17/35-09-1469
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"24" квітня 2009 р.Справа № 17/35-09-1469
За позовом: Приватного малого підприємства „ВІДЗЕВ;
до відповідача: Державного підприємства „Одеська залізниця”;
про стягнення 12716,69 грн.
Суддя Зуєва Л.Є.
Представники:
від позивача: Тригуб О.В. –на підставі довіреності від 16.04.2008р.;
від відповідача: Гордієнко М.В. –на підставі довіреності №228 від 05.03.2009р.;
СУТЬ СПОРУ: ПМП „ВІДЗЕВ” звернулося до господарського суду Одеської області з позовною заявою про стягнення з ДП „Одеська залізниця” вартості нестачі вантажу у розмірі 12716,69 грн.
Відповідач, ДП „Одеська залізниця”, в судове засідання з'явився, письмовий відзив на позов не надав, однак з врахуванням визнання ДП „Одеська залізниця” претензії, раніше направленої позивачем, заявлені до нього позовні вимоги визнає у повному обсязі.
Розглядом матеріалів справи встановлено.
ВАТ „Інтерпайп Новомосковський трубний завод” на адресу позивача зі станції Новомосковськ-Дніпровський Придніпровської залізниці за накладною від 10.07.2007р. №47228337 у вагоні (напіввагон) №67172320 відправлено прямим залізничним сполученням до станції Миколаїв Одеської залізниці вантаж труби водогазопровідні 2,0x1250x2500 у кількості 28 пакетів масою 54940 кг.
13.07.2007р. вищевказаний вагон прибув до станції Миколаїв, де 13.07.2007р. складено комерційний акт № БК 045112/122, оскільки було встановлено пошкодження 3-х з 28 пакетів вантажу. При зважуванні пошкоджених пакетів та звірянні ваги, вказаної на бирках, що були при вантажі, встановлено, що нестача вантажу склала 3200 кг.
Позивачем 08.08.2007р. за вих.№3 відповідачу направлено претензію про відшкодування 12832,00 грн., яку визнано частково у розмірі 12716,69грн. повідомленням №98 від 03.09.2007р. вих.№231/4, посилаючись при цьому на не застосування позивачем норм природної втрати та граничного розходження у визначенні маси недостачі, з коефіцієнтом 0,5%.
Таким чином, загальна визнана відповідачем сума заборгованості по відшкодуванню збитків за вищевказаним договором перевезення вантажів, про стягнення якої просить позивач, складає 12716,69 грн., оскільки він погодився з застосуванням коефіцієнту 0,5% норм природної втрати та граничного розходження у визначенні маси недостачі.
Однак не зважаючи на визнання претензії, відповідач не сплатив суму вартості нестачі вантажу, що спонукало ПМП „ВІДЗЕВ” звернутися до господарського суду Одеської області з позовною заявою до ДП „Одеська залізниця” про стягнення суми нестачі вантажу з перевезення залізницею в розмірі 12716 грн. 69 коп.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 27.03.2009р. порушено провадження у справі №17/35-09-1469 за позовом ПМП „ВІДЗЕВ” до ДП „Одеська залізниця” про стягнення 12716 грн. 69 коп.
Відповідач позовні вимоги визнав у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін та проаналізувавши норми чинного законодавства в сфері залізничних перевезень, суд доходить висновку, позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на наступне.
Згідно зі ст.909 ЦК України і ст.307 ГК України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Відповідно до ст. 920 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язань, що випливають із договору перевезення, сторони несуть відповідальність, встановлену за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами).
Відповідно до ст. 924 Цивільного кодексу України перевізник відповідає за збереження вантажу, багажу, пошти з моменту прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачеві, якщо не доведе, що втрата, нестача, псування або пошкодження вантажу, багажу, пошти сталися внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення яких від нього не залежало. Перевізник відповідає за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажу, багажу, пошти у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини.
Вищезазначене цілком кореспондується із ст. 110 Статуту залізниць України, відповідно до якої залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу або передачі згідно з Правилами іншого підприємству.
Відповідно до ст. 114 Статуту залізниць України, залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме за втрату чи недостачу –у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі.
Відповідно до ст.110 Статуту Залізниць України, перевізник несе відповідальність за збереження вантажу з моменту його прийняття до перевезення і до видачі його вантажоодержувачу, якщо не доведе, що недостача виникла по незалежним від перевізника причинам.
Згідно зі ст.ст. 114, 115 Статуту, залізниця відповідає за незбереження прийнятого до перевезення вантажу у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу. Вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунку або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу, зокрема договору або контракту купівлі –продажу, специфікації на вантаж, довідки відправника про кількість, ціну, вартість відправленого вантажу, підписаної головним (старшим) бухгалтером.
Як вбачається із матеріалів справи, відповідно до залізничної накладної №47228337 від 10.07.2007 року на адресу позивача відправлений вантаж (труби водогазопровідні) у вагоні №67172320. Зазначений вагон прийнятий на станції Новомосковськ-Дніпровський до перевезення без зауважень, про що свідчить відмітка в накладної в графі „Приймання вантажу до перевезення”. Таким чином Одеською залізницею взято до перевезення вантаж –труби водогазопровідні у кількості 28 пакетів масою 54940 кг. Із складеного комерційного акту № БК 045112/122 від 13.07.2007р., вбачається, що було пошкодження 3-х з 28 пакетів вантажу, при цьому в акті зазначено, що вагон прибув у технічно справному стані, без пошкоджень.
В ході розгляду справи, Одеською залізницею не доведено відсутність вини у нестачі вантажу при перевезенні, а навпаки представник відповідача позовні вимоги визнав у повному обсязі.
Згідно ст.113 Статуту Залізниць України – за незбереження (втрату, недостачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, залізниця несе відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведе, що недостача виникла з незалежних від неї причин.
Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що заявлена позивачем сума до стягнення, яка утворилася внаслідок втрати вантажу, з врахуванням судової практики, розрахована з застосуванням норм природної втрати та граничного розходження з застосуванням коефіцієнту 0,5%.
Наданий позивачем в судовому засіданні розрахунок суми позовних вимог, згідно якого загальна сума збитків складає 12 832 грн., судом до уваги не приймається, оскільки позивачем позовні вимоги не уточнювалися та не оформлювалися в якості заяви про уточнення позовних, в порядку ст. 22 ГПК України.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що позовні вимоги про стягнення з ДП „Одеська залізниця” вартості нестачі вантажу в сумі 12716,69грн., підлягають задоволенню та з ДП „Одеська залізниця” слід стягнути на користь ПМП „ВІДЗЕВ” 12716,69грн.
Згідно до ст.ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті державного мита в сумі 127,17 грн. та витрати на ІТЗ судового процесу в сумі 118 грн. слід покласти на відповідача.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд–
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Державного підприємства „Одеська залізниця” (65000, м.Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19; код ЄДРПОУ 01071315) на користь приватного малого підприємства „ВІДЗЕВ” /54028, м. Миколаїв, вул. Гирьова, 1, код ЄДРПОУ 20866186/ –12716 грн. 69 коп. /дванадцять тисячі сімсот шістнадцять грн. 69 коп. –заборгованості по нестачі вантажу, 127,17 грн. 00 коп. /сто двадцять сім грн. 17 коп./ –витрати по оплаті державного мита та 118 /сто вісімнадцять/ грн. 00 коп. –витрат на ІТЗ судового процесу.
Рішення суду набуває законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його підписання, в порядку ст.85 ГПК України.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Зуєва Л.Є.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2009 |
Оприлюднено | 20.05.2009 |
Номер документу | 3597963 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Зуєва Л.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні