27/105-08-4836
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"27" квітня 2009 р.Справа № 27/105-08-4836
За позовомАкціонерне товариство закритого типу „Виробниче об'єднання „Облпаливо”
До відповідачаОдеської залізниці
Про стягнення 9769,60 грн.
Суддя Семенюк Г.В.
Представники:
Від позивачане з'явився;
Від відповідачаКарпенко І.В., довіреність № 126 від 08.01.2009 року;
Суть спору:Позивач звернувся до господарського суду з позовною заявою про стягнення 9769,60 грн.
У судовому засіданні від 27.04.2009 року Одеською залізницею було надано до господарського суду Одеської області відзив на позову, у якому вказує на те що штраф нараховується за прострочку в доставці вантажу тільки на провізну плату, штраф на ПДВ не нараховується. Крім того, відносно вагону № 65295776 по залізничній накладній № 50516196, то просточка доставки вантажу сталася не з вини Одеської залізниці, у зв'язку із закриттям для руху колії ВО „Облпаливо” позивачем.
У справі оголошувалась перерва за правилами статті 77 ГПК України.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні, матеріали, додані до позовної заяви, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи та заслухавши представника відповідача, суд,
встановив.
Законом України „Про залізничний транспорт" передбачено, що умови та порядок організації перевезень, в тому числі терміни доставки, визначаються Статутом залізниць України та відповідними правилами (ст. 8 Закону).Такі ж положення містять цивільне, господарське законодавство України, зокрема ст. 919 ЦК України, ст. 306 ГК України.
Статутом визначено, що залізниці зобов'язані доставити вантажі за призначенням у терміни, встановлені відповідними правилами.
Ст. 909 ЦК України, ст. 6 Статуту передбачено, що укладання договору перевезення вантажу підтверджується складанням перевізної накладної згідно правил.
1. Згідно залізничної накладної № 50801723 вантажовідправник відпустив зі станції відправлення "Торез" Донецької залізниці до станції призначення "Кремидівка" Одеської залізниці на адресу Позивача вугілля у вагоні № 67892455.
Вантаж, згідно з датою навантаження та календарними штемпелями станції призначення у накладній, був доставлений із запізненням на 2 доби, оскільки відповідно до п.п. 1.1, 2.1, 2.4 Правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених наказом Мінтрансу від 21.11.2000 № 644, термін своєчасної доставки за відстані перевезення (953 км) та типу відправки (вагонні відправлення) дорівнює 5 діб (1 доба на кожні повні та неповні 200 км). Виходячи з того, що відповідно до п. 2.1 Правил обчислення термінів доставки починається з 24-ї години дати прийняття вантажу до перевезення, вказаної у графі накладної "Навантаження призначено на 07.06.2008 p.", тобто фактично продовжується на одну добу, а також необхідного збільшення терміну доставки на одну добу у зв'язку з виконанням операцій щодо відправлення та прибуття вантажу, термін своєчасної доставки збільшується на дві доби та становить 7 діб (5 + 1 + 1). Вантаж був доставлений із запізненням на 2 доби, про це свідчить дата навантаження (07.06.2008) та календарний штемпель станції призначення (15.06.2008) у накладній (9 діб - термін фактичної доставки, 7 діб - нормативно встановлений термін своєчасної доставки вантажу).
У відповідності зі ст. 116 Статуту залізниць України, залізниця за прострочення в доставці вантажу на 2 доби зобов'язана сплатити штраф у розмірі 10 % від провізної плати.
2. Згідно залізничної накладної № 50818455 вантажовідправник відпустив зі станції відправлення "Красний Луч" Донецької залізниці до станції призначення "Кремидівка" Одеської залізниці на адресу Позивача вугілля у вагоні № 67379545.
Вантаж, згідно з датою навантаження та календарними штемпелями станції призначення у накладній, був доставлений із запізненням на 4 доби, оскільки відповідно до п.п. 1.1, 2.1, 2.4 Правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених наказом Мінтрансу від 21.11.2000 № 644, термін своєчасної доставки за відстані перевезення (975 км) та типу відправки (вагонні відправлення) дорівнює 5 діб (1 доба на кожні повні та неповні 200 км). Виходячи з того, що відповідно до п. 2.1 Правил обчислення термінів доставки починається з 24-ї години дати прийняття вантажу до перевезення, вказаної у графі накладної "Навантаження призначено на 23.05.2008 p.", тобто фактично продовжується на одну добу, а також необхідного збільшення терміну доставки на одну добу у зв'язку з виконанням операцій щодо відправлення та прибуття вантажу, термін своєчасної доставки збільшується на дві доби та становить 7 діб (5 + 1 + 1). Вантаж був доставлений із запізненням на 4 доби, про це свідчить дата навантаження (23.05.2008 р.) та календарний штемпель станції призначення (02.06.2008) у накладній (11 діб - термін фактичної доставки, 7 діб - нормативно встановлений термін своєчасної доставки вантажу).
У відповідності зі ст. 116 Статуту залізниць України, залізниця за прострочення в доставці вантажу на 4 доби зобов'язана сплатити штраф у розмірі 30 % від провізної плати.
3. Згідно залізничної накладної № 50812719 вантажовідправник відпустив зі станції відправлення "Штерівка" Донецької залізниці до станції призначення "Березівка" Одеської залізниці на адресу Позивача вугілля у вагоні № 66372426.
Вантаж, згідно з датою навантаження та календарними штемпелями станції призначення у накладній, був доставлений із запізненням на 2 доби, оскільки відповідно до п.п. 1.1, 2.1, 2.4 Правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених наказом Мінтрансу від 21.11.2000 № 644, термін своєчасної доставки за відстані перевезення (891 км) та типу відправки (вагонні відправлення) дорівнює 7 діб (1 доба на кожні повні та неповні 200 км). Виходячи з того, що відповідно до п. 2.1 Правил обчислення термінів доставки починається з 24-ї години дати прийняття вантажу до перевезення, вказаної у графі накладної "Навантаження призначено на 07.05.2008 p.", тобто фактично продовжується на одну добу, а також необхідного збільшення терміну доставки на одну добу у зв'язку з виконанням операцій щодо відправлення та прибуття вантажу, термін своєчасної доставки збільшується на дві доби та становить 7 діб (5 + 1 + 1). Вантаж був доставлений із запізненням на 2 доби, про це свідчить дата навантаження (07.05.2008) та календарний штемпель станції призначення (15.05.2008) у накладній (9 діб - термін фактичної доставки, 7 діб - нормативно встановлений термін своєчасної доставки вантажу).
У відповідності зі ст. 116 Статуту залізниць України, залізниця за прострочення в доставці вантажу на 2 доби зобов'язана сплатити штраф у розмірі 10 % від провізної плати.
4. Згідно залізничної накладної № 50801170 вантажовідправник відпустив зі станції відправлення "Пелагіївський" Донецької залізниці до станції призначення "Дачна" Одеської залізниці на адресу Позивача вугілля у вагоні № 66239278.
Вантаж, згідно з датою навантаження та календарними штемпелями станції призначення у накладній, був доставлений із запізненням на 2 доби, оскільки відповідно до п.п. 1.1, 2.1, 2.4 Правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених наказом Мінтрансу від 21.11.2000 № 644, термін своєчасної доставки за відстані перевезення (1000 км) та типу відправки (вагонні відправлення) дорівнює 5 діб (1 доба на кожні повні та неповні 200 км). Виходячи з того, що відповідно до п. 2.1 Правил обчислення термінів доставки починається з 24-ї години дати прийняття вантажу до перевезення, вказаної у графі накладної "Навантаження призначено на 13.06.2008 p.", тобто фактично продовжується на одну добу, а також необхідного збільшення терміну доставки на одну добу у зв'язку з виконанням операцій щодо відправлення та прибуття вантажу, термін своєчасної доставки збільшується на дві доби та становить 7 діб (5 + 1 + 1). Вантаж був доставлений із запізненням на 2 доби, про це свідчить дата навантаження (13.06.2008) та календарний штемпель станції призначення (21.06.2008) у накладній (9 діб - термін фактичної доставки, 7 діб - нормативно встановлений термін своєчасної доставки вантажу).
У відповідності зі ст. 116 Статуту залізниць України, залізниця за прострочення в доставці вантажу на 2 доби зобов'язана сплатити штраф у розмірі 10 % від провізної плати.
5. Згідно залізничної накладної № 49826461 вантажовідправник відпустив зі станції відправлення "Лобівські копальні" Донецької залізниці до станції призначення "Котовськ" Одеської залізниці на адресу Позивача вугілля у вагоні № 66487935.
Вантаж, згідно з датою навантаження та календарними штемпелями станції призначення у накладній, був доставлений із запізненням на 3 доби, оскільки відповідно до п.п. 1.1, 2.1, 2.4 Правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених наказом Мінтрансу від 21.11.2000 № 644, термін своєчасної доставки за відстані перевезення (958 км) та типу відправки (вагонні відправлення) дорівнює 5 діб (1 доба на кожні повні та неповні 200 км). Виходячи з того, що відповідно до п. 2.1 Правил обчислення термінів доставки починається з 24-ї години дати прийняття вантажу до перевезення, вказаної у графі накладної "Навантаження призначено на 19.05.2008 p.", тобто фактично продовжується на одну добу, а також необхідного збільшення терміну доставки на одну добу у зв'язку з виконанням операцій щодо відправлення та прибуття вантажу, термін своєчасної доставки збільшується на дві доби та становить 7 діб (5 + 1 + 1). Вантаж був доставлений із запізненням на 3 доби, про це свідчить дата навантаження (19.05.2008) та календарний штемпель станції призначення (28.05.2008) у накладній (10 діб - термін фактичної доставки, 7 діб - нормативно встановлений термін своєчасної доставки вантажу).
У відповідності зі ст. 116 Статуту залізниць України, залізниця за прострочення в доставці вантажу на 3 доби зобов'язана сплатити штраф у розмірі 20 % від провізної плати.
6. Згідно залізничної накладної № 36125623 вантажовідправник відпустив зі станції відправлення "Іваничі" Львівської залізниці до станції призначення "Веселий Кут" Одеської залізниці на адресу Позивача вугілля у вагоні № 67683573.
Вантаж, згідно з датою навантаження та календарними штемпелями станції призначення у накладній, був доставлений із запізненням на 2 доби, оскільки відповідно до п.п. 1.1, 2.1, 2.4 Правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених наказом Мінтрансу від 21.11.2000 № 644, термін своєчасної доставки за відстані перевезення (748 км) та типу відправки (вагонні відправлення) дорівнює 4 доби (1 доба на кожні повні та неповні 200 км). Виходячи з того, що відповідно до п. 2.1 Правил обчислення термінів доставки починається з 24-ї години дати прийняття вантажу до перевезення, вказаної у графі накладної "Навантаження призначено на 03.08.2008 p.", тобто фактично продовжується на одну добу, а також необхідного збільшення терміну доставки на одну добу у зв'язку з виконанням операцій щодо відправлення та прибуття вантажу, термін своєчасної доставки збільшується на дві доби та становить 6 діб (4 + 1 + 1). Вантаж був доставлений із запізненням на 2 доби, про це свідчить дата навантаження (03.08.2008) та календарний штемпель станції призначення (10.08.2008) у накладній (8 діб - термін фактичної доставки, 6 діб - нормативно встановлений термін своєчасної доставки вантажу).
У відповідності зі ст. 116 Статуту залізниць України, залізниця за прострочення в доставці вантажу на 2 доби зобов'язана сплатити штраф у розмірі 10 % від провізної плати.
7. Згідно залізничної накладної № 50078239 вантажовідправник відпустив зі станції відправлення "Лобівські Копальні" Донецької залізниці до станції призначення "Котовськ" Одеської залізниці на адресу Позивача вугілля у вагоні № 67886382.
Вантаж, згідно з датою навантаження та календарними штемпелями станції призначення у накладній, був доставлений із запізненням на 2 доби, оскільки відповідно до п.п. 1.1, 2.1, 2.4 Правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених наказом Мінтрансу від 21.11.2000 № 644, термін своєчасної доставки за відстані перевезення (958 км) та типу відправки (вагонні відправлення) дорівнює 5 діб (1 доба на кожні повні та неповні 200 км). Виходячи з того, що відповідно до п. 2.1 Правил обчислення термінів доставки починаючи з 24-ї години дати прийняття вантажу до перевезення, вказаної у графі накладної "Навантаження призначено на 28.07.2008 p.", тобто фактично продовжується на одну добу, а також необхідного збільшення терміну доставки на одну добу у зв'язку з виконанням операцій щодо відправлення та прибуття вантажу, термін своєчасної доставки збільшується на дві доби та становить 7 діб (5 + 1 + 1). Вантаж був доставлений із запізненням на 2 доби, про це свідчить дата навантаження (28.07.2008) та календарний штемпель станції призначення (05.08.2008) у накладній (9 діб - термін фактичної доставки, 7 діб - нормативно встановлений термін своєчасної доставки вантажу).
У відповідності зі ст. 116 Статуту залізниць України, залізниця за прострочення в доставці вантажу на 2 доби зобов'язана сплатити штраф у розмірі 10 % від провізної плати.
8. Згідно залізничної накладної № 50818585 вантажовідправник відпустив зі станції відправлення "Красний Луч" Донецької залізниці до станції призначення "Любашівка". Одеської залізниці на адресу Позивача вугілля у вагоні № 65287138.
Вантаж, згідно з датою навантаження та календарними штемпелями станції призначення у накладній, був доставлений із запізненням на 2 доби, оскільки відповідно до п.п. 1.1, 2.1, 2.4 Правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених наказом Мінтрансу від 21.11,2000 № 644, термін своєчасної доставки за відстані перевезення (1245 км) та типу відправки (вагонні відправлення) дорівнює 7 діб (1 доба на кожні повні та неповні 200 км). Виходячи з того, що відповідно до п. 2.1 Правил обчислення термінів доставки починається з 24-ї години дати прийняття вантажу до перевезення, вказаної у графі накладної "Навантаження призначено на 05.06.2008 p.", тобто фактично продовжується на одну добу, а також необхідного збільшення терміну доставки на одну добу у зв'язку з виконанням операцій щодо відправлення та прибуття вантажу, термін своєчасної доставки збільшується на дві доби та становить 9 діб (7 + 1 + 1). Вантаж був доставлений із запізненням на 2 доби, про це свідчить дата навантаження (05.06.2008 р.) та календарний аяемпель станції призначення (15.06.2008) у накладній (11 діб - термін фактичної доставки, 9 діб - нормативно встановлений термін своєчасної доставки вантажу).
У відповідності зі ст. 116 Статуту залізниць України, залізниця за прострочення в доставці вантажу на 2 доби зобов'язана сплатити штраф у розмірі 10 % від провізної плати.
9. Згідно залізничної накладної № 50511790 вантажовідправник відпустив зі станції відправлення "Фащівка" Донецької залізниці до станції призначення "Дзинілор" Одеської залізниці на адресу Позивача вугілля у вагонах № 67384925.
Вантаж, згідно з датою навантаження та календарними штемпелями станції призначення у накладній, був поставлений із запізненням на 2 лоби, оскільки відповідно до п.п. 1.1, 2.1, 2.4 Правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених наказом Мінтрансу від 21.11.2000 № 644, термін своєчасної доставки за відстані перевезення (1200 км) та типу відправки (вагонні відправлення) дорівнює 6 діб (1 доба на кожні повні та неповні 200 км). Виходячи з того, що відповідно до п. 2.1 Правил обчислення термінів доставки починається з 24-ї години дати прийняття вантажу до перевезення, вказаної у графі накладної "Навантаження призначено на 31.08.2008 p.", тобто фактично продовжується на одну добу, а також необхідного збільшення терміну доставки на одну добу у зв'язку з виконанням операцій щодо відправлення та прибуття вантажу, термін своєчасної доставки збільшується на дві доби та становить 8 діб (6 + 1 + 1). Вантаж був доставлений із запізненням на 2 доби, про це свідчить дата навантаження (31.08.2008) та календарний штемпель станції призначення (09.09.2008) у накладній (10 діб - термін фактичної доставки, 8 діб - нормативно встановлений термін своєчасної доставки вантажу).
У відповідності зі ст. 116 Статуту залізниць України, залізниця за прострочення в доставці вантажу на 2 доби зобов'язана сплатити штраф у розмірі 10 % від провізної плати.
10. Згідно залізничної накладної № 50511790 вантажовідправник відпустив зі станції відправлення "Фащівка" Донецької залізниці до станції призначення "Дзинілор" Одеської залізниці на адресу Позивача вугілля у вагонах № 66131681.
Вантаж, згідно з датою навантаження та календарними штемпелями станції призначення у накладній, був доставлений із запізненням на 2 доби, оскільки відповідно до п.п. 1.1, 2.1, 2.4 правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених наказом Мінтрансу від 21.11,2000 № 644, термін своєчасної доставки за відстані перевезення (1200 км) та типу відправки (вагонні відправлення) дорівнює б діб (1 доба на кожні повні та неповні 200 км). Виходячи з того, що відповідно до п. 2.1 Правил обчислення термінів доставки починається з 24-ї години дати прийняття вантажу до перевезення, вказаної у графі накладної "Навантаження призначено на 31.08.2008 p.", тобто фактично продовжується на одну добу, а також необхідного збільшення терміну доставки на одну добу у зв'язку з виконанням операцій щодо відправлення та прибуття вантажу, термін своєчасної доставки збільшується на дві доби та становить 8 діб (6 + 1 + 1). Вантаж був доставлений із запізненням на 2 доби, про це свідчить дата навантаження (31.08.2008) та календарний штемпель станції призначення (09.09.2008) у накладній (10 діб - термін фактичної доставки, 8 діб - нормативно встановлений термін своєчасної доставки вантажу).
У відповідності зі ст. 116 Статуту залізниць України, залізниця за прострочення в доставці вантажу на 2 доби зобов'язана сплатити штраф у розмірі 10 % від провізної плати.
11. Згідно залізничної накладної № 50820346 вантажовідправник відпустив зі станції відправлення "Пелагіївський" Донецької залізниці до станції призначення "Котлабух" Одеської залізниці на адресу Позивача вугілля у вагоні № 60921806.
Вантаж, згідно з датою навантаження та календарними штемпелями станції призначення у накладній, був доставлений із запізненням на 3 доби, оскільки відповідно до 1.1, 2.1, 2.4 Правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених наказом Мінтрансу від 21.11.2000 № 644, термін своєчасної доставки за відстані перевезення (1237 та типу відправки (вагонні відправлення) дорівнює 7 діб (1 доба на кожні повні та 200 км). Виходячи з того, що відповідно до п. 2.1 Правил обчислення термінів доставки починається з 24-ї години дати прийняття вантажу до перевезення, вказаної у графі накладної "Навантаження призначено на 30.08.2008 p.", тобто фактично продовжується на одну добу, а також необхідного збільшення терміну доставки на одну добу у зв'язку з виконанням операцій щодо відправлення та прибуття вантажу, термін своєчасної доставки збільшується на дві доби та становить 9 діб (7 + 1 + 1). Вантаж був доставлений із запізненням на 3 доби, про це свідчить дата навантаження (30.08.2008) та календарний штемпель станції призначення (10.09.2008) у накладній (12 діб - термін фактичної доставки, 9 діб нормативно встановлений термін своєчасної доставки вантажу).
У відповідності зі ст. 116 Статуту залізниць України, залізниця за прострочення в . вантажу на 3 доби зобов'язана сплатити штраф у розмірі 20 % від провізної плати.
12. Згідно залізничної накладної № 36329174 вантажовідправник відпустив зі станції відправлення "Соснівка" Львівської залізниці до станції призначення "Кремидівка" Одеської залізниці на адресу Позивача вугілля у вагоні № 60407475.
Вантаж, згідно з датою навантаження та календарними штемпелями станції призначення у накладній, був доставлений із запізненням на 3 доби, оскільки відповідно до п.п. 1.1, 2.1, 2.4 Правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених наказом Мінтрансу від 21.11.2000 № 644, термін своєчасної доставки за відстані перевезення (841 км) та типу відправки (вагонні відправлення) дорівнює 5 діб (1 доба на кожні повні та неповні 200 км). Виходячи з того, що відповідно до п. 2.1 Правил обчислення термінів доставки починається з 24-ї години дати прийняття вантажу до перевезення, вказаної у графі накладної "Навантаження призначено на 15.09.2008 p.", тобто фактично продовжується на одну добу, а також необхідного збільшення терміну доставки на одну добу у зв'язку з виконанням операцій щодо відправлення та прибуття вантажу, термін своєчасної доставки збільшується на дві доби та становить 7 діб (5 + 1 + 1). Вантаж був доставлений із запізненням на 3 доби, про це свідчить дата навантаження (15.09.2008) та календарний штемпель станції призначення (24.09.2008) у накладній (10 діб - термін фактичної доставки, 7 діб - нормативно встановлений термін своєчасної доставки вантажу).
У відповідності зі ст. 116 Статуту залізниць України, залізниця за прострочення в доставці вантажу на 3 доби зобов'язана сплатити штраф у розмірі 20 % від провізної плати.
Свої вимоги позивач обґрунтовує приписами п. 116 Статуту Залізниць України, яким передбачено, що за несвоєчасну доставку вантажів і порожніх вагонів, що належать підприємствам, організаціям, установам, громадянам - суб'єктам підприємницької діяльності або орендовані ними, залізниця сплачує одержувачу штраф (якщо не доведе, що прострочення сталося не з її вини) у таких розмірах:
10 відсотків провізної плати - за прострочення на дві доби;
20 відсотків провізної плати - за прострочення на три доби;
30 відсотків провізної плати - за прострочення на чотири і більше діб.
При цьому позивач надав розрахунок розміру нарахованого штрафу за несвоєчасну доставку вантажу який, на думку позивача, підлягає стягненню з урахуванням ПДВ.
Згідно приписів ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
У відповідності до ст. 525, 526 Цивільного кодексу України - зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ст. 549 Цивільного кодексу України, - Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
Згідно ст. 909 ЦК України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату. Договір перевезення вантажу укладається у письмовій формі. Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами).
Штраф за несвоєчасну доставку вантажів і порожніх вагонів, що належать підприємствам, організаціям, установам, громадянам - суб'єктам підприємницької діяльності або орендовані ними, сплачується залізницею одержувачу (якщо не доведе, що прострочення сталося не з її вини) згідно п.116 Статуту Залізниць України у зазначених у цьому пункті розмірах.
Тарифним керівництвом № 1 затвердженим наказом Міністерства транспорту України № 551 від 15.11.99 , який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 1 грудня 1999 р. за N 828/4121, встановлено, що при автоматизованих розрахунках плату за перевезення кожної вантажної відправки нараховувати з використанням формул, на підставі яких побудовані таблиці, відповідно до яких провізна плата складається з: маси відправки, т; відстані перевезення, км; та коефіцієнта індексації тарифів, К.
Як випливає з вищевказаних залізничних накладних, зазначений у них вантаж прибув на станцію призначення з простроченням строку доставки, тобто несвоєчасно.
Факт несвоєчасної доставки вантажу, на зазначені вище терміни, визначені позивачем згідно п.п. 1.1, 2.1, 2.4 вищевказаних Правил мав місце та не заперечується відповідачем.
Отже, вказаними правовими нормами не передбачено обчислення вказаного штрафу з урахуванням ПДВ, то сума зазначеного штрафу обчислюється без урахування ПДВ.
Таким чином, суд приймає до уваги заперечення Одеської залізниці щодо того, що штраф нараховується за прострочку доставки вантажу тільки на провізну плату, штраф на ПДВ не нараховується.
Таким чином, розміри штрафу за несвоєчасну доставку у відсотковому відношенні до провізної плати по вищевказаним залізничним накладним складають:
- по залізничній накладній № 50801723 провізна плата складає 3749 грн., штраф за несвоєчасну доставку складає 374,9 грн. (3749 х 10%);
- по залізничній накладній № 50818455 провізна плата складає 3873 грн., штраф за несвоєчасну доставку складає 1161,90 грн. (3873 х 30%);
- по залізничній накладній № 50812719 провізна плата складає 3626 грн., штраф несвоєчасну доставку складає 362,60 грн. (3626 х 10%);
- по залізничній накладній № 50801170 провізна плата складає 3873 грн., штраф несвоєчасну доставку складає 387,30 грн. (3873 х 10%);
- по залізничній накладній № 49826461 провізна плата складає 3749 грн., штраф за несвоєчасну доставку складає 749,80 грн. (3749 х 20%);
- по залізничній накладній № 36125623 провізна плата складає 3222 грн., штраф за несвоєчасну доставку складає 322,20 грн. (3222 грн. х 10%);
- по залізничній накладній № 50078239 провізна плата становить 3911 грн., штраф за несвоєчасну доставку 391,10 грн. (3911 грн. х 10%);
- по залізничній накладній № 50818585 провізна плата становить 4637 грн., штраф за несвоєчасну доставку 556,44 грн. (4637 грн. х 10%);
- по залізничній накладній № 50511790 провізна плата становить 5896,80 грн., штраф за несвоєчасну доставку 589,68 грн. (5896,80 грн. х 10%);
- по залізничній накладній № 50511790 провізна плата становить 5896,80 грн., штраф за несвоєчасну доставку 589,68 грн. (5896,80 грн. х 10%);
- по залізничній накладній № 50820346 провізна плата становить 5084 грн., штраф за несвоєчасну доставку 1016,80 грн. (5084 грн. х 20%);
- по залізничній накладній № 36329174 провізна плата становить 3840 грн., штраф за несвоєчасну доставку 768,00 грн. (3840 грн. х 20%);
Отже, з наведеного вище випливає, що Одеська залізниця по 12 вищезазначеним фактам несвоєчасної доставки вантажів, які належать АТЗТ «ВО «Облпаливо», зобов'язана сплатити суму штрафів у розмірі 7270,40 грн. (374,90 + 1161,90 + 362,60 + 387,30 + 749,80 + 391,10 + 589,68 + 589,68 + 1016,80 + 768,00 + 322,20 + 556,44).
Таким чином, позовні вимоги в частині стягнення 7270,40 грн. обґрунтовані, підтверджені наявними у справі матеріалами, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню.
Згідно залізничної накладної № 50516196 вантажовідправник відпустив зі станції відправлення "Красний Луч" Донецької залізниці до станції призначення "Чорноморська" Одеської залізниці на адресу Позивача вугілля у вагоні № 65295776.
Однак, прострочка в доставці вантажу у вагоні № 65295776 по залізничній накладній сталася не з вини Одеської залізниці, а у зв'язку із закриттям для руху колії ВО „Облпаливо” позивачем, що підтверджується витягом з настільного журналу диспетчера станції форми ДУ-46.
Враховуючи вище викладене в стягненні –334,56 грн. Позивачу слід відмовити.
Витрати по сплаті держмита та на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу віднести за рахунок сторін пропорційно задоволених вимог, згідно ст. 44,49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 44-49, 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Одеської залізниці (65012, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19), код ЄДРПОУ 01071315, р/р 26003000001 в Од. філії АБ «Експрес-банк», № 26031100003 в Од. філії АБ «Експрес-банк», МФО 328801 на користь Акціонерного товариства закритого типу „Виробниче об'єднання „Облпаливо” (65003, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, 70/1), код ЄДРПОУ 30514975, р/р 26000340 в ТОВ КБ «СКБ», МФО 388313 –7270,40 грн. основного боргу, 75,90 грн. держмита та 87,81 грн. –витрати на ІТЗ судового процесу.
3.В решті позову відмовити.
Наказ видати у порядку ст. 116 ГПК України.
Рішення господарського суду набирає законної сили у порядку передбаченому ст. 85 ГПК України.
Суддя Семенюк Г.В.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2009 |
Оприлюднено | 19.05.2009 |
Номер документу | 3590223 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Семенюк Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні