20/9249-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"08" лютого 2008 р. Справа №20/9249-А
за позовом Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області, м. Кам'янець-Подільський
до товариства з обмеженою відповідальністю "Едсон", м. Кам'янець-Подільський
про стягнення 108672,38 грн. заборгованості
Суддя Гладій С.В.
Секретар судового засідання Микитюк О. А.
Представники сторін:
позивача - Кушнір Д. А. за довіреністю № 14971/10/10-017 від 31.08.2006 р.;
відповідача - не з'явився.
Суть спору:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про стягнення з відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю "Едсон", м. Кам'янець-Подільський, до державного бюджету використаних не за цільовим призначенням коштів у розмірі 108672,38 грн., з них 49872,00 грн. - податок на додану вартість "призначений для виплати дотацій сільськогосподарськими товаровиробниками", 58800,38 грн. - податок на додану вартість "спрямований на придбання МТР виробничого призначення".
В обґрунтуванні позовних вимог посилається на п.11.21, п.11.29 ст. 11 Закону України „Про податок на додану вартість”, п. 5, п. 7 Порядку нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за подані ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.1999 р. № 805 та п. 4 Порядку акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками-платниками ПДВ щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.1999 р. № 271. Вказує на те, що не перераховані на окремий рахунок зазначені кошти вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням і підлягають стягненню до бюджету у безспірному порядку.
Повноважні представники позивача у судових засіданнях 25.01.2008 р. та 08.02.2008 р. позовні вимоги підтримали.
Відповідач, незважаючи на належне повідомлення про дату, час та місце засідань суду, повноважного представника не направив, вимог ухвал суду від 19.12.2007 р. та 25.01.2008 р. не виконав, письмового заперечення проти позову не надав.
Розглядом наявних матеріалів справи встановлено:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Едсон", м. Кам'янець-Подільський зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа 29.07.1999 р. виконавчим комітетом Кам'янець-Подільської міської ради, м. Кам'янець-Подільський, про що зроблено запис 29.07.1999 р. у журналі обліку реєстраційних справ за № 321 (свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи, довідка Хмельницького обласного управління статистики № 1582 від 21.04.2000 р.).
У відповідності до довідки позивача про заборгованість товариства з обмеженою відповідальністю "Едсон", м. Кам'янець-Подільський по спецрахунку "суми ПДВ з якого використовуються для виплат дотацій сільськогосподарськими товаровиробниками" відповідачу належало перерахувати на спеціальний рахунок податок на додану вартість в сумі 49872,00 грн.
У відповідності до довідки позивача про заборгованість товариства з обмеженою відповідальністю "Едсон", м. Кам'янець-Подільський по спецрахунку "суми ПДВ з якого спрямовані на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення" відповідачу належало перерахувати на спеціальний рахунок податок на додану вартість в сумі 58800,38 грн.
Всього сума податкового боргу по спецдеклараціях по ПДВ відповідача який виник з 11.12.2004 р. по 11.12.2007 р. склала - 108672,38 грн. (довідка позивача).
Дану заборгованість підтверджено поданими відповідачем до податкового органу податковими деклараціями по податку на додану вартість за відповідний період та довідками щодо цільового використання сум податку на додану вартість сільськогосподарським товаровиробниками, які скористались відповідними режимами.
Стверджуючи, що не перераховані на спеціальний рахунок кошти в сумі 108672,38 грн. є такими, що використані не за цільовим призначенням і підлягають стягненню до Державного бюджету України, позивач звернувся з позовною заявою до суду.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом приймається до уваги наступне.
Згідно п. 11.29 ст.11 Закону України „Про податок на додану вартість” від 03.04.1997 р. із змінами і доповненнями сільськогосподарські товаровиробники не сплачують до бюджету ПДВ з операцій з поставки товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, за винятком операцій з поставки переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою. Зазначені кошти залишаються в розпорядженні сільськогосподарських товаровиробників і використовуються ними на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення. У разі нецільового використання акумульованих коштів вони стягуються до Державного бюджету України в безспірному порядку. Порядок акумуляції та використання зазначених коштів визначається Кабінетом Міністрів України.
У відповідності до пунктів 5, 7 Порядку нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.1999 року № 805 перерахування коштів сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі здійснюється за платіжними дорученнями з поточного рахунка переробного підприємства за цінами відповідно до укладених договорів, а суми дотацій з його небюджетного рахунка, відкритого в територіальному органі Державного казначейства, на окремі рахунки сільськогосподарських товаровиробників (крім тих, що ведуть особисте селянське господарство), які вони повинні відкрити в обслуговуючих банках протягом одного звітного періоду. Переробні підприємства щомісяця здійснюють розрахунок сум дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставку молока та м'яса в живій вазі згідно з додатком 2 за фактичними даними про обсяги закупленого молока та м'яса в живій вазі і надходження на небюджетний рахунок сум податку на додану вартість. На підставі цього розрахунку переробними підприємствами проводиться остаточне перерахування за платіжними дорученнями сум дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені молоко та м'ясо в живій вазі за звітний період, окрім особистих селянських господарств. Не перераховані переробними підприємствами на окремі рахунки сільськогосподарських товаровиробників суми дотацій у строки, встановлені законодавством для сплати податку на додану вартість до бюджету, вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням.
За пунктом 4 Порядку акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками-платниками податку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.12.1999 року № 271 на підставі даних бухгалтерського та податкового обліку сільськогосподарський товаровиробник складає декларацію з податку на додану вартість з реалізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва., включаючи: продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власно сільськогосподарської сировини, крім операцій з продажу переробним підприємствам молока та м'яса живого вагою, і в терміни, передбачені законодавством для звітності, подають її до органів державної податкової служби. Не перераховані на окремий рахунок кошти за такою декларацією вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням, і підлягають стягненню до державного бюджету у безспірному порядку.
Зібраними у справі доказами підтверджується, що на протязі 2004 - 2005 рр.. відповідачем не перераховано на спеціальні рахунки суми податку на додану вартість, задекларовані в податкових деклараціях з податку на додану вартість в розмірі 108672,38 грн., відповідно останні використані не за цільовим призначенням та підлягають стягненню до Державного бюджету України у безспірному порядку.
Доказів перерахування коштів на спец рахунок за відповідний період відповідачем подано не було.
Судом враховується, що у разі нецільового використання акумульованих коштів вони стягуються до Державного бюджету України в безспірному порядку, контроль за чим здійснюється органами державної податкової служби згідно Закону України „Про державну податкову службу в Україні”.
За таких обставин позов належить задовольнити.
Керуючись ст.ст.4, 14, 69-71, 86, 104, 158-163, 167, 254-255, п.7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України , СУД
ПОСТАНОВИВ :
Позов Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області, м. Кам'янець-Подільський до товариства з обмеженою відповідальністю "Едсон", м. Кам'янець-Подільський про стягнення 108672,38 грн. заборгованості задоволити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Едсон" (м. Кам'янець-Подільський, вул. Соборна, 18, кв. 20, код ЄДРПОУ 30485468) на користь Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області (м. Кам'янець-Подільський, вул. Огієнка, 74, код ЄДРПОУ 03057590) заборгованість в сумі 108672,38 грн. (сто вісім тисяч шістсот сімдесят дві гривні 38 копійок).
Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи
Суддя С.В. Гладій
Віддрук.3 прим.:
1 –до справи,
2 –позивачу,
3 –відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2008 |
Оприлюднено | 19.05.2009 |
Номер документу | 3587349 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Гладій С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні