ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 жовтня 2013 р. (14:32) Справа №801/7439/13-а
Суддя Окружного адміністративного суду АР КримСуворова С.В., за участю секретаря судового засідання Жилич О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Публічного акціонерного товариства "Янтарний"
до Державної інспекції сільського господарства АР Крим
про визнання протиправними та скасування приписів,
за участю:
представника позивача - Гололобов А.В.. довіреність №151 від 01.08.2013 року;
представника відповідача - Зигар Т.В., посвідчення НОМЕР_1 від 04.09.2012 року, довіреність №10-19/33 від 16.05.2013 року
Обставини справи: 25.07.2013 року Публічне акціонерне товариство «Янтарний» звернулося до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної інспекції сільського господарства АР Крим, з урахуванням уточнених позовних вимог, про визнання протиправними та скасування приписів, стягнення судових витрат з відповідача.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ПАТ «Янтарний» в ході використання сільськогосподарських земель не порушувало норм земельного законодавства України у зв'язку із чим, приписи відповідача є необґрунтованими, які належить визнати протиправними та скасувати.
Відповідач заперечуючи проти позову вказує на те, що дії по складанню приписів та самі приписи прийняті ним в межах повноважень та відображають виявлені в ході проведення перевірки позивача порушення, а тому є правомірними та законними.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Публічне акціонерне товариство «Янтарний» зареєстроване юридичною особою 20.11.2000 року Сімферопольською районною державною адміністрацією в АР Крим за адресою: 97554, АР Крим, Сімферопольський район, с. Пожарське, вул. Перемоги, буд. 117, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.52), до 28.12.2010 року мало назву - Відкрите акціонерне товариство «Янтарний» (а.с.52).
Предметом діяльності позивача є, зокрема, вирощування, переробка та реалізація фруктів, винограду, ягід, горіхів, культур для виробництва напоїв і прянощів, вирощування й реалізація зернових та технічних культур, рослинництво та ін. згідно Статуту ПАТ «Янтарний», нова редакція затверджена Загальними зборами акціонерів ПАТ «Янтарний», протокол від 27.04.2012 року (а.с.53-60), Довідки АА №853684 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.61).
На підставі Державного акту серії II-КМ №002862 від 11.04.2001 року, виданого Пожарською сільською радою народних депутатів Сімферопольського району АР Крим ПАТ «Янтарний» є постійним користувачем землі - 4 066,5 га в межах згідно з планом землекористування; землю надано у постійне користування для ведення товарного сільськогосподарського виробництва відповідно до рішення 15 сесії 23 скликання Пожарської сільської ради народних депутатів від 26.01.2001 року (а.с.33).
Державною інспекцією сільського господарства в АР Крим на підставі направлення на проведення перевірки №1214 від 25.08.2013 року (а.с.72), Наказу №1251/а від 25.08.2013 року (а.с.71) проведено перевірку ПАТ «Янтарний» з питань дотримання вимог земельного законодавства, за результатами якої складено акт перевірки від 27.06.2013 року.
В ході перевірки відповідачем виявлено порушення ПАТ «Янтарний»:
- ст.19 Конституції України, ч.3 ст.24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.18,19,20, ч.5 ст.116, ст.142, 149, 151 Земельного кодексу України, ст.20 Закону України «Про землеустрій» (зв. бік а.с.22, стр.4 акту перевірки);
- ст.92 ЗК України(а.с.23, стр.6 акту перевірки);
- ст.1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», п. «а» ч.1 ст.96 ЗК України, п. «г» ст.141 ЗК України (а.с.24, стр.7 акту перевірки);
- ст.1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», ст.35 Закону України «Про охорону земель» (а.с.24, стр.7-8 акту перевірки);
- ст.1, 37, 54, 56 Закону України «Про охорону земель», ст.1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», ст.96 Земельного кодексу України, Порядку ведення агрохімічного паспорта поля, земельної ділянки, затверджений Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.10.2011 року №536, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.12.2011 року №1517/20255 (зв. бік а.с.24, стр.8 акту перевірки);
- ч.4 ст.22, п. «і» ч.1 ст.211, п.18 Розділу Х «Перехідні положення Земельного кодексу України», ч.5 ст.25, ст.33-1, абз.5 ч.1 ст.35 Закону України «Про охорону земель», ст. 96 ЗК України (а.с.25, стр.9 акту перевірки).
Не погодившись із висновками, викладеними в акті перевірки позивач звернув свої заперечення до Державної інспекції сільського господарства в АР Крим за вих. №133 від 08.07.2013 року (а.с.27-32), проте відповідь на заперечення надана не була.
На підставі акту перевірки відповідачем прийняті приписи №0440 від 03.07.2013 року, №0441 від 03.07.2013 року, №0442 від 03.07.2013 року, №0443 від 03.07.2013, №0444 від 03.07.2013 року, які позивач вважає необґрунтованими та протиправними, у зв'язку з чим позивач звернувся з позовом до суду.
Встановив фактичні обставини справи та відповідні цим обставинам правовідносини, надав оцінку доказам, суд вважає позов обґрунтованим в частині скасування деяких приписів, виходячи з наступного.
Як вказано у Приписі №0440 від 03.07.2013 року - за період з 2012 року по 2013 роки ПАТ «Янтарний» зі всієї площі землекористування (3069,2 га) використовується земельна ділянка орієнтовною загальною площею 7 га для вирощування сільськогосподарських культур, тобто земельні ділянки орієнтовною загальною площею 700 га не використовуються взагалі ПАТ «Янтарний», що є порушенням вимог ст.1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» та п. «а» ч.1 ст.96 ЗК України (а.с.16).
У статті 1 закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» від 19 червня 2003 року № 963-IV наведені терміни, що вживаються у значенні, зокрема, невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням.
Так, невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням - невикористання земельної ділянки, крім реалізації науково обґрунтованих проектних рішень, або фактичне використання земельної ділянки, яке не відповідає її цільовому призначенню, встановленому при передачі земельної ділянки у власність чи наданні в користування, в тому числі в оренду, а також недодержання режиму використання земельної ділянки або її частини в разі встановлення обмежень (обтяжень).
Відповідно до частини 1 пункту а) статті 96 Земельного Кодексу України, землекористувачі зобов'язані забезпечувати використання землі за цільовим призначенням та за свій рахунок приводити її у попередній стан у разі незаконної зміни її рельєфу, за винятком випадків незаконної зміни рельєфу не власником такої земельної ділянки.
На сторінці 7 акту перевірки, крім наведених вище норм законів, доказів невикористання або нецільового використання земельної ділянки позивачем не зазначено.
В ході розгляду справи допитаний в якості свідка державний інспектор відповідача - ОСОБА_5 пояснив суду про встановлення ним факту невикористання позивачем 700 га земельної ділянки шляхом візуального огляду землі.
Єдиним доказом невикористання земельної ділянки за цільовим призначенням відповідач вважає Постанову Центрального районного суду м. Сімферополя від 09.09.2013 року (а.с. 122), якою в позові ОСОБА_6 до заступника начальника Державної інспекції сільського господарства в АР Крим Чепурного В.В., Державної інспекції сільського господарства в АР Крим, третя особа - державний інспектор сільського господарства ОСОБА_5, про визнання дій та постанови про притягнення до адміністративної відповідальністю протиправними, скасування постанови та закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення - відмовлено.
Оцінюючі правомірність прийняття відповідачем припису № 0440, суд застосовує критерії, закріплені у частині 3 статті 2 КАС України, згідно яких, зазначає.
Вказаний припис прийнято відповідачем у межах повноважень та у спосіб, що передбачено ст. 6 закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», пунктів 1 та 6 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 р. № 459/2011, п. 4.1. Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.12.2011 р. № 770.
На вимоги пунктів 3-9 частини 3 статті 2 КАС України приписи відповідача не містять необґрунтованих та достовірних відомостей, які не підтверджуються доказами.
Згідно листа Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АРК ДПС від 20.06.2013 року № 3566/15.3-24, ПАТ «Янтарний» (код ЄДРПОУ 00412955) у 2013 р. є платником фіксованого сільгоспподатку. Оподатковувана площа сільськогосподарських угідь у 2013 році складає 3109,2 га, з них 1502,6 га - рілля, 968,1 га - пасовища, 598,5 га - багаторічні насадження, 40 га - водний фонд. Крім цього за ПАТ «Янтарний» рахуються наступні земельні ділянки: 119,7 га під господарськими спорудами та дорогами, 60,1 га - землі у стадії меліоративного будівництва, 114-га - лісові землі, 18,8 га - забудовані землі, 7 га - інші землі, 246,3 - відкриті землі.
В акті перевірки ПАТ «Янтарний» зазначено, що згідно інформації Міськрайонного Управління Держземагентства у м. Сімферополі Сімферопольському районі АР Крим від 13.06.2013 року №1493р/10-01-29 за обліково-кадастровою документацією Управління (форма 6-зем) станом на 01.01.2013 року за ПАТ «Янтарний» на території Пожарської сільської ради рахується у постійному користуванні 3 665,4 га земель у т.ч. з угіддями:
- Ріллі - 1 502,6 га;
- Пасовища - 968,1 га;
- Несільськогосподарські угіддя - 596,2 га;
- Всього сільськогосподарських угідь - 3 069,2 га
Відповідно інформації Міськрайонного Управління Держземагентства у м. Сімферополі Сімферопольському районі АР Крим від 13.06.2013 року №1493р/10-01-29 відбулося зменшення ПАТ «Янтарний» землекористування з 4 066,5 га земель на 3 665,4 га на підставі:
- 266,2 га передано у землі запасу у межах населених пунктів згідно рішення 31 сесії скликання згідно розпорядження Сімферопольської РДА від 04.07.2008 року №2133-р у зв'язку з добровільною відмовою;
- 103,2 га передано у землі запасу у межах населених пунктів згідно рішення 31 сесії скликання Пожарської сільської ради від 23.10.2009 року №38/31 у зв'язку з добровільною відмовою;
- 3,8 га відведені громадянам під присадибну забудову у межах населених пункті;
- 27,9 га передані ДП «Сімферопольське ДЛМГ»; загальна площа на яку зменшено землекористування ПАТ «Янтарний» складає 401,1 га. (зв. бік а.с.22).
Як пояснив представник позивача у судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи ( лист №73 від 09.04.2013 року (а.с.37), №103 від 27.05.2013 року (а.с.38), Публічне акціонерне товариство «Янтарний» зверталося по Управління Держкомзему в Сімферопольському районі АР Крим з проханням дати роз'яснення з питання невідповідності даних наявності земель, які рахуються в постійному користуванні за ПАТ «Янтарний» з формою 6-зем в розмірі 28 га, однак відповіді на листи надано не було.
Листом від 12.02.2013 року за №375/10-02-5 Управління Держкомзему в Сімферопольському районі АР Крим повідомило позивача про наявність земель сільськогосподарського призначення, які рахуються у постійному користуванні за позивачем на території Пожарської сільської ради станом на 01.01.2013 року загальною площею 3 665,4 га, з них 3069,2 га - сільськогосподарських угідь, 596,2 га - несільськогосподарських угідь (а.с.39).
В матеріалах справи міститься Розпорядження Сімферопольської районної державної адміністрації в АР Крим №1685-р від 12.09.2003 року про надання дозволу на розробку проекту приватизації земель ПАТ «Янтарний» та передачі їх у власність працівникам ПАТ «Янтарний» та пенсіонерам з їх числа на території Пожарської сільської ради (а.с.42).
На підставі клопотання ПАТ «Янтарний», Рішення Севастопольського апеляційного господарського суду від 22.03.2011 року у справі №5002-2/5066.1-2010, Розпорядження №1685-р від 12.09.2003 року скасовано Розпорядженням Сімферопольської районної державної адміністрації в АР Крим №927-р від 20.05.2011 року,у п. 2 якого зазначено: питання щодо приватизації земель зі складу земель, що знаходяться у постійному користуванні ПАТ «Янтарний» на підставі державного акту на право постійного користування землею від 11.04.2001 року серії II-КМ №002862, особам, які мають на це право вирішувати суворо у відповідності до ЗК України (а.с.43).
Розпорядженням №2479-р від 05.12.2011 року «Про внесення змін до Розпорядження від 20.05.2011 року №927-р відмовлено ПАТ «Янтарний» у задоволенні клопотання про скасування розпорядження від 12.09.2003 року №1685-р (а.с.44).
На час розгляду справи розпорядження №2479-р від 05.12.2011 року не скасовано.
Суд звертає увагу на те, що акт перевірки від 27.06.2013 та припис №0440 від 03.07.2013 року не містять дані про місце розташування земельних ділянок орієнтовною площею 700 га, що не використовуються ПАТ «Янтарний» за цільовим призначенням, які саме ділянки земель с/г призначення не використовуються позивачем за цільовим призначенням, не зазначено якою методикою відповідачем проведений замір земельних ділянок ПАТ «Янтарний».
Згідно положень «Порядку планування та здійснення контрольних заходів з питань перевірки стану дотримання суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства» №132 від 25.02.2013 року, у разі виявлення порушення вимог земельного законодавства державні інспектори:
з'ясовують обставини та суть вчиненого порушення земельного законодавства, установлюють особу, яка його вчинила, чи особу, внаслідок бездіяльності якої порушено вимоги земельного законодавства;
установлюють, чи є в діях осіб, які вчинили правопорушення, чи осіб, внаслідок бездіяльності яких порушено вимоги земельного законодавства, ознаки адміністративного чи кримінального правопорушення;
встановлюють шляхом обстеження земельних ділянок, чи завдана суб'єктом господарювання або третіми особами шкода земельним ресурсам унаслідок здійснення ними господарської чи іншої діяльності (п.5.8 Порядку №132).
За результатами проведення обстеження земельних ділянок державні інспектори складають акт обстеження земельної ділянки, форма якого наведена у додатку 4 до цього Порядку.
Акти обстежень земельних ділянок реєструються у журналі реєстрації актів обстежень земельних ділянок, форма якого наведена у додатку 5 до цього Порядку п.6.6. Порядку).
Такий акт має містити інформацію:
- ким проводилося обстеження земельної ділянки;
- за участю кого або хто брав участь в обстеженні земельної ділянки;
- місце розташування земельної ділянки обстеження якої проведено та ін..
Планові та позапланові заходи з питань перевірки стану дотримання суб'єктом господарювання вимог земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, які використовуються ним у процесі ведення господарської діяльності, проводяться за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання у присутності керівника суб'єкта господарювання або уповноваженої ним особи чи у присутності фізичної особи - підприємця або його представника (п.5.6 Порядку №132).
У разі необхідності в акті перевірки наводиться план-схема місця розташування земельної ділянки (схематичний абрис чи викопіювання з картографічних матеріалів планів земельної ділянки з прив'язкою до місцевості та зазначенням суміжних землекористувачів). На плані-схемі вказується загальна площа земельної ділянки та площа, на якій виявлено порушення (забруднення, самовільне зайняття, нецільове використання земельної ділянки тощо) (п.6.1 Порядку №132).
Судом встановлено, що відповідачем у процесі проведення перевірки не складено акти обстеження земельних ділянок та плани-схеми, а отже висновок відповідача про невикористання позивачем земельних ділянок с/г призначення в розмірі 700 га носить характер припущення, оскільки не підтверджується належними доказами.
Крім того, позивачем до матеріалів справи надані звіти про підсумки збору врожаю с/г культур та звіти про посівні площі с/г культур під урожай (а.с.172-182), які свідчать про використання позивачем земель с/г призначення у повному обсязі.
Відтак, посилання відповідача на невикористання позивачем земельної ділянки за цільовим призначенням, як на порушення вимог ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України, суд вважає необґрунтованим.
Стосовно вимог позивача про визнання протиправним та скасування припису №0441 від 03.07.2013 року, суд зазначає наступне.
Відповідачем в ході проведення перевірки ПАТ «Янтарний» встановлено не проведення та невжиття заходів по боротьбі з бур'янами, допускається поява небажаної трав'янистої рослинності, яка негативно впливає на розвиток культурних рослин, призводить до поширення шкідників і хвороб або не дає можливості використовувати землі за призначенням, що є порушенням вимог ст.1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» та ст.35 Закону України «Про охорону земель».
З аналізу акту перевірки від 27.06.2013 року та припису №0441 від 03.07.2013 року вбачається, що відповідачем не зазначена інформація, що дає змогу прийти до висновку про порушення позивачем положень Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», Закону України «Про охорону земель», а саме:
- на яких ділянках земель с/г призначення, що знаходиться у ПАТ «Янтарний» на праві постійного користування, проростає небажана рослинність;
- які саме види рослинності виявлені в процесі перевірки;
- площа земельних ділянок, на яких не проводиться боротьба з бур'янами та ін.
Таким чином, відповідачем зафіксовано лише факт порушення позивачем земельного законодавства України без вказівки конкретних обставин вчинення такого порушення та доказів.
Приписом № 0442 від 03.07.2013 р. встановлено використання ПАТ «Янтарний» земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва без наявності розробленого та затвердженого у встановленому законом порядку проекту землеустрою, що забезпечує еколого-економічне обґрунтування сівозміни та упорядкування угідь, що є порушенням вимог ч.4 ст.22, п. «і» ч.1 ст.211, п.18 Розділу Х «перехідні положення» Земельного кодексу України, ч.5 ст.25, ст.331, абз. 5 ч.1 ст.35 ЗУ «Про охорону земель» (а.с.18);
Цей припис прийнято у відповідність з нормами земельного кодексу та законів України, який не підлягає скасуванню.
Відповідно до частини 4 статті 22 Земельного Кодексу України, земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва використовуються відповідно до розроблених та затверджених в установленому порядку проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь і передбачають заходи з охорони земель.
Згідно статті 211 частини 1 п.і) Земельного Кодексу України, Громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за такі порушення:
- використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва без затверджених у випадках, визначених законом, проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь.
01 серпня 2010 року набув чинності Закон України від 04.06.2009 року № 1443-V «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження родючості грунтів», яким було ускладнено ведення агробізнесу та змінено правила використання земель сільськогосподарського призначення.
Постановою КМУ від 02.11.2011 р. № 1134 затверджено порядок розроблення проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь.
Таким чином, посилання позивача на неможливість розробки відповідного проекту у зв'язку з бездіяльністю органу місцевого самоврядування та органу виконавчої влади щодо розгляду клопотань позивача від 14.05.2013 р. не можуть бути враховані судом, як обставини, які виключають наявність порушень вимог діючого земельного законодавства України.
В ході розгляду справи, представником позивача підтверджено відсутність у ПАТ «Янтарний» проекту землеустрою, що забезпечує еколого - економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь.
Щодо прийнятого відповідачем припису №0443 від 03.07.2013 року, суд зазначає наступне.
Приписом № 0443 встановлено, що правовстановлюючі документи ПАТ «Янтарний» на право постійного користування землею у встановленому законом порядку не оформлені належним чином та не відповідають вимогам і суперечать положенням ст. 92 ЗК України.
Відповідно до ст.151 Господарського кодексу України, суб'єктам господарювання для здійснення господарської діяльності надаються в користування на підставі спеціальних дозволів (рішень) уповноважених державою органів земля та інші природні ресурси (в тому числі за плату або на інших умовах).
Порядок надання у користування природних ресурсів громадянам і юридичним особам для здійснення господарської діяльності встановлюється земельним, водним, лісовим та іншим спеціальним законодавством.
Державний акт на право постійного користування землею серії II-КМ №002862 від 11.04.2001 року виданий ПАТ «Янтарний» для ведення товарного сільськогосподарського виробництва згідно технічного звіту з видачі державного акту на право постійного користування землею позивачем Пожарської сільської ради Сімферопольського району АР Крим розробленого ДП «Кримський науково-дослідницький проектний інститут землеустрою».
Суб'єкт господарювання, здійснюючи господарську діяльність, має право:
експлуатувати корисні властивості наданих йому природних ресурсів;
використовувати для господарських потреб в установленому законодавством порядку корисні копалини місцевого значення, водні об'єкти, лісові ресурси, що знаходяться на наданій йому земельній ділянці;
одержувати доходи від результатів господарської діяльності, пов'язаної з використанням природних ресурсів;
одержувати пільгові короткострокові та довгострокові кредити для реалізації заходів щодо ефективного використання, відтворення та охорони природних ресурсів, а також користуватися податковими пільгами при здійсненні зазначених заходів;
вимагати компенсації шкоди, завданої належним йому природним ресурсам іншими суб'єктами, а також усунення перешкод у здійсненні господарської діяльності, пов'язаної з використанням природних ресурсів (ст.152 Господарського кодексу України).
Згідно п.1.19 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, затвердженої Наказом Держкомітету України по земельних ресурсах від 04.05.19999 року №43, технічна документація зі складання державних актів на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою розробляється у двох примірниках. Перший (з матеріалами польових вимірювань і обчислень) зберігається в районних (міських) відділах (управліннях) земельних ресурсів Держкомзему України, другий - у виконавця робіт.
Технічний звіт з видачі державного акту на право постійного користування землею містить: пояснювальну записку, лист-заявку, технічне завдання, виписку з Державної земельної книги, акт узгодження встановлених меж, довідка-розрахунок по закріпленню земель, висновок районного відділу земельних ресурсів, рішення виконавчого комітету, статуту, свідоцтво про державну реєстрацію, довідку про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організації України, висновок Держземекспертизи, плановий матеріал, план оригінал, проект встановлення меж.
Суд не погоджується із висновком відповідача про зміну організаційно-правової форми позивача у зв'язку з чим правовстановлюючі документи ПАТ «Янтарний» на право постійного користування землею у встановленому законом порядку не оформлені належним чином та не відповідають вимогам і суперечать положенням ст. 92 ЗК України.
До 28.12.2010 року позивач мав найменування Відкрите акціонерне товариство «Янтарний», згідно Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи.
На час дії Закону України «Про господарські товариства», ст. 25 цього Закону визначала, що до акціонерних товариств належать: відкрите акціонерне товариство, акції якого можуть розповсюджуватися шляхом відкритої підписки та купівлі-продажу на біржах.
Згідно ст. 3 Закону України «Про акціонерне товариство» від 17.09.2008 № 514-VI, акціонерне товариство - господарське товариство, статутний капітал якого поділено на визначену кількість часток однакової номінальної вартості, корпоративні права за якими посвідчуються акціями.
Акціонерні товариства за типом поділяються на публічні акціонерні товариства та приватні акціонерні товариства.
Кількісний склад акціонерів приватного акціонерного товариства не може перевищувати 100 акціонерів (ст.5 Закону України «Про акціонерні товариства»).
Таким чином, зміна типу акціонерного товариства з Відкритого на Публічне акціонерне товариство не є зміною організаційно-правової форми, а отже не спричиняє наслідки для переоформлення правовстановлюючих документів позивача.
Приписом №0444 від 03.07.2013 року встановлено: межові (геодезичні) знаки, якими закріплені межі земельних ділянок переданих у користування ПАТ «Янтарний» на підставі державного акту на право постійного користування землею від 11.04.2001 року серії II-КМ №002862 відсутні, що є порушенням ст.96 Земельного кодексу України. З метою встановлення точної площі, місця розташування та конфігурації земельних ділянок, які знаходяться у постійному користуванні ПАТ «Янтарний» необхідне розроблення технічної документації з встановленням меж землекористування (а.с.20).
Згідно статті 96 частини 1 пункту є) Земельного Кодексу України, землекористувачі зобов'язані зберігати геодезичні знаки, протиерозійні споруди, мережі зрошувальних і осушувальних систем.
Згідно інформації та документації, наданою ПД «Кримський науково-дослідний проектний інститут землеустрою» межові знаки ВАТ «Янтарний» як користувачу земельної ділянки для зберігання не надавалися.
Крім того, актом перевірки не визначено та не встановлено, які саме межові знаки відсутні, де вони були розташовані, не зазначені їх номера.
А відтак, встановлені судом обставини спростовують висновки акту перевірки про порушення позивачем ст. 96 Земельного кодексу України.
Розглянувши оскаржувані приписи відповідача: № 0440, № 0441, № 0442, № 0443, 0444 від 03.07.2013 року, суд встановив, що відповідач при прийнятті більшої кількості приписів, крім припису №0442 від 03.07.2013 року, невірно встановив порушення позивачем норм земельного законодавства та невірно застосовував норми матеріального права.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись статтями 94,160-163, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2.Визнати протиправними та скасувати приписи Державної інспекції сільського господарства в АР Крим від 03 липня 2013 року, реєстрацыйний №0440, №0441, №0443, №0444 про порушення земельного законодавства ПАТ "Янтарний".
3.Стягнути з Державного бюджету України на користь позивача - ПАТ "Янтарний" (ідентифікаційний код юридичної особи - 00412955) суму сплаченого судового збору в розмірі 27,52 грн.
4.В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Суддя Суворова С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2013 |
Оприлюднено | 16.12.2013 |
Номер документу | 35982961 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні