ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" грудня 2013 р. 10 год.50 хв.Справа № 821/4352/13-а
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Морської Г.М.,
при секретарі: Вітічак О.Р.,
за участю:
представника позивача - Ставроста Р.Ю.,
представника відповідача - Тітова Ю.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Виробничо-торгівельна фірма "Агростандарт"
до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про скасування наказу,
встановив:
Приватне підприємство "Виробничо-торгівельна фірма "Агростандарт" (далі - позивач, ПП) звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області (далі - відповідач, ДПІ), в якому просить скасувати наказ від 31.10.2013р. № 566 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПП "ВТФ "Агростандарт"».
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, в обґрунтування зазначив, що рішення про проведення перевірки було прийнято податковим органом за відсутності законних підстав, оскільки всупереч вимогам пп. 78.1.1 п.78.1 ст. 78 ПК України податковий орган провів перевірку ПП "ВТФ "Агростандарт" за наявності повної та вичерпної відповіді підприємства на письмовий запит ДПІ про надання пояснень та документів. На думку позивача, ДПІ мала право провести виїзну перевірку лише у випадку ненадання або надання не у повному обсязі відповіді на запит податкового органу. За таких підстав, на думку позивача, оскаржуваний наказ є незаконним та підлягає скасуванню.
Представник відповідача проти позовних вимог заперечив, зазначивши, що рішення про проведення позапланової невиїзної перевірки, оформлене наказом від 31.10.2013р. № 566, було прийнято у відповідності до вимог чинного податкового законодавства України. Прийняттю наказу передував надісланий позивачу запит про надання інформації та її документального підтвердження щодо господарських відносин позивача із ПАТ «Альтаір» за липень 2013р. Оскільки позивач надав ДПІ вичерпні пояснення та їх документальне підтвердження на отриманий запит, начальник ДПІ прийняв наказ про проведення невиїзної перевірки на підставі отриманих документів.
Заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.
Для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, органи ДПС мають право отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом (п.п. 20.1.6. ст.20 ПК України).
Відповідно до пункту 75.1. статті Податкового кодексу України 75.1 контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом,
Згідно з пунктом 75.1.2. статті 75 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.
Відповідно до п. 73.3. ПК України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Відповідно до п. 79.1. ст. 79 ПК України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 Податкового кодексу України.
Пунктом 78.1. ст. 78 ПКУ України передбачено, що документальна позапланова перевірка здійснюється у тому числі за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Судом встановлено, що ДПІ у м. Херсоні складено акт від 17.09.13 р. № 1468/21-03-22-05/3156- 514 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ПАП "Альтаір" з питань дотримання вимог податкового законодавства про фінансово-господарських відносинах з контрагентами - покупцями за червень-липень 2013 року".
У зв'язку з цим ДПІ на адресу ПП "ВТФ "Агростандарт" надісланий запит про надання інформації та її документального підтвердження щодо господарських відносин позивача із ПАТ «Альтаір» за липень 2013р.
На зазначений запит ПП "ВТФ "Агростандарт" надало до ДПІ у м. Херсоні відповідь та копії документів щодо взаємовідносин з ПАП "Альтаір".
Відповідно до пункту 79.1 статті 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Пунктом 79.2 статті 79 Податкового кодексу України визначено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Виконання умов цієї статті надає посадовим особам органу державної податкової служби право проведення документальної невиїзної перевірки.
Суд вважає, що податковий орган, отримавши на свій запит від платника податків письмові пояснення та копії документів мав право перевірити їх та зробити відповідний висновок саме в рамках проведення невиїзної перевірки, оскільки підстави для проведення виїзної перевірки були відсутні.
Отже суд приходить до висновку про законність оскарженого наказу та відмовляє у задоволенні позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд,
постановив :
Відмовити повністю у задоволенні позовних вимог Приватного підприємства "Виробничо-торгівельна фірма "Агростандарт" до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про скасування наказу від 31.10.2013р. № 566 "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПП "ВКФ "Агростандарт".
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 09 грудня 2013 р.
Суддя Морська Г.М.
кат. 8
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2013 |
Оприлюднено | 09.12.2013 |
Номер документу | 35841580 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Морська Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні