506-2009
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 323
РІШЕННЯ
Іменем України
14.04.2009Справа №2-21/506-2009
За позовом Закритого акціонерного товариства «Клінічний санаторій «Парус», смт. Гаспра, м. Ялта, вул. Алуштинське шосе, 4;
До відповідача Гаспринської селищної Ради, смт. Гаспра, м. Ялта, вул. Н. Тамари, б.6/24;
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, – Бурикін Олексій Андрійович , м. Ялта, смт. Гаспра, вул. Алупкінське шосе, 4/47;
про визнання рішення противоправним та нечинним з моменту його прийняття.
Суддя Господарського
Суду Автономної Республіки Крим
С.І. Чонгова
Представники:
Позивач Морозова В.О., довіреність № 01-316 від 10.11.2008 р., представник;
Відповідачів Гуров С.В., довіреність № 82/02-9 від 16.02.2009 р., представник;
Третя особа Бурикін О.А., паспорт № ЕС 211552 від 10.01.1997 р.
Сутність спору: Позивач – Закрите акціонерне товариство «Клінічний санаторій «Парус», смт. Гаспра, м. Ялта, звернувся до Господарського суду АР Крим з позовом до відповідача - Гаспринської селищної Ради, смт. Гаспра, м. Ялта, у якому просить визнати рішення 30 сесії 5-го скликання Гаспринської селищної ради народних депутатів від 26 вересня 2008 року «Про дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відводу земельних ділянок у власність», відповідно до якого Бурикіну Олексію Андрійовичу дозволено складання проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки орієнтовною площею 0,0100 га для будівництва обслуговування індивідуального гаража за адресою: АР Крим, м. Ялта, смт. Гаспра, вул. Алупкінське шосе, в районі будинку № 4 – противоправним та нечинним з моменту його прийняття.
Представник позивача у судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання з'явився, позовні вимоги не визнає з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву.
Третя особа у судове засідання не з'явилася, надав пояснення щодо суті позовних вимог, у яких просить відмовити позивачу у задоволені позову.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення та заперечення представника позивача, відповідача, третьої особи, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням 13 сесії 21 скликання Гаспринської селищної ради народних депутатів від 02.06.1993 р. «Про затвердження рішень Гаспринської селищної ради про виділення земельних ділянок у постійне користування» затверджено рішення виконавчого комітету Гаспринської селищної ради народних депутатів 1.19. рішення № 63 від 26.05.1993 р. «Про уточнення, закріплення земельної ділянки загальною площею 7,45 га за санаторієм «Парус» на землях Гаспринської селищної ради, у тому числі у тимчасове користування пляжну зону строком на 10 років площею 0,15 га. На виконання Земельного кодексу України 1991 р., який діяв до 10.01.2001 р., санаторію «Парус» на підставі п. п. 2, 3, вказаного рішення надано право постійного користування землею та 12 січня 1996 р. був виданий Державний акт на право постійного користування землею І-КМ № 003047, зареєстрований в книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 03.
Рішенням № 144 від 01.08.1997 р. виконавчого комітету Гаспринської селищної ради АР Крим «Про внесення змін до плану меж землекористування санаторію «Парус» в смт. Гаспра до Державного акту на право постійного користування землею Санаторію «Парус» внесені зміни шляхом припинення права постійного користування земельною ділянкою площею 0,0146 га для проведення реконструкції існуючої зупинки санаторію «Парус» та внесення до Державного акту на право постійного користування землею додаткової площі 0,2421 га, займану водними резервуарами. Таким чином, загальна площа земельної ділянки відповідно до пункту 2 вказаного рішення селищної ради складає 8,1325 га, у тому числі у постійному користуванні на підставі Державного акту на право постійного користування землею І-КМ № 003047 – 7,5368 га, у тимчасовому користуванні (пляжна зона) – 0,5957 га.
Рішенням 30 сесії 5 скликання Гаспринської селищної ради народних депутатів від 26 вересня 2008 р. «Про дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відводу земельних ділянок у власність» Бурикіну Олексію Андрійовичу дозволено складання проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки орієнтованою площею 0,0100 га для будівництва та обслуговування індивідуального гаражу за адресою: АР Крим, м. Ялта, смт. Гаспра, вул.. Алупкінське шосе, в районі будинку № 4.
Стаття 151 Земельного кодексу України визначає, що особи, зацікавлені у вилученні (викупі) земельних ділянок, звертаються із заявою (клопотанням) про вибір місця розташування земельних ділянок до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації. До заяви (клопотання) додаються: обґрунтування необхідності вилучення (викупу) та/або відведення земельної ділянки; позначене на відповідному графічному матеріалі Бажане місце розташування земельної ділянки з її орієнтовними розмірами; засвідчена нотаріально письмова згода землекористувача (землевласника) на вилучення (викуп) земельної ділянки (її частини) із зазначенням розмірів передбаченої для вилучення (викупу) земельної ділянки та умов її вилучення (викупу); копія установчих документів для юридичних осіб, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу. Відповідний орган державної влади або орган місцевого самоврядування згідно із своїми повноваженнями розглядає заяву (клопотання) і в тижневий строк з дня її реєстрації направляє її копії на розгляд територіальних органів виконавчої влади з питань земельних ресурсів, органів містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, природоохоронних і санітарно-епідеміологічних органів, а також до відповідних територіальних органів виконавчої влади з питань лісового або водного господарства (у разі вилучення (викупу), надання, зміни цільового призначення земельних ділянок лісогосподарського призначення чи водного фонду). У разі вилучення органами виконавчої влади земельних ділянок державної власності у межах населеного пункту матеріали заяви (клопотання) подаються для розгляду до відповідного органу місцевого самоврядування. Зазначені органи протягом трьох тижнів з дня одержання заяви (клопотання) надають відповідній сільській, селищній, міській, районній, обласній раді чи Кабінету Міністрів України, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевій державній адміністрації висновок про можливість відведення земельної ділянки для цілей, зазначених у заяві (клопотанні), граничні розміри земельної ділянки та її площу, склад угідь земель, вимоги щодо відведення земельної ділянки. Вимоги щодо відведення земельної ділянки надаються цими органами у межах їх повноважень, визначених законом. Після отримання висновків зазначених органів про можливість відведення земельної ділянки для цілей, зазначених у заяві (клопотанні), відповідний орган державної влади або орган місцевого самоврядування, згідно із своїми повноваженнями, у двотижневий строк розглядає матеріали вибору земельної ділянки і приймає рішення про затвердження зазначених матеріалів та надає дозвіл і вимоги на розроблення проекту відведення земельної ділянки або мотивоване рішення про відмову.
Таким чином, відповідно приписам статті 151 Земельного кодексу України рішенню про дозвіл на складання проекту передує заява зацікавленої особи з нотаріально засвідченою копією згоди землекористувача.
За поясненням позивача – він такої згоди не надавав.
Відповідач та третя особа не надали підтвердження наявності такої згоди.
Отже, відповідачем були порушені приписи статті 151 Земельного кодексу України у частині прав позивача, як користувача земельної ділянки.
У відповідності з вимогами частини 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування та їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією України і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим також нормативними актами Верховної Ради АР Крим та Ради Міністрів АР Крим, прийнятих у межах їх компетенції.
Згідно з вимогами статті 152 Земельного кодексу України Держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів.
При таких обставинах, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню, оскільки вони засновані на нормах чинного законодавства та підтверджені матеріалами справи.
Відповідно до вимог ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати з оплати державного мита та судові витрати, пов'язані з інформаційно-технічним забезпеченням судового процесу підлягають віднесенню на відповідача.
У засіданні суду було оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення оформлено та підписано відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України 22 квітня 2009 р.
Враховуючи викладене, керуючись ст. 151, 152 Земельного кодексу України, ст. ст. 49, 82, 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Визнати рішення 30 сесії 5-го скликання Гаспринської селищної ради народних депутатів від 26 вересня 2008 року «Про дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відводу земельних ділянок у власність», відповідно до якого Бурикіну Олексію Андрійовичу дозволено складання проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки орієнтовною площею 0,0100 га для будівництва обслуговування індивідуального гаража за адресою: АР Крим, м. Ялта, смт. Гаспра, вул. Алупкінське шосе, в районі будинку № 4 – противоправним та недійсним з моменту його прийняття.
Стягнути з Гаспринської селищної ради, м. Ялта, смт. Гаспра (м. Ялта, смт. Гаспра, вул.. Н. Тамарли, 6/24; р/р 31413544700040, МФО 824026, ЗКПО 24740850 ГУ ДКУ АРК м. Сімферополь, місцевий бюджет смт. Гаспра 24060300, інші реквізити не відомі) на користь Закритого акціонерного товариства Клінічний санаторій «Парус», м. Ялта, смт. Гаспра (м. Ялта, смт. Гаспра, вул.. Алупкінське шосе, 4; р/р 260030132411 КФ ВАТ «Інпромбанк», ЗКПО 02650630, інші реквізити не відомі) 85,00 грн. державного мита та 118,00 грн. витрат пов'язаних з інформаційно-технічним забезпеченням судового процесу.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Чонгова С.І.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2009 |
Оприлюднено | 19.05.2009 |
Номер документу | 3592339 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Чонгова С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні