11/127
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" жовтня 2008 р. Справа № 11/127
Господарський суд Чернівецької області у складі головуючого судді Гушилик С.М. за участю секретаря судового засідання Єршової А.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов
Виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, функції якої, покладені на Сокирянський районний центр зайнятості м. Сокиряни Чернівецької області
До сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю “Василівське” с.Василівка Сокирянського району Чернівецької області
Про стягнення пені в сумі 1046,38 грн.
За участю представників:
Від позивача –Іванічек О.І.- представник (дор. від 03.09.2008р.)
Від відповідача –Мікірін І.М. - директор
СУТЬ СПОРУ: Виконавча дирекція Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, функції якої, покладені на Сокирянський районний центр зайнятості м. Сокиряни Чернівецької області звернулася до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю “Василівське” с.Василівка Сокирянського району Чернівецької області про стягнення пені в сумі 1046,38 грн., яка виникла внаслідок несвоєчасної сплати внесків до зазначеного вище Фонду.В обґрунтування своїх вимог прокурор посилається на те, що відповідно до ст.35 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”, роботодавець як страхувальник зобов'язаний своєчасно та повному розмірі сплачувати страхові внески. Проте відповідач несвоєчасно сплачував страхові внески, а тому позивач нарахував останньому пеню в сумі 1046,38 грн. Ухвалою від 19.08.2008 року відкрито провадження у справі, судове засідання призначено на 17.09.2008 року за участю представників сторін. Відповідач вимоги позивача не визнає, посилаючись на те, що вказана пеня була нарахована на рішення від 31.05.2005 року по справі № 5/56, яке було виконане державною виконавчою службою. Крім того, продовжує відповідач, він щомісячно сплачує поточні нарахування в Сокирянський центр зайнятості.Ухвалою суду від 17.09.2008 року слухання у справі відкладено на 13.10.2008 року за усним клопотанням сторін.Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Представник відповідача в свою чергу, проти позовних вимог заперечує, з підстав викладених у письмовому поясненні на позов.Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи, з'ясувавши фактичні обставини справи, суд –
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст.8 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” від 02.03.2000 року створено Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг.Функції виконавчої дирекції Фонду покладено на органи державної служби зайнятості згідно ст.12 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”.СТзОВ “Василівське” с.Василівка зареєстроване як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття 26.06.2001 року.Згідно ст.35 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” (далі – Закон) відповідач повинен своєчасно та в повному обсязі сплачувати страхові внески до Фонду.У відповідності до Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду, затвердженої наказом міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000р. № 339 контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових внесків здійснюється центрами зайнятості шляхом проведення перевірок. За результатами перевірки складається акт. На виявлені під час перевірки суми коштів, на які платником не нараховані страхові внески за актом перевірки страхові внески донараховуються із сумою пені та штрафу.На час проведення 07.11.2005 року перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття за період з 01.10.2004 року по 30.09.2005 року акт № 88 від 07.11.2005 року за відповідачем рахувалась заборгованість в сумі 8956,51 грн. Згідно з ч. 1 ст. 38 Закону на прострочену заборгованість нарахована пеня в сумі 967,96 грн. Борг по сплаті страхових внесків в сумі 8956,51 грн. та пеня в сумі 183,24 грн. відповідачем було сплачено. Не погашеною залишилась пеня в сумі 784,72 грн.27.06.2008 року було проведено перевірку правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття за період з 01.10.2005 року по 31.03.2008 року, про що складено акт перевірки № 101 від 27.06.2008р., на підставі якого нараховано пеню за несвоєчасну сплату внесків в сумі 261,66 грн.Таким чином за відповідачем, який несвоєчасно сплачував страхові внески рахується пеня в сумі 1046,38 грн. (784,72 + 261,66 = 1046,38).11.07.2008 року Чернівецьким обласним центром зайнятості відповідачу було надіслано рішення № 08-22/1289 про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків та застосування штрафних санкцій, які підлягають сплаті до бюджету Фонду, яке останнім оскаржене не було.Статтею 38 вказаного Закону передбачено відповідальність роботодавця за несвоєчасну сплату чи в неповному обсязі сплату страхових внесків у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом внесків (недоїмки), штраф та пеню. Згідно з частиною 2 цієї ж статті Закону не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безпірному порядку. Строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.Відповідно до ст.39 Закону спори, які виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Відповідно до п.9.3 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду, затвердженої наказом міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000р. № 339 – при надходженні документів із сплати недоїмки, пені та штрафу в першу чергу погашається недоїмка, а потім – пеня та штраф. Якщо за платником до наступного чергового строку сплати страхових внесків є недоїмка, то вона сплачується у такому порядку: спочатку сплачується недоїмка минулих років, потім послідовно: пеня за цю недоїмку, недоїмка за перший строк платежу поточного року, пеня за цю недоїмку і т.д., а тому твердження відповідача про те, що він сплачує страхові внески вчасно, є хибними, так як згідно поданого позивачем розрахунку за відповідачем станом на 01.07.2008 року рахується заборгованість по сплаті пені в сумі 1046,38 грн. Таким чином, вимоги позивача є обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.Судові витрати, у частині державного мита, покласти на відповідача, з вини якого спір безпідставно доведено до розгляду судом.Керуючись статтями 159, 160, 161, 162, 163, 167, пунктами 3, 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити. 2. Стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю “Василівське” с.Василівка Сокирянського району Чернівецької області, (код 30774053) на користь Сокирянського районного центру зайнятості м. Сокиряни, вул. Перемоги, 18 (код 21423437) – 1046,38 грн. пені.3. Стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю “Василівське” с.Василівка Сокирянського району Чернівецької області, (код 30774053) в доход державного бюджету судовий збір в сумі 10,46 грн.
Постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.Порядок і строки апеляційного оскарження. Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя С.М. Гушилик
Суд | Господарський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2008 |
Оприлюднено | 19.05.2009 |
Номер документу | 3589051 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні