Рішення
від 28.04.2009 по справі 4/101
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

4/101

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.04.09                                                                                 Справа № 4/101

Розглянувши матеріали справи за позовом

Прокурора м. Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради,

м. Луганськ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Еліт –Холдинг –Груп", м. Луганськ

про стягнення 6 235 грн. 12 коп.

Суддя          : Батюк Г.М.

Секретар судового засідання:  Чех Т.М.

в присутності представників сторін:

від позивача - Шинкарьова О.А., довіреність № 01/03-10/5559/0/2-08 від 30.04.08;

від відповідача - представник не прибув;

від заявника - Петрова Г.В., посв.№524 від 01.07.08.

          Суть справи: заявлені вимоги про стягнення  з відповідача заборгованості з орендної плати за землю  в сумі 5996 грн. 18 коп., пеню в сумі 238 грн. 94 коп.

Учасників судового процесу було належним чином повідомлено про час та місце проведення судового засідання, тому судом з урахуванням вимог ст.43 Господарського  процесуального кодексу України створені всі необхідні умови для вирішення спору на принципах змагальності, рівності учасників процесу перед законом.

Неприбуття у судове засідання відповідача, який був належним чином повідомлений про час і місце проведення судового засідання не перешкоджає розгляду спору по суті згідно положень ст. 75 Господарського  процесуального кодексу України, оскільки до повноважень господарських суддів не віднесено встановлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб –учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій.  

Тому, направлення кореспонденції на адресу відповідача відповідно до інформації, що міститься в матеріалах справи є належним доказом виконання господарським судом обов'язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення судом певних процесуальних дій.

Представник позивача надав заяву, здану до суду 28.04.09, яку представник заявника підтримав, в порядку ст. 22 ГПК України, про збільшення розміру позовних вимог, у якій  просить стягнути з відповідача заборгованості з орендної плати за землю  в сумі 5996 грн. 18 коп., пеню в сумі  239 грн. 39 коп.

Представник позивача та заявника у судовому засіданні 28.04.09 вказану заяву про збільшення розміру позовних вимог підтримав.

Вказана  заява про збільшення розміру позовних вимог, здана до суду 28.04.09, прийнята судом, як така, що  не суперечить ст. 22 ГПК України. Позовними вимогами слід вважати: вимоги про стягнення з відповідача заборгованості з орендної плати за землю  в сумі 5996 грн. 18 коп., пеню в сумі  239 грн. 39 коп.

Розглянувши документи і матеріали, додані до позовної заяви, заслухавши пояснення представників позивача та заявника, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для вирішення спору,  суд –

в с т а н о в и в :

          

Заява позивача щодо збільшення розміру позовних вимог підлягає до задоволення.

Позовними вимогами слід вважати: вимоги про стягнення з відповідача заборгованості з орендної плати за землю  в сумі 5996 грн. 18 коп., пеню в сумі  239 грн. 39 коп. (з урахуванням заяви про збільшення розміру позовних вимог).

В обґрунтування позовних вимог заявник зазначив, що проведеною прокуратурою м. Луганська перевіркою встановлено, що рішенням Луганської міської ради від 31.10.07

№ 25/36 Товариству з обмеженою  відповідальністю "Еліт –Холдинг –Груп" в оренду терміном на 49 років за адресою: м. Луганськ, вул. Об'єздная дорога Зкм, 4 була надана земельна ділянка загальною площею 0,1233 га під будівництво та розміщення виробничо- торговельного комплексу.

Між Луганською міською радою та ТОВ "Еліт –Холдинг –Груп" укладено договір оренди землі від 15.01.08, реєстрація від 11.03.08 № 040840200031 (далі - Договір).

Відповідно до п. 8 Договору, річна орендна плата встановлюється в розмірі 250 відсотків земельного податку (річного) у гривнях.

Ставки земельного податку з земель, грошову оцінку яких встановлено, згідно

ч.1 ст. 7 Закону України Про плату за землю», встановлюються у розмірі одного відсотка від їх грошової оцінки.

З наведеного випливає, що розмір орендної плати, яку відповідач має сплачувати за договором оренди земельної ділянки, безпосередньо залежить від грошової оцінки земельної ділянки.

Згідно з п. 11 Договору, оренда плата сплачується за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, у грошовій формі щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Пункт 10 Договору передбачає, що обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням індексу інфляції, який враховується при здійсненні індексації, яка проводиться у порядку визначеному у п.9 Договору; а також з урахуванням інших змін розмірів земельного податку, що відбувається протягом терміну дії договору оренди.

Відповідач не виконує зобов'язання п.11 договору по сплаті орендної плати у повному обсязі, до місцевого бюджету, тому за ним  виникла заборгованість зі слати орендної плати  за період з 01.08.08 по 31.01.09 у розмірі 5996 грн. 18 коп., чим порушуються не тільки умови договору, але і вимоги ст. 19 Закону України «Про оренду землі».

За порушення виконання зобов'язання по сплаті орендної плати за землю, позивач нарахував відповідачу пеню за період з 01.10.08 по 31.03.09 в сумі 239 грн. 39 коп., відповідно до умов п.15 договору ( з урахуванням заяви про збільшення розміру позовних вимог).

Відповідач відзив на позовну заяву не надав, у засідання суду не прибув, не виконав вимоги ухвали суду, справа розглядається за наявними у ній матеріалами.

          Оцінивши доводи представників позивача та заявника у їх сукупності, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає до задоволення повністю, з огляду на наступне.

Позивач звернувся до господарського суду з даною позовною заявою про стягнення з відповідача боргу по орендній платі за користування земельною ділянкою в сумі 5996 грн. 18 коп., пені у розмірі 239 грн. 39 коп. ( з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог).

Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним.

Стаття 24 Закону України „Про оренду землі” передбачає, що орендодавець має право вимагати від орендаря сплати орендної плати за землю.

Статтею 96 Земельного кодексу України передбачено, що землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати орендну плату.

Відповідно до ч. З ст. 2 Закону України "Про плату за землю" за земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Згідно ст. 21 Закону України «Про оренду землі», орендна плата за землю - це платіж , який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренді землі.

Згідно ст.526 Цивільного кодексу України, зобов'язання має виконуватись належним чином, відповідно до умов договору.

Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Як свідчать матеріали справи, між Луганською міською радою (далі- Орендодавець) та ТОВ "Еліт –Холдинг –Груп"( далі- орендар) укладено договір оренди землі від 15.01.08, реєстрація від 11.03.08 № 040840200031, згідно рішення Луганської міської ради від 31.10.07 № 25/36- Товариству з обмеженою  відповідальністю "Еліт –Холдинг –Груп" в оренду терміном на 49 років за адресою: м. Луганськ, вул. Об'єздная дорога З км, 4  була надана земельна ділянка загальною площею 0,1233 га під будівництво та розміщення виробничо- торговельного комплексу, але відповідач свої зобов'язання за договором не виконував, орендна плата не вносилась щомісячно рівними частками до місцевого бюджету, в зв'язку з чим заборгованість відповідача перед позивачем по орендній платі за період з  01.08.08 по 31.01.09 складає  5996 грн. 18 коп.

Відповідно до умов п. 15 договору, за несвоєчасне внесення орендної плати у строки, зазначені договором, позивач нарахував відповідачу пеню за період з 01.10.08 по 31.03.09 в сумі 239 грн. 39 коп. (з урахуванням заяви про збільшення розміру позовних вимог).

Так, несплата грошових коштів за оренду землі у встановлений договором, термін тягне за собою завдання шкоди державним інтересам, так як Луганська міська рада, згідно з Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", є органом місцевого самоврядування, яка представляє інтереси територіальної громади, здійснює в її інтересах та від її ім'я функції та повноваження органів місцевого самоврядування, які зазначені Конституцією України, і є органом виконавчої влади на місцях фінансування органів місцевої влади проводиться з місцевого бюджету та будь які завдання шкоди їх інтересам порушує інтереси держави, тому прокурор у відповідності до ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру " заявляє позов в інтересах Луганської міської ради .

Згідно  ст.31 Закону України "Про оренду землі " за невиконанні зобов'язання договору оренди землі сторони несуть відповідальність у відповідності з Законами України та договором.

Згідно ст.18 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок несільськогосподарського призначення проводиться не рідше як один раз у 7-10 років. Рішенням Луганської міської ради від 28.12.07 № 28/10 була затверджена нормативна грошова оцінка земель м. Луганська, яка набрала чинності 01.03.08, а рішення від 22.12.2000 № 22/4 втратило чинність.

З урахування вищенаведеного, до усіх землекористувачів м. Луганська, в тому числі і до ТОВ "Еліт –Холдинг –Груп" (відповідача у справі), з 01.03.08 булі застосовна нова нормативна грошова оцінка. Тобто дані для розрахунку орендної плати на 2008 рік надані з урахуванням уточненої нормативної грошової оцінки земель. Рішення було опубліковано у міській щотижневій громадсько-політичній газеті «Жизнь Луганска»від 02.04.08 за № 14 (924)(а.с.23-24).

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, зазначена в п.4 договору, розрахована на момент укладання договору на підставі даних уточненої грошової оцінки земель м. Луганська, що були затверджені рішенням Луганської міської ради від 22.12.2000 № 22/4.

Крім того, згідно умов договору, а саме: п.14 розділу 4 «Орендна плата»договору у разі зміни розмір) земельного податку протягом терміну дії договору, пропорційно змінюється й розмір орендної плати без внесення відповідних змін в договір. Про зміну земельного податку Орендодавець письмово повідомляє Орендаря або робить про це оголошення в місцевому засобі масової інформації.

Суд вважає, вимоги позову про стягнення з відповідача заборгованості з орендної плати за землю за період з  01.08.08 по 31.01.09 в сумі 5996 грн. 18 коп., пеню за період з 01.10.08 по 31.03.0909 в сумі 239 грн. 39 коп. (з урахуванням заяви про збільшення розміру позовних вимог) такими, що підлягають задоволенню повністю, оскільки вони підтверджені матеріалами справи, підлягають стягненню з відповідача, відповідачем не оспорені.

Як було встановлено при розгляді справи,  станом на день її слухання заборгованість відповідача не змінилась. Розмір суми боргу відповідачем не оспорюється.

Вказана земельна ділянка належить на праві власності територіальній громаді Луганської міської ради  та несвоєчасне надходження таких платежів призводить до невиконання доходної частини бюджету, чим завдається істотна шкода інтересам держави, тому позов заявлений прокурором у відповідності до ст. 29 ГПК України.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про прокуратуру»прокурор або його заступник при виявленні порушень закону має право звертатись до суду з заявами про захист прав і законних інтересів громадян, держави а також підприємств та інших юридичних осіб.

Статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру»визначено, що підставою представництва прокурором в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або з державою.

Відповідно до п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Підставою звернення прокурора до суду в інтересах держави в особі Луганської міської ради є порушення відповідачем встановленого державою порядку користування земельною ділянкою, наданою на умовах оренди.

Виконавчі  органи  Луганської  міської  ради,   на  підставі   ст.   33   Закону  України   "Про   місцеве самоврядування в Україні", стягують плату за землю, яка в повному обсязі надходить до місцевого бюджету.

Несвоєчасне надходження  таких платежів  призводить до  невиконання  доходної частини  бюджету  і, внаслідок цього,- неналежного фінансування закладів освіти, охорони здоров'я та інших соціальних програм міста, чим завдається істотна шкода державним інтересам.

Необхідність захисту державних інтересів покладає на прокуратуру обов'язок представництва держави в суді відповідно до ч. 2 ст. 121 Конституції України.

Згідно ст. 22 Закону України «Про оренду землі», ст.ст. 90,96 Земельного кодексу України органом,  уповноваженим державою здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах, є Луганська міська рада.

За таких обставин, вимоги позовних вимог є обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи, такими, що відповідають умовам укладеного договору та фактичним обставинам, тому підлягають до задоволення повністю.

У судовому засіданні 28.04.09 за згодою представників позивача та заявника була оголошена  тільки вступна  та резолютивна частина рішення.           

Відповідно до ст.ст. 44,49 ГПК України витрати по держмиту та судові витрати  покладаються на  відповідача.

          На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 90,96,206 Земельного кодексу України, ст.ст. 21,22,24,31 Закону України «Про оренду землі», ст. ст. 525, 526,629 ЦК України,  керуючись ст. ст. 22,44,49,75,.80, 82, 84, 85 ГПК України,   суд, -

                                                                                в и р і ш и в :

1.          Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з  Товариства з обмеженою відповідальністю "Еліт –Холдинг –Груп", м. Луганськ, вул. 16-та Лінія, 40/64, код ЄДРПОУ 34721010:

-  на користь Луганської міської ради Луганської області, вул. Коцюбинського, 14,  м.  Луганськ,  код ЄДРПОУ 26070794 борг з орендної плати за землю в сумі 5996 грн. 18 коп., пеню в сумі 239 грн. 39 коп.,  видати на виконання наказ позивачу після набрання рішенням законної сили;

-  в доход Державного бюджету України  державне мито у сумі  102 грн. 00 коп. на п/р 31118095700006, банк: ГУДКУ у Луганській області, одержувач УДК у м. Луганську ГУДКУ у Луганській області, МФО 804013, код 24046582, код бюджетної класифікації 22090200, символ звітності банку 095, видати наказ ДПІ у Жовтневому районі у м.Луганську після набрання рішенням законної сили;

- в доход Державного бюджету України  витрати на інформаційно – технічне забезпечення судового процесу у сумі  118 грн. 00 коп. на п/р 31211259700006, банк: ГУДКУ у Луганській області, одержувач УДК у м. Луганську, МФО 804013, код ОКПО 24046582, код бюджетної класифікації 22050000, символ звітності банку 259, видати наказ ДПІ у Жовтневому районі у м.Луганську після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його

підписання, оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України.

          

Дата підписання рішення –05.05.09.

Суддя                                                                                          Г.М.Батюк

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення28.04.2009
Оприлюднено20.05.2009
Номер документу3597987
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/101

Ухвала від 09.08.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лугова Наталія Петрівна

Судовий наказ від 01.02.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

Ухвала від 23.12.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

Постанова від 27.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Вовк П.В.

Ухвала від 15.03.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 04.02.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Рішення від 21.09.2010

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Судовий наказ від 04.10.2010

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Ухвала від 31.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 03.02.2015

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Киричук О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні