Рішення
від 26.03.2009 по справі 1094-2009
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

1094-2009

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 309

РІШЕННЯ

Іменем України

26.03.2009Справа №2-22/1094-2009

За позовом – Обслуговуючого кооперативу «Лєтній сад Ю.Б.К.», м. Сімферополь,  вул. Пролетарська, 12А

До відповідача –  ДП «Алуштинське лісове господарство»,  м. Алушта, провулок Заводський, 6; м. Алушта,  провулок Заводський, 10

Третя особа Малоріченська сільська рада, м. Алушта, с. Малорічка, вул. Комсомольська, 8

Про спонукання до виконання певних дій

Суддя Калініченко А.А.

Представники:

Від позивача –   Зорін А.Є., представник, дов. від 16 липня 2007 року

Від відповідача - Колесник О.Ф., представник, дов. від 26 березня 2009 року,  Лобинецький В.М., представник, дов. від 26 березня 2009 року

Від третьої особи – не з'явився

Обставини справи:

Позивач -  Обслуговуючий кооператив «Лєтній сад Ю.Б.К.» звернувся до Господарського суду АР Крим з позовною заявою до відповідача - ДП «Алуштинське лісове господарство»; третя особа - Малоріченська сільська рада, просить суд зобов'язати Держане підприємство «Алуштинське лісове господарство» засвідчити нотаріально письмову згоду на вилучення земельної ділянки Солнячнегірського лісництва, квартал 78, виділ 21, площею 9,9942 га, розташованої на території Малоріченської сільської ради, в межах с. Сонячнегір'я в районі прикордонпосту, мотивуючі позовні вимоги тим, що відмова відповідача засвідчити нотаріально письмову згоду на вилучення земельної ділянки суперечить вимогам пункту «в» частини 5 статті 151 Земельного кодексу України, вимогам Висновку державної експертизи землевпорядної документації від 23.12.2008 № 1494-08 та вимогам Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» від 17.06.2004 № 1808-IV.

Відповідач заперечує проти позовних вимог з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву, просить суд в задоволенні позову відмовити у  повному обсязі.

Третя особа в судове засідання не з'явилась, явку своїх представників в судове засідання не забезпечила, про причини відсутності суду не повідомила. Про дату слухання справи повідомлена належним чином – рекомендованою кореспонденцією. Під час розгляду справи третя особа не надала суду письмових пояснень по суті спору.

Розгляд справи відкладався в порядку ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, суд –

встановив:

Відповідно до статті 2 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 № 161-XIV, відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Статтею 93 Земельного Кодексу України передбачено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземним громадянам і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об'єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

Відповідно до статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Згідно статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:  зміни цільового призначення земельних ділянок; надання в користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості). Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом її відведення, звертається з клопотанням про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації.

15.08.2006 державним реєстратором виконавчого комітету Алуштинської міської ради Автономної Республіки Крим за №1 882 102 0000 009350 була зареєстрована юридична особа - Обслуговуючий кооператив «Лєтній сад Ю.Б.К.», про що видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 за №439359. Ідентифікаційний код юридичної особи № 34523632.

Позивач звернувся із заявою від 20.08.2006 № 1 до Малоріченської сільської ради м. Алушта про надання згоди на збір матеріалів попереднього погодження місця розташування земельної ділянки площею 9,9942 га, в районі прикордонпосту, в                                 с. Сонячнегір'я, м. Алушта, АР Крим для будівництва та обслуговування рекреаційного комплексу.

Рішенням 7-ої сесії  5-го скликання Малоріченської сільської ради № 7/60 від 31.08.2006 позивачу була надана згода на збір матеріалів погодження місця розташування земельної ділянки площею 9,9942 га, в с. Сонячнегір'я в районі прикордонпосту, із земель Алуштинського ДЛМГ для будівництва та обслуговування рекреаційного комплексу.

На підставі зазначеного рішення було складено акт вибору та обстеження додаткової земельної ділянки в натурі від 27.09.2006.

Рішенням 20-ої сесії 5-го скликання Малоріченської сільської ради № 20/1 від 28.11.2007 нашому кооперативу було затверджені матеріали попереднього погодження місця розташування земельної ділянки площею 9,9942 га, розташованої на території Малоріченської сільської ради, в межах с. Сонячнегір'я в районі прикордонпосту, із земель Алуштинського лісгоспу для будівництва рекреаційного комплексу та надано дозвіл на складення проекту землеустрою з відведення земельної ділянки.

Слід підкреслити те, що абзацом третім пункту 1 Перехідних положень Земельного кодексу України встановлено, що у разі прийняття відповідними органами рішення про погодження місця розташування об'єкта або про надання дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки до 1 січня 2008 року передача в оренду таких земельних ділянок із земель державної та комунальної власності здійснюється без проведення земельних торгів (аукціонів).

Враховуючи що рішення про надання дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки було прийнято до 01.01.2008, передача в оренду земельної ділянки площею 9,9942 га, розташованої на території Малоріченської сільської ради, в межах с. Сонячнегір'я в районі прикордонпосту, повинно здійснюватись без проведення земельних торгів.

Згідно частині 6 статті 123 Земельного кодексу України розроблений проект відведення земельної ділянки погоджується з територіальним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, а також з відповідним територіальним органом виконавчої влади з питань лісового або водного господарства (у разі вилучення (викупу), надання, зміни цільового призначення земельних ділянок лісогосподарського призначення чи водного фонду). Погоджений проект відведення земельної ділянки після одержання позитивного висновку державної землевпорядної експертизи у випадках, передбачених законом, подається разом з клопотанням про надання земельної ділянки до відповідної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, які розглядають його в місячний строк і в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки у користування.

Проект відведення земельної ділянки площею 9,9942 га, розташованої на території Малоріченської сільської ради, в межах с. Сонячнегір'я в районі прикордонпосту, було розроблено на підставі рішення Малоріченської сільської ради № 20/1 від 28.11.2007.

До нього увійшли: вихідна земельно-кадастрова інформація № 178 від 19.11.2008; пояснювальна записка розробника проекту відведення земельної ділянки; заява ОК «Лєтній сад Ю.Б.К.» до Малоріченської сільської ради № 11 від 20.02.2007; рішення 20-ї сесії 5-го скликання Малоріченської сільської ради м. Алушта № 20/1 від 28.11.2007; умови відводу земельної ділянки № 10-03/19-707 від 26.05.2008; технічне завдання з відведення земельної ділянки, узгоджене розробником проекту та затверджене головою ОК «Лєтній сад Ю.Б.К.»  від 15.01.2008; копія ухвали Севастопольського апеляційного господарського суду по справі № 2-26/5761-2008А від 19.08.2008; копія рішення Господарського суду АР Крим по справі  № 2-26/5761-2008А від 27.06.2008; лист узгодження проекту землеустрою від 05.02.2009 з Алуштинської дільницею Кримського республіканського підприємства «Протизсувне управління» та з Республіканським комітетом Автономної Республіки Крим з охорони культурної спадщини; висновок ДП «Кримське республіканське протизсувне управління» до проекту відводу земельної ділянки площею 9,9942 га в с. Сонячнегірське, в районі прикордонпосту для розширення території рекреаційного комплексу № 145-А від 09.11.2006; висновок Кримського Басейного управління водних ресурсів № 110-04 від 16.01.2009; висновок про можливість відводу земельної ділянки Республіканського комітету з охорони культурної спадщини № 1012 від 26.07.2007; висновок Державної Азово-Чорноморської екологічної інспекції № 11/877 від 14.04.2008; висновок щодо вибору (відведення) земельної ділянки під забудову № 22 від 17.04.2008; висновок Управління архітектури і містобудування Алуштинської міської ради АР Крим № 62/01-13/08 від 08.05.2008; висновок про узгодження проекту землеустрою Алуштинського міського управління земельних ресурсів № 244 від 26.05.2008; розрахункова відомість визначення сум відшкодування втрат лісогосподарського виробництва при відводі земель ОК «Лєтній сад Ю.Б.К.»; містобудівельне обґрунтування з додатками про можливість закріплення ділянки ОК «Лєтній сад Ю.Б.К.» 9,9942 га під розширення рекреаційного комплексу в с. Сонячнегірське на землях Алуштинського ДЛГ; витяг з протоколу містобудівельної ради Управління архітектури і містобудування Алуштинської міської ради  № 2  від 12.02.2008; акт приймання зелених насадження на відповідальне зберігання; резолюція Голови Республіканського комітету АР Крим з лісового та мисливського господарства, що є додатком до вих. № 62-з від 05.03.2007; акт технічного обстеження лісних площ витребуваних до відводу зі складу державного фонду; розрахунку збитків Алуштинського ДЛГП у зв'язку із вилученням земельної ділянки площею 9,9942га; технічна документація з детального ґрунтового обстеження за договором № 4977 від 05.03.2008; лист ОК «Лєтній сад Ю.Б.К.» № 15 від 25.02.2008; експлікації по формі 6-зем; викопіювання з плану землекористування Малоріченської сільської ради; план меж землекористування Малоріченської сільської ради з нанесенням існуючих та тих, що проектуються, землекористувачів; план зон обмежень та сервітутів, діючих на земельній ділянці площею 9,9942 га, яка передається ОК «Лєтній сад Ю.Б.К.» в оренду строком на 49 років в с. Сонячнегірське, м. Алушта, АР Крим; заява ОК «Лєтній сад Ю.Б.К.» № 1 від 20.08.2006; рішення 7-ї сесії 5-го скликання Малоріченської сільської ради м. Алушта № 7/60 від 31.08.2006; акт вибору та обстеження додаткової земельної ділянки в натурі № 516 від 27.09.2006; довідка Алуштинського міського управління земельних ресурсів № 556 від 15.11.2007; лист Алуштинського міського управління земельних ресурсів № 568 від 15.11.2007; висновок про можливість цільового використання земельної ділянки ОК «Лєтній сад Ю.Б.К.» під розширення рекреаційного комплексу в с. Сонячнегірське на землях Алуштинського ЛГ № 516 від 27.09.2006; висновок Державної Азово-Чорноморської екологічної інспекції № 11/59 від 30.11.2007; акт археологічного обстеження ділянки площею 9,9942 га, який витребується ОК «Лєтній сад Ю.Б.К.» для розміщення рекреаційного комплексу в межах с. Сонячнегірське Малоріченської сільської ради в 2006 р.; висновок державної експертизи землевпорядної документації № 1494-08 від 19.12.2008.

Земельна ділянка площею 9,9942 га, яка витребовується Обслуговуючим кооперативом «Лєтній сад Ю.Б.К.» в оренду, відповідно до пункту 5 Прикінцевих положень Лісового кодексу України знаходиться у постійному користуванні Державного підприємства «Алуштинське лісове господарство» (в яке за наказом Державного комітету лісового господарства України від 05.03.2007 № 85 було перейменоване Алуштинське державне лісогосподарське підприємство). Даний факт підтверджується матеріалами землеустрою, зокрема висновком про узгодження проекту землеустрою Алуштинського міського управління земельних ресурсів № 244 від 26.05.2008, актом технічного обстеження лісних площ витребуваних до відводу зі складу державного фонду, актом вибору та обстеження додаткової земельної ділянки в натурі № 516 від 27.09.2006, довідкою Алуштинського міського управління земельних ресурсів № 556 від 15.11.2007, листом Алуштинського міського управління земельних ресурсів № 568 від 15.11.2007 та висновком державної експертизи землевпорядної документації № 1494-08 від 19.12.2008.

Згідно статті 141 Земельного кодексу України підставами припинення права користування земельною ділянкою є, зокрема, добровільна відмова від права користування земельною ділянкою.

Відповідно до статті 142 Земельного кодексу України припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки.

Узгодження із землекористувачем (відповідачем) та його відмова від земельної ділянки площею 9,9942 га, яка розташована у кварталі 78, виділ 21, Солнячнегірського лісництва, міститься в пункті 15 Акту технічного обстеження лісних площ, в якому зазначено, що Держане підприємство «Алуштинське лісове господарство» не заперечує проти передачі земельної ділянки площею 9,9942 га Обслуговуючому кооперативу «Лєтній сад Ю.Б.К.» в оренду для будівництва рекреаційного комплексу.

Проте, у підпункту 5 пункту 10 «Зауваження та пропозиції до землевпорядної документації» Висновку державної експертизи землевпорядної документації від 23.12.2008 № 1494-08 зазначено про необхідність оформити письмову згоду землекористувача на вилучення земельної ділянки (Держане підприємство «Алуштинське лісове господарство») відповідно до вимог пункту «в» частини 5 статті 151 Земельного кодексу України.

Згідно вимогам пункту «в» частини 5 статті 151 Земельного кодексу України до заяви (клопотання) додаються засвідчена нотаріально письмова згода землекористувача (землевласника) на вилучення (викуп) земельної ділянки (її частини) із зазначенням розмірів передбаченої для вилучення (викупу) земельної ділянки та умов її вилучення (викупу);

Тобто зазначена норма вимагає від землекористувача (землевласника) надати згоду на вилучення (викуп) земельної ділянки не у простій письмовій формі, а у нотаріальній письмовій формі.

На застосування зазначеної норми вказує Висновок державної експертизи землевпорядної документації від 23.12.2008 № 1494-08.

Згідно нормам статей 1, 6, 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» від 17.06.2004 № 1808-IV державна експертиза землевпорядної документації (далі - державна експертиза) - це діяльність, метою якої с дослідження, перевірка, аналіз та оцінка об'єктів експертизи на предметі їх відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, а також підготовка обґрунтованих  висновків для прийняття рішень щодо об'єктів експертизи.

Об'єктами державної експертизи є документація із землеустрою та документація з оцінки земель, види яких визначені законом, а також матеріали і документація державного земельного кадастру.

Обов'язковій державній експертизі підлягають, окрім іншого проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Відповідно до статті 32 Закону України від 17.06.2004 № 1808-IV державна експертиза проводиться шляхом розгляду документації та матеріалів, а за необхідності - шляхом проведення обстежень у натурі (на місцевості).

Згідно статті 35 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» від 17.06.2004 № 1808-IV результатом проведення державної експертизи є висновок державної експертизи. У разі якщо об'єкт державної експертизи не повною мірою відповідає вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, він повертається на доопрацювання. При цьому вказуються конкретні вимоги, відповідно до яких необхідно внести зміни і доповнення до об'єкта державної експертизи.

Враховуючи, що згідно висновку державної експертизи землевпорядної документації від 23.12.2008 № 1494-08 вказуються конкретні вимоги, яки є обов'язковими до виконання, суд вважає що відповідач як землекористувач зобов'язаний виконати вимоги експертизи - оформити письмову згоду на вилучення земельної ділянки відповідно до вимог пункту «в» частини 5 статті 151 Земельного кодексу України.

Для приведення згоди відповідача на вилучення земельної ділянки площею 9,9942 га в с. Сонячнегір'я в районі прикордонпосту у відповідність до вимог пункту «в» частини 5 статті 151 Земельного кодексу України  та до вимог Висновку державної експертизи землевпорядної документації від 23.12.2008 № 1494-08, позивач звернувся 18.02.2009 до Держаного підприємства «Алуштинське лісове господарство» із листом від 13.02.2009, в якому просив надати письмову нотаріальну згоду на вилучення зазначеної земельної ділянки.

Але відповідачем була надана відповідь від 27.02.2009 № 39, в якоій зазначено, що у зв'язку із судовими розглядами підприємство не узгоджує та не дає згоду на вилучення земельної ділянки площею 9,9942 га.

Суд вважає відмову відповідача необґрунтованою, у зв'язку з наступним.

Землекористувачем крім акту технічного обстеження лісних площ витребуваних до відводу зі складу державного фонду позивачу також був наданий розрахунок збитків Алуштинського ДЛГП у зв'язку із вилученням земельної ділянки площею 9,9942га, які відповідно до пункту 14 зазначеного акту необхідно сплатити до укладення договору оренди земельної ділянки.

Крім того, постановою господарського суду Автономної Республіки Крим від 27.06.2008 у справі № 2-26/5761-2008А за адміністративним позовом Обслуговуючого кооперативу «Лєтній сад Ю.Б.К.» до Республіканського комітету по лісовому і мисливському господарству АР Крим, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору  -  Малоріченська сільська рада, суд вирішив зобов'язати Республіканський комітет по лісовому і мисливському господарству АР Крим надати висновок про можливість передачі Обслуговуючому кооперативу «Лєтній сад Ю.Б.К.» земельної ділянки Солнячнегірського лісництва, квартал 78, виділ 21, загальною площею 9,9942 га, в оренду для будівництва та обслуговування рекреаційного комплексу в десятиденний строк з моменту набрання законної сили постановою Господарського суду Автономної Республіки Крим, а у разі ненадання висновку вважати можливість передачі земельної ділянки  погодженою.

Постанова господарського суду Автономної Республіки Крим від 27.06.2008 у справі № 2-26/5761-2008А залишена без змін ухвалою Севастопольського апеляційного господарського суду від 19.08.2008 у справі № 2-26/5761-2008А.

Згідно статті 150 Земельного кодексу України до особливо цінних земель відносяться: чорноземи нееродовані несолонцюваті на лесових породах; лучно-чорноземні незасолені несолонцюваті суглинкові ґрунти; темно-сірі опідзолені та чорноземи опідзолені на лесах і глеюваті; бурі гірсько-лісові та дерновобуроземні глибокі і середньоглибокі; дерново-підзолисті суглинкові ґрунти; торфовища з глибиною залягання торфу більше одного метра і осушені незалежно від глибини; коричневі ґрунти Південного узбережжя Криму; дернові глибокі ґрунти Закарпаття; землі дослідних полів науково-дослідних установ і навчальних закладів; землі природно-заповідного фонду; землі історико-культурного призначення. Вилучення особливо цінних земель для несільськогосподарських потреб не допускається, за винятком випадків, визначених частиною другою цієї статті.

На замовлення позивача Державним підприємством Кримський науково-дослідницькій і проектний інститут землеустрою було розроблено Технічну документацію з детального ґрунтового дослідження спірної земельної ділянки.

Відповідно до висновків детального ґрунтового дослідження типові для Південного узбережжя Криму коричневі ґрунти на земельній ділянці відсутні; згідно статті 150 Земельного кодексу України та переліку особливо цінних груп ґрунтів, скерованого для керівництва в роботі Республіканським Комітетом по земельним ресурсам АР Крим, затвердженого наказом Держкомзему України від 06.10.2003 №245 та зареєстрованого Міністерством юстиції України від 28.10.2003 № 979/8300, ґрунти на ділянці до особливо цінних не відносяться.

Отже, вилучення спірної земельної ділянки не порушує вимоги статті 150 Земельного кодексу України.

Згідно пункту 5.6. статуту Держаного підприємства «Алуштинське лісове господарство» підприємство здійснює володіння, користування землею та іншими природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності та чинного законодавства України.

Будь-які обмеження щодо права відповідача користування землею статут не містить. При цьому суд вважає, що право користування землею не відноситься до основних засобів виробництва, що є державною власністю та закріплені за підприємством, відчуження яких відповідно до пункту 5.4. статуту здійснюється за погодженням з Органом управління майном.

Таким чином, відмова відповідача засвідчити нотаріально письмову згоду на вилучення земельної ділянки суперечить вимогам пункту «в» частини 5 статті 151 Земельного кодексу України, вимогам Висновку державної експертизи землевпорядної документації від 23.12.2008 № 1494-08 та вимогам Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» від 17.06.2004 № 1808-IV.

Відповідно до статті 15 Цивільного кодексу України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Згідно до частини 1 статті 16 Цивільного кодексу України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Відповідно до частини 2 статті 16 Цивільного кодексу України, способом захисту цивільних прав та інтересів може бути, зокрема, примусове виконання обов'язку в натурі.

Під порушеним правом, в його об'єктивному аспекті розуміється порушення правових норм гарантованих законом, які регулюють спірні правовідносини, суб'єктивний зміст порушеного права знаходиться свій прояв в порушені правових норм, які надають певні правові можливості позивачеві (стаття 93 Земельного кодексу України - суб'єктами права оренди на землю, в тому числі але не виключно є юридичні особи – які здійснюють щодо них право володіння, користування), при цьому не визнається право конкретної особи, як суб'єкта земельних правовідносин, яка повинна звертатись до суду за захистом свого особистого порушеного права.

Порушення права невід'ємно тягне за собою й порушення свободи особи, оскільки ці дві категорії в правовому розрізі, взаємно пов'язані та розуміють під собою певну правову можливість особи, яка реалізується в певних правовідносинах, вони є невід'ємними, визнається та забезпечується державою.

Відповідно до Рішення Конституційного суду України у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення окремих положень частини першої статті 4 Цивільного процесуального кодексу України (справа про охоронюваний законом інтерес) справа №1-10/2004 від 01.12.2004, під поняттям "охоронюваний законом інтерес", що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.

Під порушеним інтересом слід розуміти прагнення Обслуговуючого кооперативу «Лєтній сад Ю.Б.К.» реалізувати правові можливості щодо отримання в оренду спірної земельної ділянки після нотаріального засвідчення відповідачем згоди на вилучення спірної земельної ділянки.

Згідно пункту 12 Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади. Державні органи приватизації здійснюють розпорядження (крім відчуження земель, на яких розташовані об'єкти, що не підлягають приватизації) землями, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершенного будівництва та законсервовані об'єкти, а також продаж земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації.

Спірна земельна ділянка розташована на території Малоріченської сільської ради в межах с. Сонячнегір'я, не відноситься до земель державної власності, на ділянці не розташовані будь-яки будівлі, зокрема, державні, казенні підприємства, господарські товариства, об'єкти незавершенного будівництва, законсервовані об'єкти, об'єкти, які підлягають приватизації.

Цій факт підтверджується матеріалами землеустрою, зокрема висновком про узгодження проекту землеустрою Алуштинського міського управління земельних ресурсів № 244 від 26.05.2008, актом технічного обстеження лісних площ витребуваних до відводу зі складу державного фонду, актом вибору та обстеження додаткової земельної ділянки в натурі № 516 від 27.09.2006, довідкою Алуштинського міського управління земельних ресурсів № 556 від 15.11.2007, листом Алуштинського міського управління земельних ресурсів № 568 від 15.11.2007 та висновком державної експертизи землевпорядної документації № 1494-08 від 19.12.2008.

Отже, виходячи зі змісту вищенаведеного, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України оплата держмита та інформаційно-технічного забезпечення судового процесу підлягає покладанню на  відповідача.  

В судовому засіданні були оголошені вступна та резолютивна частини рішення згідно статті 85 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складений та підписаний відповідно до вимог статті 84 Господарського процесуального кодексу України  30 березня 2009 року.

На підставі викладеного, керуючись ст. 82-84, 85 Господарського процесуального Кодексу України, суд

                                                          вирішив:

1.          Позов задовольнити у повному обсязі.

2.          Зобов'язати Держане підприємство «Алуштинське лісове господарство» (м. Алушта, провулок Заводський, 6; м. Алушта,  провулок Заводський, 10, банківські реквізити невідомі, ЄДРПОУ 20669030) засвідчити нотаріально письмову згоду на вилучення земельної ділянки Солнячнегірського лісництва, квартал 78, виділ 21, площею 9,9942 га, розташованої на території Малоріченської сільської ради, в межах с. Сонячнегір'я в районі прикордонпосту.

3.          Стягнути з Держаного підприємства «Алуштинське лісове господарство»                  (м. Алушта, провулок Заводський, 6; м. Алушта,  провулок Заводський, 10, банківські реквізити невідомі, ЄДРПОУ 20669030) на користь Обслуговуючого кооперативу «Лєтній сад Ю.Б.К.» (м. Сімферополь,  вул. Пролетарська, 12А, банківські реквізити невідомі, ЄДРПОУ 34523632) 85,00 грн. державного мита.

4.          Стягнути з Держаного підприємства «Алуштинське лісове господарство»                  (м. Алушта, провулок Заводський, 6; м. Алушта,  провулок Заводський, 10, банківські реквізити невідомі, ЄДРПОУ 20669030) на користь Обслуговуючого кооперативу «Лєтній сад Ю.Б.К.» (м. Сімферополь,  вул. Пролетарська, 12А, банківські реквізити невідомі, ЄДРПОУ 34523632)118,00 грн. витрат на інформаційно – технічне забезпечення судового процесу.

5.          Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Калініченко А.А.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.03.2009
Оприлюднено19.05.2009
Номер документу3595350
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —1094-2009

Рішення від 26.03.2009

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Калініченко А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні