Постанова
від 20.09.2013 по справі 804/8974/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 копія

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 вересня 2013 р. Справа № 804/8974/13-а

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Юхно І.В.,

при секретарі - Фросіні С.Ю.

за участю:

представника позивача - Бутовича С.О.

представника відповідача - Хоміча Ю.Г.

представника третьої особи - Козюк З.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" до Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, третя особа - Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області про визнання нечинним та скасування податкового повідомлення-рішення , -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" (далі - ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС") звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - ДПІ; ДПІ в АНД районі), третя особа - Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області (далі - Управління Держкомзему; ДКЗ), в якому позивач просить:

- визнати нечинним та скасувати у повному обсязі податкове повідомлення-рішення від 01.04.2013 р. №0000771540 винесене ДПІ в АНД районі про визначення ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" суми податкового зобов'язання за платежем - орендна плата з юридичних осіб у розмірі 2 068 669, 06 грн., в тому числі за основним платежем 1 654 935,25 грн. та штрафними санкціями в сумі 413 733,81 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав в повному обсязі. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що податкове повідомлення - рішення №0000771540 від 01.04.2013 року є безпідставним та таким, що прийняте всупереч чинному законодавству України. Зауважив, що рішення сесії Дніпропетровської міської ради №36/25 від 28.11.2007 року ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" надало дозвіл на почергове проектування, будівництво та введення в експлуатацію житлового комплексу з об'єктами спортивно-оздоровчого і торговельного призначення по пров.Універсальний в районі буд.1, у межах наданої земельної ділянки, із знесенням існуючих будівель і споруд. Для визначення нормативно грошової оцінки цієї земельної ділянки позивачем використано коефіцієнт функціонального використання (Кф) - 0,5, натомість у листі 2013 року Управління Держкомзему у місті Дніпропетровську визначає розмір нормативної грошової оцінки з урахуванням КФ - 2,5. Представник позивача вважає, що розрахунок податкового зобов'язання в податковому повідомленні-рішенні визначений неправильно, оскільки розрахунки наведені у Листі Держкомзему стосуються земель комерційного використання, натомість відповідно до чинного законодавства та витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що їх надавало Управління раніше, до земель, що зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво застосуванню підлягав Кф 0,5. Окрім того представник позивача зазначив, що рішенням Дніпропетровської міської ради від 25.01.2012 року №25/20 визнано таким, що втратило чинність рішення міської ради від 27.06.07 №148/16 «Про передачу земельної ділянки по пров.Універсальний,1 в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" по фактичному розміщенню нежитлових будівель та споруд». Правомірність припинення договору оренди землі за Рішенням №25/20 від 25.01.2012 р. Дніпропетровської міської ради була підтверджена в судовому порядку, договір купівлі продажу споруди за адресою пров. Універсальний, 10 визнано недійсним. Таким чином, обов'язок із внесення орендної плати за користування земельною ділянкою перейшов до Комунального підприємства «СПОРТ_ІНВЕСТ» Дніпропетровської міської ради з 25.01.2012 р. тобто з дати, коли зазначене підприємство було визнане балансоутримувачем об'єктів нерухомого майна, що знаходиться на земельній ділянці. Отже, оскільки договір оренди земельної ділянки і користування земельною ділянкою припинились 25.01.2012 року, тож представник позивача вважає, що починаючи від цієї дати позивач втратив статус платника податку за землю і відповідно припинився податковий обов'язок позивача щодо плати за землю відносно зазначеної земельної ділянки. Окрім того, представник позивача зазначив, що не може вважатися податковою декларацією документ, який формально і відповідає ознакам податкової декларації, але поданий не платником податку (податковим агентом, представником платника), а отже, не може вважатися узгодженою сума грошового зобов'язання визначена таким документом. Тому, подана позивачем Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік не може вважатися податковою декларацією у розумінні Податкового кодексу України в не є документом, що засвідчує узгоджену суму грошового зобов'язання. Враховуючи вищевикладене просив суд задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

Відповідач в своїх запереченнях на позов та представник відповідача в судовому засіданні з позовними вимогами не погодились. Представник відповідача в судовому засіданні зазначив, що ДПІ в АНД районі звернулося листом від 11.10.2012 р.№ 23306/10/15-418 до ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС", в якому зазначено про відсутність у ДПІ даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по пров. Універсальний, буд.1 за 2009 - 2012 р. та про необхідність надання даних ДЗК до ДПІ, проте відповідь на цей лист отримано не було. ДПІ в АНД звернулося до Управління Держкомзему. Було отримано лист-відповідь на звернення від 11.10.2012 р. №11/11-340, в якому зазначено, що за даними Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельних ділянок для розрахунку плати за землю ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" протягом 2009 - 2012 р. не зверталось, та нормативна грошова оцінка 1 кв.м. земельної ділянки по пров.Універсальний, буд.1 (кадастровий номер 1210100000:01:457:0035) відповідно до умов договору оренди земельної ділянки визначена для земель комерційного призначення, складає: за 2009 рік - 1662,78 грн.; за 2010, 2011, 2012 - 1760,85 грн. Враховуючи нормативну грошову оцінку, площу земельної ділянки, ставку земельного податку - 1% від нормативної грошової оцінки, п.4.1 договору оренди землі, розмір податкового зобов'язання ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" складає - за 2009 р. - 990 983,62 грн. за 2010 р. - 1 049 431,38 грн. за 2011 р. - 1 049 431,38 грн. за 2012 р. - 1 049 431,38 грн. Отримавши дані ДЗК та виявивши відхилення між необхідним розміром орендної плати за землю та наданою податковою звітністю, ДПІ в АНД районі звернулося з наступним податковим запитом до позивача з повідомленням про необхідність уточнення податкової звітності. Жодної відповіді від позивача отримано не було, що і стало підставою для проведення перевірки. Враховуючи не виконання позивачем вимог, передбачених нормами діючого законодавства, наявну інформацію Управління Держкомзему, представник відповідача вважає винесене податкове повідомлення-рішення законним та обґрунтованим, тому просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Представник третьої особи надав до суду витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по пров.Універсальний, буд.1 (кадастровий номер 1210100000:01:457:0035) за 2010 - 2012 роки. Пояснив, що як вбачається з вищезазначених витягів середня вартість земельної ділянки у м.Дніпропетровську, пров.Універсальний, буд.1 (з урахуванням коефіцієнту індексації) протягом всього часу складала 297,68 грн./кв.м, коефіцієнт Кф складав 2,50, нормативна грошова оцінка земельної ділянки складала - 69 962 156,56 грн.

Правовідносини, що випливають з позовних вимог регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України від 6 жовтня 1998 року №161-ХІV "Про оренду землі", в редакції чинній на момент правовідносин визначених у позовній заяві.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" (код ЄДРПОУ 33612637) перебуває на обліку в Державній податковій інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, як платник податків та зборів, у тому числі (у період, що розглядається) орендної плати з юридичних осіб.

Посадовою особою відповідача на підставі вимог пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст. 75, пп.78.1.1 п.78.1 та пп.78.1.4 п.78.1 ст.78, п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України та підпунктів 1 та 3 статті 10 Закону України від 4 грудня 1990 року №509-XII «Про державну податкову службу в Україні» було проведено документальну невиїзну перевірку податкової звітності з орендної плати на землю за період: січень - грудень 2010 року, січень - грудень 2011 року, січень - грудень 2012 р. ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС".

За результатами перевірки було складено акт «Про результати документальної невиїзної перевірки з питання достовірності, повноти нарахування та своєчасності сплати орендної плати за землю» від 07.03.13 № 868/15-4/33612637, в якому було встановлено, що:

- в порушення ст.2 Закону №2535 та пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу та керуючись п.102.1 ст.102 Податкового Кодексу України сума заниження розміру податкового зобов'язання по орендній платі на землю за лютий-грудень 2010 р., січень-грудень 2011 р., січень-грудень 2012 р. складає 1703609,81 грн.

На підставі акту перевірки №868/15-4/33612637 від 07.03.13 року, податковим органом 01.04.13 складено податкове повідомлення - рішення №0000771540, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання за платежем - орендна плата з юридичних осіб у розмірі 2 068 669,06 грн., у тому числі за основним платежем - 1 654 935,25 грн. та штрафними санкціями в сумі 413 733,81 грн.

Судом встановлено, що позивач вважає податкове повідомлення - рішення №0000771540 від 01.04.2013 року безпідставним та таким, що прийняте всупереч чинному законодавству України оскільки розрахунок податкового зобов'язання в податковому повідомленні-рішенні визначений неправильно, а саме - розмір нормативної грошової оцінки застосовано з урахуванням Кф -2,5, який стосується земель комерційного використання, натомість до земель, що перебували в його оренді (зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво) застосуванню підлягав Кф 0,5. Окрім того з огляду на те, що 25.01.2012 р. позивач не мав змоги користуватися ні об'єктами нерухомості, а ні земельною ділянкою, яка до того знаходилась в його оренді та те, що договір оренди і користування земельною ділянкою припинились з 25.01.2012 року позивач вважає, що від цієї дати він втратив статус платника податку за землю і відповідно припинився його податковий обов'язок щодо плати за землю відносно зазначеної земельної ділянки.

Доводи позивача спростовуються з огляду на наступне.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що згідно з Рішенням Дніпропетровської міської ради від 27.06.2007 року №148/16 земельну ділянку загальною площею 3, 9732 га (кадастровим номером 1210100000:01:457:0035) по пров.Універсальний, 1, код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.11.16 (інша комерційна діяльність) було вилучено у ВАТ «Дніпропетровський завод з ремонту та будівництва пасажирських вагонів» та передано в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" строком до 22.01.2018 року.

Між Дніпропетровською міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" (орендар) було укладено договір оренди землі від 27.07.2007 року, який зареєстрований ДМВ ДРФ «Центра» ДЗК 16.08.2007 року за №040710400435 (копія договору міститься в матеріалах справи).

Згідно з умовами даного договору Дніпропетровська міська рада (орендодавець) передає, а Товариство з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" (орендар) приймає в платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: пров.Універсальний, 1, і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:01:457:0035.

Цільове використання земельної ділянки за цим договором (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність). Підставою для надання земельної ділянки в оренду є рішення міської ради від 27.06.07 №148/16.

На умовах зазначеного договору в оренду передається земельна ділянка, загальною площею 3,9732 га.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладення договору складала 23 251 668, 61 грн., про що зазначено в самому договорі та у розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена станом на 23.07.2007 року (копія розрахунку міститься в матеріалах справи).

Відповідно до пп.4.1 п.4 зазначеного договору річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі )у гривнях), у розмірі 1,5 (одна ціла і п'ять десятих ) відсотка її нормативної грошової оцінки.

Згідно пп.4.2 п.4 наведеного договору обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженим Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Підпунктом 7.7 п.7 договору визначено, що розмір фактичних витрат орендаря визначається на підставі документально підтверджених даних.

Повернення земельної ділянки, відповідно до пп.7.8 п.7 договору здійснюється за актом приймання-передачі.

Як вбачається з акту приймання-передачі земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:01:457:0035 (копія якого міститься в матеріалах справи), на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 27.06.2007 року №148/16, орендодавець передає, а орендар приймає в оренду земельну ділянку за адресою: пров.Універсальний, 1, цільове використання (УКЦВЗ) якої 1.11.6, а саме: інша комерційна діяльність.

Таким чином з вищенаведених документів вбачається, що цільове використання земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:01:457:0035, яка була передана позивачу на підставі Рішення Дніпропетровської міської ради від 27.06.2007 року №148/16 та яка визначена в договорі оренди землі від 27.07.2007 року є інша комерційна діяльність.

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 28.11.2007 року №36/25 Про дозвіл Товариству з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" почергового проектування, будівництва та введення в експлуатацію житлового комплексу з об'єктами спортивно-оздоровчого і торговельного призначення по пров. Універсальному в районі буд №1 дозволено ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" почергове проектування, будівництво та введення в експлуатацію житлового комплексу з об'єктами спортивно-оздоровчого і торговельного призначення по пров.Універсальний в районі буд. №1, у межах наданої замовнику земельної ділянки, із знесенням існуючих будівель і споруд.

Особливу увагу суд звертає на той факт, що жодних змін до договору оренди земельної ділянки в частині цільового використання земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:01:457:0035, з урахуванням цільового призначення та відповідних коефіціентів індексації визначених законодавством, за затвердженим Кабінетом Міністрів України формами, як це вимагає і п.4.2 п.4 вищенаведеного Договору оренди землі від 27.07.2007 року сторонами не вносилось. Представник позивача з цього приводу жодних пояснень суду не надав.

Таким чином і посилання позивача на необхідність використання коефіцієнту функціонального використання (Кф) 0,5 при визначенні нормативно грошової оцінки зазначеної земельної ділянки є безпідставним.

Відносини пов'язані з орендою землі регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України Законом України від 6 жовтня 1998 року №161-ХІV "Про оренду землі" (зі змінами та доповненнями, далі - Закон № 161), іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди. Справляння плати за землю регулюється Податковим Кодексом України від 02.12.2010р. № 2755-УІ (зі змінами та доповненнями, далі - Податковий Кодекс).

Статтею 2 Закону України від 03.07.1992р. № 2535-ХІІ "Про плату за землю" (зі змінами та доповненнями) (далі - Закон № 2535) обумовлено, що плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель (діяв до 01.01.2011р.).

Пунктом 289.1 статті 289 Податкового Кодексу обумовлено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Статтею 271 Податкового Кодексу визначено, що базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку. У разі зміни нормативної грошової оцінки землі, яка є базою оподаткування для плати за землю, змінюється річна сума податкового зобов'язання по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цих прав.

Право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону (ст. 125, 126 Земельного кодексу).

Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (стаття 13 Закону N 161).

Пунктом 288.1 статті 288 Податкового Кодексу визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно п.286.2 ст. 286 Податкового Кодексу платники плати за землю (крім фізичних осів) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. ..

Згідно ст.14 Закону № 2535 платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" було надано до ДПІ в АНД районі податкові декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010-2012 роки. Згідно вказаних податкових декларацій платником задекларовано орендної плати на 2010 - 2012 роки, зокрема: на 2010 рік - 465336,56 грн.; на 2011 рік - 465336,56 грн.; на 2012 рік - 465336 59 грн., враховуючи коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки - 0,5 (будівництво).

Довідку (витяг) про розмір нормативно-грошової оцінки позивачем до ДПІ в АНД районі всупереч п.286.2 п.286 ПКУ не надано.

Листом від 11.10.2012 р.№ 23306/10/15-418 ДПІ в АНД районі звернулося до ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС", в якому надала інформацію про відсутність у ДПІ даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по пров. Універсальний, буд.1 за 2009 - 2012 р. та про необхідність надання даних ДЗК до ДПІ (копія листа міститься в матеріалах справи). Відповідь на цей лист отримано не було.

ДПІ в АНД звернулося до Управління Держкомзему. Було отримано лист-відповідь на звернення від 11.10.2012 р. № 11/11-340, в якому зазначено, що за даними Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельних ділянок для розрахунку плати за землю ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" протягом 2009 - 2012 р. не зверталось, та нормативна грошова оцінка 1 кв.м. земельної ділянки по пров. Універсальний, буд.1 (кадастровий номер 1210100000:01:457:0035) відповідно до умов договору оренди земельної ділянки визначена для земель комерційного призначення, складає: за 2009 рік - 1662,78 грн.; за 2010, 2011, 2012- 1760,85 грн.

Як вбачається з витягів з технічної документації Управління Держкомзему про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:01:457:0035) за 2010 - 2012 роки (копії витягів містяться в матеріалах справи) середня вартість земельної ділянки у м.Дніпропетровську, пров.Універсальний, буд.1 (з урахуванням коефіцієнту індексації) протягом всього часу складала 297,68 грн., коефіцієнт Кф складав 2,5, нормативна грошова оцінка земельної ділянки складала - 69 962 156,56 грн.

Отже нормативна грошова оцінка 1 кв.м. земельної ділянки по пров.Універсальний, буд.1 (кадастровий номер 1210100000:01:457:0035) відповідно до умов договору оренди земельної ділянки для земель комерційного призначення складає: за 2009 рік - 1662,78 грн.; за 2010, 2011, 2012 - 1760,85 грн.

Позивач в позовній заяві та його представник в судовому засідання посилались на те, що, обов'язок із внесення орендної плати за користування земельною ділянкою перейшов до Комунального підприємства «СПОРТ-ІНВЕСТ» Дніпропетровської міської ради з 25.01.2012 р. тобто з дати, коли зазначене підприємство було визнане балансоутримувачем об'єктів нерухомого майна, що знаходиться на земельній ділянці. Оскільки договір оренди земельної ділянки і користування земельною ділянкою припинились 25.01.2012 року, тож позивач вважає, що починаючи від цієї дати він втратив статус платника податку за землю і відповідно припинився його податковий обов'язок щодо плати за землю відносно зазначеної земельної ділянки. Окрім того позивач зазначив, що з 25.01.2012 року ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" не мало змоги користуватися об'єктами нерухомості та земельною ділянкою, яка до того знаходилась в його оренді.

Суд вважає наведені доводи позивача необґрунтованими з огляду на наступне.

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 25.01.2012 року №25/20 визнано такими, що втратили чинність, рішення міської ради:

- від 28.11.07 №36/25 «Про дозвіл Товариству з обмеженою відповідальністю «Центр Інтерресурс» почергового проектування, будівництва та введення в експлуатацію житлового комплексу з об'єктами, будівництва та введення в експлуатацію житлового комплексу з об'єктами спортивно-оздоровчого і торговельного призначення по пров.Універсальний в районі буд.№1 (Амур-Нижньодніпропетровського району) у зв'язку із закінченням строку його дії;

- від 27.06.07 №148/16 «Про передачу земельної ділянки по пров.Універсальний,1 в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС", код ЄДРПОУ 33612637, по фактичному розміщенню нежитлових будівель та споруд».

Також рішенням Дніпропетровської міської ради від 25.01.2012 року №25/20 внесено доповнення до рішення міської ради від 26.12.07 №39/26 «Про внесення змін до рішення міської Ради народних депутатів від 27.11.91 №46», а саме Перелік об'єктів спорту, які є комунальною власністю міста доповнено пунктом 3 у такій редакції: Будівлі та споруди стадіону ВРЗ ім.Кірова; адреса - пров.Універсальний, 10.

Окрім того, зазначеним рішенням доручено внести зміни до реєстру об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста, та забезпечити вжиття заходів, пов'язаних з припиненням дії договору оренди землі (державна реєстрація від 27.06.2007 № 40710400435), укладеного з ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" і повернення вказаної земельної ділянки орендодавцю відповідно до вимог чинного законодавства України.

Тобто 25.01.2012 зазначеним рішенням було лише покладено обов'язок на відповідну службу міськради забезпечити вжиття заходів, пов'язаних із припиненням дії договору оренди від 27.07.2007 року та повернення вказаної земельної ділянки орендодавцю відповідно до вимог чинного законодавства України.

Повернення земельної ділянки, відповідно до пп.7.8 п.7 договору здійснюється за актом приймання-передачі.

Відповідно до п.12 Постанови Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 року №1021, в редакції чинній на момент прийняття рішення Дніпропетровської міської ради від 25.01.2012 року №25/20, датою державної реєстрації змін, внесених до договору оренди земельної ділянки, договору суборенди земельної ділянки (її частини), та відомостей про дострокове припинення їх дії є дата внесення запису до розділу Книги записів.

Жодного документу на підтвердження дострокового припинення договору оренди земельної ділянки та повернення самої земельної ділянки, у відповідності до наведених норм позивач суду не надав.

Вищенаведене спростовує доводи позивача щодо автоматичного припинення договору оренди та його звільнення від сплати оренди.

Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Таким чином, суд враховує те, що не погодившись з рішенням Дніпропетровської міської ради від 25.01.2012 року №25/20 ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" 22 лютого 2012 року звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Дніпропетровської міської ради про визнання незаконним та скасування рішення міської ради. 15 березня 2012 року Дніпропетровська міська рада звернулась з зустрічним позовом до ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС", Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області, ВАТ «Дніпропетровський завод з ремонту та будівництва пасажирських вагонів», третя особа КП «Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації» про витребування майна із чужого незаконного володіння та визнання права власності.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 12.04.2012 року у справі №39/5005/1755/2012 в задоволенні первісного позову відмовлено, зустрічний позов задоволено.

Визнано недійсними пункти 128-131 Переліку нерухомого майна, що передається у власність Відкритого акціонерного товариства "Дніпропетровський завод з ремонту та будівництва пасажирських вагонів", складеного відповідно до наказу регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області від 06.10.1998 р. № 12/374-АО.

Витребувано від Товариства з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" (код ЄДРПОУ 33612637) нерухоме майно, яке складається з: Будинку спорту літера А-3 загальною площею 2099,2 кв.м., з ґанками а1, а2, а3, глядацьких трибун літера Е, огорожі та споруд № № 1-17, що розташоване за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Універсальна, 10 (колишня поштова адреса -пров. Універсальний, 1) на користь територіальної громади міста Дніпропетровська в особі Дніпропетровської міської ради, та скасувати державну реєстрацію права власності на це майно за Товариством з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" (код ЄДРПОУ 33612637).

Визнано за територіальною громадою міста Дніпропетровська в особі Дніпропетровської міської ради (код ЄДРПОУ 26510514) право власності на нерухоме майно, яке складається з: Будинку спорту літера А-3 загальною площею 2099,2 кв.м., з ґанками а1, а2, а3, глядацьких трибун літера Е, огорожі та споруд № 1-17, що розташоване за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Універсальна, 10 (колишня поштова адреса пров. Універсальний, 1).

Таким чином на момент звернення до суду майно та відповідні землі були у власності та користуванні позивача.

Не погодившись з рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 12.04.2012 року у справі №39/5005/1755/2012 ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" звернулось до Дніпропетровського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою від 26.04.2012 року.

Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 09.07.2012 року Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.04.2012р. у справі №39/5005/1755/2012 - залишено без змін, апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС", м. Дніпропетровськ на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.04.2011 року у справі № 39/5005/1755/2012 - без задоволення.

Не погодившись з прийнятими у справі судовими рішеннями, ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" звернулось з касаційною скаргою до Вищого господарського суду України, в якій просило скасувати постанову господарського суду Дніпропетровської області від 12.04.2013 року та постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 09.07.2012 року, постановити нове рішення, яким задовольнити первісні позовні вимоги, а в задоволені зустрічного позову - відмовити.

Постановою Вищого господарського суду України від 26.02.2013 року касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" залишено без задоволення, рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.04.2012 р. та постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 09.07.2012 р. у справі №39/5005/1755/2012 залишено без змін.

Як зазначено в рішеннях вищенаведених судів підчас розгляду справи № 39/5005/1755/2012 було встановлено факт вибуття спірного майна з володіння власника (Дніпропетровської міської ради) поза його волею, та перебування зазначеного майна в незаконному володінні ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС", що дає підстави для висновку про ґрунтовність вимог щодо витребування спірного майна з чужого незаконного володіння, та визнання права власності територіальної громади на спірне майно.

Таким чином судами встановлено, що спірне майно перебувало весь цей час у незаконному володінні позивача, відповідно земельна ділянка у користуванні.

Стосовно рішення Дніпропетровської міської ради від 25.01.2012 року №25/20 вищезазначені суди в своїх рішеннях зазначили, що питання дострокового розірвання договору оренди землі, або вилучення з користування ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" земельної ділянки, в ньому не вирішувалося. Пунктом 7 рішення, лише покладено обов'язок на відповідну службу міськради, забезпечити вжиття заходів, пов'язаних із припиненням дії договору оренди та повернення вказаної земельної ділянки орендодавцю відповідно до вимог чинного законодавства. Крім того, враховуючи положення ст.31 Закону України "Про оренду землі", зазначений вище договір оренди є припиненим в зв'язку з втратою товариства права власності на будівлі та споруди, які розташовані на орендованій земельній ділянці, що також вказує на безпідставність доводів скаржника відносно порушення оскаржуваним рішенням його права користування земельною ділянкою.

Згідно з наданою до суду довідки КП «СПОРТ-ІНВЕСТ» Дніпропетровської міської об'єкт нерухомого майна: будинок спорту загальною площею 2098,6 кв.м з ганками, глядацькі трибуни, огорожі та споруди №1-9, 14, 17, розташований за адресою м.Дніпропетровськ, вул.Універсальна, 18 а на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 25.01.2012 року №25/20 був переданий на баланс КП «Спорт-Інвест» Дніпропетровської міської ради 21.09.2012 року і на цей час знаходиться на його балансі.

Право власності на будівлі та споруди за адресою м.Дніпропетровськ, вулиця Універсальна, буд.18 а, відповідно до витягу про державну реєстрацію прав №35585669, копія якого міститься в матеріалах справи, було зареєстровано за Територіальною громадою м.Дніпропетровська в особі Дніпропетровської міської ради лише 21.09.2012 року.

Процес оскарження права власності на будівлі та споруди за вищезазначеною адресою тривав до 26.02.2013 року.

Таким чином ще на початку 2013 року тривало судове оскарження рішення Дніпропетровської міської ради від 25.01.2012 року №25/20 та відповідно права власності на будівлі та споруди за адресою м.Дніпропетровськ, вулиця Універсальна, буд.18 а.

Відповідних доказів позивачем щодо припинення договору оренди земельної ділянки та повернення земельної ділянки (акт прийому-передачі, запису про дострокове припинення договору оренди земельної ділянки до розділу Книги записів) до суду надано не було.

Враховуючи вищенаведене, спростовуються доводи позивача з приводу того, що представниками КП «СПОРТ-ІНВЕСТ» Дніпропетровської міської ради одразу після прийняття рішення від 25.01.2012 року №25/20 були зайняті приміщення будинку-спорту і стадіон, в результаті чого ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" не мало змоги користуватися об'єктами нерухомості та земельною ділянкою, яка до того знаходилась в його оренді.

Щодо адреси будівель і споруд судами було встановлено, що стадіон як об'єкт комунальної власності розташований по вул. Універсальна, 10 у м. Дніпропетровську, а будинок спорту по пров. Універсальний, 1, і сам будинок спорту є частиною стадіону, ця адреса була присвоєна тільки будинку спорту, а не всьому стадіону згідно року розпорядження №615р від 02.07.2001, тобто мова йде про два різні об'єкти - власне стадіон (у оспорюванному рішенні позивачем за первісним позовом) і будинок спорту, як частина цього стадіону, як об'єкт права власності позивача, права на який набуто з порушенням закону України за недійсним договором.

В рішеннях інших судів з приводу розбіжності в адресі будівель та споруд розташованих на орендованій позивачем земельній ділянці встановлено, що в наведених ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" рішеннях, йшлося про будинок за адресою пров. Універсальний, 1, при тому, що спірне нерухоме майно вже мало присвоєну адресу: вул. Універсальна, 10.

Як вбачається з витягу про державну реєстрацію прав №35585669, копія якого міститься в матеріалах справи, на підставі розпорядження Дніпропетровського міського голови від 06.09.2012 року №585-р адресу з вул.Універсальна, 10 було змінено на вул.Універсальна, 18 а.

З огляду на вищевикладене, беручи до уваги нормативну грошову оцінку, площу земельної ділянки, ставку земельного податку - 1% від нормативної грошової оцінки, п.4.1 договору оренди землі, суд погоджується з доводами відповідача з приводу того, що розмір податкового зобов'язання ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" складає - за 2009 р.- 990 983,62 грн., за 2010 р. - 1 049 431,38 грн., за 2011 р. - 1 049 431,38 грн., за 2012 р. - 1 049 431,38 грн.

Отримавши дані Управління Держкомзему та виявивши відхилення між необхідним розміром орендної плати за землю та наданою податковою звітністю, ДПІ в АНД районі звернулося до позивача з податковим запитом від 06.12.2012 р.№7673/10/15-418 «Про надання інформації та її документального підтвердження», який отримано позивачем 25.12.2012 року, що підтверджується поштовим повідомленням та чеком, які містяться в матеріалах справи.

У письмовому запиті від 06.12.2012 р.№7673/10/15-418 відповідач:

- надав інформацію про ненадання ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" до ДПІ даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по пров. Універсальний, буд.1 за 2009 - 2012р.;

- повідомив про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:01:457:0035);

- повідомив про зміст п.289.1 ст.289 ПКУ, який визначає розмір орендної плати за землю;

- повідомив про необхідність надання уточнюючої податкової звітності з орендної плати за землю за 2009-2012 рр. (копія вищезазначеного запиту міститься в матеріалах справи).

Відповідь на цей податковий запит отримано не було.

Відповідачем встановлено, матеріалами справи підтверджено, що в порушення вимог п.50.1 ст.50 Податкового Кодексу позивачем не було надано уточнюючі податкові декларації з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 р., 2011 р. та 2012 р.

Враховуючи вищевикладене суд погоджується з доводами відповідача, з приводу того, що податкові декларації ТОВ "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" з орендної плати за землю за 2010-2012 роки були складені з порушенням п.289.1 статті 289 ПКУ.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем в повному обсязі доведено правомірність та законність оскаржуваного рішення. За таких обставин підстави для задоволення адміністративного позову відсутні.

Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 69, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволені адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР ІНТЕРРЕСУРС" до Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, третя особа - Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області про визнання нечинним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, зазначені в ст.186 КАС України та набирає законної сили відповідно до ст.254 КАС України.

Повний текст постанови складено 20 вересня 2013 року.

Суддя (підпис) З оригіналом згідно Постанова не набрала законної сили станом на 20.09.2013 року Суддя І.В. Юхно І.В.Юхно

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2013
Оприлюднено10.12.2013
Номер документу35839632
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/8974/13-а

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Постанова від 20.09.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Постанова від 20.09.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 20.09.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 22.07.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 08.07.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні