Справа № 825/4182/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2013 року м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Падій В.В., розглянувши в приміщенні суду в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Менського району Чернігівської області в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства "Менське автопідприємство 17442" про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів, -
В С Т А Н О В И В:
12.11.2013 прокурор Менського району Чернігівської області звернувся до суду в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з адміністративним позовом до публічного акціонерного товариства "Менське автопідприємство 17442" про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 1020 грн. Свої вимоги мотивує тим, що постановою від 15.05.2013 №900-ЦД-1-Е за не подання публічним акціонерним товариством "Менське автопідприємство 17442" інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в термін, визначений чинним законодавством накладено штрафну санкцію у розмірі 1020 грн. Вказану постанову відповідач, в установленому законодавством України порядку, не оскаржував, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплатив. Відповідно до частини 8 статті 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" штрафи, накладені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються в судовому порядку.
Відповідно до частини 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суд вжив всі належні заходи для повідомлення відповідача рекомендованим листом за адресою, вказаною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, про відкриття скороченого провадження.
Судові документи повернулись до суду з відміткою "за закінченням терміну зберігання".
Частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Частиною 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов належить задовольнити повністю, зважаючи на таке.
Судом встановлено, що 09.04.2013 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Алексейчук Р.В. складено акт №867-ЦД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів стосовно публічного акціонерного товариства «"Менське автопідприємство 17442", що є правонаступником відкритого акціонерного товариства «Менське автотранспортне підприємство -17442», яким встановлено, що документи для заміни свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у зв"язку зі зміною найменування ВАТ "Менське автопідприємство 17442" надані до реєструвального органу (за вх.№81/КФ від 07.02.13) пізніше ніж 60 календарних днів з дати державної реєстрації в органах державної реєстрації змін до установчих документів емітента, пов'язаних зі зміною його найменування (Державну реєстрацію змін до установчих документів проведено 17.09.12) (а.с.11).
09.04.2013 та 19.04.2013 директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Жупаненком В.М. винесені постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.9-10) та постановою від 15.05.2013 №900-ЦД-1-Е за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у термін визначений чинним законодавством накладено штрафну санкцію у розмірі 60 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1020 грн. (а.с.8).
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 року № 448/96-ВР „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі - Закон № 448/96-ВР).
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону України 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
В частині 1 статті 5 Закону № 448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Закон № 448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до частини 1 статті 39 Закону України від 23.02.2006 №3480-IV "Про цінні папери та фондовий ринок" розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом, зокрема, подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до пункту 4 розділу 1 Порядку заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або зміною форми існування акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 30.08.2011 №1180 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 7 листопада 2011 року за №1275/20013 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) документи для заміни свідоцтва (свідоцтв) подаються емітентом до центрального апарату Комісії або її територіальних органів, які відповідно до повноважень, делегованих Комісією, зареєстрували відповідний випуск (випуски) емісійних цінних паперів емітента. Емітент подає документи для заміни свідоцтва (свідоцтв) не пізніше 60 календарних днів з дати державної реєстрації в органах державної реєстрації змін до установчих документів емітента, пов'язаних зі зміною його найменування, і не пізніше 30 календарних днів з дати прийняття уповноваженим органом емітента рішення про зміну форми існування акцій.
Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 11 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів, визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 №1470 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за № 1855/22167 (далі - Правила №1470).
Відповідно до пункту 5 Розділу I Правил №1470 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
Відповідно до пункту 1,2 Розділу IIV Правил №1470 уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови (пункту 1 Розділу VII Правил №1470).
Пунктом 2 Розділу 18 Правил №1470 штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.
Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем в установленому законодавством України порядку, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплачено. постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідач не оскаржував, а отже вона є чинною на момент розгляду даної справи.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги прокурора Менського району Чернігівської області в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства "Менське автопідприємство 17442" про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів, необхідно задовольнити, оскільки вони є законні та обґрунтовані, а штраф підлягає стягненню з відповідача до Державного бюджету України.
Керуючись статтями 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з публічного акціонерного товариства "Менське автопідприємство 17442" (ідентифікаційний код 03119641) в дохід Державного бюджету України (отримувач: УДКСУ, код бюджетної класифікації 21081100, балансовий рахунок 3111, символ банку 106) штраф за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 1020 (одна тисяча двадцять) грн.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в порядку та строки, передбачені статтями 183-2, 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.В. Падій
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2013 |
Оприлюднено | 12.12.2013 |
Номер документу | 35868817 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Падій В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні