Постанова
від 04.12.2013 по справі 812/9510/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 грудня 2013 року Справа № 812/9510/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Цицюри О.О.,

при секретарі судового засідання: Запорожцевій І.В.,

за участю представників сторін:

позивач: не прибув,

відповідач: не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Луганську справу за адміністративним позовом Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Приватного акціонерного товариства «Краснодонське підприємство механізації та будівництва» про стягнення суми податкового боргу в розмірі 140646,50 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Приватного акціонерного товариства «Краснодонське підприємство механізації та будівництва» про стягнення суми податкового боргу в розмірі 140646,50 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.

Приватне акціонерне товариство «Краснодонське підприємство механізації та будівництва» зареєстроване Виконавчим комітетом Краснодонської міської ради Луганської області 20.04.1998 та знаходиться на обліку в Краснодонській ОДПІ як платник податків та зборів. Товариство має заборгованість перед бюджетом у загальному розмірі 140646,50 грн., яка складається:

- з податку на додану вартість у загальному розмірі 84257,37 грн., з яких: за основним платежем - 82245,52 грн., за штрафними санкціями - 652,20 грн., пеня - 1359,65 грн.;

- з орендної плати за землю у загальному розмірі 56389,13 грн., з яких: за основним платежем - 52258,33 грн., за штрафними санкціями - 2645,78 грн., пеня - 1485,02 грн.

Зазначена заборгованість утворились внаслідок несплати сум узгоджених податкових зобов'язань.

Податковим органом на адресу відповідача було направлено першу податкову вимогу від 26.10.2001 №1/79 та другу податкову вимогу від 24.12.2001 №2/242.

На підставі викладеного позивач просить суд стягнути з Приватного акціонерного товариства «Краснодонське підприємство механізації та будівництва» суму податкового боргу у загальному розмірі 140646,50 грн., з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.

Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлявся належним чином, надав суду заяву в якій просив суд розглянути справу без участі представника позивача.

Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки не повідомив. Відповідач правом надання заперечень проти позову у встановлений судом строк та доказів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяви про визнання позовних вимог або про розгляд справи за його відсутності суду не надавав.

Відповідно до ч.6 ст.71 КАС України суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Частиною 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Приватне акціонерне товариство «Краснодонське підприємство механізації та будівництва» зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Краснодонської міської ради Луганської області 20.04.1998 (а.с.7,8) та перебуває на обліку в Краснодонській ОДПІ як платник податків.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

У відповідності зі ст. 14 Податкового кодексу України:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (п.п. 14.1.39 п. 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п.п. 14.1.156 п. 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (п.п. 14.1.265 п. 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (п.п. 14.1.162 п. 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (п.п. 14.1.175 п. 14.1).

Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.

Відповідно до п. 20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України державна податкова інспекція має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 16.1.4 ст. 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

У відповідності із п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Пунктом 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).

Згідно із п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.

У відповідності із п. 202.1 ст. 202 Податкового кодексу України звітним (податковим) періодом по податку на додану вартість є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей:

а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця;

б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.

Податкова декларація з податку на додану вартість згідно з п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку у відповідності із п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п. 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Розділом ХІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та платою за землю.

Статтею 269 Податкового кодексу України передбачено, що платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Відповідно до ст. 285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік, який починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим за 12 місяців).

У відповідності із п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

У відповідності із п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п. 287.4 ст.287 Податкового кодексу України).

Платником податків - Приватним акціонерним товариством «Краснодонське підприємство механізації та будівництва» до податкового органу були подані:

- податкова декларація з податку на додану вартість за квітень 2013 року від 17.05.2013, де самостійно було визначено суму податкового зобов'язання у розмірі 3512,00 грн. (а.с.13-14);

- податкова декларація з податку на додану вартість за червень 2013 року від 08.07.2013, де самостійно було визначено суму податкового зобов'язання у розмірі 9647,00 грн. (а.с.14-16);

- податкова декларація з податку на додану вартість за липень 2013 року від 15.08.2013, де самостійно було визначено суму податкового зобов'язання у розмірі 10031,00 грн. (а.с.17-18);

- податкова декларація з податку на додану вартість за серпень 2013 року від 11.09.2013, де самостійно було визначено суму податкового зобов'язання у розмірі 2175,00 грн. (а.с.19-20);

- податкова декларація з податку на додану вартість за вересень 2013 року від 17.10.2013, де самостійно було визначено суму податкового зобов'язання у розмірі 940,00 грн. (а.с.21-22);

- податкова декларація з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2013 рік від 27.01.2013, де самостійно було визначено суму податкового зобов'язання у загальному розмірі 40499,68 грн. (а.с.23-24);

- уточнюючу податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2013 рік від 02.04.2013, де самостійно було збільшено суму податкового зобов'язання у загальному розмірі 76947,53 грн. (а.с.25-26).

В порушення вимог п. 57.1 ст. 57, п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України Приватне акціонерне товариство «Краснодонське підприємство механізації та будівництва» протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, у повному обсязі та протягом строків, визначених Податковим Кодексом, суми податкових зобов'язань зазначених у поданих ним звітних податкових деклараціях, у повному обсязі не сплатило, внаслідок чого за платником податків, станом на 05.11.2013 утворився податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 26305,00 грн. та з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності у розмірі 44432,47 грн., що підтверджується довідкою позивача (а.с.40-42) та обліковою карткою відповідача (а.с.43-46,47-51).

Згідно п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:

- платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію;

- дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;

- згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;

- рішенням суду, що набрало законної сили, особу визнано винною в ухиленні від сплати податків;

- дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;

- результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.

Згідно із п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

У зв'язку з несплатою грошових зобов'язань з податку на додану вартість протягом строків, визначених Податковим Кодексом Краснодонською ОДПІ, на підставі акту перевірки від 15.04.2013 №483/15-309/21757606 (а.с.29-30) були прийняті податкові повідомлення-рішення від 16.04.2013 №0001831530, яким ПрАТ «Краснодонське підприємство механізації та будівництва» на підставі ст. 126 Податкового кодексу України притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 4068,40 грн. (20% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою), та від 16.04.2013 №0001861530, яким ПрАТ «Краснодонське підприємство механізації та будівництва» на підставі ст. 126 Податкового кодексу України притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 594,73 грн. (10% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою), які були отримані відповідачем 13.05.2013, про що свідчить підпис головного бухгалтера товариства на корінцях податкових повідомлень-рішень (а.с.27,28).

У зв'язку з несплатою грошових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності протягом строків, визначених Податковим Кодексом Краснодонською ОДПІ, на підставі акту перевірки від 07.05.2013 №416 (а.с.31-зворотній бік-32) було прийнято податкове повідомлення-рішення від 15.05.2012 №0002421510, яким ПрАТ «Краснодонське підприємство механізації та будівництва» на підставі ст. 126 Податкового кодексу України притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 2645,78 грн. (20% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою), яке було отримано відповідачем 16.05.2013, про що свідчить підпис головного бухгалтера товариства на корінці податкового повідомлення-рішення (а.с.31).

Згідно п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

У встановлені законом строки відповідач нараховані податковим органом зобов'язання у повному обсязі не сплатив, податкові повідомлення-рішення у встановленому законом порядку не оскаржив, у зв'язку з чим за платником податків, станом на 05.11.2013 утворився податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 644,76 грн. та з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності у розмірі 2645,78 грн., що підтверджується довідкою позивача (а.с.40-42) та обліковою карткою відповідача (а.с.43-46,47-51).

Згідно п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день його погашення, залежно від того, яка з величин, таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті згідно п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України.

Відповідно до вимог ст. 129 Податкового кодексу України відповідачу Краснодонською об'єднаною державною податковою інспекцією за несвоєчасну сплату суми податкового зобов'язання було нараховано пеню з податку на додану вартість у розмірі 1359,65 грн. та з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності у розмірі 1485,02 грн., що підтверджується довідкою позивача (а.с.40-42) та обліковою карткою відповідача (а.с.43-46,47-51).

Крім того, згідно договору про розстрочення (відстрочення) податкового боргу від 16.04.2012 №20-148б (33-35), відповідачу було надано розстрочення податкового боргу на загальну суму 915810,67 грн., терміном з 01.06.2013 по 01.06.2020, згідно графіку, але у зв'язку з несплатою податкового боргу згідно графіку, за період з 03.06.2013 по 31.10.2013, за платником податків, станом на 05.11.2013 утворився податковий борг з податку на додану вартість за основним платежем у розмірі 55940,52 грн., за штрафною санкцією у розмірі 7,44 грн. та з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності у розмірі 7825,86 грн., що підтверджується довідкою позивача (а.с.40-42) та обліковою карткою відповідача (а.с.43-46,47-51).

Відповідно до ст. 6 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним до 01 січня 2011 року) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.

Податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

На виконання вищезазначених положень Закону України № 2181-III Краснодонською об'єднаною державною податковою інспекцією відповідачу були сформовані перша податкова вимога форми «Ю» від 26 жовтня 2001 року №1/79 (а.с.38), яка згідно повідомлення про вручення поштового відправлення отримана уповноваженою особою відповідача (а.с.38-зворотній бік) та друга податкова вимога від 24 грудня 2001 року №2/242, яка отримана уповноваженою особою відповідача (а.с.39).

Даних про оскарження відповідачем податкової вимоги судом не встановлено, а тому вона є узгодженою та чинною на час розгляду справи.

Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Таким чином, законодавець встановив, що саме органи податкової служби здійснюють за платника податку погашення податкового боргу шляхом стягнення грошових коштів з рахунків банку, які обслуговують платника.

Внаслідок того, що Приватне акціонерне товариство «Краснодонське підприємство механізації та будівництва» станом на дату розгляду справи податковий борг у загальному розмірі 140646,50 грн. не сплатило, вимоги податкового органу про стягнення податкового боргу в сумі 140646,50 грн. з усіх рахунків у банках обслуговуючих платника податків, визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України у судовому засіданні 04 грудня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 09 грудня 2013 року, про що згідно вимог ч.2 ст.167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Приватного акціонерного товариства «Краснодонське підприємство механізації та будівництва» про стягнення суми податкового боргу в розмірі 140646,50 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства «Краснодонське підприємство механізації та будівництва» (код ЄДРПОУ 21757606) з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, суму податкового боргу у загальному розмірі 140646,50 грн., яка складається:

з податку на додану вартість в розмірі 84 257,37 грн. на р/р31117029700028:

- основна сума податкового боргу з податку на додану вартість, згідно поданих декларацій, в розмірі 26 305,00 грн. за період квітень, червень-вересень 2013 року;

- основна сума податкового боргу з податку на додану вартість, згідно договору про розстрочення податкового боргу, в розмірі 55 940,52 грн. за період з 03.06.2013 по 31.10.2013;

- сума штрафної санкції з податку на додану вартість, нарахованої за результатом проведеної перевірки, в розмірі 644,76 грн. за період з березня по липень 2012 року;

- сума штрафної санкції з податку на додану вартість, згідно договору про розстрочення податкового боргу, в розмірі 7,44 грн. за період з 03.06.2013 по 31.10.2013;

- сума пені з податку на додану вартість в розмірі 1359,65 грн. за період з 28.05.2013 по 30.10.2013.

з орендної плати за землю м.Краснодон в розмірі 56389,13 грн. на р/р33214812700028:

- основна сума податкового боргу з орендної плати за землю, згідно з деклараціями, в розмірі 44432,47 грн. за період з лютого по вересень 2013 року;

- основна сума боргу з орендної плати за землю, згідно договору про розстрочення податкового боргу, в розмірі 7825,86 грн. за період з 03.06.2013 по 31.10.2013;

- сума штрафної санкції з орендної плати за землю, нарахованої за результатом проведеної перевірки, в розмірі 2645,78 грн. за період з березня по липень 2012 року;

- сума пені з орендної плати за землю в розмірі 1485,02 грн. за період з 16.04.2013 по 30.10.2013.

Одержувач: Краснодонське УДКСУ Луганської області, код одержувача 37907322, банк ГУ ДКСУ у Луганській області, МФО 804013.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст.186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову складено та підписано у повному обсязі 09 грудня 2013 року.

Суддя О.О. Цицюра

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2013
Оприлюднено11.12.2013
Номер документу35874922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/9510/13-а

Постанова від 04.12.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.О. Цицюра

Ухвала від 18.11.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.О. Цицюра

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні