10/476-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"15" лютого 2008 р. Справа №10/476-А
за позовом Державної податкової інспекції у Чемеровецькому районі смт. Чемерівці
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Хлібороб" с. Завадівка Чемеровецького району
про звернення стягнення на активи 6514,00 грн. податкової заборгованості
Суддя Виноградова В.В. Секретар судового засідання Мельник М.В.
Представники сторін:
позивача - Монастирський Е.П.- представник за довіреністю № 333/10-10 від 14.01.08р.
відповідача - не з'явився
Суть спору: Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить у відповідності до вимог Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” звернути стягнення 6514грн. заборгованості по сплаті пені по податку з доходів фізичних осіб, що виникла станом на 09.01.2008р. та підтверджується актом перевірки №289 2331189049 від 28.08.2007р.. Вказує на те, що позивачем у відповідності до пп.6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” відповідачу направлялись перша та друга податкові вимоги, а також згідно пп..7.2.1 п.7.2 ст.7 вказаного Закону було прийнято рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу. Проте вказані заходи позитивного результату не дали, заборгованість залишилась непогашеною. Посилається на п.3.1.1 ст.3 вказаного Закону, відповідно до якого активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду (господарського суду).
Відповідач в судове засідання повноважного представника не направив, проте надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності, при цьому заявлені позовні вимоги визнає.
Розглядом матеріалів справи встановлено :
Товариство з обмеженою відповідальністю „Хлібороб”, як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа зареєстроване Чемеровецькою райдержадміністрацією 20.11.2000р., про що видано свідоцтво про державну реєстрацію, включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України згідно довідки Хмельницького облуправління статистики №756, взяте на облік в податковому органі як платник податків, що підтверджується довідкою №133 від 26.04.2001р.
Податковим органом проведено виїзну планову перевірку товариства з обмеженою відповідальністю "Хлібороб" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.04.2004р. по 31.03.2007р., за результатами якої складено акт від 28.08.2007р. №2892331189049. В акті перевірки зафіксовано, що у відповідача станом на 31.03.2007р. наявна заборгованість по податку з доходів фізичних осіб в сумі 54400 грн. Перевіркою встановлено несвоєчасне перерахування податку з доходів фізичних осіб за період з 01.04.2004р. по 31.03.2007р. в розмірі 52420,45 грн., чим порушено вимоги п.п.8.1.2 п.8.1 ст.8 та абз. "а" п.19.2 ст. 19 Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб”.
За прострочення встановлених строків сплати податку, що призвело до виникнення заборгованості у відповідності з вимогами п.п. 6.4.1. п. 16.4 ст. 16 Закону України від 21.12.00р. №2181Ш "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " на суму податкового боргу нарахована пеня в розмірі 120 % річних облікової ставки національного банку України , чинної на день виникнення такого податкового боргу в розмірі 9813,90 грн. ( додаток №5 до акту перевірки).
З метою погашення податкового боргу, у відповідності до пп.6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” відповідачу було вручено дві податкові вимоги –перша №1/118 від 25.10.2007р. (вручена 25.10.2006р.), друга №2/136 від 27.11.2007р. (вручена 28.11.2007р.) з відмітками про одержання відповідачем.
Позивачем у відповідності до пп.7.2.1 п.7.2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" було прийнято рішення №21 від 28.12.2007р. про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Відповідачем частково погашена заборгованість по пені , проте на час розгляду справи заборгованість відповідача перед бюджетом по сплаті пені становить 6514 грн., що підтверджується карткою особового рахунку платника.
В в'язку із непогашенням пені по податку з доходів фізичних в повному обсязі в добровільному порядку, позивачем подано позов до суду про звернення стягнення 6514 грн. пені на активи відповідача.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне.
Статтею 67 Конституції України та ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" на платників податків покладено обов'язок своєчасно та у повному обсязі сплачувати загальнодержавні та місцеві податки і збори до державного та місцевих бюджетів.
Принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників визначаються Законом України “Про систему оподаткування “ .
Відповідно до ст.14 Закону України “Про систему оподаткування“ до загальнодержавних податків віднесено податок на доходи фізичних осіб.
Згідно п. п. 8.1.1, 8.1.2 п. 8.1. ст. 8 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб” (надалі –Закон №889) податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону. Податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.
Відповідно до п.4 п.19.2 ст. 19 Закону №889 передбачено, що особи, які відповідно до цього Закону мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок; надавати у строки, встановлені законом для податкового кварталу, якщо інше не визначено нормами цього Закону, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також сум утриманого з них податку податковому органу за місцем свого розташування. У разі коли зазначена особа протягом звітного кварталу не виплачує такі доходи або виплачує доходи не всім платникам податку, зазначена звітність не подається або подається стосовно платників податку, які фактично отримали такі доходи. При цьому податковий агент –це юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону. ( п.1.15 ст.1 Закону №889).
Статтею 20 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" передбачено, що особами відповідальними за погашення податкового зобов'язання або податкового боргу з цього податку (податку з доходів фізичних осіб) є юридична особа, яка зобов'язана нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджетів цей податок і вони несуть фінансову відповідальність.
Відповідно до наказів ДПА України від 30.12.1997р. №473 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 19.01.1998р. №26/2466 “Про затвердження форми довідки “Про суми виплачених доходів і утриманих з них податків та інших обов'язкових платежів фізичних осіб юридичними особами усіх форм власності та фізичними особами –суб'єктами підприємницької діяльності “ (ф. №8ДР) , Порядку заповнення та подання юридичними особами усіх форм власності і фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності ф.№8ДР” та від 29.09.2003р. №451 (Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.10.2003р. № 960/8281 “Про затвердження форми податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф. №1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку“ позивач зобов'язаний подавати до податкового органу відповідну звітність.
Як вбачається з матеріалів справи в ході перевірки встановлено несвоєчасне перерахування податку з доходів фізичних осіб за період з 01.04.04р. по 31.03.07р. в розмірі 52420,45 грн., чим порушено вимоги п. 8.1.2 ст. 8 та абз. "а" п. 19.2.ст. 19 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб ".
За прострочення встановлених строків сплати податку, що призвело до виникнення заборгованості у відповідності з вимогами п.п. 6.4.1. п. 16.4 ст. 16 Закону України від 21.12.2000р. №2181Ш "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " на суму податкового боргу передбачено нарахування пені .Позивачем нараховано пеню в сумі 9813, 90 грн.. після її часткового погашення відповідачем сума пені склала - 6514 грн.. В адміністративному та судовому порядку дана сума відповідачем не оскаржувалась. Доказів про сплату заборгованості суду не подано.
Згідно п.3.1.1 ст.3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
При цьому, згідно п.2.3.1. ст. 2 та 1.6. ст.1 зазначеного Закону та ст.10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” позивачу надано право здійснювати заходи з примусового стягнення податкового боргу, тобто проводити звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу.
Законом №2181 визначено, що податковий борг –це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному порядку, яке не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Враховуючи вищенаведене, позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов Державної податкової інспекції у Чемеровецькому районі смт. Чемерівці до товариства з обмеженою відповідальністю "Хлібороб" с. Завадівка Чемеровецького району про звернення стягнення на активи 6514 грн. податкової заборгованості задоволити.
Звернути стягнення 6514 грн. (шість тисяч п'ятсот чотирнадцять гривень ) податкового боргу на активи товариства з обмеженою відповідальністю "Хлібороб" с. Завадівка Чемеровецького району (код 31189049 ) на користь Державної податкової інспекції у Чемеровецькому районі смт. Чемерівці, вул. Центральна,28 (код 33819919).
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.В. Виноградова
Віддрук. 3 прим. : 1 - до справи, 2 - позивачу, 3 - відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2008 |
Оприлюднено | 19.05.2009 |
Номер документу | 3587512 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні