Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-2908/12/2770
04.12.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Санакоєвої М.А.,
суддів Цикуренка А.С. ,
Іщенко Г.М.
секретар судового засідання Даніліна К.В.
за участю сторін:
представник позивача - Державної податкової інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя Державної податкової служби- Дерябкіна Вікрорія Любомирівна, довіреність № 985/9/10.1-04 від 05.11.13
розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Севюгсервіс" на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь (суддя Майсак О.І. ) від 20.12.12 у справі № 2а-2908/12/2770
за позовом Державної податкової інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя Державної податкової служби (вул. Героїв Севастополя, 74,Севастополь,99001)
про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 20.12.12 позовні вимоги Державної податкової інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Севюгсервіс" про стягнення заборгованості в розмірі 1 728 546,83 - задоволені.
Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Севюгсервіс" (99002, м. Севастополь, вул. Михайлівська, буд. 7, кв. 25, код ЄДРПОУ 32992848, р/р №26007000092676 в ПАТ "Укрсоцбанк", МФО 300023) в дохід місцевого бюджету Нахімовського району на р/р 33218812700008 в УДК м. Севастополя, МФО 824509, ЄДРПОУ 38027260 заборгованість з орендної плати за землю в розмірі 1 728 546,83 грн. (один мільйон сімсот двадцять вісім тисяч п'ятсот сорок шість гривень 83 копійки), стягувач - Державна податкова інспекція у Нахімовському районі м. Севастополя Державної податкової служби (99001, м. Севастополь, вул. Гер. Севастополя, 74, ЄДРПОУ 24691463).
Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 20.12.12 та прийняти нове рішення.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Під час апеляційного розгляду справи була здійснена заміна відповідача - Державної податкової інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя Державної податкової служби на належного відповідача - Державну податкову інспекцію у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі.
В судовому засіданні 04.12.13 представник позивача проти задоволення апеляційної скарги заперечував.
Представник відповідача не з'явився, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно.
Згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Севюгсервіс" зареєстровано Нахімовською районною державною адміністрацією в м. Севастополі та перебуває на обліку як платник податків і зборів в Державній податковій інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя ДПС.
06.10.2006 року між Севастопольською міською Радою та ТОВ "Севюгсервіс" укладено договір оренди земельної ділянки площею 1,9114 га, що розташована за адресою: м. Севастополь, вул. Челюскінцев, 125, для будівництва та обслуговування бази відпочинку "Енергія"(а.с.18-22). Даний договір було зареєстровано у Севастопольській міській філії ДП "Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" 23.10.2002 року (зворотній а.с.22).
П.4.2 Договору передбачено, що величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою складає:
а) на період будівництва - 43 866,39 грн.,
б) на наступний період: 219 331,95 грн.
При цьому, грошова оцінка земельної ділянки для періоду будівництва береться до уваги не довше ніж протягом 2-х років від акту прийому-передачі земельної ділянки. Грошова оцінка для наступного періоду приймається з моменту вводу в експлуатацію об'єкта будівництва, але не пізніше двох років від дати приймання-передачі земельної ділянки.
20.07.2012 року працівниками ДПІ у Нахімовському районі м. Севастополя ДПС було проведено документальну невиїзну перевірку ТОВ "Севюгсервіс" з питання правильності визначення податкового зобов'язання з орендної плати за землю за 2010, 2011 роки.
За результатами перевірки складений акт № 1484/10-15-2 від 20.07.2012 року (а.с.11-12), яким виявлені порушення відповідачем:
- ст. 13 Закону України "Про плату за землю"
- п. 288.1, п. 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України, що спричинило заниження розміру податкового зобов'язання з орендної плати за землю на 2010 рік в сумі 253 215,26 грн. та складає 381 581,32 грн., а також за 2011 рік -в сумі 1 251 569,16 грн. та складає 1 283 660,67 грн.
Зі змісту акту перевірки вбачається, що 29.01.2010 року TOB "Севюгсервіс" до ДПІ у Нахімовському районі м. Севастополя ДПС надало звітну податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2010 рік, в якій річна сума податкового зобов'язання вказана у розмірі 128 366,06 грн. Грошова оцінка земельної ділянки для періоду будівництва складає 2 924 426,00 грн. станом на 01.01.2006 року. Грошова оцінка земельної ділянки на подальший період складає 14 622 130,00 грн. станом на 01.01.2006 року. Ставка орендної плати складає 3,5 % від нормативної грошової оцінки. Тобто за 2010 рік сума орендної плати складає 381 581,32 грн., що на 253 215,26 грн. менш ніж вказано у декларації.
Разом з тим, 20.06.2011 року TOB "Севюгсервіс"до ДПІ у Нахімовському районі м. Севастополя ДПС надало уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (орендна плата) за земельні ділянки державної і комунальної власності) на 2011 рік, в якій річна сума податкового зобов'язання вказана у розмірі 32 091,51 грн. Грошова оцінка земельної ділянки для періоду будівництва складає 2 924 426,00 грн. станом на 01.01.2006 року. Грошова оцінка земельної ділянки на подальший період складає 14 622 130,00 грн. станом на 01.06.2006 року. Ставка орендної плати складає 3,5 % від нормативної грошової оцінки. Тобто за 2011 рік сума орендної плати складає 1 283 660,67 грн., що на 1 251 569,16 грн. менш ніж вказано у декларації.
На підставі акту перевірки № 1484/10-15-2 від 20.07.2012 року керівництвом ДПІ у Нахімовському районі м. Севастополя ДПС було прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000132/152 від 07.09.2012 року про визначення податкового зобов'язання з орендної плати юридичних осіб у розмірі 1 504 784,42 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 223 762,41 грн. (а.с.10). Вказане податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу відповідача, проте було повернуто на адресу інспекції з позначкою "у зв'язку з закінченням строку зберігання"(а.с.16).
Згідно з абз. третім п. 58.3 ст. 58 ПКУ, у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Отже, податкове повідомлення-рішення вважається врученим відповідачу - 10.10.2012 року.
Перевіряючи обґрунтованість дій та рішень органу владних повноважень, судова колегія зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платники податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі ПКУ).
Як встановлено п. 288.1. ПКУ, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Форма та порядок укладення договору оренди землі визначається положеннями ЗУ "Про оренду землі".
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Відповідно до п. 288.7 ст. 288 ПКУ, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Приписами п. 286.2 ст. 286 ПКУ встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Пунктом 287.3 статті 287 ПКУ передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПКУ, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Під час апеляційного перегляду справи колегією судів встановлено, що згідно облікової картки платника податків, нарахована сума податкових зобов'язань та штрафних (фінансових) санкцій у строки, визначені законодавством, відповідачем сплачена не була (а.с.23-24).
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, орган державної податкової служби надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків ( п. 59.1 ст. 59 ПКУ).
Відповідно до ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів сплати заборгованості в строки, визначені законодавством.
На підставі викладеного, з урахуванням того, що ТОВ «Севюгсервіс» на день розгляду справи має заборгованість з орендної плати за замелю у розмірі 1728546,83 грн., вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що позивач при прийнятті оскаржуваного рішення діяв в межах та у спосіб, які передбачені чинним законодавством.
Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.
Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
Згідно статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198,205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Севюгсервіс" - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 20.12.12 у справі № 2а-2908/12/2770 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 09 грудня 2013 р.
Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва
Судді підпис А.С. Цикуренко
підпис Г.М. Іщенко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя М.А.Санакоєва
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2013 |
Оприлюднено | 12.12.2013 |
Номер документу | 35951235 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні