ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 45-24-38, inbox@ck.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 листопада 2013 року Справа № 925/1546/13
Господарський суд Черкаської області в складі судді Потапенко В.В., при секретарі судового засідання Заболотній Л.А., за участю представників сторін:
від позивача - Бунякін М.М. (за довіреністю);
від відповідача - Попов В.В. (директор);
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси справу
за позовом комунального підприємства теплових мереж „Черкаситеплокомуненерго" Черкаської міської ради
до товариства з обмеженою відповідальністю «БМС-Центр»
про стягнення 10 417 грн. 34 коп., -
ВСТАНОВИВ:
Заявлено позов про стягнення з відповідача 10 417 грн. 34 коп. боргу згідно договору № 261 про постачання теплової енергії від 25.08.2004 року, з яких: 9 570 грн. 75 коп. основного боргу, 167 грн. 39 коп. 3 % річних та 679 грн. 20 коп. пені.
У запереченні № 10-1 від 10.10.2013 року відповідач просить суд відмовити у позові з огляду на наступні обставини:
- листом № 11-1 від 01.10.2012 року ТОВ «БМС-Центр» до КПТМ «Черкаситеплокомуненерго» зупинив дію Договору № 261 від 25.08.2004 року, згідно з п. 10.2. договору № 261 попередньо провівши розрахунки за надані послуги за попередній період;
- приміщення за адресою м. Черкаси, вул. Гоголя, 206, кв. 44, яке належить відповідачу на праві власності, використовувалось як службова квартира, про що свідчить Договір купівлі-продажу АЕК № 915589 від 21.06.2002 року та Технічний паспорт, і з житлового фонду не виводилось;
- господарську діяльність за вказаний період відповідач не здійснював, про що свідчать податкові декларації, касова книга та виписки банку.
04.11.2013 року представник позивача надав суду письмові пояснення, у яких вказує наступне:
- 23.06.2009 року рішенням виконкому Черкаської міської ради № 757 затверджено Положення щодо застосування тарифів на послуги централізованого опалення та гарячого водопостачання, в якому визначено 3 групи споживачів, в саме: до 1 групи - належить населення, яке проживає в житлових будинках всіх форм власності; до 2 групи - належать споживачі теплової енергії, що фінансуються з бюджету; до 3 групи - належать всі інші споживачі незалежно від форми власності;
- відповідно до ч. 16 вказаного Положення плата за послуги централізованого опалення і гарячого водопостачання для орендованих житлових приміщень, які знаходяться в житлових будинках, та у встановленому порядку переведені у нежитлові приміщення і використовуються для розміщення магазинів, майстерень, приміщень громадського харчування, офісів та з іншою метою, здійснюється за тарифами, передбаченими для 3 групи споживачів;
- постачання теплової енергії відповідачу здійснюється на підставі укладеного Договору № 261 купівлі-продажу теплової енергії від 25.08.2004 року. Відповідно до п. 1.2 вказаного договору опалювальна площа складає - 64 кв. м. Згідно п. 6.1 договору розрахунки за теплову енергію, що споживається, проводиться виключно в грошовій формі згідно з діючими тарифами, затвердженими та оприлюдненими в установленому порядку. Тарифи, що вказані в договорі, не є сталими і можуть змінюватись відповідно до рішення органів виконавчої влади. У разі зміни тарифів нові тарифи є обов'язковими для Сторін з моменту введення їх у дію. Розмір плати за послуги згідно нових тарифів визначатиметься в подальшому без внесення змін та доповнень до Договору;
- станом на теперішній час Договір є чинним, визнається сторонами, що підтверджується проведенням часткових оплат згідно діючих тарифів та умов Договору.
Представник позивача позов підтримав повністю, дотримувався позиції, викладеної в позовній заяві.
Представник відповідача проти позову заперечував з підстав, викладених у письмовому запереченні.
Заслухавши доводи та пояснення представників сторін, дослідивши наявні в справі матеріали, суд вважає, що позов підлягає до задоволення в повному обсязі з наступних підстав:
25 серпня 2004 року між комунальним підприємством теплових мереж „Черкаситеплокомуненерго" (Постачальник) та товариством з обмеженою відповідальністю «БМС-Центр» (Споживач) було укладено договір № 261 про постачання теплової енергії (далі - Договір), за умовами якого Постачальник відпускає теплову енергію на потреби опалення, пар, гарячу воду (далі - теплову енергію) Споживачеві, який зобов'язаний оплатити прийняту теплову енергію та дотримуватися передбаченого Договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного обладнання, що ним використовується.
Згідно п. 1.2. Договору Постачальник зобов'язується відпустити Споживачу теплову енергію для (опалення, підігріву води, вентиляції, пару) на потреби приміщення - офісу за адресою вул. Гоголя, 206 кв. 44, яке належить ТОВ «БМС-Центр» на підставі договору купівлі-продажу № 3933 від 21.06.2002 року , будівельний об»єм 243 куб.м., площа приведена - 64,8 кв.м. Джерело теплопостачання - 1 дільниця, адреса - вул. Дашкевича, 62.
Відповідно до п. 2.1. Договору теплова енергія постачається Споживачу в обсягах згідно з Додатком № 1 до Договору на такі потреби: опалення та вентиляцію - в період опалювального сезону; гаряче водопостачання - протягом року; технологічні потреби: кондиціювання повітря.
Згідно додатку № 1 до Договору Постачальник постачає Споживачу в період з 15.10.2004 року по 15.04.2005 року теплову енергію на опалення в межах Q рік = 10,89 Гкал/рік. Максимальним тепловим навантаженням на опалення є Qо = 50,54 ккал/годину. Розподіл теплової енергії в гігакалоріях по кварталах: (І квартал) січень - 2,28, лютий - 2,04, березень - 1,75; (ІІ квартал) квітень - 0,61; (ІV квартал) жовтень - 0,63, листопад - 1,54, грудень - 2,04. Тариф, який діє на момент укладення Договору, складає 124-46 грн. за 1 Гкал.
Облік споживання теплової енергії проводиться по розрахунку (п. 5.1. Договору).
Зняття показників приладу обліку проводиться Споживачем за встановленою формою та передається в теплову інспекцію
Постачальника з 15 до 20 числа кожного місяця. При відсутності приладів обліку або виході їх з ладу - кількість теплової енергії, що відпущена Споживачу, визначається Постачальником, як виняток, розрахунковим способом, із розрахунку номінального теплового навантаження
об'єкту, яка вказана в п. 1.1. Додатку 1.
Відповідно до п. 6.1. - 6.5. Договору розрахунки за теплову енергію, що споживається, проводяться виключно в грошовій формі відповідно до встановлених тарифів, затверджених відповідним рішенням органів виконавчої влади. Ціни, що вказані в договорі, можуть змінюватись відповідно до рішення органів виконавчої влади або місцевого самоврядування. В разі зміни тарифів, нові тарифи є обов'язковими для Сторін з моменту введення їх у дію.
Розрахунок за спожиту теплову енергію здійснюється у відповідності з вимогами п. 7 ст. 276 ГК України, а саме, у формі попередньої оплати шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника. У разі встановлення засобів обліку теплової енергії, оплата за перший місяць проводиться із розрахунку діючого тарифу за 1 м. кв. приведеної опалювальної площі приміщення. Споживач зобов'язаний самостійно провести до 10 числа місяця, наступного за розрахунковим перерахунок за фактично спожиті послуги і повідомити про це Постачальника.
Розрахунковим періодом є календарний місяць.
За відпущену теплову енергію Споживач сплачує Постачальнику щомісячно з ПДВ: 3,08 грн. за 1 кв. м. опалення загальної (або приведеної площі) на протязі опалювального сезону та 124,46 грн. за 1 Гкал теплової енергії. В разі ненадання Постачальнику довідки про фактично спожиту теплову енергію за розрахунковий період (п. 6.3), несвоєчасної повірки приладів обліку опалення та гарячого водопостачання, виходу їх із ладу, Постачальник здійснює нарахування за спожиту теплову енергію згідно проектного теплового навантаження на потреби опалення, гарячого водопостачання та вентиляції .
Пунктами 10.1, 10.2 Договору визначено, що він набуває чинності з 15.10.2004 року та діє до 15.04.2005 року. Договір вважається продовженим на кожний наступний рік, якщо за місяць до закінчення строку його дії про його припинення не буде письмово заявлено однією із сторін.
Як пояснив у судовому засіданні представник позивача, письмових заяв від відповідача про припинення дії договору у встановлений термін не надходило.
На виконання умов договору відповідачу в період з жовтня 2012 року по квітень 2013 року було відпущено позивачем теплову енергію на суму 9 570 грн. 75 коп., що підтверджується розрахунком заборгованості за Договором.
Відповідач свої зобов'язання перед позивачем по оплаті поставленої теплової енергії не виконав, станом на 01.09.2013 року заборгованість відповідача перед позивачем за спожиту теплову енергію складає 9 570 грн. 75 коп.
01.11.2012 року відповідач направив на адресу позивача досудове попередження № 11-1 від 01.10.2012 року, у якому у зв»язку з нездійсненням виробничої та фінансової діяльності протягом 5 років, просив перевести ТОВ «БМС Центр» на обслуговування в абонементний відділ, провести перерахунок сплачених коштів, виходячи з тарифів для житлового фонду та повернути надлишково сплачені кошти.
У відповіді на вказане попередження № 11/2343 від 20.11.2012 року позивач зазначив, що при укладанні Договору відповідач подав заяву, де зазначено, що квартира придбана під офіс , у свідоцтві про державну реєстрацію та Довідці з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України квартира № 44 по вул. Гоголя, 206 в м. Черкаси зазначена як юридична адреса товариства .
Відповідно до статті 31 Закону України "Про житлово - комунальні послуги" виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
На сьогоднішній день повноваження щодо встановлення тарифів на комунальні послуги розподілені між Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (далі -Комісія) та органами місцевого самоврядування.
Згідно з вимогами Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг" Комісія встановлює тарифи на комунальні послуги (тарифи на теплову енергію, транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії, а також тарифи на послуги централізованого водопостачання та водовідведення) лише тим суб'єктам природних монополій та суб'єктам господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких вона здійснює.
У свою чергу, органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на комунальні послуги для решти підприємств, які не підпадають під регулювання Комісії, а також встановлюють тарифи на послуги централізованого опалення (грн./м 2 ) та постачання гарячої води (грн./м 3 ) кінцевим споживачам на основі тарифів затверджених Комісією.
Статтею 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), транспортні та інші послуги.
Рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради № 757 від 23.06.2009 року затверджено Положення щодо застосування тарифів на послуги централізованого опалення та гарячого водопостачання, у п. 3 якого визначено 3 групи споживачів, в саме: до 1 групи - належить населення, яке проживає в житлових будинках всіх форм власності; до 2 групи - належать споживачі теплової енергії, що фінансуються з бюджету; до 3 групи - належать всі інші споживачі незалежно від форми власності.
Відповідно до п. 16 вказаного Положення плата за послуги централізованого опалення і гарячої водопостачання для орендованих житлових приміщень, які знаходяться в житлових будинках, та у встановленому порядку переведені у нежитлові приміщення і використовуються для розміщення магазинів, майстерень, приміщень громадського харчування, офісів та з іншою метою, здійснюється за тарифами, передбаченими для 3 групи (інших) споживачів.
У роз'ясненні Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг Державному підприємству "Сєвєродонецька теплоелектроцентраль" щодо застосування тарифів за категорією споживачів, зазначено, що оплата житлово-комунальних послуг за тарифами для населення здійснюється громадянами, які використовують житло виключно для проживання , а релігійні організації і національні творчі спілки і їх регіональні осередки (крім обсягів, що використовуються для виробничо-комерційної діяльності) здійснюють оплату за тарифами, встановленими для населення за теплову енергію та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води та послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.
Відповідно до статті 2 Бюджетного кодексу України бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.
Враховуючи вищевикладене, оплату житлово-комунальних (комунальних) послуг за тарифами для інших споживачів таких послуг здійснюють усі інші особи, які не є громадянами, що використовують житло для проживання, не є релігійними організаціями та національними творчими спілками і їх регіональними осередками (крім тих, що здійснюють виробничо-комерційну діяльність) та не є бюджетними установами.
Згідно зі ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 714 ЦК України за договором постачання енергетичними та іншими ресурсами через приєднану мережу одна сторона (постачальник) зобов'язується надавати другій стороні (споживачеві, абонентові) енергетичні та інші ресурси, передбачені договором, а споживач (абонент) зобов'язується оплачувати вартість прийнятих ресурсів та дотримуватись передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного та іншого обладнання.
До договору постачання енергетичними та іншими ресурсами через приєднану мережу застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, положення про договір поставки, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин сторін
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлене договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Відносини купівлі-продажу урегульовані Главою 54 ЦК України, відповідно до положень якої за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Відповідно до ст. ст. 525, 526, 530 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватись належним чином і в установлений строк відповідно до умов договору та вимог чинного законодавства. Одностороння відмова від зобов'язання не допускається, якщо інше не передбачено договором або законом.
Якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Таким чином, сума боргу відповідача перед позивачем за поставлену теплову енергію складає 9 570 грн. 75 коп. Вказані обставини підтверджуються наявними у справі договором, додатками до договору, розрахунком боргу.
За таких обставин, позов щодо стягнення основного боргу на підставі статті 526 ЦК України підлягає задоволенню.
За змістом пункту 1 статті 199 Господарського кодексу України та пункту 1 статті 548 Цивільного кодексу України виконання зобов'язання (основного зобов'язання) забезпечується, якщо це встановлено договором або законом.
У відповідності до ст. 4 Закону України „Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов"язань" за порушення строків виконання зобов"язання стягується пеня у розмірі подвійної облакової ставки НБУ за кожний день прострочення оплати. Позивачем заявлено до стягнення 679 грн. 20 коп. пені за період з 10.03.2013 року по 10.09.2013 року. Розрахунок заявленої до стягнення суми пені позивачем визначено вірно.
Згідно частини другої статті 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Позивач нарахував відповідачу 167 грн. 39 коп. 3 % річних за період з 10.11.2012 року по 10.09.2013 року. Розрахунок зроблено вірно.
Таким чином, з відповідача на користь позивача необхідно стягнути 9 570 грн. 75 коп. боргу, 167 грн. 39 коп. 3 % річних та 679 грн. 20 коп. пені, а всього - 10 417 грн. 34 коп.
На підставі ст. 49 ГПК України з відповідача на користь позивача підлягають стягненню понесені останнім судові витрати, а саме сплачений позивачем судовий збір в сумі 1 720 грн. 50 коп.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 49, ст. 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «БМС-Центр» (18002, м. Черкаси, вул. Гоголя, 206, кв. 44, код ЄДРПОУ 14209666) на користь комунального підприємства теплових мереж „Черкаситеплокомуненерго" Черкаської міської ради (18000, м. Черкаси, вул. О.Дашковича, 62, код ЄДРПОУ 02082522, р/р 2600045973 в АБ "Укргазбанк", МФО 320478) - 9 570 грн. 75 коп. боргу, 167 грн. 39 коп. 3 % річних, 679 грн. 20 коп. пені та 1 720 грн. 50 коп. судових витрат.
Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного господарського суду.
СУДДЯ В.В. Потапенко
Повне судове рішення складено 10.12.2013 року
Суддя В.В. Потапенко
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2013 |
Оприлюднено | 12.12.2013 |
Номер документу | 35914931 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Потапенко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні