Постанова
від 05.06.2007 по справі 9/2944-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/2944-А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"05" червня 2007 р.                                                            Справа №9/2944-А

за позовом  Прокурора Хмельницького району в інтересах держави в особі Хмельницької міжрайонної державної податкової  інспекції  м. Хмельницький     

до Кооперативу "Очаг" с. Пирогівці Хмельницького району

про стягнення 702,85 грн. фінансових санкцій

Суддя  Олійник Ю.П.                    Секретар судового засідання Римар Н.М.

Представники сторін:

 від позивача  -   Дєдушкін С.О. –за дов. від 29.05.07,

Від відповідача –Волосянко П.Ф. –керівник згідно Статуту,

Від прокуратури області –Параскевич О.Г.

У судовому   засіданні   згідно ст. 160 КАС України  судом   оголошено   вступну   і   резолютивну  частини.

Прокурор в інтересах позивача у позовній заяві та їх представники в судовому засіданні просять стягнути з відповідача фінансові  санкції в розмірі 702,85грн. згідно рішення від 0001252320/0/682 від 20.10.06, застосовані за порушення п.п.5,8,13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Звертається  увага   на пояснення   працівинка    відповідача    при     перевірці,   на   те,    що   перевіркою    враховані   всі    документи , надані  відповідачем при перевірці.  При цьому  представинком позивачем повідомлено  про реорганізацію позивача, внаслідок    чого  судом поведено прцесуальне правонаступництво.

Відповідач  у запереченнях на позов та його  представник у   судовому засіданні   проти позову   заперечують , посилаючись на те, що  відповідачем були перевищені повноваження. Перевіряючі не мали права здійснювати контрольної закупки,  при перевірці не надали наказу і посвідчень. При перевірці  безпідставно  гроші  продавця  зазначено як кошти відповідача, змушено  подавця написати пояснення. Крім того,   вважають, що Хмельницьким   міськрайсудом , яким  ухвалені постанови від 26.01.06  стягнуто тільки  85 грн. з продавця і    34 грн.  з керівника відповідача ,  відповідно в   решті  сума штрафу не підлягає стягненню. Суми, які присуджено судом,  відповідачем сплачені.

Розглядом поданих матеріалів справи встановлено наступне.

Внаслідок проведеної працівниками ДПА у Хмельницькій області перевірки щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу лотка за адресою с.Пирогівці Хмельницького району, вул. Центральна, 15, який належить відповідачу,  були виявлені порушення пп. 5,8,13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахунколвих операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме, виявлена невідповідність готівових коштів на місці проведення розрахунків  сумі коштів, яка зазначена КОРО та РК на 18,17 грн., порушено порядок ведення РК (перед початков ведення розрахункової книжки на її реєстраційній сторінці  не зазначено дати  початку її використання, на корінцях РК відсутні записи «службове внесення», «службова видача», відсутні 16 цінників на товари.   За наслідками перевірки складено акт від 10.10.06 №22010261/2302.

На підставі акту перевірки позивачем прийнято рішення №0001252320/0/682 від 20.10.06 про застосування до відповідача фінансових санкцій в розмірі 702,85 грн.  

У зв'язку   з непогашенням   штрафу   в   добровільному порядку  прокурором в інтересах   позивача подано позов до суду.

Відповідачем   надані копії Постанов Хмельницького міськрайсуду   від 26.01.06 про стягнення з Волосянко П.Ф. та Волосянко Р.В. відповідно 34 грн. та    85 грн. штрафу, які   сплачені  згідно квитанцій від  30.01.07 та 1.02.07.

Досліджуючи надані докази, фактичні обставини справи, оцінюючи доводи та заперечення сторін, судом до уваги приймається  наступне.

Згідно ст.10 Закону України „Про держану податкову службу в Україні”  від 04.12.1990 р.  Із змінами і   доповненнями передбачено, що до функцій державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних держаних податкових інспекцій віднесено здійснення в межах своїх повноважень контролю за законністю валютних операцій, додержанням установленого порядку розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів, товарно-касових книг, лімітів готівки в касах та її використанням для розрахунків за товари, роботи і послуги, а також за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій, патентів, інших спеціальних дозволів на здійснення деяких видів підприємницької діяльності.

Статтею 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” передбачено право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені у випадках, порядку і розмірах, встановлених законами України. Фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються в судовому порядку.

Згідно статтi 3  Закону України  “Про застосування реєстраторів розрахункових        операцій у сфері торгівлі, громадського харчування  та послуг”  від   6 .07.1995 р. із змінами   та доповненнями суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при  продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: 5) у  разі незастосування реєстраторів розрахункових операцій у  випадках, визначених цим Законом, проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випадків, коли ведеться облік через електронні системи прийняття ставок, що контролюються у режимі реального часу Державним казначейством  України; 8) реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України; 13) забезпечувати  відповідність  сум  готівкових  коштів  на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Згідно статті 15  Закону України “Про  застосування    реєстраторів   розрахункових операцій  у сфері торгівлі, громадського    харчування  та послуг” від  6.07.95р. із змінами  і доповненнями  контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.

При цьому  згідно статті 17 цього Закону  за порушення  вимог  цього  Закону  до  суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції. Зокрема,  фінансові санкції застосовуються у  п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її  без використання розрахункової  книжки;  п'яти  неоподатковуваних  мінімумів  доходів громадян - у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості; двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання в книзі обліку розрахункових операцій

Згідно  ст.22 зазначеного Закону   у  разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.

Тому  позивачем обґрунтовано застосовано фінансову санкцію за невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення  розрахунків сумі коштів, яка зазначена у денному звіті в розмірі 680 грн. (136 грн. х5), за не проведення розрахункової операції через РРО та не роздрукування розрахункового документу в розмірі 179 грн. (35,80 грн.х5), за порушення режиму попереднього програмування в розмірі 85 грн. (5 неоподатковуваних  мінімумів   доходів громадян) та за невиконання щоденного звіту фіскального чеку і його незбереження протягом установленого терміну в розмірі 340 грн. (20 неоподатковуваних  мінімумів доходів громадян).

Відповідно до ст. 25 вищезазначеного закону суми фінансових санкцій підлягають перерахуванню суб'єктами господарювання до Державного бюджету у десятиденний термін з дня прийняття рішення про застосування фінансових санкцій.

Відповідач в добровільному порядку не сплатив суму штрафних санкцій, тому на дату звернення з позовом до суду заборгованість відповідача по сплаті фінансових санкцій становить 702,85 грн., що підтверджується даними картки особового рахунку платника.

При цьому   судом  враховується, що відповідачем не оскаржено і   не скасовано у   судовому   порядку   рішення №0001252320/0/682 від 20.10.06 про застосування до відповідача фінансових санкцій в розмірі 702,85 грн.

Доводи відповідача по неправомірність  дій    позивача судом до уваги не приймається , так    як з акту перевірки     вбачається, що перевірку    проводили   працівники  ДПА у Хмельницькій  області , а    не відповідача   і   дії останніх   у    встановленому порядку   відповідачем також не оскаржені.

Посилання    відповідача   на    постанови Хмельницького міськрайсуду   від 26.01.06 про стягнення з Волосянко П.Ф. та Волосянко Р.В. відповідно 34 грн. та    85 грн. штрафу, які   сплачені  згідно квитанцій від  30.01.07 та 1.02.07  не спростовують  необхідність відповідача сплачувати фінансові   санкції  згідно  рішення №0001252320/0/682 від 20.10.06, оскільки    є адміністративним    штрафом на посадові    особи . При цьому  останні підтверджують  те, що неправомірне діяння   мало місце.   

Будь-яких доказів, які б спростовували факти вказані в акті перевірки та доводи позивача, відповідачем всупереч ч. 1 ст. 71 КАС України суду не надано.

Враховуючи вищенаведені обставини позов належить задоволити.

Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 104, 105, 158-163, 167, 254-255, п. 6 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, СУД

ПОСТАНОВИВ:

Позов прокурора Хмельницького району в інтересах держави в особі Хмельницької міжрайонної державної податкової  інспекції   до  кооперативу «Очаг»с. Пирогівці Хмельницького району про стягнення 702,85 грн. фінансових санкцій задовільнити.

Стягнути з кооперативу «Очаг»с. Пирогівці Хмельницького району /вул. Центральна, 15, код 21311879/ на користь Хмельницької міжрайонної державної податкової  інспекції  м.Хмельницький (вул. Кам'янецька, 257/1, код 04784955/ фінансові санкції в розмірі 702,85 грн. (сімсот дві гривні 85 коп.)

Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються  до  апеляційного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова  суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                      Ю.П. Олійник

Постанова  складена  у повному   обсязі  і    підписана   6.06.07.

Віддрук. 5 прим. :

1 - до справи,

2 - позивачу,

3 –відповідачу,

4-5 рай. та обл. прокур.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення05.06.2007
Оприлюднено19.05.2009
Номер документу3586612
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/2944-а

Постанова від 05.06.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Олійник Ю.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні