12/8/7839-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 79-57-10, факс 79-58-82
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"14" квітня 2008 р. Справа №12/8/7839-А
За позовом Прокурора Ізяславського району в інтересах держави в особі Ізяславської міжрайонної державної податкової інспекції м. Ізяслав
до СП „Виробничо-заготівельний комплекс” м. Ізяслав
про стягнення 79177грн. 92коп. заборгованості з податку на землю шляхом звернення стягнення на активи
Суддя Шпак В.О. Секретар судового засідання Кобріна О.В.
Суть спору:
Прокурор Ізяславського району звернувся з позовом в інтересах держави в особі Ізяславської міжрайонної державної податкової інспекції м. Ізяслав до СП "Виробничо-заготівельний комплекс" м. Ізяслав про стягнення боргу з податку на землю в сумі 69243грн. 68коп. шляхом звернення стягнення на активи підприємства.
В судовому засіданні 29.01.2008р. позивачем подано заяву про зміну позовних вимог, в якій він просить суд стягнути з відповідача 79177грн. 92коп. заборгованості з податку на землю шляхом звернення стягнення на активи підприємства.
Відповідач проти позову заперечив. Зазначив, що позивач просить суд стягнути з відповідача 69243грн. 68коп. заборгованості, в тому числі: 46451грн. 89коп. - основний платіж, 17849грн. 27коп. - штрафні санкції, 4942грн. 52коп. - пеня. В частині стягнення штрафних санкцій в сумі 19121грн. 56коп. за несвоєчасну сплату земельного податку відповідач не погоджується, оскільки вказана сума позивачу була відмовлена господарським судом 07.12.2006р. по справі №16/6239-А. Позивач знову вказані штрафні санкції включає в розрахунок позовних вимог. Також відповідач не погоджується з тим, що в суму основного платежу 46451грн. 89коп. включена суму 13329грн. 96коп. по мировій угоді, строк сплати якої не настав (2008-2010р.р.). Позовну заяву про зміну позовних вимог в сумі 9934грн. 92коп. заборгованості відповідач визнає. Отже, відповідач визнає борг по земельному податку в сумі 36792грн. 16коп.
Розглядом матеріалів справи встановлено:
СП „Виробничо-заготівельний комплекс” м.Ізяслав, вул. Шевченка, буд.149 зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності-юридична особа в Ізяславській райдержадміністрації та включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Станом на 29.01.08р. у відповідача склалась податкова заборгованість перед бюджетом в сумі 79177грн. 92коп. з податку за землю, де 56386грн. 81коп. –основний платіж, 17849грн. 27коп. –штрафні санкції, 4942грн. 52коп. - пеня.
Наявність податкового боргу відповідача підтверджується наявними у матеріалах справи: довідкою ДПІ про заборгованість по платежах до бюджету, карткою особового рахунку платника, податковими розрахунками по земельному податку, що складені відповідачем, розрахунками позовних вимог.
З метою погашення податкового боргу, у відповідності до пп.6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, надалі –Закону, відповідачу було вручено першу податкову вимогу №1/35 від 01.10.01 р. та другу податкову вимоги від №2/243 від 23.11.06 р., що підтверджується підписами головного бухгалтера підприємства.
Начальником Ізяславської МДПІ, на виконання вимог Закону, прийнято рішення № 21 від.24.12.01 р. про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Оскільки, визначена у позовній заяві, податкова заборгованість відповідачем в добровільному порядку не погашена і становить 56386грн. 81коп. –основний платіж, 17849грн. 27коп. –штрафні санкції, 4942грн. 52коп. - пеня, прокурор в інтересах позивача звернувся з позовом до суду про стягнення її в судовому порядку шляхом звернення стягнення на активи.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне:
Відповідно до ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” відповідач зобов'язаний своєчасно сплачувати податки та збори.
Ст. 14 Закону України “Про систему оподаткування” визначено, що до загальнодержавних належать такі податки і збори (обов'язкові платежі): 8) плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності).
Преамбулою Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами “ (далі Закон №2181) визначено, що цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Згідно п.3.1.1 ст. 3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами “ від 21.12.2000 р. активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду (господарського суду).
При цьому згідно п.2.3.1. ст. 2 та 1.6. ст. 1 зазначеного Закону та ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” позивачу надано право здійснювати заходи з примусового стягнення податкового боргу, тобто проводити звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу. Відповідно до п. 16.1.1. та 16.3.1. ст. 16 зазначеного Закону після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня; нарахування пені закінчується у день прийняття банком, обслуговуючим платника податків, платіжного доручення на сплату суми податкового боргу, у разі часткової сплати суми податкового боргу нарахування пені зупиняється на таку сплачену частку.
Згідно п.16.4.1. ст.16 Закону пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
П.п.17.1.7. п.17.1 ст.17 Закону України № 2181 встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф.
На підтвердження позовних вимог позивачем надано необхідні докази про наявність податкової заборгованості відповідача та вжиття заходів її стягнення. Судом також враховується що направлені відповідачу податкові вимоги та відповідне рішення у встановленому законом порядку не відкликані та не скасовані.
За таких обставин, позовні вимоги щодо стягнення 79177грн. 92коп. податкового боргу за рахунок активів відповідача підтверджуються належними доказами, відповідають вимогам чинного законодавства, тому підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.4, 14, 69-71, 86, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6,7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, СУД -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Прокурора Ізяславського району в інтересах держави в особі Ізяславської міжрайонної державної податкової інспекції м. Ізяслав до СП "Виробничо-заготівельний комплекс" м. Ізяслав про стягнення 79177грн. 92коп. заборгованості з податку на землю шляхом звернення стягнення на активи задоволити.
Стягнути з СП "Виробничо-заготівельний комплекс" м. Ізяслав, вул. Шевченка, 149 (код 22776770) на користь Ізяславської міжрайонної державної податкової інспекції м. Ізяслав, вул. Незалежності, 43 (код 33875910, розподільчий рахунок 34124999600204, одержувач ВДК в Ізяславському районі, код 23565265, банк - УДК у Хмельницькій області 815013) - 79177грн. 92коп. (сімдесят дев'ять тисяч сто сімдесят сім гривень 92коп.) заборгованості з податку за землю шляхом звернення стягнення на активи.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено, КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.О. Шпак
Віддрук. 5 прим. :
1 - до справи,
2 - позивачу,
3 - відповідачу.
4,5- прокуратурі.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2008 |
Оприлюднено | 19.05.2009 |
Номер документу | 3587104 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Шпак В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні