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини 1 та 2 с татті 5 Закону України «Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування» (дал і - Закон) всі відносини, які виникають між суб' єктами си стеми загальнообов' язково го державного пенсійного стр ахування регулюються виклю чно зазначеним законом, яким також визначаються порядок нарахування, обчислення та с плати страхових внесків, стя гнення заборгованості за цим и внесками, організація та по рядок здійснення управління в системі загальнообов' язк ового державного пенсійного страхування.

Контроль за правильним нар ахуванням, своєчасним та пов ним перерахуванням та надход женням страхових внесків, ін ших платежів, здійснюється о рганами Пенсійного фонду. Ві дповідно до п. 7 частини 1 статт і 64, абзацом 8 частини 3 статті 10 6 Закону орган Пенсійного фон ду має право звертатися до су ду з позовами про стягнення н едоїмки.

Тому суд приходить до висно вку, що зазначений спір має оз наки публічно - правового та п ідлягає розгляду в порядку а дміністративного судочинст ва в Окружному адміністратив ному суді АРК.

Згідно з п.1 частини 1 статті 1 4 Закону страхувальниками ви знаються роботодавці - підп риємства, установи, організа ції незалежно від форм власн ості, виду діяльності та госп одарювання, які використовую ть працю фізичних осіб на умо вах трудового договору або н а інших умовах, передбачених законодавством, або за догов орами цивільно-правового хар актеру. Частиною 1 статті 15 Зак ону визначено, що платниками страхових внесків є страхув альники, зазначені у статті 14 Закону.

Судом встановлено, що Рощин ська сільська рада являється юридичною особою - органом місцевого самоврядування, з ареєстрованою Джанкойською районною державною адмініст рацією АРК згідно з Довідкою Управління статистики у Джа нкойському районі з Єдиного державного реєстру підприє мств та організацій України № 43-25-67/61, Рощинська сільська рад а (ідентифікаційний код - 0436778 9) з 21.05.1997 року перебуває на облік у в реєстрі (а.с.7).

Судом встановлено, що Рощин ська сільська рада зареєстро вана як платник страхових вн есків в Управління ПФУ в Джан койському районі АРК за реєс траційним номером 01-134/3.

Таким чином, відповідач явл яється страхувальником та пл атником страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування.

Згідно з п.п. 4,6 частини 2 статт і 17 Закону страхувальник зобо в' язаний подавати звітніс ть територіальним органам Пе нсійного фонду у строки, в пор ядку та за формою, встановлен ими Пенсійним фондом; нарахо вувати, обчислювати і сплачу вати в установлені строки та в повному обсязі страхові вн ески. Відповідно до частини 3 с татті 20 Закону територіальні органи Пенсійного фонду маю ть право обчислювати страхов і внески лише на підставі акт ів перевірки правильності на рахування та сплати страхови х внесків, звітності, що подає ться страхувальником, бухгал терських та інших документів , що підтверджують суму зароб ітної плати (доходу), на які на раховуються страхові внески .

Частиною 6 статті 20 Закону вс тановлено, що страхувальники зобов' язані сплачувати стр ахові внески, нараховані за в ідповідний базовий звітний п еріод, не пізніше ніж через 20 к алендарних днів із дня закін чення цього періоду. Базовий період для виду страхувальн ика, до якого відноситься поз ивач, встановлений зазначено ю нормою закону - один кален дарний місяць.

Відповідно до абзацу 6 части ни 6 статті 20 Закону, п. 5.1.6. Інстру кції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внес ків на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я до Пенсійного фонду Україн и, затвердженої Постановою п равління Пенсійного фонду Ук раїни від 19 грудня 2003 року № 21-1, за реєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 перерахування страхових внесків здійснюється страху вальником одночасно з одержа нням (перерахуванням) коштів на оплату праці, у тому числі в безготівковій або натураль ній формі або з виручки від ре алізації товарів (послуг).

Частиною 2 статті 106 Закону вс тановлено, що суми страхових внесків, своєчасно не сплаче ні страхувальниками у строки , визначені статтею 20 Закону, в важаються простроченою забо ргованістю із сплати страхов их внесків (далі недоїмка) і ст ягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Згідно з частиною 3 статті 106 Закону територіальні органи Пенсійного фонду за формою т а в строки, встановлені правл інням Пенсійного фонду Украї ни надсилають страхувальник ам, які мають недоїмку вимогу про її сплату.

Пунктом 8.2. Інструкції про по рядок нарахування і сплати с трахувальниками і застрахов аними особами внесків на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування до Пенсій ного фонду України, органи Пе нсійного фонду направляють с трахувальникам вимогу про сп лату недоїмки у випадку, якщо страхувальник має на кінець звітного періоду заборгован ість по сплаті страхових вне сків. При цьому вимога формує ться на підставі облікових д аних карток особових рахункі в страхувальника.

Відповідно до частини 5 статті 106 Закону за рахунок су м, що надходять від страхувал ьника чи державної виконавчо ї служби в рахунок сплати нед оїмки, погашаються суми недо їмки, фінансових санкції, пен і у порядку календарної черг овості їх виникнення. У випад ку, якщо страхувальник має не сплачену недоїмку, пеню чи фі нансові санкції та здійснює сплату поточних сум страхови х внесків, ці суми страхових в несків зараховуються в рахун ок сплати недоїмки, пені, фіна нсових санкцій.

З матеріалів справи вбача ється, що згідно Розрахунку с ум страхових внесків на зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування, що підл ягає сплаті за відповідний п еріод, відповідачем за листо пад 2008 року підлягали сплаті с трахові внески у розмірі 27609,08 г ривень. Однак зазначена сума своєчасно у повному обсязі с плачена не була, тому Управлі нням Пенсійного фонду Україн и в Джанкойському районі АРК на підставі даних карток осо бових рахунків для стягнення заборгованості відповідаче ві направлено вимогу на суму несплаченої заборгованості по страховим внескам в сумі 89 57,77 гривень № Ю-115 С від 06.01.2009 року, я ка була отримана Рощинською сільською радою 09.01.2009 року, що п ідтверджується поштовим пов ідомленням № 1257308.

Загалом заборгованість Ро щинської сільської ради по с платі страхових внесків на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування пере д позивачем склала 8957,77 гривень .

Сума недоїмки визначена ві рно, на підставі розрахунків сум страхових внесків, здійс нених самим відповідачем та даних карток особових рахунк ів страхувальника, які сформ овані у відповідності до роз рахунків сум страхових внеск ів на загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я, що підлягають сплаті за лис топад 2008 року.

Судом встановлено, що у визн ачений абзацом 3 частини 3 ст.106 Закону № 1058- IV 10-денний строк від повідач встановлені у вимозі суми недоїмки зі сплати стра хових внесків не оскаржив, то му сума заборгованості вважа ється погодженою.

Відповідно до частини 10 ст атті 20 Закону якщо страхувал ьники несвоєчасно або не в по вному обсязі сплачують страх ові внески, до них застосовую ться фінансові санкції, пере дбачені Законом. Право засто сування фінансових санкцій п . 6 частини 1 статті 64 Закону над ано територіальним органам П енсійного фонду. Частиною 17 ст атті 106 встановлено, що від іме ні виконавчих органів Пенсій ного фонду накладати фінансо ві санкції мають право начал ьники управлінь Пенсійного ф онду в районах.

Відповідно до частини 13 ста тті 106 Закону про нарахування пені та накладення штрафів, п осадові особи виконавчих орг анів Пенсійного фонду винос ять рішення.

Відповідно до п.2 частини 9 ст атті 106 Закону за несплату (неп ерерахування) або несвоєчасн у сплату (несвоєчасне перера хування) страхувальниками ст рахових внесків, у тому числі донарахованих страхувальни ками або територіальними орг анами Пенсійного фонду, накл адається штраф залежно від с троку затримки платежу в роз мірі:

- 10 відсотків своєчасно не сплачених сум - у разі зат римки їх сплати у строк до 30 ка лендарних днів включно;

- 20 відсотків зазначени х сум - у разі затримки їх спл ати у строк до 90 календарних д нів включно;

- 50 відсотків зазначени х сум - у разі затримки їх спл ати понад 90 календарних днів.

Відповідно до частини 1 стат ті 106 Закону у разі виявлення с воєчасно не сплачених сум ст рахових внесків страхувальн ики зобов' язані самостійно сплатити їх з нарахуванням п ені в розмірах, визначених за коном.

Згідно з абзацом 2 пункту 2 ч астини 9 статті 106 Закону одноч асно на суми своєчасно не спл ачених (не перерахованих) стр ахових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначени х сум коштів, розрахована за к ожний день прострочення плат ежу.

Розрахунок фінансової сан кції у разі несвоєчасної спл ати страхових внесків здійсн юється на підставі даних кар тки особового рахунку платни ка, як встановлено абзацом 3 пі дпункту 9.3.2. пункту 9.3. Інструкці ї.

Судом встановлено, що рішен ням № 2376 від 12.12.2008 року про застос ування фінансових санкцій та нарахування пені за несплат у (неперерахування) або несво єчасну сплату (несвоєчасне п ерерахування) страхувальник ами страхових внесків до Рощ инської сільської ради засто совані фінансові санкції у р озмірі 7623,46 гривень та нарахова на пеня у розмірі 445,73 гривень з а період з 20.08.2008 року по 04.12.2008 року.

17 грудня 2008 року зазначене рі шення було вручено відповіда чу, що підтверджується пошто вим повідомленням № 1110733.

Суд не погоджується з довод ами представників відповіда ча, що рішення містить різні с уми штрафу та пені.

Згідно з розрахунком фінан сових санкцій та пені по особ овому рахунку 4%, 32%, 42% Рощинська сільська рада на 20.08.2008 року, на 20 .09.2008 року, 20.10.2008 року, 20.11.2008 року мала недоїмку зі сплати страхови х внесків у загальній сумі 72446 ,11 гривень, яка була погашена в період з 26.08.2008 року по 04.12.2008 року з затримкою менше 30 днів.

Згідно з розрахунком фінан сових санкцій та пені по особ овому рахунку 1-5% Рощинська сі льська рада на 20.08.2008 року, на 20.09.2008 року, 20.10.2008 року, 20.11.2008 року мала не доїмку зі сплати страхових в несків у загальній сумі 3788,44 гр ивень, яка була погашена в пер іод з 26.08.2008 року по 04.12.2008 року з зат римкою менше 30 днів.

Тому суд приходить до висно вку, що позивачем правомірно застосовані фінансові санкц ії у розмірі 7623,46 гривень, розра хунок їх здійснено вірно, та нарахована пеня в сумі 445,73 грив ень, яка вірно розраховувала сь на суми сплаченої недоїмк и виходячи з 0,1% зазначеної сум и за кожний день простроченн я.

Суд зазначає, що відповідно до частини 12 статті 20 Закону ст рахові внески підлягають спл аті незалежно від фінансовог о стану платника та мають прі оритет перед всіма іншими зо бов' язаннями, у тому числі і з сплати податків та інших об ов' язкових платежів.

При цьому судом встановлен о, що на час розгляду позову ві дповідачем частково сплачен а сума заборгованості.

Сума заборгованості по стр аховим внескам, фінансовим с анкціям та пені на даний час с кладає 13876,72 гривень, що підтвер джується повідомленням пози вача.

Враховуючи вищевикладен е, оцінивши надані сторонами докази у їх сукупності, суд ді йшов висновку про задоволенн я уточнених позовних вимог У правління Пенсійного фонду У країни в Джанкойському район і АРК в повному обсязі

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються.

Тому судові витрати по спра ві не підлягають стягненню з відповідача.

Судом 05 травня 2009 року оголош ена вступна та резолютивна ч астина постанови, а 12 травня 20 09 року постанова складена у по вному обсязі.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,

ПО СТАНОВИВ:

1. Уточнені позовні ви моги задовольнити повністю.

2. Стягнути з Рощинсько ї сільської ради (96100, АР Крим, Дж анкойський район, с.Рощине, ву л. Чапаєва, 1-а; ЄДРПОУ 04367789) заборг ованість зі сплати страхових внесків, фінансових санкцій та пені у розмірі 13876,72 гривень з р/р 35412006001369 Джанкойського УДК У, МФО 324026 на користь Управлінн я Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АРК.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення її у повному обсязі, у раз і неподання заяви про апеляц ійне оскарження (апеляційної скарги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі до Севастопольського апе ляційного адміністративног о суду через Окружний адміні стративний суд Автономної Ре спубліки Крим може бути пода на заява про апеляційне оска рження, після подачі якої, про тягом 20 днів може бути подана апеляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.05.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу3583431
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3347/09/1/0170

Постанова від 05.05.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні