Постанова
від 25.07.2006 по справі 12/883-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

12/883-А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 79-57-10, факс 79-58-82

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"25" липня 2006 р.                                                            Справа №12/883-А

за позовом  Заступника прокурора м. Хмельницького в інтересах держави в особі урядового органу державного управління - Державної інспекції з енергозбереження, територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Хмельницькій області м. Хмельницький  

до Славутського підприємства теплових мереж м. Славута

про стягнення підвищеної плати за марнотратне та неефективне використанняприродного газу в сумі 30714 грн.

Суддя  Шпак В.О.                    Секретар судового засідання Стельмах Д.В.

Представники сторін:

Від позивача  - Петричко С.О. –представник по довіреності №12/168-22 від 03.01.06р.

Від відповідача –не з'явився

За участю –Параскевича О.Г. –прокурора відділу прокуратури Хмельницької області

Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 20.03.2006р. провадження у справі №12/883-А  зупинено до  набрання законної сили рішенням по справі №14/121-НА.

          14.06.2006р. постановою господарського суду області по справі №14/121-НА  в позові Славутського підприємства теплових мереж м. Славута до Державної інспекції з енергозбереження Територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Хмельницькій області м. Хмельницький  про скасування постанови №18-22-29 від 17.11.2005р. відмовлено.

Ухвалою від 19.07.2006р. провадження по справі №12/883-А поновлено.

Суть спору:

Заступник прокурора м. Хмельницького звернувся з позовом в інтересах держави в особі урядового органу державного управління - державної інспекції з енергозбереження, територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Хмельницькій області м. Хмельницький до Славутського підприємства теплових мереж м. Славута про стягнення з відповідача 30714 грн. підвищеної плати за марнотратне та неефективне використання природного газу.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що актом перевірки територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Хмельницькій області №18-22/84 від 17.11.2005р. виявлено, що відповідач внаслідок невчасного проведення режимно-налагоджувальних робіт і недотримання режиму роботи котлоагрегатів, згідно режимних карт в газових котельнях по вул. Дзержинського, 41, вул. Радянській, 32 та роботи автоматики котлів в ручному режимі, допустив перевитрати природного газу в об'ємі 75,16 тис.куб.м. на рік. На підставі даного акту начальником територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Хмельницькій області винесена постанова  №18-22-29 від 17.11.2005р. про застосування підвищеної плати за нераціональне використання природного газу та інших паливно-енергетичних ресурсів та застосовані економічні санкції у вигляді підвищеної плати за марнотратне та неефективне використання природного газу в сумі 30714 грн.

Відповідач в судове засідання не з'явився. У запереченні на позов повідомив, що проти позовних вимог заперечує. Посилається на те, що для контролю спалювання газу та отримання від спалювання відповідного коефіцієнта корисної дії на котлових агрегатах складено звіти та розроблено режимні карти, враховуючи зношеність котлових агрегатів. Режимні карти погоджені з територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження.

          Розглядом наявних матеріалів справи встановлено:  

      Актом перевірки №18-22/84 від 17.11.2005р. територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Хмельницькій області виявлено, що відповідач внаслідок невчасного проведення режимно-налагоджувальних робіт і недотримання режиму роботи котлоагрегатів, згідно режимних карт в газових котельнях по вул. Дзержинського, 41, вул. Радянській, 32 (котли тип КВГ –7,56, КВГ –6,5, ВК 21М, НИИСТУ –5, „Факел”, всього 6 котлів) допустив перевитрати природного газу в об'ємі 75,16 тис.куб.м. на рік.          

 По акту комплексної перевірки відповідачу видано припис про усунення виявлених недоліків та начальником територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Хмельницькій області винесено постанову №18-22-29 від 17.11.2005р. про застосування підвищеної плати за нераціональне використання природного газу, якою застосовано до Славутського підприємства теплових мереж економічні санкції у вигляді підвищеної плати за неефективне використання природного газу і допущення перевитрат газу в об'ємі 75,16 тис.куб.м., у розмірі 30714грн.

Позивачем надано докази надсилання постанови №18-22-29 від 17.11.2005р на адресу відповідача 18.11.2005р.

Оскільки кошти у сумі 30714грн. відповідачем не сплачені, прокурором заявлено позов про їх стягнення в доход бюджету у примусовому порядку.

 Аналізуючи надані докази і оцінюючи їх у сукупності, судом враховується наступне:

Законом України „Про енергозбереження" №74/94-ВР від 01.07.1994р.                       (із змінами, внесеними згідно з Законом №783-XIV від 30.06.1999р.) визначено правові, економічні, соціальні та екологічні основи енергозбереження для всіх підприємств, об'єднань, організацій, розташованих на території України, а також для громадян.

Відповідно ч.2 ст.9 Закону України „Про енергозбереження" державне управління в сфері енергозбереження здійснює Кабінет Міністрів України та уповноважений ним орган.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.06.2000р. №1039 ( п.п.1,4 із змінами, внесеними згідно з Постановою Кабінету Міністрів України №1464 від 27.09.2000р.) установлено, що урядовим органом державного управління є Державна інспекція з енергозбереження і затверджено її Положення. Структурним підрозділом Державної інспекції з енергозбереження є територіальне управління Державної інспекції з енергозбереження по Хмельницькій області, яке діє на підставі Положення, затвердженого наказом Державної інспекції з енергозбереження від 10.08.2000р. №42.

Державна інспекція з енергозбереження та її структурні підрозділи, у межах своєї компетенції, здійснюють державний контроль у сфері енергозбереження, виконують відповідно до законодавства контрольно-наглядові функції щодо використання паливно-енергетичних ресурсів, надають за результатами перевірок підприємств обов'язкові для виконання приписи стосовно усунення порушень і недоліків, зумовлених невиконанням вимог законодавства з енергозбереження щодо ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів та контролюють виконання цих приписів. Крім того, відповідно до Положення Державна інспекція з енергозбереження та її підрозділи мають право застосовувати економічні санкції до підприємств, відповідно до законодавства, у разі виявлення фактів перевитрати ними паливно-енергетичних ресурсів унаслідок неефективного (марнотратного) їх використання.

Відповідно ст.ст. 11,17 Закону України "Про енергозбереження" економічні заходи для забезпечення енергозбереження передбачають застосування економічних санкцій, що накладаються за марнотратне витрачання та прямі втрати паливно-енергетичних ресурсів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.1993р. №699 "Про заходи щодо ефективного використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в народному господарстві" (із змінами, внесеними згідно з Постановами Кабінету Міністрів України №1308 від 28.10.1996р. та №1071 від 07.07.2000р.) на Державну інспекцію з енергозбереження покладено здійснення контролю за раціональним і ефективним використанням газу та інших паливно-енергетичних ресурсів підприємствами (електростанціями) і затверджено розміри плати за газ, що тимчасово споживається на виробничі потреби понад встановлені середньодобові норми з дозволу газозбутових і газотранспортних організацій, а також у разі неефективного використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів підприємствами (електростанціями).

Відповідно п.11.1 Правил подачі та використання природного газу в народному господарстві України, затверджених наказом №355 від 01.11.1994р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.11.1994р. за №281/491, та абз.1 розділу 2 Додатку до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.1993р. №699, за перевитрати газу та інших паливно-енергетичних ресурсів внаслідок неефективного його використання, виявлені органами Державної інспекції з енергозбереження, сплачується підвищена плата.

Економічні санкції у розмірі 30714грн. застосовані до Славутського підприємства теплових мереж постановою начальника територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Хмельницькій області №18-22-29 від 17.11.2005р., на підставі акту №18-22/84 від 17.11.2005р. комплексної перевірки використання паливно-енергетичних ресурсів, що складений відповідно до Порядку проведення перевірок ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємствах, в установах та організаціях та усунення фактів їх неефективного використання, затвердженого наказом Державного комітету України з енергозбереження №64 від 04.08.2000р. та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.09.2000р. за №653/4874.

Постанова №18-22-29 від 17.11.2005р. надіслана відповідачу 18.11.2005р. для сплати підвищеної плати.

Відповідно п.п.16, 17 зазначеного Порядку підприємство повинно внести підвищену плату протягом 30 днів з дня винесення постанови про її застосування, а у разі несплати підвищеної плати у зазначений термін грошова сума стягується у судовому порядку.

Пунктом 18 Порядку передбачено, що рішення про застосування до підприємства підвищеної плати може бути оскаржено в установленому законом порядку.

Постанова №18-22-29 від 17.11.2005р. відповідачем оскаржена в установленому законом порядку.

          14.06.2006р. постановою господарського суду області по справі №14/121-НА  в позові Славутського підприємства теплових мереж м. Славута до Державної інспекції з енергозбереження Територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Хмельницькій області м. Хмельницький  про скасування постанови №18-22-29 від 17.11.2005р. відмовлено.

Позовні вимоги обгрунтовані належними доказами, заявлені відповідно до чинного законодавства і підлягають задоволенню.

Кошти у сумі 30714грн. стягуються в доход державного бюджету України відповідно ст.2 Закону України "Про державний бюджет України на 2006 рік".

  Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104, 105, 158-163, 167, 254-259, п.п. 3, 6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

П О С Т А  Н О В И  В   :

Позов Заступника прокурора м. Хмельницького в інтересах держави в особі урядового органу державного управління –Державної інспекції з енергозбереження, територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Хмельницькій області м. Хмельницькій до Славутського підприємства теплових мереж м. Славута про стягнення підвищеної плати за марнотратне та неефективне використання природного газу в сумі 30714грн. задоволити.

Стягнути з Славутського підприємства теплових мереж м. Славута, пров. Здоров'я,11 (р/р 26002000082001 в АБ „Брокбізнесбанк”, МФО 315063, код ЄДРПОУ 14172213) в доход державного бюджету України (реєстраційний рахунок №31112106500005 відділення державного казначейства у м. Славуті, МФО 815013, код одержувача 23565199, банк одержувача УДК у Хмельницькій області) –30714грн. (тридцять тисяч сімсот чотирнадцять гривень) підвищеної плати за марнотратне і неефективне використання природного газу.

 Згідно ст.186 КАСУ сторони та   інші особи, які   беруть участь у справі мають право    оскаржити в апеляційному  порядку ухвалу суду першої інстанції. Заява про апеляційне    оскарження   подається протягом  5 днів з дня проголошення, якщо ухвалу було постановлено без виклику  особи, яка її оскаржує, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії ухвали. Апеляційна    скарга  подається протягом  10 днів після подання   заяви по апеляційне оскарження. Подаються до Житомирського  апеляційного господарського    суду через  суд  першої інстанції.

        Згідно ст.  254 КАСУ  ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено КАСУ  набирає законної сили  після   закінчення    строку  подання   заяви  про апеляційне   оскарження, якщо таку    заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                      В.О. Шпак

Віддрук. 5 прим. :

1 - до справи,

2 - позивачу,

3 - відповідачу.

4,5 - пркурорам

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення25.07.2006
Оприлюднено19.05.2009
Номер документу3583988
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12/883-а

Постанова від 25.07.2006

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

Постанова від 25.07.2006

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні