22/597
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"27" квітня 2009 р.Справа № 22/597
За позовом Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області, м. Хмельницький
до Вовковинецького комбінату комунальних підприємств, смт. Вовковинці Деражнянського району
про стягнення 64,88 грн.
Суддя Заверуха С.В.
Представники сторін: не з'явились
Суть спору: позивач звернувся з позовом, в якому просить суд стягнути з відповідача 64,88грн. шкоди заподіяної навколишньому природному середовищу. Посилається на те, що відповідач здійснював в період з 26.12.2008р. по 17.02.2009р. спеціальне водокористування для забезпечення господарсько-побутових потреб населення смт. Вовковинці Деражнянського району за відсутності дозволу на спеціальне водокористування. Підтверджує даний факт доданими доказами до позовної заяви: актом перевірки дотримання природоохоронного законодавства №002915 від 17.02.2009р., розрахунком розміру відшкодування збитків, заподіяних державі при самовільному водокористуванні, довідкою відповідача про використання води для господарсько-побутових потреб населення смт. Вовковинці, попередженням позивача.
Позивач на адресу суду надіслав уточнення позовних вимог, в яких останній уточнив банківські реквізити та отримувача коштів.
Відповідач в судове засіданні не з'явився, письмовий відзив на позов не подав, причини неявки суду не повідомив. Ухвала про порушення провадження у справі надіслана на адресу відповідача рекомендованим листом та вручена останньому, що підтверджується поштовим повідомленням від 01.04.2009р.
За таких обставин, справа підлягає вирішенню згідно ст. 75 ГПК України за наявними в ній документами.
Розглядом наявних матеріалів справи встановлено наступне.
17 лютого 2009р. працівниками Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області проведена перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства відповідачем, за результатами якої складено Акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства за №002915 від 18.02.2009р.
При проведенні перевірки встановлено, що відповідачем в період з 26.12.2008р. по 17.02.2009р. відповідачем здійснюється спеціальне водокористування для забезпечення господарсько-побутових потреб населення смт. Вовковинці Деражнянського району за відсутності дозволу на спеціальне водокористування. При цьому, вказаним актом зафіксовано, що дозвіл на спеціальне водокористування №000708 продовжено до 25.12.2008 р. та на момент здійснення перевірки даний дозвіл не продовжено.
Акт складений у присутності начальника Вовковинецького комбінату комунальних підприємств, який останнім підписаний.
Згідно довідки відповідача №13 від 17.02.2009 р., останній підтверджує факт використання 250 м.куб. води за період з 26.12.2008 р. по 17.02.2009 р.
Відповідно до листа Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області від 18.02.2009р. №793/03, на підставі п.2 ст.48, ч.1 ст.49, п.6 ч.3 ст.110 та ч.1 ст.111 Водного кодексу України Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області нараховано шкоду завдану внаслідок самовільного водокористування в розмірі 64,88грн.
Розмір збитків, заподіяних самовільним водокористуванням (64,88грн.), обрахований позивачем на підставі наказу Державного комітету України по водному господарству № 290 від 29 грудня 2001року "Про затвердження Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення правил охорони водних ресурсів на землях водного фонду, пошкодження водогосподарських споруд і пристроїв, порушення правил їх експлуатації".
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом береться до уваги наступне.
Згідно п. 2 ст.22 ЦК України збитками є: 1) втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); 2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
Відповідно до ст.37 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища" нагляд за додержанням законодавства про охорону навколишнього природного середовища здійснює Генеральний прокурор України та підпорядковані йому органи прокуратури. При здійсненні нагляду органи прокуратури застосовують надані їм законодавством України права, включаючи звернення до судів з позовами про відшкодування шкоди, заподіяної в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, та про припинення екологічно небезпечної діяльності.
Згідно з частиною 2 статті 48 Водного кодексу України, спеціальне водокористування здійснюється юридичними та фізичними особами, насамперед, для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб.
У частині 1 статті 49 Водного кодексу України визначається, що спеціальне водокористування здійснюється на підставі спеціального дозволу.
Відповідальність за порушення водного законодавства, яку несуть особи, винні у недотриманні умов дозволу або порушенні правил спеціального водокористування, передбачена п.6 ч.3 ст.110 Водного кодексу України.
Відповідно ч.1 ст.111 Водного кодексу України, підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні та фізичні особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень вимог водного законодавства України.
Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні, зокрема, у самовільному спеціальному використанні природних ресурсів (п.3 ч.2 ст.68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища").
Згідно з частиною 4 ст.68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", підприємства, установи, організації та громадяни України, а також іноземні юридичні та фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати шкоду, завдану внаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, згідно з ч.1 ст.69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від плати за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.
Пунктом 20 статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008р." передбачено, що 65 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності надходять до спеціального фонду Державного бюджету України, а відповідно до пункту 20 статті 52 вказаного Закону - 35 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, зараховуються до спеціальних фондів місцевих бюджетів, в тому числі: до місцевих (сільських, селищних, міських) - 10 відсотків, обласних та республіканського Автономної Республіки Крим - 25 відсотків, Київського та Севастопольського міських - 35 відсотків.
Пунктом 15 ст. 48 закону України "Про державний бюджет України на 2009 р." передбачено, що 100 відсотків грошових стягнень за шкоду заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності надходять до спеціального фонду місцевих бюджетів.
Суд вважає, що законодавче положення, наведене в частині 1 статті 49 Водного кодексу України, передбачає необхідність наявності у суб'єкта права спеціального водокористування спеціального дозволу, яким таке право надається. Проте, як вбачається з матеріалів справи, в період з 26.12.2008р. по 17.02.2009р. відповідач не був наділений правом спеціального водокористування.
Факт заподіяння збитків підтверджується здійсненням відповідачем в період з 26.12.2008року по 17.02.2009року спеціального водокористування для забезпечення побутових потреб населення смт. Вовковинці за відсутності дозволу на спеціальне водокористування, де із свердловин відібрано 250 м3 води. Доказів які б спростували заподіяння збитків відповідачем не надано.
Розмір збитків, заподіяних самовільним водокористуванням (64,88грн.), обрахований позивачем на підставі наказу Державного комітету України по водному господарству №290 від 29 грудня 2001року "Про затвердження Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення правил охорони водних ресурсів на землях водного фонду, пошкодження водогосподарських споруд і пристроїв, порушення правил їх експлуатації".
Правомірність позовних вимог, що ставляться позивачем, підтверджується наявними матеріалами справи, зокрема актом перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства за №002915 від 17.02.2009р.; листом Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області від 18.02.2009р. №793/03, розрахунком розміру збитків, тощо.
За таких обставин, позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню із стягненням з відповідача судових витрат по справі згідно зі ст. 49 ГПК України.
При прийнятті рішення судом враховується, що дії працівників державної екологічної інспекції в Хмельницькій області не оскаржені у встановленому законодавством порядку.
Керуючись ст.ст.1, 2, 45, 12, 13, 33, 43, 49, 82-85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позов Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області, м. Хмельницький до Вовковинецького комбінату комунальних підприємств, смт. Вовковинці Деражнянський район Хмельницької області про стягнення 64,88грн. збитків задовольнити.
Стягнути з Вовковинецького комбінату комунальних підприємств (смт. Вовковинці Деражнянський район Хмельницької області, вул.Миру, б.24, код 03813577) на користь Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області (м. Хмельницький, вул. І. Франка, 2/2, код 34971547) для зарахування до місцевого бюджету Вовковинецької сільської ради (р/р 31512921700129, код класифікації 24062100, код 23565213, МФО 815013, банк одержувача: ГУ ДКУ у Хмельницькій області) 64,88грн. (шістдесят чотири гривні 88 коп.) збитків.
Видати наказ.
Стягнути з Вовковинецького комбінату комунальних підприємств (смт. Вовковинці Деражнянський район Хмельницької області, вул.Миру, б.24, код 03813577) в доход Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації 22090200, символ звітності банку 095 через відділення державного казначейства (на рахунок 31112095700002 УДК у м.Хмельницькому, код 23565225, ГУ ДКУ у Хмельницькій області) державне мито в розмірі 102 грн. (сто дві гривні 00 копійок) та в доход Державного бюджету України через відділення державного казначейства (на рахунок 31215259700002, код банку 815013, ГУ ДКУ у Хмельницькій області, ЄДРПОУ 23565225 УДК м. Хмельницький, призначення платежу: 22050000) витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 118,00 грн. (сто вісімнадцять гривень 00 копійок).
Видати наказ.
Суддя С.В. Заверуха
Віддрук. 3 прим.:1 - до справи,2 - позивачу,3 - відповідачу. Помічник судді-Цимбалюк І.О.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2009 |
Оприлюднено | 20.05.2009 |
Номер документу | 3597863 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Заверуха С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні