cpg1251
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 липня 2013 р.Справа № 2а-5472/10/1570
Категорія: 8.1.5 Головуючий в 1 інстанції: Танцюра К.О.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого - судді Бойка А.В.,
суддів: Танасогло Т.М.,
Яковлєва О.В,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 12.06.2012 року по справі за позовом державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси до «Компанія АСК» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення суми штрафних санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Малиновському районі м. Одеси звернулась до суду першої інстанції з позовом до «Компанія АСК» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення штрафних санкцій за порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» в сумі 66 640 грн.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 12.06.2012 року адміністративний позов державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси задоволено частково.
Стягнуто з «Компанії АСК» у вигляді ТОВ (код ЄДРПОУ 31094811) заборгованість у розмірі 57800,00 гривен у дохід держави. У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовлено.
13.07.2012 року державна податкова інспекція у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби подала апеляційну скаргу на вказану постанову Одеського окружного адміністративного суду.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, апелянт зазначає, що вказана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
В своїй апеляційній скарзі державна податкова інспекція у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби посилається на те, що в ході проведення перевірок щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу господарськими одиницями, які належать ТОВ «Компанія АСК» було встановлено порушення п. 1 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме, використання гральних автоматів, які не переведені у фіскальний режим роботи. За вказані порушення до відповідача були застосовані штрафні (фінансові) санкції, які у добровільному порядку сплачені товариством не були, а тому, на думку апелянта, підлягають стягнення в повному обсязі в примусовому порядку.
На підставі викладеного в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови Одеського окружного адміністративного суду від 12.06.2012 року та направлення справи на новий розгляд до суду першої інстанції.
Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть учать у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга позивача не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що «Компанія АСК» у вигляді ТОВ зареєстрована виконавчим комітетом Одеської міської ради 19.07.2000 року, про що свідчить копія Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та перебуває на обліку у ДПІ у Малиновському районі м. Одеси як платник податків і зборів з 27.07.2000 року за №950, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків №1283/29-120 від 24.11.2008р. (т.1, а.с. 8-9, 11).
У період вересня 2008 року співробітниками державної податкової служби були здійснені перевірки господарських одиниць, що належать «Компанії АСК» у вигляді ТОВ щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктів господарювання та патентування.
За результатами перевірок були складені акти №12140105/2304 від 23.09.2008р. (т.1, а.с.56-59), №12140097/2304 від 19.09.2008р. (т.1, 65-68), №12140096/2304 від 19.09.2008р. (т.1, а.с.73-76), №12140099/2304 від 22.09.2008р. (т.1, а.с.82-84), №12140100/2304 від 22.09.2008р. (т.1, а.с.88-91), №12140102/2304 від 23.09.2008р. (т.1, а.с.97-100), №12140098/2304 від 19.09.2008р. (т.1, а.с.105-108), №12140104/2304 від 23.09.2008р. (т.1, а.с.114-117), №12140095/2304 від 19.09.2008р. (т.1, а.с.122-125), №12140103/2304 від 23.09.2008р. (т.1, а.с.129-132), №12140094/2304 від 17.09.2008р. (т.1, а.с.137-139).
Перевірками були встановлені порушення п. 1 та п. 2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме: застосування при здійсненні розрахункових операцій не переведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого реєстратора розрахункових операцій та проведення в залі гральних автоматів операції з надання послуг через не зареєстровані, не опломбовані у встановленому порядку та не переведені у фіскальний режим роботи автомати з продажу послуг, тобто нефіскалізовані.
На підставі висновків зазначених у актах перевірки були прийняті рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0011602301 від 10.10.2008р. на суму 3060,00грн. (Т.1, а.с.55), №0011532301 від 10.10.2008р. на суму 4080,00грн. (Т.1, а.с.64), №0011522301 від 10.10.2008р. на суму 3740,00грн. (Т.1, а.с.72), №0011552301 від 10.10.2008р. на суму 5440,00грн. (Т.1, а.с.80), №0011562301 від 10.10.2008р. на суму 3400,00 грн. (Т.1, а.с.87), №0011572301 від 10.10.2008р. на суму 13600,00грн. (Т.1, а.с.95), №0011542301 від 10.10.2008р. на суму 18700,00грн. (Т.1, а.с.104), №0011592301 від 10.10.2008р. на суму 3740,00 грн. (Т.1, а.с.113), №0011512301 від 10.10.2008р. на суму 3060,00грн. (Т.1, а.с.121), №0011582301 від 10.10.2008р. на суму 4080,00 грн. (Т.1, а.с.128), №0011082301 від 03.10.2008р. на суму 3740,00 грн. (Т.1, а.с.136) за порушення законодавства про застосування РРО та обіг готівкових коштів.
Колегія суддів суду апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно часткового задоволення позовних вимог державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси до «Компанія АСК» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю, зважаючи на наступне:
Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (чинного на час виникнення спірних правовідносин) суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних
чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок та видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Згідно ст. 2 вказаного Закону реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.
Згідно зі ст. 12 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» на території України дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті реєстратори розрахункових операцій вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та конструкція і програмне забезпечення яких відповідає конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.
Статтею 11 Закону України «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, Державної податкової адміністрації України та Національного банку України.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2001 року №121 «Про переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій» на Міністерство промислової політики було покладено обов'язок забезпечити організацію розроблення автоматів з продажу товарів (послуг), які відповідатимуть необхідним вимогам, а також запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для оснащення автоматів, що вже діють.
Пунктом 1 частини 2 додатка до згаданої постанови встановлено, що до 31 грудня 2006 року всі гральні автомати повинні бути переведені в режим застосування РРО.
Опрацювання зазначеного технічного рішення було завершено прийняттям наказу Державної податкової адміністрації України від 1 липня 2008 року №430 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції» та наказу Державної податкової адміністрації України від 10 вересня 2008 року №581, якими до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій було включено комп'ютерно-касову систему «Фіскал», яка призначена для фіскалізації гральних автоматів.
Таким чином, з моменту включення до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій комп'ютерно-касової системи «Фіскал» суб'єкти господарювання зобов'язані використовувати зазначену систему. Тому притягнення їх до відповідальності за використання гральних автоматів, у яких не реалізовані фіскальні функції, можливе лише з моменту включення до Державного реєстру комп'ютерно-касової системи «Фіскал», тобто з 01.07.2008.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» до суб'єктів підприємницької діяльності, у разі застосування при здійсненні розрахункових операцій не переведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєстратора
розрахункових операцій застосовується штраф у розмірі двадцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
В свою чергу, судом першої інстанції встановлено, що постановою Одеського окружного адміністративного суду від 02.09.2010 року у справі №2а-9346/09/1570 адміністративний позов «Компанії АСК» у вигляді ТОВ до ДПІ у Малиновського району м. Одеси про визнання неправомірними та скасування рішень задоволено повністю. Скасовано рішення ДПІ у Малиновського району м. Одеси про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0011532301 від 10.10.2008р. на суму 4080,00грн., № 0011512301 від 10.10.2008р. на суму 3060,00грн., № 0011522301 від 10.10.2008р. на суму 3740,00грн., № 0011542301 від 10.10.2008р. на суму 18700,00грн. (т.2, а.с.18-21)
Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 24.11.2011р. у справі №2а-9346/09/1570 було задоволено апеляційну скаргу ДПІ у Малиновського району м. Одеси та скасовано постанову Одеського окружного адміністративного суду від 02.09.2010 року у справі за адміністративним позовом «Компанії АСК» у вигляді ТОВ до ДПІ у Малиновського району м. Одеси про визнання неправомірними та скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій скасовано. Ухвалено нову постанову, якою у задоволенні позову відмовлено. (т.2, а.с.16-17).
З матеріалів справи вбачається, що постановою Одеського окружного адміністративного суду від 10.08.2010р. у справі №2а-9344/09/1570 у задоволенні позовних вимог «Компанії АСК» у вигляді ТОВ до ДПІ у Малиновського району м. Одеси про визнання неправомірними та скасування рішень - відмовлено (т.2, а.с.22-25), тоді як постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.06.2011 року скасовано постанову Одеського окружного адміністративного суду від 10.08.2010 року та прийнято нову постанову, якою позовні вимоги «Компанії АСК» у вигляді ТОВ задоволено повністю. Визнано неправомірними та скасовано рішення ДПІ у Малиновського району м. Одеси про застосування до «Компанії АСК»у вигляді ТОВ штрафних (фінансових) санкцій №0011562301 від 10.10.2008р. на суму 3400,00грн. та №0011552301 від 10.10.2008р. на суму 5440,00грн. (т.2, а.с.26-29).
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 06.12.2011 року у справі №2а-9343/09/1570 адміністративний позов «Компанії АСК» у вигляді ТОВ до ДПІ у Малиновського району м. Одеси про визнання неправомірними та скасування рішень ДПІ у Малиновського району м. Одеси про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 10.10.2008 року № 0011572301, № 0011582301, № 0011592301, № 0011602301 залишено без задоволення. Постанова набрала законної сили 12.03.2012 року (т.2, а.с.30-34).
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 09.02.2010 року у справі №2а-9347/09/1570, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 11.08.2010 року, адміністративний позов «Компанії АСК» у вигляді ТОВ до ДПІ у Малиновського району м. Одеси про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій - задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення ДПІ у Малиновського району м. Одеси № 0011082301 від 03.10.2008 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 3740,00 грн.(т.2, а.с.35-39).
Судом першої інстанції вірно зазначено, що згідно ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Зважаючи на те, що судовими рішеннями, які набрали у встановленому порядку законної сили, було перевірено правомірність застосування до «Компанії АСК» у вигляді ТОВ штрафних (фінансових) санкцій за порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» на суму 57800,00 грн., та враховуючи те, що в добровільному порядку визначену суму штрафних (фінансових) санкцій «Компанії АСК» у вигляді ТОВ не сплатило, колегія суддів вважає, що позовні вимоги державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної
податкової служби про стягнення з відповідача заборгованості у примусовому порядку підлягають задоволенню саме в частині стягнення суми 57800,00 грн.
Доводи апеляційної скарги є необґрунтованими та висновків суду першої інстанції не спростовують.
Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, у зв'язку з чим, відповідно до ст. 200 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.
Керуючись ст. ст. 184, 185, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 12.06.2012 року - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя: Бойко А.В.
Судді: Танасогло Т.М.
Яковлєв О.В.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2013 |
Оприлюднено | 13.12.2013 |
Номер документу | 35955763 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Бойко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні