7/373-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16 тел. 230-31-77
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
"19" серпня 2008 р. Справа № 7/373-08
Господарський суд Київської області у складі судді Антонової В.М., розглянувши справу
за позовом Державної екологічної інспекції в Київській області, м. Київ
до Комунального господарства Шевченківської сільської ради, с. Шевченкове
про стягнення 9385, 05 грн.
за участю представників сторін:
від позивача: Ражев А.В. (дов. 1866/02-13 від 14.07.2008 р.);
від відповідача: Герус Л.В. (дов. б/н від 18.08.2008 р.).
секретар судового засідання (пом. судді): Зоренко Ю.І.
Обставини справи:
Державна екологічна інспекція в Київській області (далі –позивач) звернулась до господарського суду Київської області з позовом до Комунального господарства Шевченківської сільської ради Броварського району Київської області (далі –відповідач) про стягнення 9385, 05 грн. збитків, завданих порушенням природоохоронного законодавства.
Позовні вимоги обгрунтовані порушенням з боку відповідача Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”.
Ухвалою суду від 14.07.2008 року було порушено провадження у справі № 7/373-08 та призначено її розгляд на 31.07.2008 року.
В зв'язку з неявкою представника відповідача в судове засідання 31.07.2008р., розгляд справи було відкладено на 19.08.2008р.
В судовому засіданні 19.08.2008 р. представник відповідача проти заявлених позовних вимог не заперечував, однак, наголосив на тяжкому фінансовому становищі відповідача та неможливісті негайного відшкодування завданої шкоди.
Представник позивача позовні вимоги підтримав, вважає їх правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з підстав, викладених у позовній заяві.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторіна, суд встановив
12.05.2008 р. інспектором Державної екологічної інспекції в Київській області Розе Н.Г., в присутності начальника комунального господарства Шевченківської сільської ради Піддубного М.М. проведено перевірку дотримання відповідачем вимог прироохоронного законодавства при здійсненні ним господарської діяльності.
За результатами перевірки складено Акт від 12.05.2008 р., де зафіксовано порушення відповідачем природоохоронного законодавства, а саме самовільне здійснення водокористування з 2-их артезіанських свердловин (глибиною 63 м та 95 м) без відповідного дозволу. Згідно з приписами Акту відповідача було зобов'язано до 12.06.2008р. отримати дозвіл на спеціальне водокористування.
Відповідно до статті 44 Водного кодексу України здійснення спеціального водокористування можливе лише за наявності відповідного дозволу.
Спеціальне водокористування є платним, а видача дозволу здійснюється за клопотанням водокористувача з обгрунтуванням потреби у воді, погодженим з державними органами водного господарства, - в разі використання поверхневих вод, державними органами геології - в разі використання підземних вод та державними органами охорони здоров'я - в разі використання водних об'єктів, віднесених до категорії лікувальних. У дозволі на спеціальне водокористування встановлюються ліміт забору води, ліміт використання води та ліміт скидання забруднюючих речовин (ст. 49 Водного кодексу України).
Крім того, органами, що видали дозвіл на спеціальне водокористування встановлюються строки водокористування. (ст. 50 Водного кодексу України).
Згідно зі ст. 110 Водного кодексу України порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України. При цьому відповідальність за порушення водного законодавства несуть особи, винні, зокрема, у недотриманні умов дозволу або порушенні правил спеціального водокористування.
Стаття 68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” встановлює, що порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність
Статтею 69 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” передбачено, що шкода заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього середовища підлягає компенсації, як правило, у повному обсязі без застосування норм заниження розміру стягнення.
Згідно з положеннями ст. 111 Водного кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.
Відповідно до довідки № 23 від 13.05.2008 р., наданої відповідачем, в період з 12.05.2007 р. по 12.05.2008 р. (за відсутності дозволу) ним використано 44 500 куб. м. води.
Розмір збитків визначається згідно методики визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої наказом Державного комітету України по водному господарству від 29.12.01 р. № 290, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 25.04.2007 р. за № 44/6332.
За розрахунком позивача, здійсненим відповідно до Методики, розмір збитків завданих державі самовільним використанням водних ресурсів відповідачем становить 9385, 05 грн. (копія розрахунку в матеріалах справи).
З метою досудового врегулювання спору, 15.05.2008 р. позивачем направлено на адресу відповідача претензію з пропозицією добровільного відшкодування збитків. Претензія залишена відповідачем без відповіді та задоволення.
Відповідно до статті 16 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” спеціально уповноваженими державними органами управління в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів у республіці є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, його органи на місцях та інші державні органи, до компетенції яких законодавством України та Автономної Республіки Крим віднесено здійснення зазначених функцій.
До компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях згідно зі статтею 20 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” належить, зокрема, право звертатися до суду із позовами про відшкодування збитків і втрат, заподіяних в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Відповідно до п. 1.6 Роз'яснення Вищого арбітражного суду України від 27.06.2001 р. № 02-5/744 „Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вирішуючи спір про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, господарському суду слід виходити з презумпції вини правопорушника (ст. 1166 ЦК України).
За таких обставин, позовні вимоги є обґрунтованими, правомірними та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Судові витрати відповідно до ст. 49 ГПК України покладаються відповідача.
Керуючись ст. ст. 49, ст. ст. 82-85 ГПК України, господарський суд,-
вирішив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Комунального господарства Шевченківської сільської ради Броварського району Київської області (07400 Київська обл., Броварський район, с. Шевченкове, вул. Вокзальна, 40, код ЄДРПОУ 32020122) на рахунок спеціального фонду Шевченківської сільської ради Броварського району Київської області 9385 (дев'ять тисяч триста вісімдесят п'ять) грн. 05 коп. збитків.
3. Стягнути з Комунального господарства Шевченківської сільської ради Броварського району Київської області (07400 Київська обл., Броварський район, с. Шевченкове, вул. Вокзальна, 40, код ЄДРПОУ 32020122) в доход Державного бюджету України 102 (сто дві) грн. 00 коп. державного мита (Банк: УДК у Київській області, одержувач: ГУ УДК у Київській області, ЗКПО: 24074109, МФО: 821018, № рахунку: 31118095700001, код бюджетної класифікації: 22090200, символ звітності банку: 095 та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу (Банк: ГУ ДКУ у Київській області, одержувач платежу: ГУ ДКУ у Київській області, р/р 31211259700001, МФО 821018, ЄДРПОУ 24074109).
4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Дане рішення господарського суду Київської області набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його належного оформлення і підписання та може бути оскаржено в апеляційному або касаційному порядку.
Суддя Антонова В.М.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2008 |
Оприлюднено | 19.05.2009 |
Номер документу | 3588719 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні