ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 грудня 2013 р. (10:35) Справа №801/10873/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Сидоренка Д.В., при секретарі Леоновій В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю «СВХ-Інвест»
про стягнення заборгованості в сумі 124554,38 грн.,
Обставини справи: Державна податкова інспекція у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «СВХ-Інвест» 124554,38 грн. податкового боргу, у тому числі 87084,88 грн. з податку на прибуток та 37469,50 грн. з податку на додану вартість.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачуються у визначені законом строки узгоджені податкові зобов'язання.
Позивач явку свого представника в судове засідання 10.12.2013 року не забезпечив, в адміністративному позові просив розглянути справу за його відсутності.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином - шляхом направлення на його адресу судової повістки. Однак, документи повернулись до суду з відміткою УДППЗ «Укрпошта»: «адресат не зареєстрований».
Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи зазначене вище, суд вважає, що відповідача належним чином повідомлено про дату, час та місце судового розгляду.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).
Пунктом 41.1 статті 41 ПК України визначено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Згідно із пунктом 20.1 статті 20 ПК України податкові органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення (п.п.20.1.4); визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (п.п.20.1.8); застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи (п.п.20.1.9).
Пунктом 58.1 статті 58 ПК України встановлено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковим повідомленням-рішенням є письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Відповідно до пункту 58.2 статті 58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Пунктом 58.3 статті 58 ПК України встановлено, що 58.3. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Як вбачається з матеріалів справи, Виконавчим комітетом Залізничної районної ради м. Сімферополя АР Крим 18.07.1997 року було проведено державну реєстрацію юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «СВХ-Інвест», що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію, а також витягом з ЄДРПОУ серії АГ №622349 від 11.10.2013 року.
Згідно з довідкою №1301091400869 від 14.10.2013 року відповідач перебуває на податковому обліку у Державній податкові інспекції у м. Сімферополі з 18.07.1997 року за №200.
Таким чином, ТОВ «СВХ-Інвест» є суб'єктом господарювання, платником податків, у зв'язку з чим зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку із здійснення господарської діяльності, у тому числі стосовно нарахування та сплати податків до бюджету.
Проте, всупереч вимогам законодавства відповідачем не здійснюється у визначені строки та обсязі сплата податкових зобов'язань.
Згідно з наявними в матеріалах справи обліковими картками платника податків за відповідачем наявна сума податкового боргу у розмірі 124554,38 грн., у тому числі 87084,88 грн. з податку на прибуток та 37469,50 грн. з податку на додану вартість.
Сума податкового боргу виникла у зв'язку із несплатою податкових зобов'язань, визначених податковим органом у податкових повідомленнях-рішеннях за наслідками проведених перевірок.
Так, проведеною документальної позаплановою невиїзною перевіркою ТОВ «СВХ-Інвест» з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП «Базис Торг», ПП «Пан Буд», ПП «Ньютехнолоджи» за період з 01.09.2009 року по 30.09.2011 року встановлено порушення відповідачем:
- п.п.5.1, п.п.5.2.1 п.5.2, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», п.44.1 ст.44, п.138.1, п.138.2, п.138.6, п.138.8, п.п.138.8.1 п.138.8 ст. 138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 81490,00 грн.,
- п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3, п.п.7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4, п.п7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», а також п.185.1 ст.185, п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість у періоді, що перевірявся, на загальну суму 34133,00 грн.
Висновки перевірки зафіксовані в акті №821/15.2/24869627 від 19.02.2013 року.
На підставі акту перевірки, враховуючи виявлені порушення, позивачем 01.04.2013 року було прийнято податкове повідомлення-рішення №0006621502, в якому визначено суму грошового зобов'язання відповідача з податку на додану вартість в сумі 25332, 00 грн. та за штрафними санкціями в сумі 5409,00 грн.
Крім того, на підставі акту перевірки №821/15.2/24869627 від 19.02.2013 року податковим органом 28.03.2013 року було прийнято податкове повідомлення-рішення №004601501, в якому визначено суму податкового зобов'язання відповідача з податку на прибуток в сумі 61634,00 грн. за основним платежем та 14715,75 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Вказані податкові повідомлення-рішення направлялись на адресу відповідача рекомендованою кореспонденцією, однак, не були вручені адресату з причин, зазначених у довідці УДППЗ «Укрпошта»: адресат не зареєстрований.
Враховуючи, що податкові повідомлення-рішення повернуті відправнику з причин, не залежних від контролюючого органу, відповідно до вимог пункту 58.3 статті 58 ПК України, згідно з даними довідок УДППЗ «Укрпошта» податкове повідомлення-рішення №004601501 від 28.03.2013 року слід вважати врученим відповідачу 01.04.2013 року, податкове повідомлення-рішення №0006621502 від 01.04.2013 року - 03.04.2013 року.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що податковим органом були проведені камеральні перевірки даних, задекларованих відповідачем у деклараціях з податку на додану вартість за січень 2013 року, лютий 2013 року та березень 2013 року.
Проведеними перевірками встановлено порушення пункту 49.18 статті 49, пункту 203.1 статті 203 ПК України, що виявилось у неподанні податкової звітності.
За наслідками перевірок, на підставі статті 123 ПК України, податковим органом 13.05.2013 року були прийняті податкові повідомлення-рішення:
№0008261502 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1020,00 грн.,
№0008281502 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1020,00 грн.,
№0008271502 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 170,00 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення направлялись на адресу відповідача рекомендованою кореспонденцією, однак, не були вручені адресату з причин, зазначених у довідці УДППЗ «Укрпошта»: адресат не зареєстрований.
Всупереч вимогам податкового законодавства, відповідачем не було своєчасно проведено оплату податкових зобов'язань з податку на прибуток та з податку на додану вартість.
На підставі положень п.129.1 статті 129 ПК України відповідачу по картці особового рахунку нарахована пеня за несвоєчасну сплату податку на додану вартість у розмірі 5557,66 грн. та за несвоєчасну сплату податку на прибуток в сумі 12715,94 грн.
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 ПК України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59ПК України).
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 ПК України).
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 ПК України).
Таким чином, несплачена платником податків сума податкового боргу є узгодженою з моменту отримання ним податкової вимоги.
На підставі зазначеного вище, позивачем на адресу відповідача була направлена вимога № 26-15 від 24.05.2013 року.
Під час розгляду справи судом не встановлено обставин щодо оскарження вимоги № 26-15 від 24.05.2013 року, а також сплати визначеної у ній суми заборгованості.
В порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надані заперечення на адміністративний позов, а також не надані докази сплати заборгованості 124554,38 грн., у тому числі 87084,88 грн. з податку на прибуток та 37469,50 грн. з податку на додану вартість.
У зв'язку з зазначеним, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Права органів доходів і зборів на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.18 та 201.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов'язань платників податків; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.
Враховуючи зазначене, суд вважає правомірним звернення позивача до суду з позовом щодо стягнення з відповідача суми податкового боргу.
У судовому засіданні, яке відбулось 10.12.2013 року, оголошено вступну та резолютивну части постанови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 12.12.2013 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «СВХ-Інвест» (95000, АР Крим, м. Сімферополь, пров. Тупий,1, ЄДРПОУ 24869627) податковий борг у розмірі 124554,38 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «СВХ-Інвест» (р/р№26001301321533, №26034301321533 в Філії «Кримське центральне відділення ПАТ ПІБ», МФО 324430; р/р№26003182365 в АТ «Райффайзен Банк Аваль», м. Київ, МФО 380805), у тому числі:
87084,88 грн. податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств на р/р№31112009700002 в ГУДКСУ в м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 38040558, код платежу 11021000,
37469,50 грн. податкового боргу з податку на додану вартість на р/р№31114029700002 в ГУДКСУ в м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 38040558, код платежу 14010100.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2013 |
Оприлюднено | 12.12.2013 |
Номер документу | 35946782 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні