Постанова
від 05.12.2013 по справі 801/5445/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 грудня 2013 р. (11:24) Справа №801/5445/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді Сидоренка Д.В., при секретарі Леоновій В.В.,

розглянувши за участю представників:

позивача - Кравчук О.Г., директор, посвідчення № 1202,

відповідача - ОСОБА_2, договір про надання правової допомоги №б/н від 19.06.2013 року, свідоцтво про право зайняття адвокатською діяльністю НОМЕР_1 від 25.03.2013 року,

у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за адміністративним позовом Алуштинського міського центру зайнятості

до ОСОБА_3

про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю,

Обставини справи: До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Алуштинського міського центру зайнятості до ОСОБА_3 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 17426,26 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем для реєстрації у Центрі зайнятості були представлені недостовірні відомості, відповідачем не виконувались зобов'язання, встановлені Законом України «Про зайнятість населення», у зв'язку з чим ним мають бути повернуті кошти, що виплачувались у вигляді допомоги по безробіттю.

Присутній у судовому засіданні 05.12.2013 року представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача проти позову заперечував. Раніше відповідачем суду були надані письмові заперечення на позовну заяву, в яких він з позовними вимогами не погодився та просив відмовити у їх задоволенні. Позиція відповідача обґрунтована тим, що наказ Центру зайнятості № 66 від 05.04.2013 року про повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю, є необґрунтованим, оскільки всі документи, які подавались для реєстрації відповідали дійсності та містили у собі правдиві дані. Крім того, відповідач вказав на те, що до його звернення про призначення допомоги по безробіттю постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 13.12.2010 року по справі №2а-13480/10/2/0170 було припинено його підприємницьку діяльність.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд -

ВСТАНОВИВ:

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначає Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 1533-III від 02.03.2000 року (далі - Закон № 1533).

Відповідно до статті 1 Закону № 1533 загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (далі - страхування на випадок безробіття) - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Згідно із статтею 25 Закону України «Про зайнятість населення» № 803-XII від 01.03.1991 року (який діяв на момент звернення відповідача до центру зайнятості та виплати йому допомоги по безробіттю, далі по тексту - Закон № 803) держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм виплату в установленому порядку допомоги по безробіттю. Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

Згідно із статтею 7 Закону № 803 одним з видів забезпечення є допомога по безробіттю.

Безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу (частина 1 стаття 2 Закону № 803).

Відповідно до частини 1 ст.22 Закону № 1533 Право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно з частиною 3 статті 22 Закону № 1533 допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості.

Частиною 2 статті 36 Закону № 1533 передбачено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Як свідчать матеріали справи, відповідачем 11.05.2011 року було подано заяву до Алуштинського міського центру зайнятості про надання йому статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, в якій було зазначено про те, що на даний час не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує.

На підставі наданої заяви відповідачу 04.05.2011 року було надано статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю.

Актом розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» за № 407 від 03.04.2013 року встановлено, що станом на 11.05.2011 року ОСОБА_3 не мав права на отримання статусу безробітного, оскільки був зареєстрований в якості фізичної особи-підприємця. Припинено підприємницьку діяльність ОСОБА_3 31.08.2011 року. Таким чином, на момент реєстрації ОСОБА_3 були повідомлені неправдиві відомості про себе, у зв'язку з чим ним мають бути повернуті кошти, незаконно отримані як допомога по безробіттю, в сумі 17426, 26 грн. за період з 11.05.2011 року по 05.02.2012 року.

Дані розслідування підтверджуються наявною в матеріалах справи копією витягу з ЄДРПОУ серії АЖ№087751 від 02.04.2013 року.

Частиною 3 статті 1 Закону № 803 передбачалось, що в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах, у тому числі громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців.

Таким чином, в порушення статті 36 Закону №1533 ОСОБА_3 не було повідомлено Алуштинський міський центр зайнятості про реєстрацію в якості фізичної особи-підприємця.

Відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 36 Закону № 1533 сума виплаченого забезпечення внаслідок умисного невиконання ним своїх обов'язків та зловживання ними підлягає стягненню з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Як вбачається з матеріалів справи, сума необґрунтовано отриманої відповідачем допомоги по безробіттю за період з січня з 11.05.2011 року по 05.02.2012 року становить 17426, 26 грн.

Про необхідність повернення вказаної суми коштів Алуштисньким міським центром зайнятості видано відповідний наказ № НТ130403 від 03.04.2013 року.

Наказом №66 від 05.04.2013 співробітникам Алуштинського міського центру зайнятості наказано вжити заходів по стягненню на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття з ОСОБА_3 необґрунтовано отриманої суми допомоги по безробіттю у розмірі 17426, 26 грн.

Не погодившись з Наказами Алуштинського міського центру зайнятості №66 від 05.04.2013 року та № НТ130403 від 03.04.2013 року, позивачем було їх оскаржено в судовому порядку.

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 09.07.2013 року по справі №801/5181/13-а, яка залишена без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 29.10.2013 року, ОСОБА_3 відмовлено у задоволенні позовних вимог до Алуштинського міського центру зайнятості.

Судовим рішенням у справі №801/5181/13-а встановлені обставини, згідно яких ОСОБА_3 16.05.2011 року, тобто після звернення до Алуштинського міського центру зайнятості, державному реєстратору була подана заява про прийняте ним рішення про припинення підприємницької діяльності.

Відтак, на час звернення до Алуштинського міського центру зайнятості, ОСОБА_3 відносився до зайнятого населення та не мав права на отримання статусу безробітного та допомоги по безробіттю.

На підставі зазначеного, а також інших встановлених обставин, судом у справі №801/5181/13-а зроблено висновок, що накази №66 від 05.04.2013 року та № НТ130403 від 03.04.2013 року прийняті із дотриманням основних принципів адміністративної процедури.

Відповідно до частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно статті 138 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

Частиною 2 ст. 255 КАС України визначено, що обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Аналогічне правило встановлено ч. 1 ст. 72 КАС України, а саме: обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Отже, з урахуванням приписів статей 72 та 255 КАС України обставини, встановлені в адміністративній справі №801/5181/13-а, є такими, що не потребують доказування.

З огляду на зазначене вище, правомірними є вимоги позивача щодо стягнення з відповідача незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 17426, 26 грн.

Відповідачем в порядку статті 72 КАС України не надано суду доказів сплати заборгованості в сумі 17426, 26 грн.

Можливість вирішення спорів, які виникають у зв'язку зі застосуванням Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» у судовому порядку, визначена статтею 39 зазначеного Закону.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги являються обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

У судовому засіданні, яке відбулось 05.12.2013 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанова оформлена та підписана 09.12.2013 року.

На підставі зазначеного вище, керуючись ст. 160-163, 167 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з ОСОБА_3 (АДРЕСА_1) на користь Алуштинського міського центру зайнятості (98510, АР Крим, м. Алушта, вул. Судакська, 24-Б; ЄДРПОУ 20708557, р/р №37170001000401 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026) 17426,26 грн. допомоги по безробіттю.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Сидоренко Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.12.2013
Оприлюднено10.12.2013
Номер документу35861331
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/5445/13-а

Ухвала від 11.03.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Постанова від 05.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

Ухвала від 20.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

Ухвала від 23.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні