Постанова
від 21.07.2006 по справі 5/3988-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

5/3988-А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 79-57-10, факс 79-58-82

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"21" липня 2006 р.                                                            Справа №5/3988-А

за позовом Славутського міськрайонного центру зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, м. Славута    

до фермерського господарства"Вікторія", с. Довжки Славутського району

про стягнення 4396,37 грн.

                                                                                                                            Суддя  Грамчук І.В.                   

Представники сторін:

від позивача - Наральник З. О. за довіреністю № 11-03/967 від 21.07.2006 р.;       

від відповідача - не з'явився

Суть спору:  

Позивач у позовній заяві просив суд у відповідності до п. 2 ст. 35 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” стягнути з фермерського господарства "Вікторія" 4396,37 грн. заборгованості, з яких 4150,40 грн. - недоїмка по внескам до Фонду загальнообов'язковового державного соціального страхування України на випадок безробіття та 245,97 грн. - пеня.

Представник позивача у попередньому судовому засіданні 21.07.2006 р. позовні вимоги підтримав, вимоги ухвали суду про відкориття провадження у справі виконав.

Відповідач повноважного представника для участі у засіданні суду не направив.

На адресу суду останнім надіслано заяву, у якій ФГ "Вікторія" просить розглядути справу без участі представника відповідача та в повному обсязі визнає позовні вимоги в сумі 4396,37 грн. (в тому числі 245,97 грн. пені).

У зв'язку із визнанням позовних вимог відповідачем та неявкою представника останнього, повноважним представником позивача подано заяву про закінчення підготовчого провадження по справі та перехід до судового розгляду з винесенням постанови в судовому засіданні 21.07.2006 р. Дану заяву судом прийнято.

Розглядом наявних матеріалів справи встановлено  наступне:

Фермерське господарство "Вікторія", с. Довжки Славутського району є юридичною особою, включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (довідка Хмельницького обласного управління статистики № 277 від 13.02.2004 р.) та, як роботодавець, зареєстроване в Славутському міськрайонному центрі зайнятості як платник внесків до Фонду загальнообов'язковового державного соціального страхування України на випадок безробіття за № 221373629 від 16.02.2004 р.

Відповідно до акту № 29 від 20.06.2006 р. складеного за результатами проведеної Славутським міськрайонним центром зайнятості перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду заборгованість відповідача по сплаті страхових внесків до Фонду склала 4150,40 грн., пеня нарахована за несвоєчасну сплату внесків - 245,97 грн.

Суму недоїмки (4150,40 грн.) підтверджено поданою відповідачем до Славутського мськрайонного центру зайнятості розрахунковою відомостю про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду за перший квартал 2006 р.

У зв'язку з несплатою у добровільному порядку 4396,37 грн. боргу відповідачем, позивач звернувся із позовною заявою до суду.

Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом приймається до уваги  наступне.    

Відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування  від 14.01.1998 р. та п. 1 ст. 1 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” від 11.01.2001 р. загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття –це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від них обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

Згідно ст. 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", виконавча дирекція Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття  є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Виконавча дирекція Фонду та її poбoчi органи ведуть реєстр платників страхових внесків, проводять збір страхових  внесків,  контролюють  правильність  нарахування, своєчасність сплати   страхових   внесків,   а  також   витрат  за  страхування   на  випадок безробіття, представляють інтереси Фонду в судових та інших органах. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються, зокрема на міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Як встановлено абз. 11 ч. 2 ст. 19 Закону України "Про зайнятість населення", державна служба зайнятості має право стягувати з  підприємств, установ i організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.

Відповідно до п. 3 ст. 17 цього Закону роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.           

Відповідач, як роботодавець, є платником внесків до Фонду загальнообов'язкового Державного соціального страхування України на випадок безробіття, а згідно п.2 ст. 35 цього Закону, роботодавець, як страхувальник, зобов'язаний своєчасно та повністю сплачувати в установленому порядку страхові внески.

У разі нестачі у роботодавців коштів на виплату заробітної плати та сплату страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду провадиться у пропорційних сумах. Якщо роботодавці несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються санкції, передбачені, зокрема, п. 1 ст. 38 Закону роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків(недоїмки), штраф та пеню, у т.ч. страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.

Крім того, згідно Закону України „Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття” всі суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують найману працю (у т. ч. і ті, які обрали особливий спосіб оподаткування своїх доходів) повинні своєчасно та в повному розмірі сплачувати внески до фонду.

Відповідно до ст. 39 Закону  правовідносини за цим законом вирішуються у судовому порядку .

Факт наявності заборгованості по внесках підтверджується копією розрахункової відомості, актом проведеної перевірки та розрахунком суми позову. Відповідачем доказів про її  сплату не подано, суму боргу визнано.    

Судом приймається до уваги також те, що відповідно до частини другої статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Остання передбачає право юридичної особи на захист судом своїх прав, встановлює юридичні гарантії їх реалізації, надаючи можливість кожному захищати свої права будь-якими не забороненими законом засобами. Кожна особа має право вільно обирати не заборонений  законом засіб захисту прав, у тому числі судовий захист. Суб'єкти правовідносин, у тому числі юридичні особи, у разі виникнення спору можуть звертатися до суду за його вирішенням. Юридичні особи мають право на звернення до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підставі Конституції України. Держава має забезпечувати захист прав усіх суб'єктів правовідносин, в тому числі у судовому порядку. Право юридичної особи на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону  України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття ”  Фонд створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.  Згідно з частиною другою статті 10, частинами першою і другою статті 12 Закону України № 1533 управління Фондом здійснюють правління Фонду та виконавча дирекція Фонду; виконавча дирекція Фонду організовує виконання рішень правління Фонду та забезпечує дотримання законодавства України про страхування на випадок безробіття, діє від імені Фонду та підзвітна йому в межах та порядку, передбачених статутом Фонду; функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості. Відповідно до ст. 34 зазначеного Закону забезпечення збору страхових внесків, контроль правильності їх нарахування та своєчасності сплати віднесено до обов'язків Фонду.

Крім того, судом враховується, що приписи Закону України “ Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами “ встановлюють порядок погашення зобов'язань юридичних і фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної  діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення. Цим Законом, встановлено виключний перелік контролюючих органів за сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів). Крім того, ст. ст. 14, 15 Закону України “ Про систему оподаткування “ встановлений виключний перелік податків і зборів (обов'язкових платежів). Переліком податків і зборів (обов'язкових платежів) не передбачено страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття. При цьому механізми адміністрування, встановлені Законом України “ Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами “ на діяльність Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття не поширюється, адміністрування страхових внесків здійснюється Законом України "Про загальнообов'язкове державне  соціальне страхування на випадок безробіття".

За таких обставин, позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104, 105, 158-163, 167, 254-259, п.п. 6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, Суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов Славутського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового  державного соціального страхування України на випадок безробіття, м. Славута до   фермерського господарства "Вікторія", с. Довжки Славутського району про стягнення 4396,37 грн. заборгованості задоволити.

Стягнути з фермерського господарства "Вікторія" (с. Довжки Славутського району, код ЄДРПОУ 32832513) на користь Славутського міськрайонного центру зайнятості (м. Славута, вул. Леніна, 20, код ЄДРПОУ 22986875) 4396,37 грн. (чотири тисячі триста дев'яносто шість гривень 37 копіок) заборгованості.

Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                      І.В. Грамчук

Віддрук. 3 прим.:

1 –до справи,

2 –позивачу,

 3 –відповідачу.

Дата ухвалення рішення21.07.2006
Оприлюднено19.05.2009
Номер документу3584373
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/3988-а

Постанова від 21.07.2006

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Постанова від 14.07.2008

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Постанова від 21.07.2006

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

Ухвала від 03.07.2006

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Грамчук І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні