17/3365-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 79-57-10, факс 79-58-82
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"07" серпня 2006 р. Справа №17/3365-А
За адміністративним позовом Прокурора Деражнянського району в інтересах держави в собі Деражнянського районного центру зайнятості –робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, м.Деражня Хмельницької області
про стягнення 28800,78 грн.
Суддя Димбовський В.В. Секретар судового засідання Гороховська О.В
Представники сторін:
від позивача Словацький І.В. –представник за довіреністю №24 від 07.08.2006 року
від відповідача не з'явився
за участю Параскевич О.Г. –прокурора відділу прокуратури Хмельницької області
Ухвалою господарського суду від 13.06.2006р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено попереднє судове засідання по справі.
Ухвалою суду від 26.06.2006р. закінчено підготовче провадження по справі та призначено справу до судового розгляду.
Суть спору :
Прокурор в інтересах позивача звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 28800 грн. 78 коп., з якої 21146 грн. 03 коп. –недоїмки по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, 7654 грн. 75 коп. –пені.
Повноважний представник позивача в судове засідання з'явився, надав на розгляд суду клопотання про уточнення позовних вимог, у відповідності до якого позивач просить суд стягнути з відповідача 21146 грн. 03 коп. заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття. Прокурор уточнені позовні вимоги підтримує.
Судом уточнення приймається.
Відповідач, незважаючи на те, що був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, оскільки ухвали про відкриття провадження у справі, про перехід до судового розгляду, про відкладення судового розгляду, повістки про виклик учасників адміністративного процесу до суду, направлені на його адресу рекомендованими листами, в судове засідання не з'явився, письмову позицію з приводу поданого позивачем адміністративного позову на розгляд суду не надав . З врахуванням викладених обставин, на підставі п.8,9 ст.35 КАСУ, суд вважає за можливе розглянути адміністративний позов без участі повноважного представника відповідача .
Розглядом наявних матеріалів справи встановлено:
Відповідач - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю „Нивка”, с.Богданівці Деражнянського району Хмельницької області як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа зареєстровано рішенням Деражнянської райдержадміністрації від 28.03.2000 року , код ЄДРПОУ 14156792 .
Згідно Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” відповідач є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.
За результатами проведеної Деражнянським районним центром зайнятості перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за період з 01.04.2002 р. по 31.10.2005 р. встановлено наявність у відповідача простроченої заборгованості у розмірі 32480,53 грн. та нараховано пеню за несвоєчасну сплату страхових внесків в розмірі 7654,75 грн., що підтверджується актом перевірки № 33 від 22.11.2005 року, який підписано керівником та головним бухгалтером товариства .
За позовом прокурора Деражнянського району в інтересах держави в особі Деражнянського районного центру-робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 22.08.2002 року Господарським Судом винесено рішення від 14.10.2002 року по справі № 14/4561 та видано наказ про стягнення з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Нивка” заборгованості по страхових внесках в сумі 12646,47 грн. в т. ч. простроченої заборгованості -11334,50 грн. та пені -1312,17 грн..
Виходячи з вищевикладеного сума позову по простроченій заборгованості по сплаті страхових внесків на випадок безробіття складає 32480,53 грн.-11334,50 грн.=21146,03 грн..
Враховуючи подане позивачем уточнення позовних вимог, заборгованість відповідача перед позивачем станом на день прийняття постанови по даній справі становить 21146 грн. 03 коп. –заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття .
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом до уваги приймається наступне:
Відповідно до Закону України “Основи законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування“ від 14.01.98р. та п.1 ст.1 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” від 11.01.01р. загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття –це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від них обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Згідно ст.12 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”, виконавча дирекція Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Виконавча дирекція Фонду та її poбoчi органи ведуть реєстр платників страхових внесків, проводять збір страхових внесків, контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхування на випадок безробіття, представляють інтереси Фонду в судових та інших органах. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються, зокрема на міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Як встановлено абз. 11 ч. 2 ст. 19 Закону України „Про зайнятість населення”, державна служба зайнятості має право стягувати з підприємств, установ i організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.
Відповідно до п. 3 ст. 17 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.
У разі нестачі у роботодавців коштів на виплату заробітної плати та сплату страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду провадиться у пропорційних сумах.
Відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", Фонд створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.
Згідно з частиною другою статті 10, частинами першою і другою статті 12 даного Закону, управління Фондом здійснюють правління Фонду та виконавча дирекція Фонду; виконавча дирекція Фонду організовує виконання рішень правління Фонду та забезпечує дотримання законодавства України про страхування на випадок безробіття, діє від імені Фонду та підзвітна йому в межах та порядку, передбачених статутом Фонду; функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Відповідно до статті 34 названого Закону забезпечення збору страхових внесків, контроль правильності їх нарахування та своєчасності сплати віднесено до обов'язків Фонду. З врахуванням викладеного суд вважає, що Центр зайнятості є належним позивачем у справі.
Судом враховується, що відповідач, як роботодавець, є платником внесків до Фонду загальнообов'язкового Державного соціального страхування України на випадок безробіття, а згідно п.2 ст. 35 цього Закону, роботодавець, як страхувальник, зобов'язаний своєчасно та повністю сплачувати в установленому порядку страхові внески.
Частиною 2 ст.38 цього Закону визначено, що несплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку. Строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.
При цьому судом враховується, що відповідно до ст. 39 Закону правовідносини за цим законом вирішуються у судовому порядку.
За таких обставин, позовні вимоги відповідають чинному законодавству та фактичним обставинам справи, підтверджені належними доказами та підлягають задоволенню враховуючи подане позивачем уточнення позовних вимог в сумі 21146,03 грн. основного боргу .
Керуючись ст.ст.6, 14, 51, 71, 86, 104, 105, 158-163, 167, 254-259, п.п.3, 6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, Суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов Прокурора Деражнянського району в інтересах держави в собі Деражнянського районного центру зайнятості –робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, м.Деражня Хмельницької області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Нивка”, с.Богданівці Деражнянського району Хмельницької області про стягнення 21146,03 грн. задовольнити.
Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Нивка”, с.Богданівці Деражнянського району Хмельницької області (р/р2600730160328 , МФО 315289 Індустріальне відділення Промінвестбанку м.Хмельницький, код 14156792) на користь Деражнянського районного центру зайнятості –робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (м. Деражня, Майдан Привокзальний, 2, код 22986958) 21146 грн. 03 коп. (двадцять одна тисяча сто сорок шість гривень 03 копійок) заборгованості .
Згідно з ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Дані заяви подаються до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції.
Згідно з ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.В. Димбовський
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2006 |
Оприлюднено | 19.05.2009 |
Номер документу | 3584227 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Димбовський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні