ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
Іменем України
26 листопада 2013 р. м. Чернівці Справа № 824/1798/13-а
15:02
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Брезіної Т.М.;
секретаря судового засідання - Ковальчук Т.С.;
за участю:
представника позивача - Романіки О.В.;
представника відповідача - Пінті В.Д.;
представника третьої особи - Качан В.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Чернівецькій області до Клішковецької сільської ради, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ДП "Хотинське державне спецлісництво АПК" про виконання вимог, -
СУТЬ СПОРУ:
Позиція позивача.
В поданому 09.08.2013 року адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким зобов'язати Клішковецьку сільську раду виконати вимоги Кельменецької ОДФІ від 07.06.2013 року №24-25-13/681, а саме: відобразити в обліку дебіторської заборгованості по недоотриманій платі за використання земельної ділянки; забезпечити відшкодування збитків в сумі 47054,01 грн. в тому числі шляхом проведення претензійно-позовної роботи з користувачем земельної ділянки щодо перерахунку коштів до сільського бюджету в сумі 47054,01 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної ревізії сільської ради, встановлено ряд фінансових порушень, які зафіксовані в акті ревізії від 27.05.2013 року №24-25/58. Ревізією дотримання законодавства при використанні сільськогосподарських угідь, земель запасу та резервного фонду встановлено, що відповідно до договору купівлі-продажу нежитлових будівель від 26.05.2006 року, ТОВ «Мир» (Продавець) було передано у власність ДП «Хотинське державне спеціалізоване лісництво агропромислового комплексу» (Покупець) нежитлові будівлі, що знаходяться за адресою с. Клішківці, Хотинського району, Чернівецької області по вул. Перемоги 34-а (столярна майстерня, 3 склади, пилорама, 2 навіси та металева огорожа).
Відповідно до п. 2 вищевказаного договору, на основі відомостей викладених у довідці, виданої виконкомом Клішковецької сільської ради Хотинського району від 03.05.2006 року за №195, за будівлями по вул. 40 років Перемоги, 34-а у користуванні знаходяться земельна ділянка площею 1,70 га (І зона). Однак позивач вказує, що проведеним під час ревізії контрольним обміром розміру даної земельної ділянки встановлено, що її фактичний розмір складає 0,8415 гектара.
Протягом 2011-2012 років сільською радою договори оренди зазначеної земельної ділянки, яка знаходиться у перші економіко-планувальній зоні с. Клішківці та використовувалась під комерційну діяльність, про що свідчать дані обліку випуску готової продукції ДП «Хотинське державне спецлісництво АПК» не заключались. За відсутності укладеного договору оренди земельної ділянки з ДП «Хотинське державне спецлісництво АПК», було сплачено Клішковецькій сільській раді орендної плати за період 2011 року в сумі 16710,00 грн., за період 2012 року - 12250,00 грн. та за період січень-березень 2013 року в сумі 5000,00 грн.
Отже, внаслідок вказаних обставин, за період 2011-2012 років та січень-квітень 2013 року сільському бюджету нанесено збитки в сумі 47054,01 грн.
Позиція відповідача.
Відповідач позов не визнав, подав заперечення на позов в якому зазначив, що відповідно до листа відділу Держземагенства у Хотинському районі Чернівецької області від 13.11.2013 року №1107/01 нормативна грошова оцінка 1 м. кв. земельної ділянки розташованої в с. Клішківці по вул. 40-річчя Перемоги, 34-а, яка перебуває в користуванні ДП «Хотинське ДСЛ АПК» становить протягом 2011-2013 років 16,952 грн. за 1 м. кв., категорія земель згідно нормативної грошової оцінки - землі оброблення деревини та виробництва виробів з деревини, цільове використання даної земельної ділянки - землі промисловості. Відповідач також повідомив, що на даний час щодо сплати за користування земельною ділянкою ДП «Хотинське ДСЛ АПК» заборгованості не має. З урахуванням наведеного, відповідач просив відмовити у задоволенні позову ДФІ в Чернівецькій області за безпідставністю.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив позов задовольнити.
Представник відповідача позов не визнав посилаючись на обставини викладені в запереченні на позов.
Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.
Судом досліджено витяг з акта ревізії сільського бюджету, фінансово-господарської діяльності виконавчого комітету Клішковецької сільської ради за період з 01.04.2011 року по 01.05.2013 року від 27.05.2013 року №24-25/58 по дотриманню законодавства при використанні сільськогосподарських угідь, земель запасу та резервного фонду. Дотримання законодавства у сфері оренди комунального майна (а.с.10-23).
Листом Кельменецької ОДФІ від 07.06.2013 року №24-25-13/681 відповідачу були направлені вимоги, про усунення виявлених ревізією порушень законодавства (а.с.7-9).
Судом досліджено договір купівлі - продажу нежитлових будівель від 26.05.2006 року, ТОВ «Мир» (Продавець) було передано у власність ДП «Хотинське державне спеціалізоване лісництво агропромислового комплексу» (Покупець) нежитлові будівлі, що знаходяться за адресою с. Клішківці, Хотинського району, Чернівецької області по вул. Перемоги 34-а (столярна майстерня, 3 склади, пилорама, 2 навіси та металева огорожа). Згідно довідки, виданої виконкомом Клішковецької сільської ради Хотинського району від 03.05.2006 року №195, за будівлями по вул. 40 років Перемоги 34-а у користуванні знаходиться земельна ділянка площею 1, 70 га (1 зона). (а.с.24-25).
Судом досліджено витяг про державну реєстрацію прав власності ДП «Хотинське державне спеціалізоване лісництво агропромислового комплексу», виданого Хотинським комунальним бюро технічної інвентаризації від 10.01.2011 року №28622303 (а.с.26-28).
Судом досліджено акт від 20.05.2013 року обстеження фактичної площі земельної ділянки комунальної власності Клішковецької сільської ради, які знаходяться під приміщеннями приватних магазинів (аптек, інших об'єктів торгівлі та надання послуг, нежитловими будівлями що перебувають в власності фізичних та юридичних осіб). Контрольним обстеженням встановлено, що загальна площа земельної ділянки що використовується ДП «Спеціалізоване лісництво агропромислового комплексу» за період 2011, 2012 року та І-го кварталу 2013 року для обслуговування даних будівель складає 0,8415 га (а.с.29).
Клішковецькою сільською радою Хотинського району Чернівецької області на 3-й сесії 6-го скликання прийнято рішення від 11.01.2011 року про матеріалів інвентаризації земельних ділянок, що використовуються приватними підприємцями та іншими комерційними та державними структурами, доручено сільському голові заключити договори оренди земельних ділянок з приватними підприємцями та іншими комерційними і державними структурами в установленому законом порядку. Згідно додатку №1 до вказаного рішення ДП «Хотинське державне спеціалізоване лісництво агропромислового комплексу» повинно сплачувати за користування земельною ділянкою -10% . (а.с.30, 31).
Судом досліджено лист Головного управління Держземагенства у Чернівецькій області, в якому повідомляє про вартість середньої нормативної грошової оцінки 1 м. кв. (землі комерційного призначення) в с. Клішківці та с. Млинки на території економіко планувальних зон станом на 01.01.2011 року, на 01.01.2012 року, на 01.01.2013 року складає 41,26 грн. (а.с.32).
Відповідно до витягів від 28.01.2011 року №278 та від 30.01.2012 року №338 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в с. Клішківці для ДП «Хотинське ДСЛ АПК» грошова оцінка складена відповідно до п.3 «Порядку грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів», цільове використання: землі промисловості (а.с.63, 64).
Згідно довідки АБ №114483 з ЄДРПОУ ДП «Хотинське ДСЛ АПК» за організаційно-правовою формою являється Державним підприємством, вид діяльності якого лісництво та лісозаготівлі, ідентифікаційний код 31328660 (а.с.65, 66).
Відповідно до листа Головного управління Держземагенства у Чернівецькій області від 13.11.2013 року №1107/01, в якому повідомляється, що нормативна грошова оцінка 1 м-2 (землі промисловості) земельної ділянки що розташована в с. Клішківці по вул. 40-річчя Перемоги 34-а, яка перебуває в користуванні ДП «Хотинське ДСЛ АПК» (категорія земель згідно нормативної грошової оцінки - землі оброблення деревини та виробництва виробів з деревини) становить протягом 2011-2013 років 16,952 грн. за 1 м-2 (а.с.67).
Судом допитано ревізора Кельменецької об'єднаної державної фінансової інспекції ОСОБА_5, який на запитання суду, яким чином ви визначили, що земельна ділянка ДП "Хотинське ДСЛ АПК" була комерційного призначення, пояснив, що підприємство займається лісозаготівлею та його переробкою у комерційних цілях. Тому ним було здійснено запит до Головного управління Держземагенства у Чернівецькій області, в якому запитувалась вартість середньої нормативної грошової оцінки 1 м. кв. земель комерційного призначення.
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення законодавства та робить висновки по суті спору.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статус державної контрольно-ревізійної служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначались Законом України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 р. № 2939-ХІІ (далі - Закон № 2939-ХІІ).
Право звернення позивача до суду передбачено п. 10 статті 10 Закону № 2939-ХІІ згідно якої органи державного фінансового контролю мають право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Згідно з статті 2 Закону № 2939-ХІІ головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.
Права державного фінансового контролю визначені у ст. 10 цього Закону.
Так, відповідно до п. 7 ст. 10 Закону № 2939 органу державного фінансового контролю надано право, в т.ч. пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства;
Відповідно до ст. 15 Закону № 2939-ХІІ визначено, що законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Проведеною ревізією фінансово - господарської діяльності встановлено, що внаслідок неправомірного використання ДП «Хотинське державне спецлісництво АПК» земельної ділянки комерційне використання площею 0,8415 га було втрачено доходів сільського бюджету за період 2011-2013 років в загальній сумі 47054,01 грн.
Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Згідно ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Пунктом в ст. 12 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до ст. 25 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 року №161-ХІV (далі - Закон №161-ХІV) орендар земельної ділянки має право: самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі; за письмовою згодою орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди та закладати багаторічні насадження; отримувати продукцію і доходи; здійснювати в установленому законодавством порядку за письмовою згодою орендодавця будівництво водогосподарських споруд та меліоративних систем.
Орендар земельної ділянки зобов'язаний: приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, зареєстрованим в установленому законом порядку; виконувати встановлені щодо об'єкта оренди обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або договором оренди землі; дотримуватися режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки державної або комунальної власності надати копію договору відповідному органу доходів і зборів.
З урахуванням наведених норм, суд погоджується із твердженням позивача, що відповідач та ДП «Хотинське ДСЛ АПК» зобов'язані були укласти договір оренди, як це передбачено нормами земельного законодавства, однак, цього зроблено не було.
Щодо розміру земельної ділянки, що знаходяться в користуванні ДП «Хотинське ДСЛ АПК» в с. Клішківці по вул. 40-річчя Перемоги 34-а, то за результатами контрольного обміру встановлено, що фактичний розмір є меншим, ніж той що зазначено у відомостях сільської ради. Вказаний факт встановлений за результатами ревізії 27.05.2013 року №24-25/58 не заперечувався сторонами.
Суд не приймає твердження позивача щодо того, що віднесення земельної ділянки, що знаходяться в користуванні ДП «Хотинське ДСЛ АПК» в с. Клішківці по вул. 40-річчя Перемоги 34-а до земель промисловості немає законних підстав з огляду на таке.
Кожна із передбачених у ч. 1 ст. 19 ЗКУ категорій земель має особливий правовий режим. Відповідно до положень ст. 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Судовим розглядом встановлено, що ревізором фінансової інспекції під час проведення ревізії не було перевірено до якої категорії за основним цільовим призначенням віднесено землі, що знаходяться в користуванні ДП «Хотинське ДСЛ АПК» в с. Клішківці по вул. 40-річчя Перемоги 34-а і самостійно зроблено висновок, що вказана земля є комерційною, без достатніх для того підстав (перевірки відповідних документів). У результаті невірного формування запиту до відділу Держземагненства у Хотинському районі Чернівецької області, зроблено неправильні висновки щодо недоотримання сільською радою орендної плати за землю.
Як встановлено судом, що відповідно до витягів від 28.01.2011 року №278 та від 30.01.2012 року №338 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в с. Клішківці для ДП «Хотинське ДСЛ АПК» грошова оцінка складена відповідно до п.3 «Порядку грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів», цільове використання - землі промисловості.
Відповідно до листа Головного управління Держземагенства у Чернівецькій області від 13.11.2013 року №1107/01, в якому повідомляється, що нормативна грошова оцінка 1 м.кв. (землі промисловості) земельної ділянки, що розташована в с. Клішківці по вул. 40-річчя Перемоги 34-а, яка перебуває в користуванні ДП «Хотинське ДСЛ АПК» (категорія земель згідно нормативної грошової оцінки - землі оброблення деревини та виробництва виробів з деревини) становить протягом 2011-2013 років 16,952 грн. за 1 м.кв.
При цьому, відповідачем не доведено належними та допустимими доказами, що із придбанням ДП «Хотинське ДСЛ АПК» у ТЗОВ "Мир" нежитлових будівель відбулися зміни функціонального використання будівлі і відповідно зміни цільового призначення землі. Заборгованості ДП «Хотинське ДСЛ АПК» перед Клішковецькою сільською радою по орендній платі, у розмірі визначеному для земель промисловості, немає.
Аналізуючи наведені норми законодавства суд робить висновок про те, що позов є безпідставним і не належить до задоволення. Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Представником позивача не доведено суду правомірність заявлених вимог.
Згідно ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України. Відповідачем не було заявлено вимог про відшкодування судових витрати, тому судом не вирішувалось вказане питання.
На підставі викладеного керуючись ст.ст. 11, 71, 76, 79, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Відповідно до частини першої статті 185, частин першої-другої статті 186 КАС України сторони, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку дану постанову шляхом подання апеляційної скарги до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. Скарга про апеляційне оскарження даної постанови подається протягом десяти днів з дня її проголошення або в разі відсутності сторони в судовому засіданні з дня одержання її копії. У разі проголошення судом вступної та резолютивної частини рішення апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанову у повному обсязі сторони можуть отримати після 02 грудня 2013 р.
Суддя Т.М. Брезіна
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2013 |
Оприлюднено | 12.12.2013 |
Номер документу | 35943112 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні