Постанова
від 09.12.2013 по справі 805/15839/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна  Донецький окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И                 09 грудня 2013 р.                                                     Справа № 805/15839/13-а приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17  Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Кравченко Т.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Асоціації депутатів місцевих рад Донецької області про припинення юридичної особи, - встановив: 06 листопада 2013 року Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі- Позивач або ДПІ) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Асоціації депутатів місцевих рад Донецької області (далі – Відповідач або Асоціація), в якому просила припинити юридичну особу у зв'язку з тим, що відповідач більше року не надає в органи державної податкової служби податкову звітність, декларації, документи бухгалтерської звітності, які передбачені законодавством, чим порушує встановлений законодавством порядок надання податкової звітності та унеможливлює здійснення державного контролю за сплатою податків та інших обов'язкових платежів (а.с.2). Ухвалою від 08 листопада 2013 року відкрито провадження по справі № 805/15839/13-а. 09 грудня 2013 року через відділ діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду представник позивача надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження (а.с.26). Про дату, час і місце судового розгляду відповідач повідомлений з дотриманням вимог ст.ст.33-38 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), проте 04 грудня 2013 року поштове відправлення повернуто на адресу суду з відміткою підприємства зв'язку про відсутність адресата за вказаною адресою (а.с.25). Виходячи з положень ч.11 ст.35 КАС України, відповідно до якої у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином, суд дійшов висновку, що відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду. З урахуванням наведеного та на підставі ч.ч.1,4 ст.122, ч.ч.4, 6 ст.128 КАС України розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження. З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне. Асоціація депутатів місцевих рад Донецької області (ідентифікаційний код 26416146) зареєстрована у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Донецької міської ради 05 червня 2003 року, що підтвержено свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 303448 (а.с.8). За організаційно-правовою формою Асоціація є громадською організацією, про що свідчить довідка № 7-22-494 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.6). Відповідно до положень статей 1, 4, 23, 24, 26 Статуту Асоціації, прийнятого установчими зборами 02 квітня 2003 року (протокол № 1) та зареєстрованого Донецькіи облсним упралвінням юстиції 05 червня 2003 року, свідоцтво № 720, Асоціація є місцевою громадською організацією, яка об'єднує депутатів сільських, селищних, міських, районних та обласної ради, для здійснення тісної взаємодії, об'єднання зусиль, направлених на здійснення свої повноважень по захисту прав та інтересів членів Асоціації. Асоціація створюється на підставі Закону України «Про об'єднання громадян», Конституції України та чинного законодавства. Основною метою діяльності Асоціації є захист законних спільних інтересів членів Асоціації та сприяння розвитку органів місцевого самоврядування, вирішення інших питань, що належать до компетенції місцевого самоврядування. Діяльність Асоціації може бути припинена за рішенням Загальних зборів Асоціації, якщо за це проголосувало не менше ніж дві третини її членів, а також у випадках, передбачених законодавством. Діяльність Асоціації має бути припинена шляхом її ліквідації або реорганізації за рішенням Загальних Зборів, або судових органів у встановленому законом порядку. Асоціація не може бути реорганізована в юридичну особу, метою діяльності якої є одержання прибутку (а.с.9-10). З 28 липня 2003 року відповідач перебуває на обліку у ДПІ за реєстраційним № 3486 і є неприбутковою організацією з кодом 0011 від 05 листопада 2003 року, що підтверджено довідкою про взяття на облік платника податків від 30 грудня 2003 року № 55728/10/28-10/23301203 (а.с.7). Як вбачається зі змісту акта від 17 травня 2013 року № 48, остання звітність до ДПІ надана відповідачем за ІІ-ІV квартали 2011 року (а.с.3). Заборгованості перед бюджетом Асоціація не має, що підтверджується довідкою, сформованою ДПІ станом на 17 травня 2013 року (а.с.4). Докази, які б спростовували наведені вище обставини, суду не надані. Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми. Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України. Згідно з полжоеннями п.п.20.1.12. п.20.1. ст.20 Податкового кодексу України органи податкової доходів і зборів мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем. П.67.2. ст.67 Податкового кодексу України визначено, що органи доходів і зборів в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців. Наведені правові норми свідчать, що позивач – суб'єкт владних повноважень звернувся до адміністративного суду на виконання його повноважень у публічно-правових відносинах. ДПІ вбачає фактичну підставу для припинення юридичної особи-відповідача в неподанні останнім протягом року органам державної податкової служби (доходів і зборів) податкових декларацій та документів фінансової звітності. Відповідач як платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, що вбачається зі змісту п.п.16.1.3. п.16.1. ст.16 Податкового кодексу України. Правова норма, яка міститься в п.п.16.1.3. п.16.1. ст.16 Податкового кодексу України, дозволяє дійти висновку про те, що обов'язок відповідача подавати податкову звітність у строки, визначені законодавством, не залежить від результатів його господарської діяльності чи від наявності доходів, які підлягають оподаткуванню. За правилом, встановленим ч.1 ст.3 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” від 15 травня 2003 року № 755-ІV (далі – Закон № 755-ІV), дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців. Ч.2 цієї статті містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій. Асоціація утворена відповдіно до вимог Закону України “Про об'єднання громадян” від 16 червня 1992 року № 2460-ХІІ (далі – Закон № 2460-ХІІ). Ч.ч.1-2 ст.1 Закону № 2460-ХІІ було передбачено, що об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією. Зі змісту ст.3 Закону № 2460-ХІІ вбачалося, що громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів. З метою приведення законодавчих актів України у відповідність з вимогами Закону № 755-ІV Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення єдиної системи державної реєстрації юридичних осіб” від 23 вересня 2010 року № 2555-VI ч.2 ст.14 Закону України “Про об'єднання громадян” доповнено новим реченням, відповідно до цієї норми у випадку реєстрації об'єднання громадян набуває статусу юридичної особи. Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. У зв'язку з введенням в дію Закону України “Про громадські об'єднання” від 22 березня 2012 року № 4572-VI (далі – Закон № 4572-VI) з 1 січня 2013 року втратив чинність Закон № 2460-ХІІ. Відповідно до ст.1 Закону № 4572-VI громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка. Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи. Громадська спілка - це громадське об'єднання, засновниками якого є юридичні особи приватного права, а членами (учасниками) можуть бути юридичні особи приватного права та фізичні особи. Громадське об'єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об'єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку. Ст.25 Закону № 4572-VI визначені способи припинення діяльності громадського об'єднання. Припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, шляхом саморозпуску або реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання. Припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом № 755-ІV, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом. Ч.5 ст.29 Закону 4572-VI передбачено, що у разі прийняття судом рішення про припинення юридичної особи громадського об'єднання з підстав, зазначених у Законі № 755-ІV, громадське об'єднання протягом шести місяців в довільній формі повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації про продовження діяльності без статусу юридичної особи та надає відомості про особу (осіб), уповноважену представляти громадське об'єднання, в обсязі, визначеному п.3 ч.2 ст.16 цього Закону. З огляду на викладене, норми Закону № 755-ІV є загальними відносно спеціальних норм Закону № 2555-VI, (який був чинним до 1 січня 2013 року), та Закону № 4572-VI, які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян (громадського об'єднання), їх ліквідації і не суперечать загальним нормам. У зв'язку з цим залежно від підстав припинення об'єднання громадян (громадського об'єднання) та суб'єкта звернення до суду застосуванню підлягають відповідно норми Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців” чи Закону України “Про громадські об'єднання”. Ч.1 ст.33 Закону № 755-ІV свідчить, що юридична особа припиняється, зокрема, за судовим рішенням. Згідно з ч.2 ст.38 Закону № 755-ІV неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством. Відповідно до ч.1 ст.38 Закону № 755-ІV суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, виходячи з того, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про необхідність задоволення адміністративного позову з тієї підстави, що відповідач більше року не подає органам державної податкової служби податкову звітність, а це є загальною підставою припинення юридичної особи. Аналогічна правова позиція викладена в ухвалах Вищого адміністративного суду України від 14 січня 2013 року по справі № К-23692/10, від 30 жовтня 2012 року по справі № К/9991/81598/11 тощо. З огляду на положення ч.4 ст.94 КАС України, судові витрати стягненню не підлягають. На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Податковим кодексом України, Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”, ст.ст. 2-15, 17-20, 94, 98, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, - постановив: Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Асоціації депутатів місцевих рад Донецької області про припинення юридичної особи - задовольнити. Припинити юридичну особу – Асоціацію депутатів місцевих рад Донецької області (ідентифікаційний код 26416146, 83055, Донецька обл., м. Донецьк, пр. Гурова, буд.2). Постанова прийнята, складена і підписана у нарадчій кімнаті 09 грудня 2013 року. Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.                      Суддя                                                                            Кравченко Т.О.  

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2013
Оприлюднено10.12.2013
Номер документу35862202
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/15839/13-а

Постанова від 09.12.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 08.11.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні