16/3403-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 79-57-10, факс 79-58-82
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"24" жовтня 2006 р. Справа №16/3403-А
За позовом Прокурора Ярмолинецького району в інтересах держави в особі Державної
податкової інспекції у Ярмолинецькому районі смт. Ярмолинці
до Відкритого акціонерного товариства "Ярмолинецьке хлібоприймальне
підприємство" смт. Ярмолинці
За участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні
позивача:
1.Відділення державного казначейства у Ярмолинецькому районі, смт. Ярмолинці
2.Управління державного казначейства у Хмельницькій області, м.Хмельницький
про стягнення 17428,78 грн. заборгованості згідно бюджетної позички.
Суддя Магера В.В. Секретар судового засідання Приступа Д.І.
Представники сторін:
Від позивача - Польовий В.А. –представник за довіреністю №45/10-029 від 18.01.2006р.
Від відповідача - Стефанишин С.Л. –представник за доруч. від 10.10.2006 р.
Від 3-ї особи: 1. –Бескупська А.Д. - представник за доруч. № 624 від 12.09.2006р.
2.- не з'явився
За участю: Ільчук Ю.Ф. –прокурор відділу прокуратури області
Постанова приймається 24.10.2006 р., оскільки в судовому засіданні 10.10.2006 р. оглошувалася перерва.
Ухвалою суду від 13.06.2006 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено попереднє судове засідання по справі на 06.07.2006 р. на 11.00 год. Ухвалою суду від 06.07.2006 року залучено у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача та відкладено попереднє судове засідання на 24.07.2006 р. Ухвалою суду від 24.07.06 р. закінчено підготовче провадження та призначено судовий розгляд на 12.09.2006 р. Ухвалою суду від 12.09.06 р. судовий розгляд пор справі відкладено та призначено на 22.09.06 р. Ухвалами суду розгляд справи відкладався та за клопотанням сторін продовжено строк її вирішення продовжено до 01.11.2006 р.
Суть спору: Позивач у позовній заяві та його представник у судовому засіданні просять стягнути з відповідача заборгованість в сумі 17 428,78 грн. згідно бюджетної позички 1997-1998 р.р. При цьому позивач зазначає, що між ВДК у Ярмолинецькому районі та сільськогосподарськими підприємствами району було укладено договори про надання допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період. Сільськогосподарські товаровиробники поставили на елеватор відповідача зерно на суму 18 251,90грн. У 2001 р. відповідачем реалізоване зерно на суму 823,12 грн. Відповідно до акту звірки відповідача з ВДК у Ярмолинецькому районі заборгованість підприємства становить 17 428,78 грн.
Представник позивача в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав та просить позов задовольнити.
Представники третіх осіб, які не заявляють вимог на предмет спору на стороні позивача, позовні вимоги підтримують повністю та просять стягнути з відповідача заборгованість в сумі 17 428,78 грн. згідно бюджетної позички 1997-1998 р.р.
Відповідач у запереченнях на позов, його представник в судовому засіданні проти пред'явлених позовних вимог заперечують обґрунтовуючи тим, що у відповідач відсутні документи, що підтверджують факт надходження зерна для державних потреб. Позивачем до позовної заяви подано накладну, що не відповідає відповідним вимогам, а саме в ній відсутні печатка, підпис. Взагалі відсутні документи, що підтверджують викладені в заяві вимоги. Тому відповідач просить суд в позові відмовити. Позивач звернувся з позовом, в якому просить суд стягнути з відповідача 3090,00 грн. заборгованості, що утворилася в останнього по бюджетних позичках, наданих Товариству з обмеженою відповідальністю „Хвиля”, с. Хоптинці Городоцького району для проведення осінньо-польових робіт.
Розглядом матеріалів справи встановлено наступне:
Відкрите акціонерне товариство “Ярмолинецьке хлібоприймальне підприємство”, смт.Ярмолинці зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа, що підтверджується довідкою Головного управління статистики у Хмельницькій області №1698 та здійснює свою діяльність на підставі статуту підприємства та входило в період 1997-1998 р. в структуру ДАК “Хліб України”.
Розпорядженням Ярмолинецької державної адміністрації від 08.12.1997 р. №571-р прийнято пропозиції управління сільського господарства району про розподіл коштів, виділених Кабінетом Міністрів України для проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997-1998 р. в сумі 114 тис. грн.. відповідно до додатку, яким здійснено розподіл фінансової допомоги згідно постанови КМ України №1003 від 11.09.1997 р.
Відповідно до укладених між відділенням Державного казначейства в Ярмолинецькому районі та сільгоспвиробниками договорів про надання допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997-1998 р. від 06.10.1997 р. (п'ять договорів), 29.10.1997 р., 07.10.1997 р. (два договори ), 12.11.1997 р., 06.10.1997 р., 23.10.1997 р., 20.11.1997 р., 29.09.1997 р., 12.11.1997 р. сільськогосподарським товаровиробникам було надано фінансову допомогу в сумах вказаних в кожному договорі для проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997-1998 р. на умовах повернення до 01.10.1998 р. (п.1.1 договорів). П.3.2 зазначених договорів передбачалося, що при відсутності коштів сільськогосподарське підприємство повертає фінансову допомогу продовольчим зерном до 01.09.1998 р. в кількості що відповідає сумі отриманої фінансової допомоги за цінами, що складуться на біржових торгах України за спотовими контрактами шляхом закладення його на підприємствах ДАК “Хліб України” для державних потреб.
На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України №1003 від 11.09.1997 р. та умов укладених угод сільгоспвиробниками вподальшому здійснювалось здавання продовольчого зерна на Ярмолинецьке ХПП.
Відповідно до акту звіряння від 01.10.2005 р., який було підписано керівником ВДК у Ярмолинецькому районі та головою правління ВАТ “Ярмолинецьке хлібоприймальне підприємство”, останнє має заборгованість по виконанню Постанови КМ України №1003 в розмірі 17 428,78 грн.
Довідкою про сільгоспродукцію, поставлену до держресурсів в рахунок погашення заборгованості сільгоспвиробників за фінансовою допомогою, отриманою згідно з постановою КМУ №1003 по Ярмолинецькому району станом на 01.10.2001 р., яка підписана керівниками відповідача та ВДК у Ярмолинецькому районі підтверджується факт здачі виробниками району сільгосппродукції, а саме зерна, на ВАТ “Ярмолинецьке ХПП” до держресурсів на загальну суму 15 209,93 грн., без врахування ПДВ. Відповідно до листів СФГ “День врожаю”, ССВ “Косо гірська”, СЗАТ “Агропрод-ЗПТ”, які адресовані ВДК у Ярмолинецькому районі повідомляється про зарахування зерна пшениці, зданої на Ярмолинецьке ХПП в рахунок погашення фінансової допомоги згідно Постанови КМ України №1003.Здача виробниками сільгосппродукції Ярмолинецького району, які отримали фінансову допомогу відповідно до Постанови КМ України №1003, на ВАТ “Ярмолинецьке ХПП” підтверджується також звітами по заборгованості по держресурсах на 1999 р., що подавалися відповідачем до ВДК у Ярмолинецькому районі з метою здійснення відповідної звітності по виконанню постанови КМ України №1003 р.
Факт реалізації зданого на Ярмолинецьке ХПП зерна підтверджено довідкою визначення різниці, яка виникла в результаті реалізації зерна поставленого сільгоспвиробниками в рахунок заборгованості за фінансовою допомогою отриманою згідно постанови КМ України від 11.09.1997 р. №1003 по Ярмолинецькому району, станом на 01.10.03 р. Згідно вказаної довідки відповідачу поставлено зерно на суму 15 209,93 грн., а реалізовано зерно на суму 2 000 грн. Довідка підписана керівниками відділення Держказначейства району та хлібоприймального підприємства.
В зв'язку із наявною заборгованістю відповідача по погашенню бюджетної позички наданої у відповідності до Постанови КМ України №1003 від 11.09.1997 р. прокурором в інтересах позивача заявлено позов про примусове її стягнення.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне:
Надання бюджетних позичок (фінансових допомог) передбачено Постановою Кабінету Міністрів України №1003 від 11.09.1997 р. “Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року”.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1003 від 11.09.1997 р. “Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року” виділино на фінансування заходів з підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 1997/98 року, забезпечення збирання та збереження врожаю 1997 року, інші невідкладні потреби Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям цільовим призначенням для сільськогосподарських товаровиробників 60 млн. гривень (на умовах повернення їх до 1 жовтня 1998 р.) за розподілом згідно з додатком. Міністерству фінансів профінансувати зазначені витрати за рахунок резервного фонду Кабінету Міністрів України через органи Головного управління Державного казначейства на підставі укладених з ними угод.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України №28-р від 01.02.2001 р. “Про надання дозволу на використання зерна державних ресурсів” з метою задоволення регіональних потреб у зерні для забезпечення населення хлібом, хлібобулочними виробами та крупами дозволити ДАК “Хліб України” реалізувати 4,6 тис. тонн зерна, що надійшло від сільськогосподарських товаровиробників як погашення заборгованості за надану фінансову допомогу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 1997 р. № 1003 ( 1003-97-п ) “Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року” і зараховано до державних ресурсів.
Реалізацію зерна здійснити за цінами, що складуться на біржовому ринку України за спотовими контрактами на момент реалізації, з перерахуванням виручених коштів, за вирахуванням фактичних виробничих та накладних витрат, пов'язаних з його зберіганням та реалізацією, на єдиний казначейський рахунок, виходячи з обсягів реалізованого зерна згідно з додатком.
Згідно ст. 22 Закону України “Про Державний бюджет України на 2006 рік“ від 20.12.2005р. органи державної податкової служби України визнано в 2006 році органом стягнення простроченої заборгованості за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та бюджетними позичками.
Крім того, згідно п. 11 ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 4.12.1990р. державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Ч.4 ст.17 Бюджетного кодексу України визначено, що у разі невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.
Доводи та заперечення відповідача проти позовних вимог з мотивів недоведеності вимог відповідними документами судом до уваги не приймаються, оскільки спростовуються дослідженими в судовому засіданні доказами та матеріалами. Між тим, відповідачем, всупереч вимогам ст. 71 КАС України не доведено факти нездачі зерна сільгоспвиробниками на підприємство для послідуючої його реалізації.
Враховуючи викладені обставини, суд вважає позовні вимоги щодо стягнення 17 428,78 грн. заборгованості по бюджетній позичці обґрунтованими, підтвердженими належними доказами та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104,105, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, СУД-
ПОСТАНОВИВ:
Позов Прокурора Ярмолинецького району в інтересах держави, в особі Державної податкової інспекції в Ярмолинецькому районі, смт. Ярмолинці до Відкритого акціонерного товариства “Ярмолинецьке хлібоприймальне підприємство”, смт.Ярмолинці За участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:1.Відділення державного казначейства у Ярмолинецькому районі, смт. Ярмолинці 2.Управління державного казначейства у Хмельницькій області, м.Хмельницький про стягнення 17 428,78 грн. заборгованості по бюджетній позичці задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства “Ярмолинецьке хлібоприймальне підприємство”, смт.Ярмолинці (вул. Залізнична,16, р/р 26001301320140 в Городоцькому відділенні ПІБ, МФО 315483, код ЄДРПОУ 00952443) на користь Відділення державного казначейства в Ярмолинецькому районі (смт. Ярмолинці, вул.. Шевченка,3, р.№ 31133404600590, ЄДРПОУ 23565176, банк одержувача: УДК у Х хмельницькій області , МФО 815013, призначення платежу: повернення заборгованості по ПМК від 11.09.1997 р. №1003) 17428,78 грн. ( сімнадцять тисяч чотириста двадцять вісім гривень 78 коп.) заборгованості по бюджетній позичці.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви по апеляційне оскарження. Подаються до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова , якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження , якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.В. Магера
Віддрук. 7 прим. :
1 - до справи,
2 - позивачу,
3 - відповідачу.
4-5 третім особам
6-7 – в прокуратуру області та району
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2006 |
Оприлюднено | 19.05.2009 |
Номер документу | 3584263 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Магера В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні