УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 жовтня 2013 р.Справа № 816/3285/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Присяжнюк О.В.
Суддів: Бартош Н.С. , Курило Л.В.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтернативний кредитний центр "Експрес - Кредит Інформ" на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 19.06.2013р. по справі № 816/3285/13-а
за позовом Прокурора Октябрського району м. Полтави в інтересах Полтавське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтернативний кредитний центр "Експрес - Кредит Інформ"
про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені,
ВСТАНОВИЛА:
Прокурор Октябрського району м. Полтави звернувся до суду в інтересах держави в особі Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтернативний кредитний центр "Експрес-Кредит Інформ", у якому просив стягнути адміністративно-господарських санкцій в розмірі 11 420,00 грн. та пені в розмірі 95,76 грн. за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 19 червня 2013 року вищезазначений позов задоволено.
Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на незаконність рішення суду першої інстанції в зв'язку з ненаданням належної правової оцінки обставинам справи та невірним застосуванням норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 19 червня 2013 року та прийняти нове судове рішення, яким відмовити у задоволені позову у повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме: вимог Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» та не відповідність висновків суду обставинам справи.
У судове засідання сторони не з'явилися, про дату, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином, у зв'язку з чим, відповідно до ст. 197 КАС України, справа розглядається в письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами
Колегія суддів, заслухавши доповідь обставин справи, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, вважає, що вимоги апеляційної скарги задоволенню не підлягають, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідачем не дотримано вимоги законодавства щодо створення на підприємстві позивача робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, а також самостійно не сплачено адміністративно-господарські санкції за не створення таких робочих місць.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач не вживав необхідних заходів для працевлаштування інвалідів, зокрема, не надавав державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, не інформував інші органи про наявність вільних робочих місць для інвалідів.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з наступних підстав.
Судовим розглядом в суді першої інстанції встановлено, що згідно поданого відповідачем звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік (форма № 10-ПІ, реєстраційний номер 53/101/2006), середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу на підприємстві відповідача за 2012 рік становила 10 осіб, фонд оплати праці штатних працівників - 228 400,00 грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника - 22840,00 грн.
При цьому, в звіті зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02) - 1 особа, кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (рядок 03) - 1 особа .
Полтавським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів встановлено, що звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік, поданий відповідачем, заповнено з порушенням вимог Порядку заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів та частини 4 статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", зокрема, відомостей графи 2 "середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність" та графи 6 "сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів".
Так, підпунктом 3.4 пункту 3 Інструкції щодо заповнення форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року № 42 закріплено, що дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількості інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно округлюється в бік збільшення).
Таким чином, середньооблікова кількість штатних працівників-інвалідів, які працювали в 2012 році на ТОВ "Альтернативний кредитний центр" Експрес- Кредит Інформ", визначається діленням кількості місяців, відпрацьованих інвалідами на 12 місяців звітного періоду - року, оскільки ОСОБА_1 працювала на підприємстві лише 3 місяці, її неможливо зарахувати в норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів (3 міс.: 12 міс. = 0,25, що округлюється до 0 ос.). Зазначене свідчить про невірне заповнення звіту відповідачем.
З урахуванням викладеного судом першої інстанції обґрунтовано встановлено, що у відповідача в 2012 році працювало 10 працівників, фонд оплати праці у вказаному році складав 228 400,00 грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника складає: 228 400,00 грн. : 10= 22 840,00 грн.
Таким чином, за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідами, відповідач до 15 квітня 2013 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 11 420,00 грн. (22 840,00 грн : 2) х 1-0 = 11 420,00грн).
В зв'язку з несплатою адміністративно-господарських санкцій до встановленого терміну позивачем було нараховано пеню в сумі 95,76 грн.
Колегія суддів зазначає, що частиною 3 статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" передбачено самостійне здійснення працевлаштування інвалідів в рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вимог статті 18 цього Закону, підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю,.
Статтею 18 зазначеного Закону встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, у тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Підбір робочого місця здійснюється переважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урахуванням побажань інваліда, наявних у нього професійних навичок і знань, а також рекомендацій медико-соціальної експертизи.
Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно Наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 19 грудня 2005 року №420 "Про затвердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнення " формою звітності роботодавців про наявність вакантних місць, в тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, є форма № 3-ПН „Звіт про наявність вакансій ", яка відповідно до пункту 4 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення " (чинного на час виникнення спірних правовідносин) подається роботодавцями до державної служби зайнятості щомісячно.
У графі 15 цього Звіту наводяться дані про можливість працевлаштування на вільне робоче місце (вакантну посаду) особи, що належить до окремої категорії громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, у рахунок річної броні, установленої місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад за поданням центрів зайнятості, відповідно до статті 5 Закону України "Про зайнятість населення", а також інвалідів, пенсіонерів, студентів та інших.
З огляду на викладене, звіт за формою 3-ПН є актом інформування органу працевлаштування про створені роботодавцем робочі місця для працевлаштування інвалідів.
В свою чергу, Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.
Згідно листа Полтавського міського центру зайнятості від 29 травня 2013 року № 05-1817 (а.с. 11) встановлено, що протягом 2012 року ТОВ "Альтернативний кредитний центр" Експрес- Кредит Інформ" звіти за формою 3-ПН про наявність вакансій із заповнення графи 15 не надавались.
З аналізу норм Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" слідує, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком підбирати і працевлаштовувати інвалідів на створені робочі місця, натомість вимагає від нього вжиття заходів для працевлаштування інвалідів, визначених у статті 18 Закону.
Таким чином, відповідач не вживав всіх необхідних заходів для працевлаштування інвалідів, зокрема, не надавав державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, не інформував інші органи про наявність вільних робочих місць для інвалідів.
З урахуванням викладеного, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про наявність підстав для стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій та пені за несплату цих санкцій, відповідно до приписів статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні ".
Таким чином, колегія суддів переглянувши, у межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтернативний кредитний центр "Експрес - Кредит Інформ" залишити без задоволення.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 19.06.2013р. по справі № 816/3285/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя Присяжнюк О.В. Судді Бартош Н.С. Курило Л.В.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2013 |
Оприлюднено | 16.12.2013 |
Номер документу | 35975069 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Присяжнюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні